HD je to skvělý stroj, skvělá značka s dostatečným výkonem motoru pro mou potřebu a pocitu z jízdy
Aktuální stav 2015
Motorka koupena od FIRMA:Harley-Davidson Praha - Klasik Mot - super
První dojmy - První dojmy z jízdy jsou skvělé, nízké těžiště u tohoto stroje umožňuje parádní projíždění zatáček, velmi citlivý je i plyn a po jeho přidání jde motor přesně podle potřeby do výkonu. Trošku slabší byl zvuk s původními originálními výfuky ... jejich výměnou za krátké V&H se zvuk radikálně zlepšil :-)
Doplňky na motorce - dotázalo se mě pár lidí co by potřebovali když by si chtěli dát do zadu na motorku široké kolo.
Zkusím to tedy jen v základu shrnout. První co jsem musel rozhodnout, bylo jak široké kolo chci, jak se vejde do původního rámu a co budu muset všechno předělat. Protože jsem se rozhodl pro rozměr 240 mm které se nevešlo ani do kyvky, ani pod rám, musel jsem se ještě rozhodnout, zda udělat úplně novou kyvku (delší) a posunout kolo do zadu, nebo rozšířit původní kyvku ale s tím i rozšířit rám od sedlem. Mělo to samozřejmě vliv na druh převodu kdy jsem chtěl zachovat řemen. Protože ale Sportík nemá v řemenech moc na výběr aktuálně 139 zubu na řemenu (max jsem objevil 141) při šířce 1 1/8" tak bylo rozhodnuto. Mohl jsem tam sice nacpat podstatně širší řemen z Vroda který má 151 zubů, ale to by znamenalo i výměnu zadní řemenice a prodloužení by možná nestačilo na úplný pohyb tlumení zadního kola. Pokud by se chtěl někdo rozhodnout posunout kolo dozadu, řešil by to už jenom řetěz který se dá udělat dlouhý jak potřebuješ + nová přední a zadní rozeta
Proto došlo k rozřezání i převaření původní kyvné vidlice (viz obrázek) tak aby zůstali původní rozteče u ložisek. S rozšířením kyvky bylo nutné udělat o novou zadní osu, nový blatník, nové kompletní uchycení blatníku včetně zadní elektriky a blinkrů, hlavně sehnat a vyměnit přední řemenici a vyrobit kryt motoru který bude nahrazovat ten původní, který zakrýval řemenici původní. Jasně že jsem musel sehnat i nový široký ráfek a novou gumu ...
Upřímně řečeno bylo to hodně práce, shánění a i poměrně dost peněz. Ale mám to co jsem vždy chtěl. A pro rejpaly STK neřeším jako prioritu. Emotikona smile
Recenze
Moje zkušenosti s tímto strojem jsou popsány v předchozím odstavci a zatím jsem toho tolik nenajezdil abych psal cokoliv chytrého. Porto jsem přkopíruji předchozí text aby mě to umožnilo uložit tuto část do profilu " První dojmy z jízdy jsou skvělé, nízké těžiště u tohoto stroje umožňuje parádní projíždění zatáček, velmi citlivý je i plyn a po jeho přidání jde motor přesně podle potřeby do výkonu. Trošku slabší byl zvuk s původními originálními výfuky ... jejich výměnou za krátké V&H se zvuk radikálně zlepši"
Původní stav
Konec sezony 2013 pro mě znamená ultimativní vyčištění stroje před zimou a hlavně totální přestavba pro sezonu 2014. Rozšíření, prodloužení a podkop přední vidlice, změna světla, zvednutí řidítek, rozšíření zadní vidlice pro uložení 240mm zadního kola ... no prostě totálka ... Výsledek hodím do galerie. Nyní jen foto začátku přestavby ... přestavba pokračuje ... stavba sedla
a výměna přední řemenice ..
Rozšíření kyvky je hotové ... srovnání šířek nové a původní ..
první zkušební uložení zadního kola
... nádrž už se taky rýsuje troch airbrushe neuškodí
začátek ledna 2014 se začíná Haryk rýsovat do konečné podoby. I když je toho ještě hodně na dodělání věřím že zahájení sezony stihnu
Dnes přišel o Brutuse blatníček na zadní kolo. .. zase jsem skoro zavařil rozbrušovačku . byla to jebačka, blatník se musel dotvarovat, vyříznout uložení na řídící jenotku, a uložit .. teď mě čekají boční šavle , natažení elektriky, k blinkrům a zadnímu světlu. Kurva a jaro se blíží ...
Priprava zadniho blatníku na finální verzi
a takto vypadá můj Haryk po dokončení
Konec 2014 začátek 2015 ... a přesatvba pokračuje odstrojení, vyndat motor, opískovat a upravit rám pro zadní tlumiče ..
Vyčištění, rozleštění a prodloužení sliderů a trubek vidlic
Kdo leštil hliník ta ví co to je za pakárnu ale výsledek už je pomalu vidět. Ještě o něco prodloužím přední vidle o 2" prodloužení které už mám nachromováno. Na obrázku ješte není namontováno
Rozšíření podsedlového rámu už se také rýsuje ...
Rám se vrátil z laku a může se nastrojovat
Rám jsem nasadil na zavěšený motor
a začala montáž nervového systému - - hlavní elektrický kabel ...
Elektriku je potřeba taky trošku překopat, cívku mezi válce a spínací skříňku nad spojkový koš ...
Přestavba dokončena ...
video na
Great job ... opravdu super
tak to je nádhera !!! máš štýl a si šikovný! takého sportíka nestretnem bárz kde... jedinečný kúsok !
Zvedám bradu ze země ,kam mi spadla,sorri dávam jenom 10b Výc tady není(ale odemě aspoň násob ještě 10ti!)
Moooc hezký! Vypadá to skvěle.