zajímalo by mě, jak moc je Jawka náchylná k přidření při brzdění motorem např. z kopce. Jak dlouho a při jakých otáčkách to můžu mít zavřené, než se to začne přidírat. Pokud máte někdo nějaké zkušenosti, sem s nima
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Pro ostatní kdo tvrdí, že Jawa a ČZ nebrzdí, nebudtě líný hovada a dejte si do pořádku brzdy, mě dvojklíč umí zablokovat přední kolo a viděl sem, jak to týpek staví na přední....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
c.j. píše: Tak z principu 2T je motor mazán pouze směsí benzínu s olejem, pokud jedeš z kopce se zavřeným plynem, tak tam směs nejde a nemažeš.. Ale na stěnách samozřejmě olejový filtr nějakou dobu zůstane. Každopádně už jsem zadřel hodněkrát, ale nikdy ne při jízdě z kopce bez plynu, ale vždy při dlouhé jízdě na plný plyn do kopce Při normálním ježdění nemáš šanci motor zadřít tím že jedeš z kopce bez plynu..
c.j. píše: Tak z principu 2T je motor mazán pouze směsí benzínu s olejem, pokud jedeš z kopce se zavřeným plynem, tak tam směs nejde a nemažeš.
A ještě si zapomněl dodat,že má vypnout motor,aby mu tam skutečně nešla žádna směs.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 03.04.2012 20:38:15
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
jelikož karbec jikov ti tam při zavřeným plynu nepustí ani vzduchu, je cesta menšího odporu když si motor potom začne ála sytič cucat daleko víc benzínu.
a mně vždycky vrtalo hlavou už na fichtlu proč když zavřu plyn a za chvílu zas normálně přidám, nejdřív dvě vteřiny nic, pak ten motor občas blafne a pak se zas normálně chytne, třipade mně to dělá sice taky ale ne tak výrazně, každopádně jak roztláčení přechlastanýho motoru to opravdu vypadá
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
jinak pár poznámek....
- do jawy dá jekékoliv olej 1:60 akorát magor
- mažu 1:30-35 m2t (když na ni mám nároky tak ju taky dostatečně krmím, holku jednu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
- přední dvouklíč sice opravdu pouze zpomaluje, ale na jawě se zaprve brzdí zadkem které brzdí dokonale a zadruhý.... proč to s brzdama hrotit, neni lepší jenom přiťukávat a pomáhat akorát náklonu?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
memphis.unv -> To pozoruju taky, že když je plyn zavřený a následně za to zatáhnu, tak je chviličku klid a pak až to jede. Já vždycky myslel, že je to prodleva mezitím, než se benál dostane z karbece do spal prostoru, protože při zavřeném plynu tam jde minimum, válce si tahají minimum a pak se musí "počkat", než se tam ten benál v plné palbě dostane
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Jo a ještě něco ... Jawa má mezi 3 a 4 kvaltem pravý neutrál ? Já měl za to, že je to falešný neutrál, který tam nemá co dělat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/8.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
HaaS píše: sharp> V tom případě odpověď na otázku tohodle tématu je jasná Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
Pokud brzdíš motorem a náhle přidáš plyn a je tam "díra", je motor (karburátor) špatně seřízený (volnoběh a jehla).
Motorka musí po jakkoliv dlouhé jízdě bez plynu po jeho přidání i na plný okamžitě reagovat!
Pro sjíždění extrémních klesání je je jedna rada - nenechat to moc rozjet, abys v následném vinglu toho neměl "plný brejle"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
To platí zejména pro enduro. Tam, jak se to neovladatelně rozpohybuje, můžeš moc ublížit sobě i motorce.
Řěší se to tak, že tam dáš jedničku, chcípneš motor a deš vedle toho pěšky. Kdyš nestíháš, praštíš s tím o zem. Kdybys to udělal ve vyšší rychlosti, máš dole půl motorky (v lepším případě).
Není to stylové, ale velmi účinné a překvapivě rychlé (pod kopcem nespravuješ ohlé řídítka a poulámané páčky).
Ale to už je opravdu extrém, ale princip je stejný.
Na "brždění motorem" se muselo dávat majzla zejména na závodech - motorka na silnici roztočená do aleluja, v tom se muselo zahnout - jakmile zaklapneš plyn, přestane se to jednak mazat ale i chladit - přes motor neproudí směs, která ho svým výparným teplem též dost ochlazuje.
Kdo na to nepamatuje, obvykle mívá v těchto okamžicích starosti. Dokáže to proběhnout véélmi rychle
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Chce to praxi a taky určitou míru inteligence.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
Zdenalbenal píše: HaaS>Když jedeš s 2T z kopca, nemaže se.
A můžu se zeptat kde jste slyšel takovou, s prominutím píčo...., v opačném případě týpek co se tím zabívá 30 let,tak tvrdíte, že je to uplnej debil a i výrobce nevěděl, že se bude jezdit z kopce?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
Stačí nahlédnout do "Návodu k použití" motocyklů s 2T motorem a tam bývá napsané prakticky totéž.
O jištěných neutrálech mezi posledníma kvaltama se tady už psalo.
Ano, běžný kopeček řádně seřízený, zajetý a dobrým olejem mazaný motor neohrozí. Trochu omastku tam je. Ale jet s dvoutaktem z pětikilometrového kopca furt se zavřeným plynem a s kvaltem bych opravdu nezkoušel...
Zdenalbenal píše: ZombiRider> A čím by se měl jako mazat? Tím, co se přecedí přes volnoběžnou trysku? To je jako nic!
Stačí nahlédnout do "Návodu k použití" motocyklů s 2T motorem a tam bývá napsané prakticky totéž.
O jištěných neutrálech mezi posledníma kvaltama se tady už psalo.
Ano, běžný kopeček řádně seřízený, zajetý a dobrým olejem mazaný motor neohrozí. Trochu omastku tam je. Ale jet s dvoutaktem z pětikilometrového kopca furt se zavřeným plynem a s kvaltem bych opravdu nezkoušel...
Takže u mzty,mam napsaný asi toto:......při jizdě z kopce jednoduše plyn zavřeme.Na volnoběžné trysce vzniká enormní sání a motor dostává díl směsi,který postačuje pro chlazení i mazání.Tato směs se nespaluje,protože ji chybý vzduch.Nespálí se tedy ani olej,který může nerušeně a optimálněmotor mazat.
Naopak jak už jsem taky zde psal: Při velice málo otevřené plynové klapce se vytváři sice hořlavá,ale extrémě chudá směš,která se spaluje při velmi vysoké teplotě.Vzniklé teplo neni píst schopen dostatečně rychle předat válci,zahřeje se roztáhne a následně zadře........a ještě by mě zajímalo kde najdu takovej kopec abych za celých pět kyláku ani na vteřinu nepřidal plyn?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
zvhledem k tomu jak jikov vypadá a vzhledem k tomu že nemá ani žádný obtoky a podobný srance a když zavřeš plyn tak je to jak stakrát silnější sytič vzhledem k otáčkám a vzniklýmu podtlaku roztočenýho motoru vůči zavřenýmu šoupátku, navíc tady platí přímá úměra- čim vyšší otáčky, tim větší tah- tim víc benzínu (s olejem), že to opravdu stačí naopak na přehlcení motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
jinak já mažu poctivě jak jsem říkal a s přidíráním jsem problémy neměl, naopak s jízdou po záběhu na plné plyn kolem maximálního výkonu a nevyřazování a bez spojky jsem po 6 tisícách jsem měl nejenom písty netknutý ale ani kroužky ještě nebyly zajetý
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
ať žije dostatek m2t a nevyméšléte speciality
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
memphis.unv píše: Zdenalbenal> ať žije dostatek m2t a nevyméšléte speciality
Moje řeč, jako například specialita typu, vymáčknu spojku a pořádně protůruju ať to promažu, bych chtěl po 50 000 km vidět motor s takovouhle procedurou,když by to přežil
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 04.04.2012 19:46:18
memphis.unv píše: Zdenalbenal> jo, jenomže to co platí pro všechny dvoutakty světa neplatí pro jawu a opačně!
zvhledem k tomu jak jikov vypadá a vzhledem k tomu že nemá ani žádný obtoky a podobný srance a když zavřeš plyn tak je to jak stakrát silnější sytič vzhledem k otáčkám a vzniklýmu podtlaku roztočenýho motoru vůči zavřenýmu šoupátku, navíc tady platí přímá úměra- čim vyšší otáčky, tim větší tah- tim víc benzínu (s olejem), že to opravdu stačí naopak na přehlcení motoru
jinak já mažu poctivě jak jsem říkal a s přidíráním jsem problémy neměl, naopak s jízdou po záběhu na plné plyn kolem maximálního výkonu a nevyřazování a bez spojky jsem po 6 tisícách jsem měl nejenom písty netknutý ale ani kroužky ještě nebyly zajetý
ať žije dostatek m2t a nevyméšléte speciality
ty na tym m2t aji smažíš, že jo??
Naposledy editováno 04.04.2012 20:30:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Emzetu jsem měl, ale bez návodu.
Sice nerad, ale musím uznat, že na tom něco je...a taky bych k tomu dodal, že seřídit karbec tak, aby se to na (nucený) volnoběh uchlastalo, není problém.
Stejně tak i obráceně...
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |