Takže adresa je následující:
Česká kancelář pojistitelů
P.O.Box 125
Záblatská 40
700 03 Ostrava 30
v dopisech se podepiseje jako ředitel úseku právních služeb nějaký Mgr. Vladimír Krejza, to pro toho, kdo by chtěl poslat doručenku, otázka je, jestli je to pravda. Mají to pěkně udělaný, takže normálně to nejde poslat a mít potvrzení, že to dostali, když nevíš kam, je to jako u mafiánů.
1 reakcí na tento příspěvek Zkušenosti s Českou kanceláří pojistitelů
Nějaká rada nebo se nedá nic jinýho dělat, než to zaplatit?
Odhlášená motorka nepojištěna 14 dní. Došel dopis z ČKP, že mám zaplatit, ale špatně mi vyčíslili sazbu (mám 125 a sazba od ČKP přišla nad 350 - rozdíl v částce za den 10 Kč). Napsal jsem čestné prohlášení, že jsem moto neprovozoval na pozemních komunikacích a že moto navíc zařadili do nesprávné sazby. ČKP trvalo rok a jeden měsíc, než na mou námitku zareagovali (mezitím úroky z prodlení samo sebou naskakovaly). Přišel dopis s upomínkou, že mnou uvedené skutečnosti prověřili, ale nemůžou je vzít v potaz. Dále psali jestli nezaplatím, postoupí můj případ inkasní agentuře. To už jsem se trošku nasral, ne tak ani kvůli tomu, že mi neuznali čestné prohlášení, ale když vám stojí v garáži 125 a oni vám vyčíslí sazbu nad 350, vy na to upozorníte a oni vám napíší, že to prošetřili, ale nemůžou to vzít v potaz, tak je to přinejmenším na facku.
Zjistil jsem si tedy na netu, kdo je nadřízeným orgánem ČKP a hle, je to Česká národní banka (ČNB). Napsal jsem tedy stížnost do ČNB na ČKP, kde jsem popsal výše uvedené a to že si se mnou vytírají prdel a požadují peníze, které jim nepatří. Z ČNB přišla odpověď, že ČKP si je vědoma dlouhé projednávací lhůty, ale že jsem bohužel nedoložil jinak (netuším jak) své čestné prohlášení ani to, že moto patří do jiné sazby a že tedy vlastně ČKP neudělala nikde chybu. Než odpověděla ČNB tuto finální odpověd, uplynulo cca 1 a půl měsíce. Mezitím ČKP postoupila případ inkasní agentuře. Jen podotknu, že mě i přes mé upozornění ČKP žádným způsobem nevyzvala k doložení nějakého dokladu o jiném objemu motocyklu. Rozhodl jsem se tedy, že zaplatím, ale ještě jsem chtěl zkusit uhrát aspoň tu sazbu. Volám do ČKP, že špatně nastavili sazbu. Paní, že s tím nic neudělá, že si mám zavolat do inkasní agentury. Volám do inkasní agentury a paní že s tím nic neudělá, že to špatně vyčíslila ČKP, tak že si mám zavolat tam. Rozhodl jsem se tedy, že naposled zavolám do ČKP, což byla nejvtětší chyba mého života, jelikož jsem po skončení hovoru rozbil telefon hozením o zem a škoda je tedy několikanásobně vyšší, než kdybych zaplatil hned na začátku. Výsledkem tedy je, že jsem se podělal z inkasní agentury a vše zaplatil ať mám klid (zaplatil jsem tedy i sazbu nad 350).
Ponaučení z mé strany:
- nevolat do ČKP, je to zbytečné, bo tam sedí jen idioti co mají neučené nějaké zákony a ty furt omílají dokolečka
- pokud nemáte z právního hlediska opravdu neprůstřelné alibi proč jste nezaplatili (řekl bych, že zde je důležitá především forma a úplnost argumentace), tak to radši zaplaťte. Já jsem měl platit pakatel na začátku, ale začal jsem tento nesmyslný boj jen z principu, bo ČKP je u mě jen vychcaná organizace, která šikanuje lidi a zároveň na ni nikdo nemůže.
Howg