globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 42000 km...nutny servis?
 
11.11.2007 v 13:34
Kocicka ma najeto 42000 a podle servisky bych mel vymenit a zkontrolovat miliardu veci(samozrejme v orig servisu :lol: ) Chci se zeptat, co je nutny a potreba? A kolik to muze zhruba stat? Motorka jede vyborne...neni zadnej problem :)

2 reakcí na tento příspěvek 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:36 | Nahoru | #1
stoč a prodej :lol: :lol: :lol: :lol:

(reakce na) 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:39 | Nahoru | #2
navrc>>
Krasny reseni :) Dekuju, ale tu od sebe jeste dlouho nedam :)

1 reakcí na tento příspěvek 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:39 | Nahoru | #3
a co to mas konkretně?
jinak zavolej do yamahy a zeptej se ;)

42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:44 | Nahoru | #4
vidíš a máš pořešené zimování..hoď to na zimu do servisu a je :thmubup:

(reakce na) 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:45 | Nahoru | #5
navrc>ThunderCat
S tim servisem je to fakt, ale to jsem prave nechtel (muzu to udelat kdykoliv)..a reknou mi, je to nutny, jinak vam motorka umre... a dam za to zbytecne prachy..chtel jsem vedet zkusenosti lidi :)

2 reakcí na tento příspěvek 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:48 | Nahoru | #6
if it ain't broke, don't fix it

(reakce na) 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:57 | Nahoru | #7
w@k>>
To je dobrej nazor :) Ale jde mi samozrejme i o prevenci :)

(reakce na) 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 13:59 | Nahoru | #8
w@k>>
a pak misto desitky za udrzbu do ni narves pade za opravu... jj a to se vyplati :thmubup:

(reakce na) 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 14:22 | Nahoru | #9
Chapadlo>>

42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 14:25 | Nahoru | #10
Po 42k km je tušim kontrolní interval ventilů....

1 reakcí na tento příspěvek 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 15:10 | Nahoru | #11
Zdar lidi. Podle mě je u každý motky několik věcí, na který si prostě člověk musí dát pozor. A když se o to stará a tyhle věci si pohlídá, tak s motkou nema problem. Samozrejmosti je vymena oleje a filtru, serizovani ventil. vůlí, výměny rozvoďáku, kontrola stavu svíček, brzd,..atd.. Ale to je klasicka udrzba, to snad vi kazdej. Např. moje KLR 650 mimo tuhle zakladni udrzbu je hakliva na nekolik veci, a to je např. řetěz pohánějící vyvazovaci hridele a jeho napinak. Pokud se retez pravidelne nenapina, uvolni se, zacne bouchat o blok, napinak praskne, uleti a shodi rozvodak, retez vyvazovaku preskoci a zavazi se potka s klikou. A co zbyte z motoru? 60 kg šrotu *no* . Ale druha strana veci: Když člověk o těchle pár věcech, na který je jeho motka hakliva, ví (kazda moto na neco jinyho) a o ty veci se pravidelne stara, tak je např. tohle KLR v podstate nesmrtelnej stroj. V cizině je běžný, že lidi kteří se o KLR statrali a nenechali motor takle "bouchnout", najezdili bez GO 150 tisic, ale mil :) A to je docela dobra odmena za to, trochu se o stroj starat :) :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 19:52 | Nahoru | #12
smiki1>Ahoj, rozvoďák má vydržet podle manuálu 40 000, ale kolik vlastně vydrží záleží na tom, jak za to kdo tahá.. Resp. v jak vysokých jezdí otáčkách. Někdy je opotřebený už za těch 40 000, ale já koupil KLR který mělo 90 000, a rozvoďák byl ještě ok. Koupil sem to totiž po jednom starým italovi, kterej jezdil do práce asi na 2000 ot/min :lol: On se ten rozvoďák totiž vytahá nerovnoměrně, a potom pulzuje a bouchá do vodících kolejniček. Hnusnej zvuk, ale nepřetrhne se, takže nebezpečný ta neni, pokud opravdu neni nějak katastroficky opotřebenej. A vyvažovací řetěz má podle manuálu vydržet 60 000, já ho měl v 90ti totálně vytáhlej, nešel už ani napnout. Dej si pozor na napínák toho řetězu, umí prasknout a shodit rozvoďák. Foto a informace najdeš na webech, který jsou opravdu věcný a výborný, ale musíš umět anglicky..

http://www.multisurf....com/klr650_page.htm - výborný web

http://www.klr650.marknet.us/ - taky pěkný

Jinak ventil. vůle podle manuálu měřit u zaběhlýho stroje po 10 000km, u novýho ve stavu tachometru 1000 km - 5000 km - 10 000 km a pak po 10 000km.. Ale já je měřim několikrát za sezonu (asi po 2000 km), a udělal jsem dobře, jak jsem zjistil.. Výfukový ventily se hnou o minimum, tak je třeba měnit podložky třeba až v 50 000 km.. Ale sací se zaklepávají rychleji. Když jsem moto koupil, měli vůli jen 0,05 mm (!!), tak jsem vuli seřídil. 5000 km dobrý, a pak jakoby nic se jeden sací ventil zaklepal o 0,1 mm.. Tak jsem si řekl, že je to nějaký divný, sundal jsem hlavu, a ventily byly v dost bídným stavu, rozklepaný a netěsnící.. Ale u stroje kterej má 10 000 km bych vůbec nic neřešil, ale nic nepoděláš když vůle zkontroluješ třeba vždycky před začátkem sezony.. Jinak opotřebení ventilů dost zpomaluje přisada do benzinu - aditiv nahrazující olovo. Pak je třeba podložky pro sežízení vůle měnit za podstatně delší intervaly..

(reakce na) 42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 20:20 | Nahoru | #13
smiki1> Neni vubec zac. Kdybys nebyl proti, muzem si soukromou zpravou poslat email adresy.. Ja bych taky byl rad v kontaktu s nekym, kdo ma KLR.. Co?
Koukam ze emaily jsou v profilu uzivatelu, tak je to v poho.. Sem holt slepej.. :)

42000 km...nutny servis?

11.11.2007 v 21:10 | Nahoru | #14
když jsem měl 42 000 tak jsem udelal ventily, karburatory a veškeré náplně byl to první servis s moji moto co jsem ji koupil a taky abych doplnil razítko do servisní knížky :) celkově ještě s padákama mě to vyšlo na 5,5 tis kč a celá sezona v pohodě .) rozvodák u Aceho je na 48 takže cat to bude mít možná stejné, ale určitě udělej ventily

(reakce na) 42000 km...nutny servis?

12.11.2007 v 07:54 | Nahoru | #15
navrc>>
to už někdo udělal aspoň 3x , no a když to zvládlo 3x, tak po 4té taky :D


já se o motroku strám pořádně.

42000 km...nutny servis?

12.11.2007 v 13:53 | Nahoru | #16
Každá motorka má své servisní intervaly, s předepsanými úkony. Pokud je budeš poctivě dodržovat, máš zaručeno, že Tě motorka nikde nenechá ve štychu a bude Ti hodně dlouho a dobře sloužit. Pokud to budeš zanedbávat a říkat si "však ono je to ještě dobrý", tak to bude dobrý jen do doby, kdy to najednou dobrý být přestane a pak to bude stát mnohem víc, aby někdo dal dohromady, co Ty jsi zanedbal. Problém nastává v případě, že koupíš jetou motorku, kde si nejetými kilometry a předchozím servisováním nemůžeš být jistý. Pokud se to finančně vyplatí, nechal bych na takové motorce preventivně udělat "velký servis" a pak už jen dodržoval intervaly, jak jsou předepsané.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist