v posledni dobe dost uvazuji o prestavbe motorky do stylu bobber cimz by se splnil muj sen a konecne bych vlastnil neco sveho, jedinecneho a presne to, po cem touzim. Proto uvazuji o koupi motorky Yamaha XS 650 z roju 1976. Muj dotaz smeruje hlavne na to jestli ma nekdo zkusenost s prihlasenim prestavene motorky a naslednym provozem. Zmenou by prosel ram na hardtail a kompletni plecharina. Defakto puvodni by zustal ram v oblasti motoru, motor, predni vydlice a nejpis kola. Ikdyz uvazuji a sirsim zadnim kole. Myslel jsem, ze takto stara motorka by mela jit prihlasit na veteranske znacky, ale mam obavu, ze po uprave uz to nepujde. Prosim pomozte mi priblizit se memu snu a sdelte mi vase zkusenosti a rady, ktere velice uvitam. Mockrat dekuji za rady a typy. (Pojud tento topic uz nekde je prosim o odkaz ja podobne tema nenasel)
1 reakcí na tento příspěvek Bobber - legalni pohyb PO silnici
rancher píše: asi to jde... a inspirace tady ...
Tan jawácky bobřík není IMHO úplně ideální příklad, jednak pravděpodobně nemá papíry (nikde to nemá SPZ), druhak i kdyby ano, neproběhl razantnější zásah do konstrukce. Rám je nezměněn, dal jen delší kluzáky vidlic (neprokazatelné). Vším ostatním fakticky splňuje mimo osvětlení zadku a přední blatník. (Btw je to trochu bastl.)
TOHLE je úprava: pevný rám, jiná vidle, ukazatel paliva atd... na tomhle jezdit, tak si chrochtám.
Bikeros píše: Pro me je to dost velkej risk. Koupit motorku kolem 30 - 60tis a pak do toho dalsich 30-60tis. vrazit a skoncit na technicky... to bych byl hooodne zklamanej. A bez technicky... takovj kaskader zas nejsem. Nemuzu si dovolit ztratu ridicaku ci jine oplejtacky kvuli praci.
Technická není problém, pokud se nakontaktuješ na customáře, kteří ti už poradí co a jak.
Pokud ale máš takové obavy, nemáš moc jiných možností než to buď postavit a nahlásit na německých papírech a až po úpravách přehlásit sem, nebo jít s davem a jezdit na tuctovce.
PetrXX píše: Tak mě z wildy zůstala upravená nádrž, motor a část rámu.. a stupačky, které brzy poletí. A STK? Mám Takže budeš mít bobbera v custom úpravě - samozřejmě s platnou STK. A dokud nenarazíš na echt zmrda, který tě odtáhne na nejbližší STK stanici, nemáš problém a jezdíš.
A customy se moc nestaví (mě dodnes nikdo nezastavil).
Ono celkově se moc motky nestaví, pokud nejedeš jako hovado, nebo vyloženě neprovokuješ například ohnutou značkou a pod...
1 reakcí na tento příspěvek Bobber - legalni pohyb PO silnici
Zdarec
Brutal chopper cycles
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bobber - legalni pohyb PO silnici
Jinak já mám v DE TP zapsáno L377-2*Blinker i.d.Lenkerenden, .. šíři řidítek ukončuje blinkr.. tak mám blinkry v řidítkách, co bylo napsáno v TÜV, to je v českém TP...
Naposledy editováno 12.07.2012 15:31:30
1 reakcí na tento příspěvek Bobber - legalni pohyb PO silnici
ad hardtail- dobře si to promysli- znám pár kluků co to jezdí a ti si to pochvalujou, ale upřímně sem se bavil s klukem co jim na sportstry ty rámy dělal a prostě se na tom moc jezdit nedá:) Já mám na svým sportym 225 zadní tlumiče a progresivní předek a český silnice jsou utrpení. Před 14 dny jsem jel Brno a zpět v jeden den po D1 a byl jsem z toho skoro na špitál. Vím, vypadá to dobře, ale na velký ježdění to není (pokud máš rád svý záda a ledviny)- tak na kafe a okolo komína a zas domu:)
ad výchozí materiál do 20 litrů- xs 650 je sakra nedostatkový zboží, doporučil bych spíš xs 400 nebo sr 500 ty se občas objeví v pojízdné podobě a motoricky ok kolem té dvacky. A stavět se z toho dá. Ty sra maj výhodu, že se dělali do roku 2007 takže u yamahy se dají sehnat pořád díly. Jo a abychom si rozuměli, srka jsou fakt krásný když se dobře postaví- viz gravelcrew:
ad starej haryk- pokud se bavíme o klasice tj. shovel okolo 75. roku, pak počítej s tím že budeš dost šroubovat. Pokud chceš víc jezdit, doporučil bych evo 1991-2003. technologicky vychytanější a spolehlivý. nemá to samo nakopávačku, ale je to spolehlivý a všechno zvládneš sám- ždáná elektrika, 2 ventily na hlavu, prostě pravěk( a to my rádi):). Pokud to myslíš vážně, pořádně si prolez chopcult ať víš, do čeho jdeš. Starý ameriky maj duši, ale musíš to s nima umět a být dedicated:)
ad technická- no jak tu zaznělo udělat se to dá, že samolepku máš, ale když se něco stane (a nemusí to bých tvoje chyba) pojišťováci si te sakra podaj. zrovna jsem přezouval předek sportyho a chtěl jsem tam firestony nebo avony speedmastery ale u firestonu není žádnéj rychlostní index a speedy jsou ska takže pouze do 160 a v techničáku je Hčko. Takže nakonec jsem skončil pro jistotu u AC3 bridgestonek , který jsou taky klasa, ale papírově to sedí. Člověk nikdy neví.
Ad fízlové- mám stavbu-bobblýho scoota (haryka jse kupoval letos takže jsem do něj ještě neřízl)- a fízlové mě stavěli zatím dvakrát, protože si to chtěli prohlídnout. V tomhle stavu (viz profilovka) jsem s ním nalítal přes 7000km po celejch čechách za poslední dva roky (připomínám že to je 50ccm)a žádný oplýtačky se zákonem....jo a technickou samo mam.
ad rám-všechy rámy co se prodávaj i z venku (paughco etc) jsou s čistopisem.
Naposledy editováno 12.09.2012 14:40:18
Brutal chopper
Brutus
Co se D1 týče, tak jsem o téhle metodě teda taky uvažoval, ale přišlo mi to mnohem nebezpečnější než to rvát 150 v levým pruhu...prostě ostatní řidiči se tváří že cokoliv je v odstavným pruhu jakoby nebylo na silnici....
Naposledy editováno 20.09.2012 14:04:16
stavba na profilu
víc foto k přestavbě zde