globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.
Zdravím,

existuje v zákoníku nějáká záruční lhůta na opravy (repas)?

Situace

Repas zadního tlumiče na krosce za 4500,-
Odježděno 2.7 Mth a tlumič je opět tam kde byl, vyteklej a netlumí.
Servis se k ničemu nemá. Zatím nebudu jmenovat.

Díky za názory.

2 reakcí na tento příspěvek Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 00:11 | Nahoru | #1
Máš záruku na ty namontovaný díly 24 měsíců

Naposledy editováno 14.06.2012 00:20:48

(reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 00:34 | Nahoru | #2
nejsem si jist, ale myslím, že na opravy je záruka 6 měsíců, což nevím jak se shoduje s tvýma 2,7Mth, ale každopádně by mělo být rozhodující datum opravy. Každopádně se to nechá dohledat v Občanským zákoníku, ale dneska do toho nejdu, sorry,

Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 05:45 | Nahoru | #3
Okruháři:
No nevím jestli s nejmenovanou firmou co repasuje tlumiče něco svedeš, když komunikace z jejich strany, jak píšeš je mizerná
No hold v té naší banánové republice se už dávno vytratilo slovo slušnost a zodpovědnost za své činy a s tím se nyní budeš muset vypořádat sám.

Zkus se ještě jednou domluvit na bezplatné opravě již repasovaného tlumiče no a když se nedomluvíš, tak tlumič odvez, kde ti jej repásnou na stopro a milou firmu zde uveď, ať víme kam nedávat něco repasovat a jim řekni, že reklamu z Tvé strany jistojistě zařídíš a máš alespoň satisfekšn.
Já osobně s firmou která nechce komunikovat se zákazníkem bych nechtěl nic mít a jejich nedobře odvedená práce je tím důkazem.

Čus S

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 06:23 | Nahoru | #4

PRETORIAN88 píše: Máš záruku na ty namontovaný díly 24 měsíců



omyl... tady se mluvi o REPASOVANYCH dilech. nebude-li to smluvne osetreno jinak, mohl by mit za normalnich podminek zaruku sest mesicu. coz je ale u vozidla, kde se to pocita na motohodiny sporne, podival bych se na fakturu. zalezi na provoznich podminkach. napr. autobaterie koupena pro taxi ma zaruku jeden rok, nikoliv dva. a ma to svoji logiku...

Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 11:36 | Nahoru | #5
Já když jsem si nechával repasovat zadní centrál,tak jsem na něj dostal záruku jednu celou sezonu a neměl jsem sebemenší problém s reklamací,perfektní jednání,solidní přístup.

Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 11:49 | Nahoru | #6
Na práci by mělo být 6 měsíců, na použité díly 2 roky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 11:55 | Nahoru | #7
Eso_Rimmer> autobaterie pro taxi má záruku rok protože je to podle obchodního (podnikatel) a ne občanskýho zákoníku. Pokud mu namontovali nový díly, má na ně dva roky, pochybuju že by mu opravovali tlumič starýma těsněníma atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

Skvělá odpověď, děkuji! 14.6.2012 v 14:19 | Nahoru | #8

PRETORIAN88 píše: Eso_Rimmer> autobaterie pro taxi má záruku rok protože je to podle obchodního (podnikatel) a ne občanskýho zákoníku. Pokud mu namontovali nový díly, má na ně dva roky, pochybuju že by mu opravovali tlumič starýma těsněníma atd.


A kde jsi přišel na to, že podle obchodního zákoníku je záruka 1 rok? Myslím, že v tomto případě je záruka smluvní. Když si např. koupíš nový auto na firmu, budeš mít stejnou záruku jako fyzická osoba, protože je to daný smluvně.
Okruháři: Pokud máš k opravě nějaký zakázkový list a následnou fakturu, doporučuju donést tlumič do servisu, kde ho dělali, a každopádně sepsat reklamační protokol a nechat je chvíli vynikat. Taky se zeptej, jestli nemají náhodou jiný tlumič, který by ti půjčili na tvoji motorku, abys ji mohl používat. Pokud ho nemají, tak jim slušně řekni, ať si s tím pohnou. Jednej slušně, s nadhledem, bez emocí. Pokud nebudou jednat, dej podnět na ČOIku. Oni jsou myslím povinni jednat.....
Pokud k opravě nemáš žádný papír a vše bylo jen na hubu, tak máš peška, pokud oni nebudou jednat slušně.
Na netu najdeš spoustu rad pro spotřebitele vč. modelových příkladů, jak postupovat, tak hledej šmudlo .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

14.6.2012 v 14:21 | Nahoru | #9
Díky pánové za odpovědi.

Samozřejmě se jedná repasy starého tlumiče, ale novými díly !

Situace je o to víc zkomplikovaná, že kamarád žije v zahraničí a teď kdo zaplatí poštovné kdyby se to mělo posílat do Čr, asi nikdo.

Prostě hlavní věc o co tady jde, jestli je pro tohle opora v zákoně nebo ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

14.6.2012 v 14:22 | Nahoru | #10
Janek> Díky šmudlo mrknu na to!

(reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

14.6.2012 v 14:26 | Nahoru | #11
Tak už jsem si to našel.

Koho by to zajímalo

§ 654
(1) Záruční doba je tři měsíce, není-li sjednána nebo zvláštními předpisy stanovena jinak; u stavebních prací je záruční doba nejméně osmnáct měsíců.

http://www.celysvet....t_smlouva_o_dilo.php

Ještě jeden článek

http://www.dtest.cz/...opravy-a-upravy-veci

(reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

14.6.2012 v 14:34 | Nahoru | #12

PRETORIAN88 píše: Eso_Rimmer> autobaterie pro taxi má záruku rok protože je to podle obchodního (podnikatel) a ne občanskýho zákoníku. Pokud mu namontovali nový díly, má na ně dva roky, pochybuju že by mu opravovali tlumič starýma těsněníma atd.



a ja pisu neco jineho? nesmis zapomenout, ze v pripade opravy repasovanim se jedna v drtive vetsine o pouziti novych dilu v kombinaci se starymi, takze tam bude dva roky zaruka asi jen tehdy, kdyz ji dobrovolne da ten, co opravuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

14.6.2012 v 14:43 | Nahoru | #13

Okruháři píše:
Situace je o to víc zkomplikovaná, že kamarád žije v zahraničí a teď kdo zaplatí poštovné kdyby se to mělo posílat do Čr, asi nikdo.
Prostě hlavní věc o co tady jde, jestli je pro tohle opora v zákoně nebo ne.


Pokud by se skutečně jednalo o opravu v rámci záruky, náklady na dopravu hradí opravce.
Oporu v zákonu máš, ale to je v našem blbákově jen takový malý bezvýznamný plus.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

15.6.2012 v 06:50 | Nahoru | #14

Janek píše: Pokud by se skutečně jednalo o opravu v rámci záruky, náklady na dopravu hradí opravce.
Oporu v zákonu máš, ale to je v našem blbákově jen takový malý bezvýznamný plus.



Opravce hradí náklady na dopravu? To jako když mi zákazník doveze zboží na reklamaci a pojede v taxiku,tak mu ho budu muset zaplatit? .Nespletl sis to s internetovým prodejem? Třeba se mýlím,ale tohle jsem v životě neslyšel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

15.6.2012 v 07:50 | Nahoru | #15

unde4d píše: Opravce hradí náklady na dopravu? To jako když mi zákazník doveze zboží na reklamaci a pojede v taxiku,tak mu ho budu muset zaplatit? .Nespletl sis to s internetovým prodejem? Třeba se mýlím,ale tohle jsem v životě neslyšel.



Ano, prodejce má dle zákona hradit náklady vzniklé s uplatněním a vyřešením reklamace, včetně nutných nákladů na dopravu. Což jízda taxíkem nebude a bude to jen poštovné, které se musí třeba doložit lístkem z pošty.

(reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

15.6.2012 v 14:10 | Nahoru | #16
c.j.> Dík , aspoň to tomu wolovi nemusím vysvětlovat . Jenom dodám, že se musí jednat o oprávněnou reklamaci.
Spousta obchodníků hlavně na netu na tohle vůbec nemyslí například při tvorbě ceny. Debilové jedou klidně na 2-3% marže, aby podlezli už tak nízkou cenu, jenom aby prodali, a potom se všemu diví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

15.6.2012 v 21:17 | Nahoru | #17

c.j. píše: Ano, prodejce má dle zákona hradit náklady vzniklé s uplatněním a vyřešením reklamace, včetně nutných nákladů na dopravu. Což jízda taxíkem nebude a bude to jen poštovné, které se musí třeba doložit lístkem z pošty.


Bavíme se o nákupu v kameném obchodě? To mi sem pošli odkaz, kde jsi bral informace. S tímhle jsem se fakt za 25let praxe nesetkal.Netvrdím, že nemáš pravdu, ale nedovedu si představit, že mi někdo pošle zboží z Afriky a já mu budu hradit poštovné .

Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

16.6.2012 v 19:13 | Nahoru | #18
zakonna zaruka je 3 mesice,ne dva roky,jak tu pisi nekeri. Pokud vytekl lumic za slabe tri MTH,tak se do toho vleze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

18.6.2012 v 10:07 | Nahoru | #19

unde4d píše: Bavíme se o nákupu v kameném obchodě? To mi sem pošli odkaz, kde jsi bral informace. S tímhle jsem se fakt za 25let praxe nesetkal.Netvrdím, že nemáš pravdu, ale nedovedu si představit, že mi někdo pošle zboží z Afriky a já mu budu hradit poštovné .


Pokud to dobře chápu, tak máš s prodejem 25 let praxi a nevíš, kde najít zákon o ochraně spotřebitele??? No to potěš .
Například:
Zákonná reklamace
Podmínky reklamace, respektive reklamační řád, musí mít podle zákona na svých stránkách každý e-shop. Legislativní požadavky na reklamační řád a průběh reklamace u e-shopu se v podstatě neliší od požadavků na kamenné obchody.
Pozor jen na to, že podle § 598 občanského zákoníku má kupující právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace . Pro e-shopy toto ustanovení znamená, že musí zákazníkovi při reklamaci, pokud o to požádá, zpravidla zaplatit poštovné a balné.
Samotný reklamační řád musí obsahovat podle § 13 zákona o ochraně spotřebitele informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb, včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou (dále jen „reklamace“) spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav. Jednodušeji řečeno, reklamační řád by měl minimálně obsahovat délku záruky, záruční podmínky a způsob vyřízení reklamace.
Podle § 620 občanského zákoníku platí záruční doba 24 měsíců od data převzetí zboží. V záručních podmínkách by měl obchodník dále uvést, za jakých okolností je záruka neplatná. Rovněž by v podmínkách mělo být uvedeno, že kupující má právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Pokud takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Reklamaci musí obchodník vyřídit do 30 dnů od jejího přijetí a o vyřízení reklamace je povinnost zákazníka informovat.
Odborníci radí při reklamaci tento postup:

1.příjem reklamace = co možná nejpodrobnější zjištění závady
2.informování a zaslání do autorizovaného servisního centra
3.zaslání SMS nebo telefonický kontakt o vyřízení reklamace
4.předvedení výrobku při vyzvednutí výrobku
5.telefonické ověření zákaznické spokojenosti s vyřízením reklamace

Zároveň odborníci doporučují se přijmout i na první pohled neoprávněnou reklamaci a se zákazníkem se nikdy nehádat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

19.6.2012 v 05:33 | Nahoru | #20
Janek>
Tak podmínky prodeje v kamenném obchodě a int. shopu jsou právě poměrně odlišné.Proto jsem zdůrazňoval kamenný obchod.Samozřejmě si informace najít umím,ale né ty,které uvádíš. Jinak hezké info o reklamačním řádu,ale to je trochu mimo mísu .Ale k věci. Pokud máš prostor na příjem a výdej oprav(NEMLUVÍM O INTERNETOVÉM PRODEJI ANI SERVISU PŘES INTERNET),bere se za standart,že výrobek na reklamaci přineseš do příjmového místa.Pokud jsi líný a pošlel ho(pokud toto dovoluje reklamační řád) je to tvoje libovůle a nikoli nutný výdaj.
Jinak standartní záruka na servis je jak již shora uvedeno 3 měsíce.

(reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

19.6.2012 v 11:12 | Nahoru | #21

unde4d píše: Janek>
Tak podmínky prodeje v kamenném obchodě a int. shopu jsou právě poměrně odlišné.Proto jsem zdůrazňoval kamenný obchod.Samozřejmě si informace najít umím,ale né ty,které uvádíš. Jinak hezké info o reklamačním řádu,ale to je trochu mimo mísu .Ale k věci. Pokud máš prostor na příjem a výdej oprav(NEMLUVÍM O INTERNETOVÉM PRODEJI ANI SERVISU PŘES INTERNET),bere se za standart,že výrobek na reklamaci přineseš do příjmového místa.Pokud jsi líný a pošlel ho(pokud toto dovoluje reklamační řád) je to tvoje libovůle a nikoli nutný výdaj.
Jinak standartní záruka na servis je jak již shora uvedeno 3 měsíce.


No, pokud ty říkáš, že ty podmínky jsou poměrně odlišný, tak "Legislativní požadavky na reklamační řád a průběh reklamace u e-shopu se v podstatě neliší od požadavků na kamenné obchody."
Opravdu o tom moc nevíš. Bere se taky za standard, že do té kamenné prodejny jdeš pěšky? To je jen tak na zamyšlení. Nota bene náklady na dopravu nejsou jediné, které spadají do "úhrady nutných nákladů, které vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace." To jen, abys měl o čem přemýšlet ty smíšku nebo spíš vysmíváčku .

1 reakcí na tento příspěvek Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

19.6.2012 v 12:31 | Nahoru | #22
Hoši,podle mě řeč o ničem. Záruka na opravu není 2 roky,ale 3 měsíce,jak tu bylo napsáno a ostatní už je mimo. Pokud ten tlumič dojebali,tak ho vyreklamuje,pokud ne,má smolu. Nikdo nevíme,jak to v reálu bylo.

(reakce na) Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

19.6.2012 v 19:39 | Nahoru | #23
prackarr> Naprostý souhlas

Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

19.6.2012 v 20:47 | Nahoru | #24
ser na záruku-to nemá smysl řešit-stejně se s nima nepůjdeš soudit.pokud jsi dal za repas tlumiče 4500kč a nebyl tam nějaký problém-na který by tě samozřejmě měli upozornit-že to nemusí být 100%,tak ten tlumič prostě musí makat a né za dvě vyjížďky zase vychcat.pokud tohle nejsou schopni pochopit a uznat,tak je to banda hajzlů a udělej ji pořádnou ostudu.

kdo někdy dělal centrál,tak ví,že jim za práci zůstalo peněz dost a pokud něco zdupali,tak je třeba se k tomu postavit jako chlapi....

Záruční lhůta na repas zadního tlumiče.

20.6.2012 v 10:32 | Nahoru | #25
Záruka na opravu (provedenou práci) je tři měsíce, záruka na nový díl použitý při opravě dva roky. U použitých dílů : ČOI - "U věcí použitých nepřichází v úvahu odpovědnost za vady, které se vyskytnou dodatečně po převzetí věci. Na věci použité neplatí záruka, odpovědnost prodávajícího se vztahuje jen na vady, jež tyto věci měly při převzetí kupujícím. Vyjde-li taková vada najevo až dodatečně, je stanovena prekluzivní lhůta pro vytknutí vady kupujícím a pro uplatnění práva z odpovědnosti za vady (§ 626 odst. 3 občanského zákoníku ? ?U věcí použitých práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců; tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci.?)."
Jelikož si sjednával opravu ty a jsi tedy pro servis smluvním odběratelem, tak dopravu do zahraničí prodávající řešit vůbec nemusí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 1 21.5.2024 v 20:33 pivi164
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 19 14.5.2024 v 06:25 Rapt0r
Výběr motorky Yamaha YZ 125, Yamaha YZ 250F, Kawasaki KX 250F, Hon... Rapt0r 0 11.5.2024 v 20:46 Rapt0r
Kolko oleja do Raptora 700 Yamaha YZ 250F Keizr 2 22.9.2023 v 12:30 Krautkopf
Yamaha yz250f 2005 jaký olej do tlu... Yamaha YZ 250F jindra1000 21 26.3.2023 v 09:38 kakasek


TOPlist