globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spotreba 15l
5.3.2012 v 20:10
Zdravim mam taky problem s jawou 350/640 že mam spotrebu nejak 15-20litrov nekedy mi nestiha ani dotekať a prestane aj tahať musim trošku upustit plyn doteče karburator a ide zase ale to robi len ked to velmi vytačam ked stym idem normalne tak to šlape ale mam spotrebu nejak 15l chcel by som sa spytať čim to je ?
popis motorky :
stala v garaži 6 rokov som to kupil vymenil som piesty gufera ložiska novy olej novy vzduchovy filter benzinovy filter novy
zapalovanie je tam kladivkove a vyfuky orginal nie ladaky ale chybaju mi z toho tlmiče vlastne su tam ale len take kvyzi polovične alebo 1/3ove nejake zrezane tak som to kupil a dosť to huči minule som videl jawu 350/638 a to išlo tak tichučko že ma skoro vykotilo mne to viacej huči ako choper... tie tlmiče vymenim v stredu ale neche sa mi veriť že mi to urobi spotrebu 15-20l
za odpoved dakujem


Naposledy editováno 05.03.2012 20:15:52
Předchozí
1 2
Následující

spotreba 15l

5.3.2012 v 21:58 | Nahoru | #31
Když tak si projeď Jawamanii

spotreba 15l

5.3.2012 v 22:29 | Nahoru | #32
tak sa asi na vymenu tej trysky vyserem... nechce sa mi stym paprať neže to este nahodou pokašlu...

1 reakcí na tento příspěvek spotreba 15l

6.3.2012 v 10:40 | Nahoru | #33
Jemu se nechce se s tým paprat, bohajeho, pak tady skučí že mu to žere aj trávu okolo cesty. Tryska 92 a clonku vyndat nebo tyska 100 a s clonkou . Hlavně si dej dohromay ty laufy. Myslím si že skoro polovinu spotřeby dokážou udělat. A měřit spotřebu podle toho jak teče palivovej kohoutek, to je fakt na cenu "konina roku". Jak moc teče kohoutkem z nádrže není až tak směrodatný, důležitý je jak pouští ventil u plováku. Pokud teda nemáš kohout vyloženě plnej bordelu, čemuž bych se p šestiletým stání třindy moc nedivil - vypusť úplně nádrž, vyšroubuj ten kohout celej ven a pořádně ho vyčisti, vyfoukej, prošťourej - nejspíš bude zanesená nejen rezerva ale i hlavní, kup si novej gumovej kroužek do kohoutu (ten s pěti dírkama) protože starej i když ho převrtáváš je už nabobtnalej a jakmile dotáhneš matici u kohoutku, stlaší se a benál zase neteče. Stojí to zhruba ani ne půl ojra ( 8 kaček). Když budeš mít ten kohout venku, doporučuju ty kanálky vážně důkladně prošťourat. A taky vypucovat a vypláchnout nádrž - brajgl z nádrže ti může přicpávatjehlovej ventilek nad plovákem. Až to všecko uděláš, dej plnou nádrž jeď se normálně projet, nehoň to když máš nový písty a kroužky, najeď sto kiláků a pak zase doplň nádrž do plna a zjistíš spotřebu ne úplně přesně ale podstatně přesněji než podle doby jakou teče benál kohoutkem.

(reakce na) spotreba 15l

6.3.2012 v 11:01 | Nahoru | #34
Bimbam>

spotreba 15l

6.3.2012 v 22:18 | Nahoru | #35
bimbam ja som tu motorku kupil po 6 rokoch statia ked mi to skapinalo po každom 200metri asi by som stym aml problem prejsť 100km tak asi inač som nevedel zistiť spotrebu je vem že to neni uplne smerodatne ale tak orientačne sa to da zistiť.... kohutek neni zasraty na tolko blby nejsem že by som take veci nebol prezrel sem tam daval novy kohoutek a to som už poupravoval aby dokazalo cez to pretiecť uplneže maximum ako vie... takže hovoriš je to jedno či mam 100ku trysku s clonkou alebo 92ku bez clonky ? mne sa nechce prerazavať ta clonka lebo nwm ako sa to prerezava či sa to odtail vybera alebo sa ten otvor na tom zvačšuje... necham to tak ako je predsa 100ka a 92ka až taky rozdiel nebude... zajtra tam dam tie tlmiče porobim tam poriadne tesnenie do nich a dam vedeť ako sa to sprava

spotreba 15l

7.3.2012 v 09:29 | Nahoru | #36
silnejsi hadicky at staci dotekat benal

spotreba 15l

7.3.2012 v 09:33 | Nahoru | #37
teče ti to z karburátoru rovnou na zem

spotreba 15l

7.3.2012 v 13:00 | Nahoru | #38
Ta clonka je strčená mezi karbecem a válcem, je to zhruba milimetr silný černý jakoby tvrdý papír s otvorem. Vypadá to jako trochu větší těsnění pod karbec. Když to vezmu jak jde směs do motoru tak máš difuzér karburátoru, pak gumu která spojuje karbec a sání, ta je uložena v kovovém prstenci, který je na dvou šteftech, pod ním by měla být ta clonka pokud máš stovku trysku. Jo, udělej pořádně výfuky a zkus to a napiš co to tropí. Já dnes taky nemohl na třetí šlápnutí nadlábnout svoji třindu, bylo minus osm a nechtělo se jí, tak jsem šplouchl trošku benálu pod svíčku a šup a mohl jsem jet do práce Je to rychlejší než desetkrát šlapat

spotreba 15l

7.3.2012 v 17:38 | Nahoru | #39
písty a kroužky se nemění dělá se kompletní výbrus celá sada vychází do 1500 dávat nový písty nebo kroužky je naprostý nesmysl stačí ty zajeté jen prohodit nebo otočit a už nedosedaji a netěsní. starý kroužek v zaběhlém válci těsní mnohem líp než nový který nedosedá

spotreba 15l

7.3.2012 v 21:15 | Nahoru | #40
vrobit jawu 350 aby žrala 2O litrů na to musí být mimořádné nadání

pověs si kýble na výfuky

spotreba 15l

8.3.2012 v 10:19 | Nahoru | #41
Pokud by se nic nezměnilo po nastavení karburátoru, tak je tady ještě jedna možnost:

Možná se nějaký ladič pokoušel o supertuning a vrtal se ve válci. Můžou bejt neodborně probraný kanály a tím rozhozený časování. Taky jsem už viděl podložený válec (aby se zvětšil obsah) - ale kanály a písty byly původní. Samozřejmě že to jen žralo a nejelo.

Jako poslední možnost můžeš zkusit vyndat válec a porovnat ho s originálem nebo ho donést někomu, kdo to má opravdu v oku. Písty máš správný? A správně otočený?

Naposledy editováno 08.03.2012 10:22:39

spotreba 15l

8.3.2012 v 10:57 | Nahoru | #42
Tryska 100 je na 640 moc. Když ji tam máš, tak máš i menší průměr clonky tím máš motorku
"seškrcenou". Většinou je doporučena tryska 92 s otevřenou clonkou na průměr difuzoru
karburátoru. Pokud má motorka takovou spotřebu, tak může být chyba jak říkají tady
ostatní v nastavení hladiny benzínu, nebo je nějaký špatný plovák. Kamarádovi se stalo,
že dával do kupy karburátor, ale zapoměl dotáhnout právě hlavní trysku a ta se mu vlivem
vibrací uvolnila spadla na dno plovákové komory. Motorka měla spotřebu jako kráva, a po
určité době jízdy se začínala dusit, jako když je ucpaná právě hlavní tryska. Nešla za
plynem. Do dnešního dne se divím, že to vůbec jelo. Ale viděl jsem, že to fakt jelo,
ačkoliv dost špatně.

spotreba 15l

8.3.2012 v 15:23 | Nahoru | #43
no mne to šlape krasne aj ide za plynom tah je velmi dobry...
piesty so mvymenil z duvodu že jeden byl zhorenej proste taka dira vnem tipek co na ni behal mal chudobnou zmes a odpalil si piest... vybrus sem nevedel že se ma delat... najprv to dam cele dokopi stymi tlmičmi uvidim ako to bude pracovať a ptm možno urobim ten vybrus a dam nove kružky...
a skusim tam dať aj 92ku trysku a vybrať tu clonku že čo to bude robiť...
dzeronimo ta tryska 100 je tam orginal totižto je toto 639ina ja som si to prerobil len na 640 ako prehodil kapotaž...
docent take sa tam nerobilo moja jawa ma nabehanych 7000km to použival jeden starši pan a ptm to kupil od neho muj kamarat ten ptm nemal čas a ani penize na benzin na nej jazdiť lebo debil tam nemal tlmiče a žralo mu to 12 litrov ako mne a dal to do garaže kde to stalo 6 rokov a ja som si to teraz porobil...
bimbam a tu clonku mam odtial vybrať či urobiť na nej vačšiu dieru ?

spotreba 15l

8.3.2012 v 18:10 | Nahoru | #44
Píst se propálil právě díky vykuchaným výfukům..

Stávající clonku jen prořízni, na tom není co vymýšlet. Jak sundáš karbec, tak pochopíš. Prostě díra v karbci a díra v příruěb má stejný průměr, ale právě mezi přírubou a karncem je těsnění (ta clonka), která má díru menší! Takže ji stačí nůžkama upravit na průměr díry v karbci.

Ale pozor, ono to není tak jednoznačné! Jaký máš typ karbce? Novější typy jsou na pohled stejné, ale mají v jiné výši hlavní trysku a fungují lépe s clonkou (a HT 100). Starší karbce fungují lépe bez clonky a s HT92. Ale obráceně to prostě nefunguje.. Napiš, jaké máš na karbci označení.. (2855, 2915 apd..)

spotreba 15l

8.3.2012 v 18:52 | Nahoru | #45
no takže jikov 2855 to je predpokladam starši tip čiže clonku zvačšiť a tryska 92 že ?

a este jedna taka vec špice či draty či paprsky alebo nwm ako sa tomu presne nadava v kolesach su čo chromove alebo zinkove ? potreboval by par kusov vymeniť a nwm ake objednať či chrom alebo zinok

Naposledy editováno 08.03.2012 18:53:58

spotreba 15l

9.3.2012 v 13:27 | Nahoru | #46
takže tlmiče mam nahodene :) krasny zvuk neskor pojdem vyskušať kolko to žere :)

spotreba 15l

9.3.2012 v 17:54 | Nahoru | #47
no takže tlmiče nahodene cely som bol vyteseny pokial som to nevyskušal prešiel som 800m a paf karburator zase prazdny... ja som už z toho zufali kam mi mizne ten benzin ??
vzduch filter novy priteka dosť benzinu tlmiče už mam clonka tam je tryska je 100ka ja už fakt nwm čo stym... ????

spotreba 15l

9.3.2012 v 18:09 | Nahoru | #48
Zkus jet s otevřenou nádrží, možná máš ucpané odvzdušnění nádrže ve víčku. Nic jiného nezbývá, pokud máš čistý kohout, sítko, v pořádku jehlový ventil, plovák a dobře nastavenou hladinu.

A s karbcem máš pravdu, 2855 je dělaný pro provoz bec clonky, tak to prořízni. S clonkou to jede, ale trochu neochotně jde za plynem.

spotreba 15l

10.3.2012 v 03:14 | Nahoru | #49
Jen drobná poznámka.
Kdyby neměl odvzdušnění nádrže, tak mu to při "full-gas" bude chcípat. Ale rozhodně to nebude zvyšovat spotřebu

spotreba 15l

10.3.2012 v 16:19 | Nahoru | #50
c.j. mne to vyko poprvy blbo zaviera... to mužem nehať otvoreny... sem to dneska rozebral a mi večer pride pozreť valce jeden manik či nahodou nema mvychodeny alebo neco...
a len tak pre istotu hlavna tryska je ta najnižšie v strede karburatoru potom vedla je vedlajšia a uplne na kraji je volnobežna... to musi byť tak to sa zbytočne pytam...
docent ja nevim kolik mi to žere to su moje predpoklady len... lebo zatim stym ma mujetych tak 15km a to tak že mi to skapina a sem skušal testoval tak mam tolik najetych... skusim este raz pre istotu pozreť to vyko ale to určite nebude... ono mi to robilo aj s otvronou nadržou...
no nevim asi to dam zošrotovať

spotreba 15l

22.9.2015 v 02:49 | Nahoru | #51
Zdravím ,zde uvádím jaké trysky mají být v karburátoru podle označení pro 2928CE -NÁSLEDNÉHO ČÍSLA TYPU : 2889 HT92 VT 40 ST 72
2855 95 40 72
2854 95 40 72
2838 92 40 72
2835 92 40 72
DÁLE JEN PRO 2928CE BEZ ČÍSLA 100 40 72
VYSVĚTLIVKY :HT - HLAVNÍ TRYSKA ,VT - VOLNOBĚŽNÁ TRYSKA ,ST - SYTIČOVÁ TRYSKA .
Nevím jaký máš typ karburátoru ,podle seznamu jsou výše uvedené trysky .Já mám typ 2855 a jezdím město 3,5 ,mimo 3,1 na 100km, jezdím na 100 okt benzín proto je menší spotřeba při správném seřízeni podle příručky . Ale spotřeba 15 l je děsná spotřeba ,je třeba zkontrolovat trysky podle typu ,mít čisté výfuky ,a správné svíčky ,poloha jehly a plováků.Pak by měla spotřeba hodně klesnout pod 4 l a nehonit ji jak nadmnutou kozu na plnej .Já jezdím na půl plynu motor si jede v pohodě 130km/h po dálnici .Zkrátka jede tak jak má .Tolik k té spotřebě .

1 reakcí na tento příspěvek spotreba 15l

22.9.2015 v 08:16 | Nahoru | #52
Tak se kluk konečně po 3,5 letech dočkal.

(reakce na) spotreba 15l

22.9.2015 v 08:32 | Nahoru | #53
novej> no chtěl sem něco podobnýho napsat, ale nechtěl sem rejpat z rána...
Vono už to měření spotřeby po 20km a 800m co mu to zdechlo je něco
Přepočítávat teo spotřebu a dojezd dle natáčení 2L benzínu do flašky je hardcore

spotreba 15l

25.9.2015 v 18:35 | Nahoru | #54
Rozeber karbec a vyčisti jehlový ventil. Pokud nemáš palivový filtr tak ho tam dej. Mě jezdila za 11l a bylo to slabou pružinou sytiče. To odzkoušíš tak, že po zahřátí motoru zatlačíš tyčinku sytiče šroubovákem dolů. Pokud zvedne otáčky vyměň pružinu a jezdi.

spotreba 15l

25.9.2015 v 19:27 | Nahoru | #55
Sakra, 11 až 15 na sto, to už musí být průtokový ohřívač benzínu..
To by chtělo pod vejfuky plechovku a pak to prelivat zas do nádrže
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist