globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95
17.6.2012 v 14:03
Zdravím,
zlobí mě rozštelovanej karburátor (ZX9R r.v.1995).Chová se to tak,že při volnoběhu to jde normálně(v rámci možností),když přidám,tak to má jakoby při přechodu z vonnoběhu do otáček díru.Při rozjezdu musím víc točit,jinak chcípne (ono je to částečně konstrukcí motoru.Tyhle stroje se prostě musí víc točit).Při řazení za jízdy to škube -uberu,zmáčknu spojku,přeřadím,pustím spojku,v okamžiku přidání to jakoby škubne.Chová se to prostě tak,že se s tím špatně jezdí na malý otáčky motoru.Člověka to nutí jezdit stylem buď všechno,nebo nic (plnej plyn,volnoběh).
Chtěl jsem se zeptat jak se vlastně tyhle karburátory ladí (zkušenost mám jen s jednoválcem bez podtlaku).Někde jsem vyčetl že šrozbek bohatosti směsi má bejt 1.5 ot (zatím nevím kterej to je).Šroubek synchronizace znám.
Díky za rady,tipy,názory.

Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

17.6.2012 v 14:23 | Nahoru | #1
Podle toho co píšeš tak bych v první řadě seřídil podtlaky(synchronizace škrtících klapek).

Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

17.6.2012 v 16:12 | Nahoru | #2
Bez budíku podtlaky neseřídíš. Nezkoušel operace s počtem otočení šroubků. Každý motor chce něco jiného...

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

17.6.2012 v 18:13 | Nahoru | #3
To je mi jasný.Na podtlaky mám tu hadici,jak se vyrovnávají hladiny.Tyhle karbecy mají 6ku šroub.Kouknu se na to příští tejden,zatím sbírám rady.
Potřeboval bych spíš rady k podtlaku a seřízení bohatosti.Momentálně mě nenapadá jiná možnost jak seřídit bohatost,než povolit všechny šroubky stejně od utažení.
Na co je ten šroubek 16014 ?
http://partsdepot.cz...8ZX900-B2%29/243736/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

17.6.2012 v 18:41 | Nahoru | #4
čoud> to je šroubek bohatosti volnoběžné směsi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

17.6.2012 v 19:36 | Nahoru | #5

mischa638 píše: čoud> to je šroubek bohatosti volnoběžné směsi.


To je volnoběžná tryska? V manuálu čtu 35 1/ot .
Je tam ještě nějakej jinej na bohatost,kterej to je ? Některý karburátory mají jakejsi šroubek vzduchu.Je to u tohodle taky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

17.6.2012 v 21:10 | Nahoru | #6
čoud> kamaráde máš v tom docela zmatek, volnoběžná tryska není šroub bohatosti volnoběžné směsi! Volnoběžnou trysku najdeš na tom obrázku s partsdepod pod číslem 92064. Být tebou tak do toho rači vůbec nehrabu a zajdu za někým kdo tomu aspoň trochu rozumí, nebo si to rozhasíš ještě víc, v horším případě ti to nepojede vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

17.6.2012 v 22:48 | Nahoru | #7
mischa638>Ono to vypadá že tomu vůbec nerozumím,ale motorek jsem seřizoval několik(bohužel pouze JAWA).Tenhle karburátor vidím prvně,proto se možná hloupě ptám.Další věc co mě mate jsou informace,který jsem našel na netu:
Karburátor
KEIHIN
Typ karburátoru
CVK-D40
Volnoběžná tryska
35 1/ot
Volnoběžné otáčky
1000-1200 ot/min
Hlavní tryska
190
Šroub bohatosti směsi
1.5 -ot
Nastavení plováku
13 mm

Takže kterým šroubkem co nastavím ? Je tam šroubek s takovým plastovým trychtýřkem -na co ten je?
Zmátlo mě u tý volnoběžný ten popis.
Ještě další věc -je potřeba po sundání víka ventilů měnit těsnění ? Pokud jo,jde dát víko na silikon?Těsnění jsou dost drahý.Dvakrát jsem dělal převodovku -mezi kartrama jsem to těsnil takovým tmelem připomínajícím stříbřenku,zbytek motoru na silikon.Vše bez problému (neteče nic).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

19.6.2012 v 12:05 | Nahoru | #8
čoud> Tak karburátory na jawách sou uplně něco jiného než tyto karburátory
Nevím teda proč tam píšou u volnoběžné trysky otáčky. Tryskama nic nenastavuješ, teda jedině že bys dal větší či menší trysky, ale jinak trysky musí být dotažené na doraz. Ta 1otáčka nejspíš patří k tomu šroubu bohatosti volnoběžné směsi. A jak píšeš o šroubku s plastovým trychtýřem, ten je přesně kde? To bude nejspíš šroubek dorazu škrtících klapek a tím nastavuješ volnoběžné otáčky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

20.6.2012 v 16:10 | Nahoru | #9
mischa638> Je to ten 11012.O víkendu dodám fotky pro upřesnění.Chápu to tak,že je volnoběžná tryska a další nějakej šroubek na pružince.Dá se u toho nastavit výška jehly (nějak tak ,jak je tomu u JAWy)?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

21.6.2012 v 21:29 | Nahoru | #10
čoud> ten šrobek 11012(respektive ten plastový trychtýřek) tak tím nic nenastavuješ, to je šroubek když chceš vypustit benzín z plovákových komor karbeců.
A jak ses ptal na to těsnění pod ventilové víko, tak pokud není nijak vymačkané, deformované prostě špatné, tak se silikon se používá jen na ty půlměsíce co sou na něm, lehounce máznout silikonem a zbytek těsnění se už na silikon nedává. A víko stáhnout na předepsaný dotahovací moment, u tvojí motorky to bude 10-12Nm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

24.6.2012 v 12:45 | Nahoru | #11
mischa638> Díky za info.Příští víkend plánuju tu synchronizaci.Dám info jak jsem dopadl.

(reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

24.6.2012 v 13:15 | Nahoru | #12
čoud> hlavně to nerozhaš ještě víc, tak hodně štěstí, pak napiš jak to šlo

1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

24.6.2012 v 14:21 | Nahoru | #13
čus, dám ti nějakou tu radu...
1- jdeš na to naprosto chybně, před seřizováním se provádí jiné úkony, jako je vyčištění a nalezení závady.

2- seřídit, seřídit, jak to chceš asi udělat? Podle ucha? Ano i tací tady jsou, mají i servis a seřizují podle ucha, nebo podle nálady, jinak je to špatně a ani to nejde..
směs už sem seřídil cca na 10 motorkách a nikdy bych podle ucha nepoznal ani prd.. max, jestli jede na 3 válce...

3- z toho plyne žedo těch šroubků vůbec nemotej... max. lahce zašroubovat na doraz a povolit na servisní údaj! pozor z mojí praxe vím, že musí přesně odpovídat typ motoru +typ karbecu.. toto musíš nalést v manuálu, nedávno sem dělal virago dále triumha a ještě cosi a majitel měl vždy manuál kde ty hodnoty byly chybně... jenže mám lambdu a seřídil jsem to přesně, ne podle manuálu. Mělo být 2ot a já musel dát 3,25.

4- tvoji závadu vidím jako nejpravděpodobnější jeden z mnoha přechodových systémů v karbecu.
ucpaná volnoběžná tryska spolu s kanálky, bacha nestačí profouknutí a richtig, komplet rozebrat, nejlépe do ultrazvuku, octová voda např.. apod.. profoukat kompresorem, trysky projet jemným pokousaným drátkem(to je můj pracovní název) aby si se zbavil nánosů..
dále to může být netěsnící příruba a trhlinka , nebo i trhlinka v mebráně.

Naposledy editováno 24.06.2012 14:24:27

(reakce na) Seřízení karburátoru ZX9R r.v.95

24.6.2012 v 15:04 | Nahoru | #14
Jurawood> ten bod 2 se týká jako mě? Všechno je jen o možnostech,samozřejmě je lepší mít lambdu, nejlíp ještě brzdu, diagnostiku, osciloskop atd. prostě super vybavenou dílnu. Ale zase je rozdíl když máš obyč seriovou motorku bez jakýchkoliv úprav a nebo máš dělat motorku kde už sou dělané nějaké úpravy na motoru. To bych si podle ucha asi fakt netroufnul Ale jak říkám, pokud de o sériovku tak sem doma už mraky motorek které mě dovezli že nešly ani nastartovat a rozchodil sem je jak říkáš jen podle "ucha" a jeli bez problémů. Ono většinou stačí postupovat jak sám píšeš, prostě základ je karburátory pořádně vyčistit a opravdu samotné vyfoukání kolikrát nestačí. Mě osobně se osvědčilo dát věci co potřebuju vyčistit do octové vody a nechat projít varem. A co se týče šroubku bohatosti volnoběžné směsi, tak zajisté že s lambdou to uděláš přesně, já ji bohužel zatím nemám, kdybych měl, tak s ní budu pracovat. Ale opravdu u sériové motorky, kde je vše v pořádku(např. si to nepřisává někde vzduch) je na motorce origo výfuk tak to nastavím podle manuálu a zatím nikdy nebyl problém. Ale třeba když už má někdo na motorce nějaký průchodnější výfuk, tak už mám odzkoušené že je potřeba vždy trochu přidat, jen o kolik je věc laborování a zkoušení, když máš lambdu tak se k tomu dopracuješ snáze a přesněji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... enusim2 11 22.4.2023 v 21:04 Lech
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... jásumotorkář 28 21.4.2023 v 21:47 Phajatos
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja Phajatos 8 21.4.2023 v 21:01 Phajatos
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja Radovanh1 1 16.12.2022 v 02:27 hondaman1


TOPlist