globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple
17.3.2012 v 19:54
Pár kamarádů si o toto porovnání psalo. Neberte to prosím jak objektivní test. Jde čistě o moje pocity.

Aprilia Tuono 1000R
Supersportovní bike, pro který není problém atakovat rychlosti přes 250km/h. Posez je vyloženě „na motorce“ a nezasvěcenému se může zdát, že sedí na prkenné lavici. Super pevný a přesný podvozek. Uvolněná jezdecká pozice, příjemně tvarované široké řidítka dobře padnou do ruky, avšak pilot má docela sportovně zalomené nohy. Jako na superbiku. Všude dostatek prostoru a tuono navozuje pocit „velké motorky“. Dostačující, ikdyž ne příliš kousavé brzdy. Hodně atraktivní look díky válečnému lakování. Celkově kvalitně postavený bike s dobrou ochranou proti větru. Vítěz srovnávacích testů v letech 06-07-08. Výkon 138PS.
Triumph Speed Triple 1050
Více univerzální stroj ne tak atraktivního vzezření, obzvlášť když stojí vedle sebe. Vzhledově i pocitově menší (kratší) motorka. Nádrž kratší, ale stejně široká jako na Tuona. A posez? Jezdec sedí jako by v motorce, s podobnými řidítky jak na Tuonu, avšak s méně zalomenými nohami. Účinnější brzdy díky radiální pumpě a krásné, letmo uchycené zadní kolo. Zepředu více „ufo“ vzhled a celkově nepůsobí tak agresivně jako Tuono. Vítěz srovnávacího testu 2011. Výkon 135PS.
DUCATI STREETFIGHTER/S
...a jeho dvouválcových 155PS. Vrchol evoluce. Nejnašlapanější naked, který stál nový 489tisíc Kč. Motorka, která nutí jezdce jet strašnou pilu a stroj, který neodpouští chyby. V běžném provozu nebezpečná zbraň, která zesměšní vše ostatní a z aut udělá pomalu se šinoucí a zavazející figurky. Brutální posez, vzhled a jízdní parametry. 155 koní, kovaná kola MARCHESINI, brzdy Brembo monoblok a kompletní šasi od Ohlinsu. Nic lepšího v roce 2011 po zemi nejezdilo. Vrchol pyramidy, luxusu a sportovních vlastností, které ovšem průměrně zdatný pilot ani z poloviny nemá šanci využít. Nevhodný pro jízdu ve dvou a pro delší trasy a klidnější jízdu „na kochačku“ naprosto nepoužitelný. Buď jedeš na hraně a nebo se trápíš. Přes všechny malé nedostatky radikální bike se kterým leze kdykoliv a kdekoliv udělat hodně parády.


Naposledy editováno 18.05.2015 21:14:43

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

28.3.2012 v 23:21 | Nahoru | #91

Pete Biggy píše: oxygen> A copak SMT, na to už jsi zanevřel? Že jsem od tebe na něj už dlouho neviděl žádné chvalozpěvy Máš ho ještě vůbec?



zrovna dnes jsem vytáh bramboru, ale v tom provozu tady se s ní trápíš a nebaví, takže šup báwo uklidit a pak odpoledne na KTMce už bylo vše fajn
když byla zácpa, tak šup na chodník, objet všechny, zvednout na zadní a seskočit a tradá pryč... jj, je na ní prdel i po předním

ale stejně je největší prdel a nejlíp se ulamuje značka s Husabergem...

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 10:04 | Nahoru | #92

oxygen píše: drippera> bodejť bys neporychlil, na Triplech je všechno snadný, podvozek pevnej samet, Bremba kusadla, motor neskutečnej reaktor bez propadů a hlavně reakce plynu v náklonu je taky celkem jemná, žádný cukání - což hlavně v zatáčkách člověka hodně porychlí, třeba oproti SF i když Tuono od 07 bylo už taky parádně vyladěnej rychlej street

ale za hodně moc poděkuj i těm gumám: ty K3 jsou opravdu fantastický, je na nich obrovská jistota a hlavně jejich limit je v provozu na silnicích ještě mnohem dál, než náš psychickej
já předloni přechodem na tyhle K3 (i na skoro identický Pirelli Diablo Rosso Corsa na KTMce) porychlil během dopoledne snad o dva levely a začal držet krok s těma největšíma střelcema v Krkonoších, nehledě na Most, kde rázem ubylo 4-5 sec na kolo...



Tak tak. Naprostý souhlas. Ze začátku jsemměl fakt strach, že to bude taktrošku "nuda" ale jak jsem začal postupně přikládat pod kotel, je to lepší a lepší. A s Tuonem máš pravdu. Byl to výborně vyladěnej street a poád je! Však už jsem taky psal, že jsem se na něm paradoxně povozil líp nežna SF a to už je co říct.
Ale stejně jsou to všechno nádherné a skvělé naked biky z nichž každý má svoje kouzlo a já bych je snasl v garáži všehny.

3 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 10:51 | Nahoru | #93
hele tohle byla loni prdel, vzít si Káťu se třema kuframa na okruh
je to sice náklon s ještě rezervou, ale právě proto snad stačí pro ilustraci, co je na těch Rosso Corsa bezpečnej průjezd zatáčkou i na silnici ... no a na ty K3 můžeš v zatáčce vyloženě tlačit, drží ještě víc ...

(jen škoda, že nemám na žádný fotce (ani z Krkonoš) ty chvíle největšího náklonu, kdy dře a jiskří napůl sklopená stupačka - prý je to sranda vidět zezadu skoro ležící kufry a pod nima jiskry )



Naposledy editováno 29.03.2012 11:05:03

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 11:04 | Nahoru | #94
oxygen> Pěkné, Carlos T. z MH to na ní taky pěkně dává. Hold je to motorka všeuměl. Já těm gumám věřím, ale pořád mám na té silnici tak nějak strašíka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 12:32 | Nahoru | #95

oxygen píše: hele tohle byla loni prdel, vzít si Káťu se třema kuframa na okruh
je to sice náklon s ještě rezervou, ale právě proto snad stačí pro ilustraci, co je na těch Rosso Corsa bezpečnej průjezd zatáčkou i na silnici ... no a na ty K3 můžeš v zatáčce vyloženě tlačit, drží ještě víc ...

(jen škoda, že nemám na žádný fotce (ani z Krkonoš) ty chvíle největšího náklonu, kdy dře a jiskří napůl sklopená stupačka - prý je to sranda vidět zezadu skoro ležící kufry a pod nima jiskry )



Zdarec, ty k3 jsou od koho gumy? Ja prave jezdil rosso corsy a byly fajn, pokud tyto jsou lepsi, tak bych do nich sel.

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 13:05 | Nahoru | #96
Sefo> jedná se o sériové obutí Speeda METZELER RACE K3.
http://www.motorrado...eifen/115202?seite=4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 14:26 | Nahoru | #97
oxygen> Pěkněěěě Na to jak je SMTčko vysoké a úzké, tak klobouk dolů

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 17:34 | Nahoru | #98

Pete Biggy píše: oxygen> Pěkněěěě Na to jak je SMTčko vysoké a úzké, tak klobouk dolů



jj, SMTčko vysoký je - zrovna včera na semaforech jsem si zkusmo mával nataženejma nožkama beznadějně nad zemí holt čovek mý prťavosti 175cm musí tu špičku nohy ohnout

jinak ta Káťa je na Rosso Corsa a bramboru mám na Metze K3 - ale oboje jsou to skoro srovnatelný gumy a na obojích dokáže borec kroužit v Mostě s časy kolem 1,42-43 (což já tedy ani náhodou) oproti race slickům je u nich výhodou žádný nahříváky a výborná přilnavost i za nižších teplot...
ty K3 držej pocitově ještě líp, respektive nesmysl - ještě jsem je úmyslně nedokázal začít utrhávat do driftu (kromě na bramboře plnýho plynu a spolehnutí se na kontrolu trakce - to se pak sice ze zatáček vyjíždí driftem, ale díky elektronice a né hlavě/ruce, což mě osobně je dost nepříjemný)
to spíš na těch Corsách je cítit, že ten počátek prokluzu jemně ale čitelně naznačujou, esli to ale není spíš pumpování toho měkčího odpružení KTMky -?

1 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 17:43 | Nahoru | #99
ale pozor, ony umí držet i jiný gumy, a na mastodontu a nekruhový
zde čtyřicátník Miran na jeho GS 1150 Adventure s Nicheliny Anakee



... tomu říkám kloubouk dolů!!!

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

29.3.2012 v 19:04 | Nahoru | #100
oxygen> Slušnéé
Já ale vzhledem k čím dál více cestovním choutkám už musím fackt nazout své první sporttouring gumy. No a jako nej mi asi vycházejí Pirelli Angely.
Ono každých 4-4,5 tis. km přezouvat zadek mě už leze krkem. Ale ono oproti TNTčku jsem si skoro o polovinu pomohl. Tam šla guma do kytek už po 3000 km

Jo jinak ten klobouk dolů jsem samo myslel na to, jak u SMTčka dřeš slidery a brousíš stupačky v provozu Na okruhu to (i přes tu její výšku) věřím bude zývačka. Já co jsem koupil Káťu, tak už jsem slidery sundal a ani to koleno už tam většinou moc necpu. Stupačkou jsem si škrtnul jen jednou a celkem mě to i vylekalo

Naposledy editováno 29.03.2012 19:11:22

2 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

2.4.2012 v 11:16 | Nahoru | #101
Slušně Ducati včera v SBK, jen Triumph jsem tam nějak neviděl... :)) :) :)

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

5.4.2012 v 08:28 | Nahoru | #102

Sefo píše: Slušně Ducati včera v SBK, jen Triumph jsem tam nějak neviděl... :)) :) :)


nesser!

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

5.4.2012 v 13:55 | Nahoru | #103

Sefo píše: Slušně Ducati včera v SBK, jen Triumph jsem tam nějak neviděl... :)) :) :)



co to meleš, vole vole, Triumph nemá superbike, vole vole, stejně jako Ducati nemá supersport, vole vole
ani Dněpr ani Jawu jsem tam nikde neviděl - a jaký jsou to značky s tradicí, vole vole!!

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

5.4.2012 v 16:11 | Nahoru | #104
joó vole vole

3 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 13:43 | Nahoru | #105
Tak mám zajeto, po garančce, vyměněnej volej a filtr a otáčkoměr volizuje číslice 7000-8500ot./min. V utažených výjezdech a kopečkách se to staví i na dvojáka. Ovšem nechtěné whellie ve 150km/h na trojku se nekoná. To uměl jedině STREETFIGHTER. Zrovna tak jako mohutná akcelerace z 200km/h na 250km/h. Tam SF zaduněl, z hluboka se nadechnul a vyrazil v před. Ta motorka táhla i z 220km/h jako tank... Triumphovi v těchto rychlostech trošku docházejí síly. Ovladatelnost je výborná, brzdy dostačující a průběh výkonu pohodovej. Svezení je fakt příjemné a pohové, jen mám pocit, že už mám tu motorku plně pod kontrolou. To SF nemáte ani po dvou sezonách a to dunění dvouválce mi pořád jaxi schází nebo co...

Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 16:45 | Nahoru | #106

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 16:48 | Nahoru | #107
drippera> Kamaráde, z toho si nic nedělej Já když měl TNT, tak mi taky strašně chyběl "buchot" 2V. Teď se mi zase stýská po mohutném zátahu, kterým mě 3V dokázal katapultovat směrem k další zatáčce ve stylu stíhačky. Takže naprosto s tebou soucítím
Ale víš co, důležité je, že ti obě dvě koncepce motoru dokážou vykreslit úsměv na rtu. A to je přece to nejdůležitější. I když na to jdou každý po svém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 17:12 | Nahoru | #108

drippera píše: Tak mám zajeto, po garančce, vyměněnej volej a filtr a otáčkoměr volizuje číslice 7000-8500ot./min. V utažených výjezdech a kopečkách se to staví i na dvojáka. Ovšem nechtěné whellie ve 150km/h na trojku se nekoná. To uměl jedině STREETFIGHTER. Zrovna tak jako mohutná akcelerace z 200km/h na 250km/h. Tam SF zaduněl, z hluboka se nadechnul a vyrazil v před. Ta motorka táhla i z 220km/h jako tank... Triumphovi v těchto rychlostech trošku docházejí síly. Ovladatelnost je výborná, brzdy dostačující a průběh výkonu pohodovej. Svezení je fakt příjemné a pohové, jen mám pocit, že už mám tu motorku plně pod kontrolou. To SF nemáte ani po dvou sezonách a to dunění dvouválce mi pořád jaxi schází nebo co...


Je to na hovno Prodej ten krám. Dám Ti za něj 170

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 18:43 | Nahoru | #109


Naposledy editováno 18.05.2015 21:15:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 18:46 | Nahoru | #110
DrIVER.> Ještě počkám na Sršňovo test v "ilikebike", potom stoupne na ceně a pustím ti ho...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 19:01 | Nahoru | #111

drippera píše: Mluvíš mi z duše čéče. Každý má něco do sebe. Uvidíme, co s přibývajícími kilometry zvítězí. A hodně napoví i můj baťůžek, kterému konečně dorazil škopek na hlavu a teď už čekáme jen na slušnější počasí...

A fotka bez helmy a bez kombosky nebude?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 19:29 | Nahoru | #112
pylot> Leda něco z archívu. Poslední 3 roky nějak nebyl čas...

Naposledy editováno 18.05.2015 21:15:41

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 20:03 | Nahoru | #113

drippera píše: Tak mám zajeto, po garančce, vyměněnej volej a filtr a otáčkoměr volizuje číslice 7000-8500ot./min. V utažených výjezdech a kopečkách se to staví i na dvojáka. Ovšem nechtěné whellie ve 150km/h na trojku se nekoná. To uměl jedině STREETFIGHTER. Zrovna tak jako mohutná akcelerace z 200km/h na 250km/h. Tam SF zaduněl, z hluboka se nadechnul a vyrazil v před. Ta motorka táhla i z 220km/h jako tank... Triumphovi v těchto rychlostech trošku docházejí síly. Ovladatelnost je výborná, brzdy dostačující a průběh výkonu pohodovej. Svezení je fakt příjemné a pohové, jen mám pocit, že už mám tu motorku plně pod kontrolou. To SF nemáte ani po dvou sezonách a to dunění dvouválce mi pořád jaxi schází nebo co...

Zdar strecu.Toz gratulace k zajeti Tecka.A ani ses nepochlubil s novo helmooo!!!Jinak se ti vubec nedivim ze ti ten dvoubuch schazi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 20:23 | Nahoru | #114


Naposledy editováno 18.05.2015 21:16:20

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 20:55 | Nahoru | #115
drippera> Ooooooooooooooo tak za tu prvni mocinky dekuji!!!Jinak baterku uz si ta moja.....zasluzila.To vis:origo svody a vyfuk ji nedelaly dobre.Chcil su starty na druhe otoceni

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

6.4.2012 v 22:09 | Nahoru | #116

drippera píše: DrIVER.> Ještě počkám na Sršňovo test v "ilikebike", potom stoupne na ceně a pustím ti ho...


2 reakcí na tento příspěvek Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 10:17 | Nahoru | #117
Zdarec, když už tu zaznělo porovnání Speeda se SF a Tuňákem, přidám pár postřehů k Benelli TnT 1130 a Speedovi. Posez nabízí u Speeda víc váhy na ruce, výš umístěné stupačky i vyšší sedlo (podobně jsem se cítil na Brutale 910 nebo Tuňákovi). Benellka má subjektivně lepší tvar sedla, i když tvrdší, a o něco širší řidítka víc přikloněná k řidiči. Posez je překvapivě vzpřímenější. Hlavní rozdíl je ale v motoru, v TnT je podstatně nervóznější, ostře reaguje už od volnoběhu (krouťák 95 Nm už ve 2500 otáčkách), popojíždění po městě vyžaduje více práce se spojkou...Benelli prostě není stavěná na projížďky po městě. A spojce nepomáhá žádná hydraulika, takže levá ruka dostává kouř. Naštěstí hned za městem se situace změní...od 6 tisíc otáček je TnT střela. Zvuk je nepopsatelný, neuvěřitelnej rachot, který se nepodobá ničemu jinému...ani nepotřebuje laďák. Ale překvapivě dobře to funguje. Převodovka mi přijde těsněji poskládaná...ostatně vychází ze závodní kazetové převodovky, kvalty tam padají sami. Jízda mezi 6 - 8 tisíci ot. je na TnT masakr...víc nemá cenu ji točit, víc už z ní nedostanete. Speed je odspodu vzdorovitější, do nějakých 3 tisíc ot. se mu moc nechce, nazlobeně rachtá a kope do řetězu. Má prostě radši vyšší otáčky. Po překročení 4 tisíc podobný charakter jako TnT...ostatně je to taky tříválec. Inferno nastává nad 7 tisícema...úplně se změní zvuk motoru (do té doby hodně podobný čtyřválu), a chrochtá podobně jako Benelli. Zatím jsem točil max 8500 ot (takže diody nedostaly možnost si zablikat), ale jel by ještě dál. Tady tedy velký rozdíl oproti TnT. Převodovka u Speeda má trochu delší chod, párkrát už jsem chytnul falešný neutrál. Při rychlém řazení bez spojky to chce víc pozornosti, než u TnT. Spotřeba vypadá nižší...počítač Triplu mi na delší cestě ukázal cca 6,5 na 100, na to jsem se u TnT nikdy nedostal. Podvozkově jsou si motorky velmi podobné, obě natvrdo nastavené, stačí myšlenka a jsou v náklonu. Brzdy na TnT jsou překvapivě dobré (ostatně Brembo je záruka kvality), přestože jsou konstrukčně o sedm let starší, není to na nich znát. Samo Speed má radiálně uchycená Bremba s ABS, ale ještě jsem je nijak extrémně neprověřil, takže prozatím TnT ani v tomto ohledu neztrácí.
Když si uvědomím, že TNT je o sedm let starší stroj, tak musím konstatovat, že se Italům neuvěřitelně povedl a v roce 2004 neměl na trhu konkurenci (jak výkony tak designem)...možná Brutalka jí mohla konkurovat. Ostatně v prakticky totožné podobě se vyrábí dodnes!!!.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

10.4.2012 v 11:29 | Nahoru | #118
Buteo> Moje řeč, podbnost se starším Tuonem je neodiskutovatelná. A je fakt, že talijáni tohle předvedli o několik let dříve (aprilia 2006/07) i TnT. Tuono byl už tehdy stejně vypilovaný superbike s rovnýma řidítkama. Triumph tohle ukázal "až" nyní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

10.4.2012 v 12:59 | Nahoru | #119
Buteo>
A ta Brutalka, když už? Hlavně mne zajímá spodek. Někdo tvrdí, že jede (asi hlavně díky zpřevodování), jinej, že jede jenom nahoře.

(reakce na) Srovnávačka Tuono/streetfighter/Speed Triple

10.4.2012 v 15:57 | Nahoru | #120
DrIVER.>
Jel jsem Brutalku 910, r.v. 2006. Dojem z motoru byl pozitivní...hrozně vzteklej čtyřválec. Proti TNT samozřejmě od spodu prakticky nejela, nad 5 tis. otáček ale hrozně točivej motor, okamžitá odezva na vrknutí plynem...připadalo mi to až moc. Nějak nešlo jet plynule. Ale měl jsem ji půjčenou jenom na pár desítek km, takže nějaký velký testování to nebylo. K tomu spodku, pokud to budeš porovnávat s dvou- nebo tříválcem, tak to fakt nejede. Pokud budeme mluvit o čtyřválcích, tak nejlepší litrový naháč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist