zajímalo by mě, jak moc je Jawka náchylná k přidření při brzdění motorem např. z kopce. Jak dlouho a při jakých otáčkách to můžu mít zavřené, než se to začne přidírat. Pokud máte někdo nějaké zkušenosti, sem s nima Nerad bych to zkoušel na vlastní "písty"
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
Pro ostatní kdo tvrdí, že Jawa a ČZ nebrzdí, nebudtě líný hovada a dejte si do pořádku brzdy, mě dvojklíč umí zablokovat přední kolo a viděl sem, jak to týpek staví na přední....
2 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
c.j. píše: Tak z principu 2T je motor mazán pouze směsí benzínu s olejem, pokud jedeš z kopce se zavřeným plynem, tak tam směs nejde a nemažeš.. Ale na stěnách samozřejmě olejový filtr nějakou dobu zůstane. Každopádně už jsem zadřel hodněkrát, ale nikdy ne při jízdě z kopce bez plynu, ale vždy při dlouhé jízdě na plný plyn do kopce Při normálním ježdění nemáš šanci motor zadřít tím že jedeš z kopce bez plynu..
Při zavřeném plynu tam přece musí jít směs přes volnoběžnou trysku, nebo ne?c.j. píše: Tak z principu 2T je motor mazán pouze směsí benzínu s olejem, pokud jedeš z kopce se zavřeným plynem, tak tam směs nejde a nemažeš.
A ještě si zapomněl dodat,že má vypnout motor,aby mu tam skutečně nešla žádna směs.
Naposledy editováno 03.04.2012 20:38:15
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
jelikož karbec jikov ti tam při zavřeným plynu nepustí ani vzduchu, je cesta menšího odporu když si motor potom začne ála sytič cucat daleko víc benzínu.
a mně vždycky vrtalo hlavou už na fichtlu proč když zavřu plyn a za chvílu zas normálně přidám, nejdřív dvě vteřiny nic, pak ten motor občas blafne a pak se zas normálně chytne, třipade mně to dělá sice taky ale ne tak výrazně, každopádně jak roztláčení přechlastanýho motoru to opravdu vypadá
jinak pár poznámek....
- do jawy dá jekékoliv olej 1:60 akorát magor
- mažu 1:30-35 m2t (když na ni mám nároky tak ju taky dostatečně krmím, holku jednu ) a nezadřel jsem nikdy ani v letě ve dvou po dvaceti kilometrech do kopca když jsem nechtěl zdržovat
- přední dvouklíč sice opravdu pouze zpomaluje, ale na jawě se zaprve brzdí zadkem které brzdí dokonale a zadruhý.... proč to s brzdama hrotit, neni lepší jenom přiťukávat a pomáhat akorát náklonu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
memphis.unv -> To pozoruju taky, že když je plyn zavřený a následně za to zatáhnu, tak je chviličku klid a pak až to jede. Já vždycky myslel, že je to prodleva mezitím, než se benál dostane z karbece do spal prostoru, protože při zavřeném plynu tam jde minimum, válce si tahají minimum a pak se musí "počkat", než se tam ten benál v plné palbě dostane
Jo a ještě něco ... Jawa má mezi 3 a 4 kvaltem pravý neutrál ? Já měl za to, že je to falešný neutrál, který tam nemá co dělat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
HaaS píše: sharp> V tom případě odpověď na otázku tohodle tématu je jasná Díky
No, podle mého v případě dlouhých prudkých sjezdů musí člověk využít i ten slabý brzdný účinek 2T motoru a ne jen spoléhat na brzdy. Ale to se spíš týká kombinace např. Alpy+naložená motorka a podobně.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
Pokud brzdíš motorem a náhle přidáš plyn a je tam "díra", je motor (karburátor) špatně seřízený (volnoběh a jehla).
Motorka musí po jakkoliv dlouhé jízdě bez plynu po jeho přidání i na plný okamžitě reagovat!
Pro sjíždění extrémních klesání je je jedna rada - nenechat to moc rozjet, abys v následném vinglu toho neměl "plný brejle" . A taky nevíš, co v té zatáčce je...obvykle tam teče voda, která sebou bere písek...a vůbec, že jo .
To platí zejména pro enduro. Tam, jak se to neovladatelně rozpohybuje, můžeš moc ublížit sobě i motorce.
Řěší se to tak, že tam dáš jedničku, chcípneš motor a deš vedle toho pěšky. Kdyš nestíháš, praštíš s tím o zem. Kdybys to udělal ve vyšší rychlosti, máš dole půl motorky (v lepším případě).
Není to stylové, ale velmi účinné a překvapivě rychlé (pod kopcem nespravuješ ohlé řídítka a poulámané páčky).
Ale to už je opravdu extrém, ale princip je stejný.
Na "brždění motorem" se muselo dávat majzla zejména na závodech - motorka na silnici roztočená do aleluja, v tom se muselo zahnout - jakmile zaklapneš plyn, přestane se to jednak mazat ale i chladit - přes motor neproudí směs, která ho svým výparným teplem též dost ochlazuje.
Kdo na to nepamatuje, obvykle mívá v těchto okamžicích starosti. Dokáže to proběhnout véélmi rychle .
Chce to praxi a taky určitou míru inteligence.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
Zdenalbenal píše: HaaS>Když jedeš s 2T z kopca, nemaže se.
A můžu se zeptat kde jste slyšel takovou, s prominutím píčo...., v opačném případě týpek co se tím zabívá 30 let,tak tvrdíte, že je to uplnej debil a i výrobce nevěděl, že se bude jezdit z kopce?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
Stačí nahlédnout do "Návodu k použití" motocyklů s 2T motorem a tam bývá napsané prakticky totéž.
O jištěných neutrálech mezi posledníma kvaltama se tady už psalo.
Ano, běžný kopeček řádně seřízený, zajetý a dobrým olejem mazaný motor neohrozí. Trochu omastku tam je. Ale jet s dvoutaktem z pětikilometrového kopca furt se zavřeným plynem a s kvaltem bych opravdu nezkoušel...
Zdenalbenal píše: ZombiRider> A čím by se měl jako mazat? Tím, co se přecedí přes volnoběžnou trysku? To je jako nic!
Stačí nahlédnout do "Návodu k použití" motocyklů s 2T motorem a tam bývá napsané prakticky totéž.
O jištěných neutrálech mezi posledníma kvaltama se tady už psalo.
Ano, běžný kopeček řádně seřízený, zajetý a dobrým olejem mazaný motor neohrozí. Trochu omastku tam je. Ale jet s dvoutaktem z pětikilometrového kopca furt se zavřeným plynem a s kvaltem bych opravdu nezkoušel...
Takže u mzty,mam napsaný asi toto:......při jizdě z kopce jednoduše plyn zavřeme.Na volnoběžné trysce vzniká enormní sání a motor dostává díl směsi,který postačuje pro chlazení i mazání.Tato směs se nespaluje,protože ji chybý vzduch.Nespálí se tedy ani olej,který může nerušeně a optimálněmotor mazat.
Naopak jak už jsem taky zde psal: Při velice málo otevřené plynové klapce se vytváři sice hořlavá,ale extrémě chudá směš,která se spaluje při velmi vysoké teplotě.Vzniklé teplo neni píst schopen dostatečně rychle předat válci,zahřeje se roztáhne a následně zadře........a ještě by mě zajímalo kde najdu takovej kopec abych za celých pět kyláku ani na vteřinu nepřidal plyn?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
zvhledem k tomu jak jikov vypadá a vzhledem k tomu že nemá ani žádný obtoky a podobný srance a když zavřeš plyn tak je to jak stakrát silnější sytič vzhledem k otáčkám a vzniklýmu podtlaku roztočenýho motoru vůči zavřenýmu šoupátku, navíc tady platí přímá úměra- čim vyšší otáčky, tim větší tah- tim víc benzínu (s olejem), že to opravdu stačí naopak na přehlcení motoru
jinak já mažu poctivě jak jsem říkal a s přidíráním jsem problémy neměl, naopak s jízdou po záběhu na plné plyn kolem maximálního výkonu a nevyřazování a bez spojky jsem po 6 tisícách jsem měl nejenom písty netknutý ale ani kroužky ještě nebyly zajetý
ať žije dostatek m2t a nevyméšléte speciality
memphis.unv píše: Zdenalbenal> ať žije dostatek m2t a nevyméšléte speciality
Moje řeč, jako například specialita typu, vymáčknu spojku a pořádně protůruju ať to promažu, bych chtěl po 50 000 km vidět motor s takovouhle procedurou,když by to přežil
Naposledy editováno 04.04.2012 19:46:18
memphis.unv píše: Zdenalbenal> jo, jenomže to co platí pro všechny dvoutakty světa neplatí pro jawu a opačně!
zvhledem k tomu jak jikov vypadá a vzhledem k tomu že nemá ani žádný obtoky a podobný srance a když zavřeš plyn tak je to jak stakrát silnější sytič vzhledem k otáčkám a vzniklýmu podtlaku roztočenýho motoru vůči zavřenýmu šoupátku, navíc tady platí přímá úměra- čim vyšší otáčky, tim větší tah- tim víc benzínu (s olejem), že to opravdu stačí naopak na přehlcení motoru
jinak já mažu poctivě jak jsem říkal a s přidíráním jsem problémy neměl, naopak s jízdou po záběhu na plné plyn kolem maximálního výkonu a nevyřazování a bez spojky jsem po 6 tisícách jsem měl nejenom písty netknutý ale ani kroužky ještě nebyly zajetý
ať žije dostatek m2t a nevyméšléte speciality
ty na tym m2t aji smažíš, že jo??
Naposledy editováno 04.04.2012 20:30:04
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdění motorem
Emzetu jsem měl, ale bez návodu.
Sice nerad, ale musím uznat, že na tom něco je...a taky bych k tomu dodal, že seřídit karbec tak, aby se to na (nucený) volnoběh uchlastalo, není problém.
Stejně tak i obráceně...
1 reakcí na tento příspěvek Brzdění motorem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 | Kete | 32 | 17.5.2023 v 12:16 Johny_R |
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... | Dolin | 5 | 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal |
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 | Geofrey | 0 | 28.8.2022 v 22:28 Geofrey |
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... | naked11 | 16 | 23.8.2022 v 12:07 Mimísek |