Zda jdou do cívky impulsy z řídicí jednotky, jde nejsnáze zjistit osciloskopem, v nouzi žárovkovou zkoušečkou, ale jen u jednotky TCI. Funkčnost snímače na klice jde proměřit dle typu. Je-li to jen cívka, stačí proměřit její odpor, zda není ve zkratu, nebo přerušená. U Hallovy sondy je to složitější, tam opět nejsnáze pomůže osciloskop.
A to nezmiňuji takové jednoduchosti, jako proražený VN kabel, izolace cívky, nebo závada v kabeláži a to jak napájení řídicí jednotky, tak vedení od snímače polohy kliky a vedení k zapalovací cívce.
Pokud se ukáže jako vadná řídicí jednotka, dala by se sice nahradit "obecnou" řídicí jednotkou pro čínské pitbiky, kde motor má stejný, nebo podobný objem, i když jistota shodnosti předstihové mapy tam není. Pokud se povede zjistit předstihovou mapu původní jednotky, pak asi bude nejsnazší namontovat nějakou programovatelnou jednotku VAPE, nebo Ignitech.
Vadná zapalovací cívka je nahraditelná prakticky jakoukoli jinou cívkou, jen je třeba rozlišit, zda je zapalování typu TCI (primární napětí 12-14V), nebo CDI (primární napětí
300-400V).
Vadný VN kabel včetně "fajfky" není těžké vyrobit.
Jo a pro obnovení je to Honda NS-1 75ccm rv. 1996
Prosím kdyby někdo věděl nebo byl z okolí Brna-Vyškova ochotný se na to podívat tak se ozvěte budu rád.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava chromu? Jawa 50/23 Mustang, Jawa Stadion S11, Honda NS 1 | keny626 | 6 | 18.4.2010 v 12:22 keny626 |
Problém,Honda ns 1 nejede.. [1, 2] Honda NS 1 | keny626 | 37 | 4.12.2009 v 17:54 N3RV |