globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příprava na velké cestovní enduro
7.8.2012 v 01:05
Ahoj, chtěl bych se zeptat na vaše názory na to jak přejít ze silnice do lehčího terénu. Alpy jsou fajn, ale rád bych na motorce pojezdil i země s horší infrastrukturou (Rumunsko, Ukrajina, Maroko, a tak). Jednou bych si rád pořídil třeba R1200GS, ale vzhledem k tomu kolik ta mašina stojí bych se na ní v terénu nechtěl učit. Mají např. smysl lehká 250ccm endura jako KLX250, WR250 nebo CRF250L? Co se mě týká (186/105/39) tak jsem spíš turista než závodník a žádné crossové ambice nemám. Dík za názory.

Uzavřeno 18.08.2012 v 17:17 uživatelem PILS

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

10.8.2012 v 20:32 | Nahoru | #61

dejavu píše: A tož sa dobře kóké, jaxi to my afrikánci užíváme. Baworáci si to šetří Třeba pak budeš mít jasno.



No, já myslím že ten na tom GSA se rozhodně nemá za co stydět. Držel ji pod krkem víc než statečně

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

10.8.2012 v 21:33 | Nahoru | #62
Koukám,že "Transalpíci" jsou nejrychlejší
Pokud jsi jezdil to co máš v profilu,šel bych rovnou do mastodonta.Na váhu jsi zvyklý,a určitě se nepustíš hned do "hard" terénu.Když vezmeš něco lehčího(tím nemyslím transalpa ),tak můžeš dopadnout jako já-zvykneš si na tu lehkost a po přesedlání na dvouvál se zděsíš.
Další věc,že ať si někdo říká co chce,jednovál není ideální na delší cesty.Dá se tak požívat,ale kvalit dvouválu nedosáhne.

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

10.8.2012 v 22:05 | Nahoru | #63

Kamos na BMW
Jinak ani Afrika se v terenu neztrati [stream]http://www.stream.cz/uservideo/392369-off-road-na-africe[/stream]

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

10.8.2012 v 22:41 | Nahoru | #64

KubaLC8 píše: tohle bych chtel minimalne videt jak Varan jede v terenu



tak nějak






čumíš co:)....bratia Dobišovci by tě i s Gugem se svýma Varaderama slupli jak malinu. Na lonském Bakaru to řezali hlava nehlava, a nechali za sebou v pořadí i jednoválce:)

Příprava na velké cestovní enduro

11.8.2012 v 06:37 | Nahoru | #65
Z tohodle mě vždycky poklesnou panty.Na Varanovi jsem párkrát seděl a udělat z něj enduro mně nenapadlo ani ve snu....
Ti bratia majů asi velků silu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

11.8.2012 v 09:31 | Nahoru | #66
Dan Afrika> Nechci mu to tady zasírat a doufám že koment nepochopíš urážkou, ale Ty budeš asi taky "dobrej magor"..

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

11.8.2012 v 12:13 | Nahoru | #67

bonnyes píše: Dan Afrika> Nechci mu to tady zasírat a doufám že koment nepochopíš urážkou, ale Ty budeš asi taky "dobrej magor"..



Tož tací sů afrikánci teda kromě mě, který sa živí leščením starožitností Jinak kdybys viděl v akci třeba Hajnýho nebo kamoša Hugilu... Panečku, to je pokoukáníčko. Nebo Klasika... Všecko je to o tom, co za kreaturu sedí za řídítkama a krútí gazem...

Příprava na velké cestovní enduro

11.8.2012 v 12:49 | Nahoru | #68
Ať se na mě nikdo nezlobí, ale víc jak do Afriky bych nešel, to pak není o tom, že si to v terénu užiješ, ale že ho pouze projedeš. Když jsi už unavený, tak je každé kilo znát a co pak v terénu s autobusy tipu GS a Varan, to je podle mě úplně na prdlačku. Už je to z těch videí jasně vidět, na čem se dá si ještě v terénu užít a na čem už musíš být vykulenej strachy, aby si se nedostal do nějaké šlamastiky, bahna, a nedejbože když jedeš sám ....

2 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

12.8.2012 v 09:23 | Nahoru | #69
Tak je tady opět téma do čeho jít ,když přemýšlíš o 12 tak to neřeš a jdi zatím do 11.nic proti Alpům,Afrikám,Dr a jiným podobným endurům.kolem komína a na nějaké vyblbnutí jo.Na cestování už je to o něčem jiném.Jak je motorka naložená je to někde jinde.Z několika zkušeností vím že laborovat nad něčím kolem 650 není dobrá volba jestli chci cestovat.Samozřejmě že vše co má v předu 21 je v terénu vhodnější,ale na cestě zas nevýhodou.Dnes koupíš dobrou 11 za dobrou cenu a v plné palbě,nebude tě bavit? Tak za to samé prodáš.Stejně nechceš jezdit žádné enduro soutěže,jen v pohodě projet kdejakou řiť bez ohledu na stav cesty.Je toho dost co se dá napsat otázkou je co tě lapne u hercny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

12.8.2012 v 21:00 | Nahoru | #70

petr_t píše: Tak je tady opět téma do čeho jít ,když přemýšlíš o 12 tak to neřeš a jdi zatím do 11.nic proti Alpům,Afrikám,Dr a jiným podobným endurům.kolem komína a na nějaké vyblbnutí jo.Na cestování už je to o něčem jiném.Jak je motorka naložená je to někde jinde.Z několika zkušeností vím že laborovat nad něčím kolem 650 není dobrá volba jestli chci cestovat.Samozřejmě že vše co má v předu 21 je v terénu vhodnější,ale na cestě zas nevýhodou.Dnes koupíš dobrou 11 za dobrou cenu a v plné palbě,nebude tě bavit? Tak za to samé prodáš.Stejně nechceš jezdit žádné enduro soutěže,jen v pohodě projet kdejakou řiť bez ohledu na stav cesty.Je toho dost co se dá napsat otázkou je co tě lapne u hercny


Vybornej nazor Sorry mam alpa takze co preferuju je asi jasny, ale kdyz bude chtit nekdo neco velkyho nebudu mu to rozmlouvat nesmyslnou argumentaci tohoto typu. Obcas me omezenost vykonu alpa trochu s.re, sel bych mozna do velkyho tenerrka (mozna).
Oznacovat alpy a afriky za enduro na litani kolem komina... to je opravdu usmevne.
Skoro by me zajimalo kukdy jezdis, kdyz cestujes a jaky cestovni rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

13.8.2012 v 23:03 | Nahoru | #71

Anti píše: Koukám,že "Transalpíci" jsou nejrychlejší
Pokud jsi jezdil to co máš v profilu,šel bych rovnou do mastodonta.Na váhu jsi zvyklý,a určitě se nepustíš hned do "hard" terénu.Když vezmeš něco lehčího(tím nemyslím transalpa ),tak můžeš dopadnout jako já-zvykneš si na tu lehkost a po přesedlání na dvouvál se zděsíš.
Další věc,že ať si někdo říká co chce,jednovál není ideální na delší cesty.Dá se tak požívat,ale kvalit dvouválu nedosáhne.



O te hmotnosti jsem taky uz takhle premyslel. Jen si myslim, ze v terenu je ta vaha znat vic. Dalsi duvod, proc bych napred chtel neco jineho je to, ze nevim jestli opravdu budu podnikat vetsi vypravy mimo asfalf. Sice uz jsem v diskuzi driv napsal, ze asi pujdu do transalpa, ale myslenky jedou a tak uz to zas tak jasne nevidim. Rikam si, ze je to asi fajn motorka, ale tim, ze mam to vfr od hondy a fz od yamahy si rikam, ze by to mozna chtelo neco vic do terenu a min na asfalt. Napr. tenere od yamahy je sice jednovalec, ale pusobi na me odolneji proti padum a pak taky se mi libi 23 litrova nadrz a s tim spojeny dojezd. Sice to asi neni uplne to ono na delsi presuny, ale to by se dalo resit treba vlakem nebo si na to holt rezervovat vic casu. Co se tyka vyrobcu tak zadne preference nemam, ale nesel bych treba do triumphu (i kdyz se mi motorky od nich libi), protoze v okoli nemaji dostupny servis.

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

13.8.2012 v 23:35 | Nahoru | #72

petr_t píše: Tak je tady opět téma do čeho jít ,když přemýšlíš o 12 tak to neřeš a jdi zatím do 11.nic proti Alpům,Afrikám,Dr a jiným podobným endurům.kolem komína a na nějaké vyblbnutí jo.Na cestování už je to o něčem jiném.Jak je motorka naložená je to někde jinde.Z několika zkušeností vím že laborovat nad něčím kolem 650 není dobrá volba jestli chci cestovat.Samozřejmě že vše co má v předu 21 je v terénu vhodnější,ale na cestě zas nevýhodou.Dnes koupíš dobrou 11 za dobrou cenu a v plné palbě,nebude tě bavit? Tak za to samé prodáš.Stejně nechceš jezdit žádné enduro soutěže,jen v pohodě projet kdejakou řiť bez ohledu na stav cesty.Je toho dost co se dá napsat otázkou je co tě lapne u hercny



O 11 jsem taky uvazoval, a rekl bych ze se mi libi i vic nez 12, ale ty ceny .... ja mam sice papiry na motorku 3 roky a tak nejsem zadnej expert, ale kdyz ma motorka namotano pres 50kkm a nebo to nema na tachometru, ale vek by na to mela, tak je to pro me motorka duchodkyne. Sice na to nemusi vypadat, ale uz toho ma hodne za sebou. Verim tomu, ze motor muze natocit treba 200, ale motorka neni jen motor a ze zkusenosti s plechovkama vim, ze jsem ji nikdy nemenil kvuli motoru, ale proto, ze jsem kazdou chvilku musel do servisu kvuli nejake picovine.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 00:08 | Nahoru | #73
gugo> Cau, jak je to u trandaka s padama? Co ty plasty? Chytne to padaci ram? Odreniny neresim, ale kdyby melo kazdy upadnuti skoncit rozlamanym plastem tak by me to asi dost srało.

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 00:43 | Nahoru | #74
Re: GUGO, PETR T
Osobne si mysim, ze do terenu ma i 600ccm motorka vykonu(alespon pro me) vykonu dost. Jestli na to pak dam gumy do terenu tak to na silnici tak jak tak jako na vfr valit nebudu.

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 05:39 | Nahoru | #75
PILS> Tak pokud to budeš mít jako další motorku,tak to už bych o jednoválci uvažoval.Ten rozdíl v ovládání je(alespoň pro mne) markantní.A co se týče cestování,tak i to se dá.Záleží jaký je člověk cestovatel.Jsou v podstatě dva druhy.První typ má za úkol "nahulákat" co nejvíc kilometrů aby se mohl pyšnit celkovým množstvím kilometrů.A druhý typ cestuje aby poznával.Nepotřebuje vysoké tempo.A tady udělá jednoválec nejlepší službu.I když samozřejmě zvládne i to první,ale ne tak jako dvouvál.
Co se týká terénu,tam je to jednoznačné.Některý dvouvál dokáže podobné věci jako jednoválec,ale za cenu velké a ještě větší síly.Otázkou je jestli si člověk chce terén užít,nebo si jen dokázat že to jeho dvouválec dokáže...

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 09:06 | Nahoru | #76
PILS> Hele zalezi na cem padas. Kdyz spadnes na rovnym tvrdym useku, kde se to opre jen o padak a stupacku tak dobrej padak vse schyta (odkouseno polozeno na kostkach a na ceste) oboji bez ztraty plastove kyticky. Kdyz to bude nekde kde ti bude couhat velkej kamen a pujde do plastu pak je to asi jasny. Ale zase ber to tak ze v terenu minimalne ze zacatku budes padat v hodne maljech rychlostech, protoze proste neco neustojis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 14.8.2012 v 09:25 | Nahoru | #77

PILS píše: O te hmotnosti jsem taky uz takhle premyslel. Jen si myslim, ze v terenu je ta vaha znat vic. Dalsi duvod, proc bych napred chtel neco jineho je to, ze nevim jestli opravdu budu podnikat vetsi vypravy mimo asfalf. Sice uz jsem v diskuzi driv napsal, ze asi pujdu do transalpa, ale myslenky jedou a tak uz to zas tak jasne nevidim. Rikam si, ze je to asi fajn motorka, ale tim, ze mam to vfr od hondy a fz od yamahy si rikam, ze by to mozna chtelo neco vic do terenu a min na asfalt. Napr. tenere od yamahy je sice jednovalec, ale pusobi na me odolneji proti padum a pak taky se mi libi 23 litrova nadrz a s tim spojeny dojezd. Sice to asi neni uplne to ono na delsi presuny, ale to by se dalo resit treba vlakem nebo si na to holt rezervovat vic casu. Co se tyka vyrobcu tak zadne preference nemam, ale nesel bych treba do triumphu (i kdyz se mi motorky od nich libi), protoze v okoli nemaji dostupny servis.


Tohle srovnani ti klido muzu posoudit, kamarad ma maly tenerko a obcas spolu jezdime. Delsi streku natom uplne vpohode das, ale samozrejme s mensim pohodlim (vibrace atd). Ze by si nekam dorazil pomaleji nez treba z TA nebo s Afrikou stim si starosti nedelej, ikdyz to zprevodujes do pomala mensi rozetou, v pohode dosahnes na cestovni rychlost 110 kmh.
Jinak plasty na malym tenerku praskaj jako svina a jsou drahy i s padakama.
S tema vypravama do terenu nevim jestli si uvedomujes ze to hlavni co te bude palit jsou gumy, bud to vobujes na asfalt a nebo do terenu. Kdyz to vobujes na nejaky dobry spunty aby ti to pokrylo bahno i treba mokrou travu tak ty gumy na asfaltu vydrzej velky kulovy, kdyz to vobujes na nejaky cestovni enduro gumy treba anakee nebo neco podobnyho, tak si v mokru a v bahne moc neskrtnes. Kdyz se jezdi treba UK Rumunsko apod, tak se prezouva az nekde v tamnich koncinach a nebo vlak.
Tady ti stejne napiseme tuny nazoru, kazdej jinej. Proste si neco kup a pak to bud prodej kdyz nebudes spokojenej a nebo nejak jinak dolad.
Podle me kup nejake cenduro obuj to nejak (jestli se hodlas prepravovat i po silnici) tak tam dej treba to co tam mama ja anakee2, jezdi obcas zajed do lesa a po roce si to zreviduj a uprav pode zkusenosti.
Moje zkusenosti s konfiguraci TA600 na anakee2, napr: ted jsem jezdil 2 hodiny pod Brdech, lesni cesty OK jakmile je tam trava je traba davat bacha, bahno cca 20 cm (koleje) kdyz to ma alespon nejakej podklad a kopec do sklonu 15 stupnu OK, sutry OK. Prasna lesni cesta (hrabanka) OK. Velkej problem je treba prejezd uvlacenyho pole nebo rozbahnenyho pole ve vetsi rychlosti na to je treba davat bacha, protoze ta predni guma ti prestane ve vetsi rychlosti vest a jsi vprrrrrr.eli. Takze do toho nevlitnout treba z polnacky v 50ti.
Ale myslim ze pid sebezachovy ti zezacatku nedovoli litat po polnackach 60 .
Myslim ze asi moje posledni vyjadreni k tomuto tematu, vsechno ostatni je uz jenom opakovani toho co uz bylo receno, good luck s vyberem.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 12:23 | Nahoru | #78
gugo> "Velkej problem je treba prejezd uvlacenyho pole nebo rozbahnenyho pole ve vetsi rychlosti na to je treba davat bacha, protoze ta predni guma ti prestane ve vetsi rychlosti vest a jsi vprrrrrr.eli. Takze do toho nevlitnout treba z polnacky v 50ti."
No nevim, ale kdyz vjedes do vlhke/mokre oranice pomalu, tak se ti zalepi predni kolo, zasekne se o nizky blatnik a uz se valis. Nekolikrat odzkouseno


Naposledy editováno 14.08.2012 12:24:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 12:30 | Nahoru | #79
Dan Afrika> Cau .. nejsem magor do oranice nejezdim, nejsem hustokrutej jezdec jak VY
Jak bylo v UK ? Krom toho ze tam FLO nechal spojku ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 13:20 | Nahoru | #80
Dan Afrika> Když to vidím tak si říkám jestli radši nezůstanu na asfaltu

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 13:38 | Nahoru | #81
gugo> Ja nejsem "hustokrutej jezdec" Kdybych byl, tak na te fotce Afku nevalim ve voranici
Ua byla jasko vzdy super
Krome spojky na Tenere prezili stroje bez ujmy. Hold Afriky no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 15:39 | Nahoru | #82
Dan Afrika> Opravdický enduro NEMÁ lízátko,ale blatník nahoře

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 17:41 | Nahoru | #83
Anti> Vysoky blatnik jsem na Afce mel, ale nevyhovoval mi
Ma dokonce na spodnich brylich nalitky do kterych jsem jenom udelal 6ky zavity
Kamos, ale vysoky blatnik na XRV ma a nevypada to vubec zle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 18:01 | Nahoru | #84
PILS> Vzdy zalezi na tobe do ceho se pustis
Fotka je z projizdky s Hajnym a Klasiko. Hajnej jel ale na Pitbiku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 18:58 | Nahoru | #85
Dan Afrika> trochu OT, ale nemuzes me sem hodit nejakou fotku prava strana detail na vejfuk ?
POhravam si s myslenkou ladak na TA, tak hledam ruzne inspirace.
dik

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 19:18 | Nahoru | #86
Co se týká motorky tak sice nemůžu říct, že mám úplně jasno, ale určitě jasněji Ještě bych se zeptal na jak je to s bezpečností .... co si musím bezpodmínečně koupit, co se dá použít ze silnice a co už jsou nadstavbičky. Na silnici mám komplet jak kůži tak textil, vysoký boty, nízký boty, ... Použiju něco z toho?

1 reakcí na tento příspěvek Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 20:18 | Nahoru | #87
Jo ještě jedna věc. Co ABS? To je u motorky do terenu blbost, ne?

(reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 20:23 | Nahoru | #88
PILS> U motorky do terenu se ABS musi dat vypnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 20:30 | Nahoru | #89
PILS> Poradne boty je asi zaklad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příprava na velké cestovní enduro

14.8.2012 v 20:34 | Nahoru | #90
gugo> Detail fakt nemam. Tady jsou aspon dve AT a obe s ladaky
Téma je zamknuto


TOPlist