globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bobber - legalni pohyb PO silnici
20.6.2012 v 22:28
Zdravim priznivce jedne stopy,
v posledni dobe dost uvazuji o prestavbe motorky do stylu bobber cimz by se splnil muj sen a konecne bych vlastnil neco sveho, jedinecneho a presne to, po cem touzim. Proto uvazuji o koupi motorky Yamaha XS 650 z roju 1976. Muj dotaz smeruje hlavne na to jestli ma nekdo zkusenost s prihlasenim prestavene motorky a naslednym provozem. Zmenou by prosel ram na hardtail a kompletni plecharina. Defakto puvodni by zustal ram v oblasti motoru, motor, predni vydlice a nejpis kola. Ikdyz uvazuji a sirsim zadnim kole. Myslel jsem, ze takto stara motorka by mela jit prihlasit na veteranske znacky, ale mam obavu, ze po uprave uz to nepujde. Prosim pomozte mi priblizit se memu snu a sdelte mi vase zkusenosti a rady, ktere velice uvitam. Mockrat dekuji za rady a typy. (Pojud tento topic uz nekde je prosim o odkaz ja podobne tema nenasel)
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.7.2012 v 08:56 | Nahoru | #31
Pro me je to dost velkej risk. Koupit motorku kolem 30 - 60tis a pak do toho dalsich 30-60tis. vrazit a skoncit na technicky... to bych byl hooodne zklamanej. A bez technicky... takovj kaskader zas nejsem. Nemuzu si dovolit ztratu ridicaku ci jine oplejtacky kvuli praci.

(reakce na) Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.7.2012 v 09:08 | Nahoru | #32

rancher píše: asi to jde... a inspirace tady ...



Tan jawácky bobřík není IMHO úplně ideální příklad, jednak pravděpodobně nemá papíry (nikde to nemá SPZ), druhak i kdyby ano, neproběhl razantnější zásah do konstrukce. Rám je nezměněn, dal jen delší kluzáky vidlic (neprokazatelné). Vším ostatním fakticky splňuje mimo osvětlení zadku a přední blatník. (Btw je to trochu bastl.)
TOHLE je úprava: pevný rám, jiná vidle, ukazatel paliva atd... na tomhle jezdit, tak si chrochtám.

(reakce na) Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.7.2012 v 09:12 | Nahoru | #33

Bikeros píše: Pro me je to dost velkej risk. Koupit motorku kolem 30 - 60tis a pak do toho dalsich 30-60tis. vrazit a skoncit na technicky... to bych byl hooodne zklamanej. A bez technicky... takovj kaskader zas nejsem. Nemuzu si dovolit ztratu ridicaku ci jine oplejtacky kvuli praci.



Technická není problém, pokud se nakontaktuješ na customáře, kteří ti už poradí co a jak.
Pokud ale máš takové obavy, nemáš moc jiných možností než to buď postavit a nahlásit na německých papírech a až po úpravách přehlásit sem, nebo jít s davem a jezdit na tuctovce.

(reakce na) Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.7.2012 v 09:25 | Nahoru | #34

PetrXX píše: Tak mě z wildy zůstala upravená nádrž, motor a část rámu.. a stupačky, které brzy poletí. A STK? Mám Takže budeš mít bobbera v custom úpravě - samozřejmě s platnou STK. A dokud nenarazíš na echt zmrda, který tě odtáhne na nejbližší STK stanici, nemáš problém a jezdíš.
A customy se moc nestaví (mě dodnes nikdo nezastavil).


Ono celkově se moc motky nestaví, pokud nejedeš jako hovado, nebo vyloženě neprovokuješ například ohnutou značkou a pod...

1 reakcí na tento příspěvek Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.7.2012 v 12:32 | Nahoru | #35
Jak píše Rancher, za 5 let mě jednou stavěli a to si chtěli jenom vyfotit motku. Jezdim v podstatě jenom custom bobber. Jak se říká - Kdo se bojí sere v síni a nebo jezdí tuctovku.
Zdarec
Brutal chopper cycles

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.7.2012 v 14:29 | Nahoru | #36
M.S.B> A jak to prihlasujes? Musi na motorce byt blinkr nebo nemusi?

(reakce na) Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.7.2012 v 15:10 | Nahoru | #37
Bikeros> § 18... ..jestli z toho něco vyčteš...
Jinak já mám v DE TP zapsáno L377-2*Blinker i.d.Lenkerenden, .. šíři řidítek ukončuje blinkr.. tak mám blinkry v řidítkách, co bylo napsáno v TÜV, to je v českém TP...

Naposledy editováno 12.07.2012 15:31:30

Bobber - legalni pohyb PO silnici

13.7.2012 v 09:19 | Nahoru | #38
Tak uz se zase priklanim k tomu, ze to risknu a neco na prestavbu poridim!

Naposledy editováno 13.07.2012 11:21:32

Bobber - legalni pohyb PO silnici

13.7.2012 v 12:20 | Nahoru | #39
Blinkry musí být na každém motocyklu od roku 1984, do tohoto data povinost není. Co se přihlášení týče, tak u nás nejde skoro nic. Jen pro upřesnění na zkušebně v DE platí pravidla stejná jako v kdekoliv v EU. Pozor na upraveniny které se z DE dovezou a mají v TP pouze pár položek, potom Dekra a hlukové limity, ostré výčnělky, Ečka atd.

Bobber - legalni pohyb PO silnici

13.7.2012 v 12:22 | Nahoru | #40
Jinak ta JAWA nahoře je luxus.

1 reakcí na tento příspěvek Bobber - legalni pohyb PO silnici

9.8.2012 v 20:54 | Nahoru | #41
Stale premyslim o motorce a zjistil sem, ze asi budu setrit dokud proste nebudou prachy na neco poradneho (H-D kolem roku 70 - 80). Ale jeste me napadla jedna vec. Neda se koupit ram s atestem, ktery vlastne clovek pouzije a necha si ho zapsat do technicaku? Vim, ze uz to neni potom domaci stavba, ale chtel bych tuto moznost proverit. Kdyby nekdo neco o tomto vedel prosim podelte se ;)

(reakce na) Bobber - legalni pohyb PO silnici

9.8.2012 v 21:33 | Nahoru | #42

Bobber - legalni pohyb PO silnici

12.9.2012 v 14:35 | Nahoru | #43
pár připomínek k myšlenkám co tu zazněly:
ad hardtail- dobře si to promysli- znám pár kluků co to jezdí a ti si to pochvalujou, ale upřímně sem se bavil s klukem co jim na sportstry ty rámy dělal a prostě se na tom moc jezdit nedá:) Já mám na svým sportym 225 zadní tlumiče a progresivní předek a český silnice jsou utrpení. Před 14 dny jsem jel Brno a zpět v jeden den po D1 a byl jsem z toho skoro na špitál. Vím, vypadá to dobře, ale na velký ježdění to není (pokud máš rád svý záda a ledviny)- tak na kafe a okolo komína a zas domu:)

ad výchozí materiál do 20 litrů- xs 650 je sakra nedostatkový zboží, doporučil bych spíš xs 400 nebo sr 500 ty se občas objeví v pojízdné podobě a motoricky ok kolem té dvacky. A stavět se z toho dá. Ty sra maj výhodu, že se dělali do roku 2007 takže u yamahy se dají sehnat pořád díly. Jo a abychom si rozuměli, srka jsou fakt krásný když se dobře postaví- viz gravelcrew:


ad starej haryk- pokud se bavíme o klasice tj. shovel okolo 75. roku, pak počítej s tím že budeš dost šroubovat. Pokud chceš víc jezdit, doporučil bych evo 1991-2003. technologicky vychytanější a spolehlivý. nemá to samo nakopávačku, ale je to spolehlivý a všechno zvládneš sám- ždáná elektrika, 2 ventily na hlavu, prostě pravěk( a to my rádi):). Pokud to myslíš vážně, pořádně si prolez chopcult ať víš, do čeho jdeš. Starý ameriky maj duši, ale musíš to s nima umět a být dedicated:)

ad technická- no jak tu zaznělo udělat se to dá, že samolepku máš, ale když se něco stane (a nemusí to bých tvoje chyba) pojišťováci si te sakra podaj. zrovna jsem přezouval předek sportyho a chtěl jsem tam firestony nebo avony speedmastery ale u firestonu není žádnéj rychlostní index a speedy jsou ska takže pouze do 160 a v techničáku je Hčko. Takže nakonec jsem skončil pro jistotu u AC3 bridgestonek , který jsou taky klasa, ale papírově to sedí. Člověk nikdy neví.

Ad fízlové- mám stavbu-bobblýho scoota (haryka jse kupoval letos takže jsem do něj ještě neřízl)- a fízlové mě stavěli zatím dvakrát, protože si to chtěli prohlídnout. V tomhle stavu (viz profilovka) jsem s ním nalítal přes 7000km po celejch čechách za poslední dva roky (připomínám že to je 50ccm)a žádný oplýtačky se zákonem....jo a technickou samo mam.

ad rám-všechy rámy co se prodávaj i z venku (paughco etc) jsou s čistopisem.

Naposledy editováno 12.09.2012 14:40:18

Bobber - legalni pohyb PO silnici

15.9.2012 v 19:25 | Nahoru | #44
Jezdím hardtaily už několik let, a pokud máš dobře odpružené sedlo, a nafouklou gumu na 2 atmosféry, tak je OK. Na D1 jezdim 20cm za bílou čárou(myšleno v odstavném pruhu) s jednou rukou na řidítku. Někdy si to zkus. I když D1 je případ sám pro sebe.
Brutal chopper
Brutus

Bobber - legalni pohyb PO silnici

20.9.2012 v 14:03 | Nahoru | #45
Brute, slyšel jsem že odpuštěná guma plus springrová sedačka to vykrejou, ale nezkusil jsem takže nedokážu posoudit- každej máme holt hranice jinde:)
Co se D1 týče, tak jsem o téhle metodě teda taky uvažoval, ale přišlo mi to mnohem nebezpečnější než to rvát 150 v levým pruhu...prostě ostatní řidiči se tváří že cokoliv je v odstavným pruhu jakoby nebylo na silnici....

Naposledy editováno 20.09.2012 14:04:16

Bobber - legalni pohyb PO silnici

20.9.2012 v 18:21 | Nahoru | #46
To s tím odstavným pruhem je pravda, ale zase jezdím tama v podstatě jen v něděli ráno když se vracíme ze srazu, v tu dobu je provoz o něčem jiným. Jinak radši najedu o 50Km víc než jet po D1, a to i na sériovce s tlumičema.

Bobber - legalni pohyb PO silnici

21.9.2012 v 14:34 | Nahoru | #47
jo tá je už teď vím taky- ale spěchal jsem-musel jsem se dostat během jednoho dne z Práglu do Hustopeč a zas zpátky (cca 500km) takže jsem šel cestou nejmenšího odporu...už bych to ale asi neudělal:) No chybama se člověk učí.

Bobber - legalni pohyb PO silnici

14.1.2014 v 15:26 | Nahoru | #48
Přestavbu na bobbra jsem letos taky začal. Technickou budu řešit tak, že si prostě dám v zimě týden kdy to celé přestavím na původní díly udělám technickou, a postavím to zpátky .. kdo bude na technický zkoumat že je trošku upravený rám pod sedačkou ... pro širokou gumu se to prostě udělat muselo. Každopádně díky Brutíkovi který dodal pár super dílečků



stavba na profilu

víc foto k přestavbě zde
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist