globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosim o radu 2
Ahoj,
omlouvám se za včerejší příspěvek, omylem jsem odeslal text dříve, než jsem ho napsal...
Děkuji za reakce od těch, kterým se to nikdy nestalo.
K mému problému - pri startování mi poklesne napětí na baterii pod 10 V, startér mlčí a po vypnutí klíčkem se z palubky ozývá asi 30 vteřin cvakání - jakoby relátka. To dělá i při vyndání klíčku. Nevím, jestli mi odešla baterka a nebo jí něco vybíjí.
Pokud s tímto máte někdo nějakou zkušenost, budu za ní rád.
Děkuji, všem přeji hezký den

Prosim o radu 2

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 06:28 | Nahoru | #1
Měla by to být baterka,takhle mi to kleklo min.rok.

Prosim o radu 2

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 07:26 | Nahoru | #2
skoro jistě máš po baterce. Cvakání je v pořádku.

Prosim o radu 2

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 09:07 | Nahoru | #3
Pokud ma baterka pod 10V po startu je KO. Nemusi to byt jedina zavada, taky ti to nemusi dobijet. Zkus s jinou baterkou a uvidis.

Prosim o radu 2

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 18:04 | Nahoru | #4
Změř to jak to bude dobíjet,kolem 12,6v je to špatně musí to dávat aspoň přes 13v.Jo a jak psal Gugo taky to naměř s jinou baterkou.

Prosim o radu 2

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 19:11 | Nahoru | #5
Baterka je vybita, to je jasny.
Mel bys vedet jak je stara, pokud vic nez cca 4 roky, ma narok, koupil bych novou bez premysleni.

V jinym nez tomhle beznym pripade... zmerit s nastartovanym motorem, pri vypnutych svetlech a v otackach by melo byt dokonce pres 14V. A samozrejme zkontrolovat kontakty na baterce, staci trosku povolenej sroubek a prechodovej odpor umi udelat velky prusery.

1 reakcí na tento příspěvek Prosim o radu 2

10.4.2012 v 19:31 | Nahoru | #6
hele chlapci a to cvakani zpusobuje co ? taky me to dela. ale startuju dobre hec

(reakce na) Prosim o radu 2

Skvělá odpověď, děkuji! 10.4.2012 v 20:14 | Nahoru | #7

blazenxt350 píše: hele chlapci a to cvakani zpusobuje co ? taky me to dela. ale startuju dobre hec

už si nevybavuju, co to dělá, ale je to v pořádku.. na bavoráckym fóru se to řešilo několikrát.. dělá to všem

Prosim o radu 2

Skvělá odpověď, děkuji! 11.4.2012 v 11:45 | Nahoru | #8
 
To barcalona >

Ahoj, když jsem tehdy měl čerstvě F650GS, taky jsem se toho cvakání (tikání) napoprvé polekal, ale opravdu buď v klidu, dělá to u všech strojů tohoto typu.
To cvakání po vypnutí není u F650GS chyba, ale vlastnost.

Na BMWGS foru jsme to tehdy "řešili" v diskuzi CVAKÁNÍ V PŘÍSTROJOVCE:
http://www.bmwgs.cz/...d.php?thread_id=8402

Jestli to cvakání člověk zaregistruje, to hodně záleží na tom, jak moc se na to člověk soustředí a v jakém prostředí to poslouchá.
Třeba venku za běžného okolního provozu si toho všimne málokdo, ovšem např. v klidné garáži, v izolaci od okolního hluku, už je to mnohem "hlasitější".
Ale ani v tom tichu garáže, když člověk hned po vypnutí motoru odchází od motorky pryč, to tikání nemusí vůbec zaregistrovat, pokud se na to nesoustředí.

 
Jinak to zabzučení po zapnutí zapalování (před nastartováním) je běžný prakticky u každý novější mašiny, která má už místo karburátorů vstřiky a kde to vstřikovací zařízení potřebuje mít palivo pod určitým tlakem (ne samospádem).
Ten zvuk vydává palivové čerpadlo, a je to slyšet (opět nejlíp v tichu garáže - na ulici už až tak moc ne) dokonce i u auta, přestože to čerpadlo v autě je už z principu více zvukově zaizolovaný.

  
Ještě na závěr snad dobrá rada ohledně baterky v malým GS Báwu:

Baterka v F650GS/Dakar je umístěna v pro ni v tom nejhorším možným místě - naz velkou horkou hlavou, a tím vedrem baterka hodně trpí na vysychání. Jestli je dolívací, je potřeba ji často kontrolovat a dolívat (přitom bohužel vždycky odtorxovat a zase zatorxovat ty plasty), ale i tak počítej u F650GS s výrazně častější výměnou baterie než u jiných motorek, kde je nádrž nad motorem a baterka pod sedlem.

A co se toho poklesu napětí při startování týče, těch 10V (když startér z poměrně malý baterky odebírá mnoho desítek Ampér) ještě samo o sobě nemusí vždycky znamenat, že je baterka úplně na odpis. Důležitý je, jestli to vůbec startuje (a nastartuje).

Pokud se ale starér neroztočí a z motorky slyšíš jenom poměrně dost hlasitý secvakávání startovacího relé, tak je baterka buďto jenom vybitá (po dobití může být ještě jakž takž v cajku), nebo už skutečně má své lepší za sebou a je potřeba pořídit novou.
Napětí naprázdno několik hodin po dobití (nabíječkou nebo alternátorem po delší cestě) u dobré baterky by mělo být v rozmezí zhruba od 12.5 do 12.7 V - jestli je výrazně nižší (pod 12 V), tak už je s baterkou zpravidla konec, má velký vnitřní odpor a rychlé samovybíjení.
 
Ale jinak se ničeho neboj, to malý GS Báwo je skvělá mašina s výborným, trvanlivým a úsporným motorem.
 

Naposledy editováno 11.04.2012 13:24:12

1 reakcí na tento příspěvek Prosim o radu 2

9.12.2012 v 10:03 | Nahoru | #9
Ahoj všichni,
ke konci tohoto roku jsem pořídil motocykl BMW F650GS r.v. 02/2010.
O tomto typu motorky nic moc nevím a prosím o radu,kde bych mohl alespoň na začátek pořídit ( zakoupit) uživatelskou příručku,nebo manuál k této motorce.
Díky moc,
Roman Plzeň.

(reakce na) Prosim o radu 2

9.12.2012 v 12:07 | Nahoru | #10
Lejboy> mám tohle .. mělo by to pomoct, ale péče o tohodle bavoráčka je hodně pohodová.. servisní intervaly jsou tuším ve 20 000
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... hatrson 5 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107


TOPlist