Uzavřeno 12.03.2012 v 19:20 uživatelem Profesional
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
jedna větší hovadina než druhá.
zaprve to že byl motor někdy vyrobené je fakt, to že je te´d rok xy na tom nic nemění a nároky na mazání má furt ty samý, stejně jako žádné výrobce konstruuje motory na mazivo budoucnosti ale na to co je teď, takže to význam má.
zadruhý na tloušťku filmu má viskozita, když dáš m2t do novýho motoru s maléma vůlama, nedostane se pod kroužky a nebude mazat. proč jsou naopak starý jawácký motory s drahéma olejama hlučný? proč asi....
splňuje TB
"vrstva"? nejenže je slabší než cigaretové papírek, navíc když jsem tam dával olej snad 1:20 tak ještě aby tam nic nezůstalo, pak po záběhu se to odlupovalo, neni se co divit.
to že čim lepší olej, tim líp, to je základní nesmysl které si myslí každé vidlák co vidí v regálu víc než tři oleje. záleží na všem, na vůlích motoru, na otáčkách, na teplotě spalování.... například jsou oleje co neumažou vysoký otáčky, ale naopak oleje co neumažou nízký otáčky- ahá.
však s oilmasterem mají 1:50, víc oleju je tam pro jistotu kvůli rovnoměrnosti smíchané směsi.
a zajíždět na "horší" olej se ZÁSADNĚ NEdoporučuje, protože je to pičovina, zaprve je nesmysl ubírat ze záběhu a zadruhý je debilita přecházet na lepší olej, protože tim můžeš motor zkurvit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
nespadls tak trochu na hlavu?
dekarbonizaci po 5 tisícách nemá ani fichtl, natož třipade
žádný posraný ts nechcu, proti m2t nemůžu říct jediný křivý slovo. nic nezanáší, maží výborně.... nenašel jsem na něm jediný negativum
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
xBaryk píše: Já tomu nevěřím.. součástky se opotřebují rychleji... a víš co se nedoporučuje?
Častou změnu olejů, protože každý má svůj olejový film.
Já zajížděl na polosyntetiku od repsolu, a myslím si, že
Myslíš tenhle?
http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=730
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
navíc několikrát jsem zažil že dal někdo místo m2t z jakýhokoliv důvodu něco jinýho a pokud se ten motor nezkurvil, zvýšila se u něho výrazně hlučnost- až do dalšího použití m2t. což je samozřejmě tou tebou popíranou tloušťkou filmu na stěně.
nevim jestli se dá o nějaké karbonizaci mluvit, ta je vzhledem ke své tloušťce naprosto irelevantní.
zajimala by mě tvá představa o té tlošťce vrstvy na stěně.... to musí byt něco hodně divokýho
žalostný? ten olej je pro ten motor doporučené, navíc motor byl nejenom vyrobené v době kdy m2t bylo standartním olejem, ale dokonce navržené byl v době kdy divokýým snem budoucnosti bylo aji předcházející m6a.
a podívej se znova na ten obrázek co jsem do téhle diskuze dával.
motor jsem nejdřív 1500km zajížděl a vzhledem k tomu že byl pak zlenivělé jak sviňa tak jsem mu o to víc dával abych ho rozjezdil, timhle režimem najel dalších 4500km.
teoreticky by to mohla byt třeba pětina životnosti motoru. ale helemese, ony ani kroužky nejsou ještě ani zajetý! to m2t fakt nemaže, to je jasný, tisíce kilometrů v maximálních otáčkách, motor si ještě ani nesednul a tak je jasný že ten olej prostě nemaže
"horší" olej na záběh je nesmysl vždycky.
a já ho tam snad chcu lit? rozhodně ne! jedině m2t.
no vidiš, já liju olej 79Kč/l a jediné rozdíl mezi nama je ten že tobě to možná o trochu míň kouří, což by kouřilo aji mně kdybych ho tam dával míň, aspoň těch 1:40
jinak ty si akorát poplácáváš po ramenu jak že seš úžasnej a stojí tě to několikrát tolik
jak jsem říkal, motor je evidentně namazané dobře a zanešený taky nic nemám, ani tlumiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
2 reakcí na tento příspěvek Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
samozřejmě že existují normy a m2t má tb. ony tam jsou oleje doporučený asi čtyři, jenomže ani jedno z toho neni polosyntetika, ani barevný bordely do křoviňáků v deseti pouťovéch barvách, ane nic podobnýho. vím že aji m2t stačí 1:50, 1:40 se udává kvůli rovnoměrnosti rozmíchání kdyby někde bylo míň.
prosimtě, ukaž mně KDE jsem napsal že to jak dobře olej maže je udávaný viskozitou.... neřekl jsem to nikde.
stejně jako jsem nikde nepřirovnával tlouš´tku olejovýho filmu k cigaretovýmu papíru....
řekl jsem že jestliže je na hlavě nebo na pístu tak jako na mé fotce vrstva karbonu o tloušťce cigaretovýho papíru, je to naprosto nepodstatný. nic jinýho.
a ano, máme plno parametrů který můžou byt u "kvalitnějších" olejů na škodu. jak to že se nespálí, tak to že bude dělat moc slabou olejovou vrstvu, tak to že nebude mazat při nižších otáčkách než mají motory pro který jsou určený, tzn třeba třikrát víc.
ta vložka je před generálkou, teď jsou suchý. stejně tam toho ale moc neni takže to ničemu nevadí a za další mastnota ve výfuku dvoutaktu mně nepřipadá jako něco neobvyklýho
několikrát jsem ti pro představu abys tomu věřil uvedl jako příklad to když některém lidem se po nalití jinýho oleje než m2t strašným způsobem zvedla hlučnost, po návratu na m2t se opet motor uklidnil. jako nejšílenější příklad bych uvedl enthropyho, jehož motor má nájezd v pětimístným čísle a nejlíp mu chutná jakési skoro polotuhé asfalt, které zapeče a vymezí úplně všechno. při použití m2t se zvýší hlučnost a při použití polosyntetiky motor pré vypadá jakoby se měl rozpadnout. teda myslim že to byl on
a můžeš se dočíst klidně aji to že pokud dáš m2t do moderního motoru, pořádně se mezi to ani nedostane a motor běží částečně na sucho aji tak.
zaprve chápu jaks to s tou první nádrží myslel, zadruhý vím že motor mně zlenivěl zajížděním, říkal jsem to pouze pro ilustraci toho jak jsem mu potom dával abych ho rozcvičil a ani tak tam neni opotřebení žádný.
ale to je úplně jedno jestli to v tom mým motoru je nebo ne....
a s tou životností jsem to řekl jako příklad, většinou se to tak zhruba dělá ale vím že jsou motory co mají přes sto tisíc a furt jedou dál.
o m2t jsme se tady bavili mockrát, většinou nebyla míň než polovina pro
1 reakcí na tento příspěvek Jaký olej do dvoutaktu Jawa 250
Jo, to je on.
Jestli tam dáš M2T, tak si prase
Příručku, kterou mám doma nemůžu najít ale mám za to že tam je jasně TSF leda by bylo možné že bych si to spletl s TT ale dost těžko. ani nevim kde to je protože to dám dohromady už i poslepu.
tady jsi napsal: zadruhý na tloušťku filmu má viskozita, když dáš m2t do novýho motoru s maléma vůlama, nedostane se pod kroužky a nebude mazat. proč jsou naopak starý jawácký motory s drahéma olejama hlučný? proč asi....
Takže to je věc s kterou nesouhlasím. V motoru s maléma vůlema se olej M2T kroužkem setře a mazat nebude. Je to právě onou přilnavostí k povrchu a vzlínavostí. Nikoli viskozitou, protože olej je stejně rozmíchán v benzínu.
ASI POTŘETÍ ŘÍKÁM, ŽE LEPŠÍ OLEJ NEMŮŽEŠ DÁT DO MOTORU JEŽDĚNÝHO NA M2T, PROTOŽE UVOLNÍ KARBON COŽ ZNAMENÁ ŽE BUDE HLUČNEJ, NEBO ZADŘEŠ.
Motor po generálce nebude jinak hlučnej s jakýmkoli jiným olejem.
Vysokootáčkový oleje mažou i v nízkých otáčkách.
Oleje do křovinořezů se nedoporučují, co sem se bavil s mechanikem, tak rozežírají gufera. A je potřeba pro použití těch olejů gufera neboli simerinky o dvě třídy lepší kvality.
A neustále se bavíš o mazání válce. Je podstatný mazání i ložisek na klice a čepů a právě kvůli nim není dobrý měnit poměr oleje s benzínem, protože tady sou ty vůle, který onen olej vyplňuje.
Nepotřebuju se s tebou domlouvat. Maž si dál M2T třeba 1:1. Chtěl sem jenom poradit ostatním, že M2T není správná volba a vyplatí se připlatit alespon na to TSko, který u mě bylo kompromisem. A zjišťováním co je pro mou jawu dobrý a co ne sem strávil asi pět let, během kterých sem se toho o motorkách moc naučil a z mojí jawky koupený jako vrak se postupně stávala mašina, která se mnou viděla víc než naši republiku. Promluvil sem o tom s pár dost zkušenýma mechanikama, který těchhle motorů opravili na stovky. Sám sem jako mechanik dělal. Vim že toho o olejích vím málo, ale něco přeci. Zatím co ty toho víš hodně, to je ale jen tvůj dojem.
Navíc při mazání 1:40 výfuk už ani moc nekouří. Takže se chováš i ekologicky .
A jak se tady už několikrát psalo a všeobecně se to snad ví, pokud má motor pístní čep v ojnici na bronzovém futru, tak budiž poměr alespoň 1:33...to, pokud vím, Babetta nemá.
Pro tento stroj bych nedával míň jakéhokoliv oleje než 1:40, protože je to malý motor s malou spotřebou a tím pádem se do něj dostává relativně málo oleje. Malorážky by se měly mazat víc, než větší objemy.
No a pokud bych měl doporučit dobrý olej pro dvoutakty, tak Motorex a alespoň polosyntetiku. Když se jedná o peníze, tak ten "lepší" M2T je dobrý.
Nicméně pro použití kvalitnějšího oleje je ještě jeden důvod - malý motor "vyrábí" relativní malé množství tepla a "mohutný" tlumič Babetty se dost chladí. No a když se jezdí na nekvalitní olej, tak zkondenzovaná pára + nespálené zbytky vyrobí slušný sajrajt, který spolehlivě ucpe pididírky v tlumiči a je dojezděné...
Špatný olej dokáže přicpat i výfukový kanál, zvlášť u litinových válců .
Naposledy editováno 11.03.2012 19:04:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3889, 3890] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116681 | Dnes v 11:01 Milan1963 |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |