globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řazení při vysokých otáčkách
 
11.4.2012 v 15:20
ahoj, mám jeden nesmělý začátečnický dotaz, pokud řadím nahoru při nějakých cca 10.000 otáčkách, trochu to kopne, asi tím že otáčky spadnou až moc dolů. Chtělo by to rychleší práci se spojkou, při vymáčknutí spojky ubírat míň plynu nebo řadit bez spojky? nebo nějakej jinej trik? Normálně jezdím 3-6 tisíc, ale někdy se to vytočení hodí
dík
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách

11.4.2012 v 22:48 | Nahoru | #31
mischa638: A jezdit pomalu je šetrnější ke gumám.
Z fyzikálního hlediska (a rozebíralo se to tu vícekrát) je řazení bez spojky vždycky škodlivější než bez ní, akorát se to projeví až po dlouhé době. Kdo to umí, tomu opotřebení trvá dlouho, kdo to neumí, zničí převodovku rychleji.
Ale abych napsal něco k tématu - jak už psali jiní, plyn při přeřazení není dobré zavírat. Jen lehce ubrat, aby motor ztratil tah, a do toho rychle přeřadit. Pokud má řadička delší chod, tak ji ještě před přeřazením předepnout, dokud neklade odpor, a při řazení jen dorazit. Pak by měl kvalt spadnout jak po másle.

Naposledy editováno 11.04.2012 22:55:05

řazení při vysokých otáčkách

11.4.2012 v 23:10 | Nahoru | #32
Tak párkrát jsem zkusil řadit bez spojky (všude jsem to četl,tak jsem to zkusil) a jedna nevýhoda-něak jsem podle zvuku motoru či převodovky nepoznal zda-li to tam zapadlo uplně,jestli už mam hotovo :D pak jsem zabral za plyn a ano povedlo se,ale byl to divný pocit,stejně ale jak jsem naučenej tak furt mačkám spojku a i když jí nechci zmáčknout tak ji prostě zmáčknu (proto jsem to zkusil jen párkrát) :D
K tématu,souhlasím s ostatními komenty,prostě trochu ubrat plyn,ale né moc jen aby motor nebyl v tahu a rychle přeřadit..

řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 00:04 | Nahoru | #33
pynys to musim vylet tu vody cu maš v brzdě ne hnupe

1 reakcí na tento příspěvek řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 07:04 | Nahoru | #34
Pred zarazenim cvrkni plynem tak, aby se vyrovnaly otacky, pak uz to tak nekopne, vysvetlují to v mnoha knizkach a filmech. Kdyztak si sezen TT3D.Closer.to.the.Edge.2011.720p.BluRay.x264-INF1N1TY - jsou k tomu i titulky - nebo Twist+of+the+Wrist+II.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 10:41 | Nahoru | #35

1100Virago píše: Z fyzikálního hlediska je řazení bez spojky vždycky škodlivější než bez ní.


Jak mám chápat tuto větu? Ale asi překlep a má tam byt že bez ní je to škodlivější než s ní. Já nevím, nechci se tu hádat, ať si prostě každý řadí se spojkou nebo bez, je to každého věc na co se cítí. Ale mám z to, že když řadíš bez, tak to není pro převodovku nějak škodlivé(viz Dawův příspěvek o 4sezonách na okruhu s řazením bez spojky).
Co se stane když zmáčkneš páčku spojky? Rozpojí se lamely a dojde k přerušení přenosu kroutícího momentu s primáru na převodovku. A to samé můžeš docílit ubráním plynu. Ale ta akce musí být velice rychlá a musíš zařadit ještě než začne motorka začne brzdit motorem. Prostě to chce perfektně sladit levou nohu s pravou rukou. A taky když si spojka není všemocná jak si většina lidí myslí. Aby došlo k zařazení rychlostního stupně musí do sebe zapadnou boční ozubení kol převodovky a když jsou ty zuby zrovna naproti sobě tak to tam prostě nezařadíš a můžeš mačkat spojku jak chceš. Třeba když stojíš s motorkou namístě tak při vypnutém motoru většinou nejde řadit z jedničky až na šestku i když držíš spojku, většinou je potřeba s motorkou malinkou popojet dopředu či dozadu aby se ty kola v převodovce vzájemně pootočila tak že boční zuby do sebe zapadnou. Proto je taky někdy řazení jedničky když člověk stojí a chce se rozjet hlasitější než když pak řadí ostatní kvalty když už jede.
A jeden případ za všechny: jednou sem dělal převodovku na staré ZX9, borec si proto přijel, nastartoval, samozřejmě motorka studená tak sytič naplno tak motor má volnoběh dobrých 5000RPM za studena se sytičem. A v tady těch otáčkách když stál na místě tam chtěl zařadit jedničku, ozvala se rána jako prase, sem myslel že se mu ten motor rozletěl. A milí klučina už neodjel a musel se motor znova a půlit a dávat nová vidlička kterou zničil. A pořád nemohl pochopit jak se mu to mohlo stát když měl smáčklou spojku

(reakce na) řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 10:59 | Nahoru | #36
mischa638: Ano, díky za upozornění, patřilo tam samozřejmě "s ní".
Jde o okamžik, kdy motor zabere a boční zuby se opřou o sebe. Rozpojená spojka funguje jako tlumič záběru, zatímco když je sepnutá, je tlumící účinek zanedbatelný a ráz jde do toho bočního ozubení.
Dost často jsou tu témata "vyskakuje kvalt", proč asi?

(reakce na) řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 15:07 | Nahoru | #37

Razhel píše: Pred zarazenim cvrkni plynem tak, aby se vyrovnaly otacky, pak uz to tak nekopne, vysvetlují to v mnoha knizkach a filmech. Kdyztak si sezen TT3D.Closer.to.the.Edge.2011.720p.BluRay.x264-INF1N1TY - jsou k tomu i titulky - nebo Twist+of+the+Wrist+II.

hele koukal jsem na ukázky na youtube a vypadá to krutě,dá se na to i koukat na netu zadarmo,pokud máte ještě nějáký typy na filmy,tak napište

řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 18:52 | Nahoru | #38
Nahoru je spojka jen pomocník ...

jak už tu někdo psal ... zkoordinuj si tři základní věci.
1)Uber plyn(nemusíš nikterak hustě - jen povol) - tím uvolníč zubovkou(zubovou vůlí) převod z tahu
2) Noha v jemným tlaku na řadičku v tomhle momentě přitlačí
2) můžeš polechtat spojku jen tak lehce přes prokluz (každopádně nevymačkávej jako při řazení jedničky)

V autě je to to samý - ten kdo šlape jak zelí spojku při každým kvaltu zbytečně sjíždí lamely, ztrácí čas, peníze a klid
Odchovanci převodovek Praga, řadí i synchronní převodky na "double-D-clutch" a světe div se, když to umíš je to rychlejší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 18:58 | Nahoru | #39
mischa638> tohle tu už bylo miliónkrát...

meziplyn na mašině spíš kompenzuje energii potřebnou k roztočení motoru ... ačkoli i rozepnutá spojka přenáší moment - tedy hřídele se nikdy nezastaví úplně(co bývá ta "rána" při zařazení jedničky ? ) a i s vystavenou spojkou "vrknutím" plynu pomáháš synchronizaci ...

řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 19:43 | Nahoru | #40
já jsem si ten nikdy v autě ani na motorce netroufnul řadit bez spojky,prostě tomu něvěřím.to spíš poprvé zkusím na nějáké předváděčce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 19:53 | Nahoru | #41
t_freedom> Co tu bylo už milionkrát?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 21:12 | Nahoru | #42
mischa638> meziplyn v autě a na moto...prostě nekonečný.
A většinou o tom mluvěj hlavně ti, co nikdy s nesynchronní převodkou neřadili...

(reakce na) řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 22:07 | Nahoru | #43
t_freedom> někeří ani nevěděj co to nesynchroní převodovka je

řazení při vysokých otáčkách

12.4.2012 v 23:17 | Nahoru | #44
Já bych jen nesměle poradil.. "Kopej to tam pod plnym !"

řazení při vysokých otáčkách

13.4.2012 v 13:35 | Nahoru | #45
v takových otáčkách ani plyn neubírej a spojku jen trošku polechtej

řazení při vysokých otáčkách

13.4.2012 v 16:10 | Nahoru | #46
Chce to pouze páci s plynem a řadičkou na spojku zapomeň.

řazení při vysokých otáčkách

13.4.2012 v 22:44 | Nahoru | #47
max při sprintech jsem řadil bez spojky, jinak k ničemu. Aspoň pro mě.

(reakce na) řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 10:22 | Nahoru | #48
mischa638>

1 reakcí na tento příspěvek řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 15:36 | Nahoru | #49
nauc se radit bez spojky a pak uz tam jen pridas tu spojku tak ze ji ani nemusis mackat naplno . videl sem i podrazovani bez spojky ale zase az tak si prevodovku kurvit nechci

je to jako v aute - kdyz jedes na hodne plynu a preradis pomalu tak to proste cukne. musis preradit co nejrychlejs aby nespadli tolik otacky a spojku poustim rychle a ke konci (tam kde uz hodne zabira tak pomalejs ale jenom o trosicku. Razeni bez spojky je ale jenom na palbu, jinak radim normalne. Mozna by ti pomohlo zkraceny razeni

Naposledy editováno 14.04.2012 15:39:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 15:43 | Nahoru | #50
milion> u auta je to právě trošku jinak... na motorce řadit rychle právě kvůli poklesu otáček, v autě pomalu kvůli synchronům ať maj prostě čas srovnat ty otáčky... a kdo jezdil s v3s nebo liaz ví co je to umět řadit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 15:47 | Nahoru | #51
HornisGSX> ja ti nevim ale v mym aute jak nepreradis rychle a zrovna to nejak moc nehrotis ve vysokych tak 5 tam bez zaskubu nedas.. mam tdi s jednohmotou

(reakce na) řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 15:53 | Nahoru | #52
milion> mám tdi s dvouhmotou a řadím pomaličku tak samo i u peugeota a tak samo i u fordu a tak samo i u iveca a tak samo i u kii

1 reakcí na tento příspěvek řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 15:55 | Nahoru | #53
a motor mas pricne nebo podelne? ja mam audi

(reakce na) řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 15:57 | Nahoru | #54
milion> peugeot napříč, ropák napříč ford napříč iveco podélně kia podélně ale to nebude mět vliv...

řazení při vysokých otáčkách

14.4.2012 v 15:59 | Nahoru | #55
no ja si myslim ze vliv na to jak se ti prenese raz pri prerazeni to vliv mit urcite bude, navic mam uz nejakej silenblok v prcicich tak preci jenom to poznam kdyz se ten motor hodi vic nebo min

1 reakcí na tento příspěvek řazení při vysokých otáčkách

16.4.2012 v 13:14 | Nahoru | #56
no u me je razeni bez spojky hladsi, presnejsi a tissi nez se spojkou, proste to tak je takze urcite je to pro prevodovku lepsi ale samozrejme je nutne mit motor bez zaberu (ani dopredu ani dozadu = brzdeni motorem)

(reakce na) řazení při vysokých otáčkách

16.4.2012 v 13:32 | Nahoru | #57
Bubrak ZX10R> Přesně tak, moje řeč
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist