tak jsem si o čistění řetězů přečetl pár řádků
(např. motorkari.cz , retezy.info , nebo tady v diskusi, atd.)
a vidím, že těch možností je opravdu hodně....
Takže vy co mátě řetěz, čistíte jej před mazáním?
Čím, jak?
Jaký prostředek?
+ kartáč, kartáček, čtětec, hadr,... ?
čistíte jednou, nebo dvěma způsoby ?
čistidlo odstraní binec, čím pak odstraníte čistidlo? (hadrem, nechat uschnout,...) ?
mažete hned, nebo až po chvíli?
Naposledy editováno 01.03.2012 18:59:34
1 reakcí na tento příspěvek jak čistíte řetěz? hlasujte...
Čističe od Motulu už mně finančně přestaly bavit
1 reakcí na tento příspěvek jak čistíte řetěz? hlasujte...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak čistíte řetěz? hlasujte...
assassin píše: ja kdyz si tak ctu jakejma drahejma pripravkama a jak casto a poctive lidi ty retezy cisti, tak mi to vychazi ze kdybych misto toho cisteni delal svuj job, ze si za tu dobu vydelam na 2retezovky :)
No jiste kazdej ten hyper-super pripravek stoji 5kilo a pouzije se jich na retez postupne treba 10 ...plus mazivo1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak čistíte řetěz? hlasujte...
GSXJarda píše: Soudce-v-kápi> to ti honí v hujdě vačkový hřídele
imho, jak se čistí TENTO řetěz???
Používáte ho někdo? Já to totiž mam doma a když tim nastříkám řetez tak to utvoří takovou bílou pěnu a ta pak nehorázně dlouho schne,samozřejmě jsem si představoval že to bude schnout tak 10 min,ale tohle schne snad den,no prostě jsem vyjel a motorka komplet zasraná.....je to normální u těhle mazadel na řetěz nebo mam radši koupit něco jinýho? Zatim jsem to vždy něak rozdejchal,ale když ted je ta zima..A ještě se chci zeptat když čistíte řetěz sundaváte ho z motorky? Nebo normal na motorce s zvýšenou opatrností,vždy jsem řetěz jen mazal a né čistil a navíc skoro většinou jsem měl moto na řemen tak právě proto se ptám jestli ten řetez dokážu při troše štěstí vyčistit stejně i když zůstane na motorce oproti tomu když ho sundám..Děkuji.
Naposledy editováno 01.03.2012 22:14:46
Rod píše: Ale jo, ať jsem zase jednou za prase - mažu sprejem od Motulu, nečistím..
..je možný, že bych pak místo 20 tis. km najel 25 nebo 30, ale za to sraní se s tím mi to nestojí, zvlášť když stojí novej řetěz pár korun..
pod to se podepisu.. akorat jen mazu sprejem na retezy co kupuju ve faborym..
Po vyzkoušení všech možných drahých, laciných a zázračných přípravků (několik desítek let praxe) jsem se pokorně vrátil k - převodovému (ne motorovému) oleji (u nekrytého řetězu).
Jednak opravdu maže a druhak vlivem použitých aditiv na řetězu neulpívají nečistoty.
Po zkončení jízdy řetěz namažu (akorát, nic moc neukápne) a druhý den vyjedu. Do rána se olej spolehlivě dostane všude - myslím v řetězu. I v těsněném. Což se o sprejích říct nedá. Olej též pomáhá řetěz těsnit...o lehkosti chodu nemluvě. Motorka zaprasená není.
Takže jen potvrzuju postup v Návodu k použití na Pincka .
Michal1011 píše: Petrolej, kartáček , hadr a leskne se jak zrcadlo, že v něm dokonce vidím svou pohlednou tvář.
Čističe od Motulu už mně finančně přestaly bavit
páč seš socka vole, mám i spoustu chemie muc off heč ........................................... dovezeno ze západu ze slev
Chemické mytí – Používáme pouze přípravky určené k mytí řetězů, u řetězů BEZ TĚSNÍCÍCH KROUŽKŮ se mohou použít i látky na bázi benzínu nebo petroleje. Po umytí řetězu a jeho vysušení ho bez odkladu namažeme, aby nedošlo ke korozi. NA ŘETĚZY S TĚSNÍCÍMI KROUŽKY SE NESMÍ POUŽÍT LÁTKY NA BÁZI ROPNÝCH PRODUKTŮ (BENZÍN, NAFTA, PETROLEJ). Obecně nelze chemické mytí doporučit, zejména z důvodu možnosti vzniku vodíkové křehkosti materiálu řetězu (a následné roztržení řetězu) vlivem agresivních rozpouštědel. Při použití chemických přípravků dochází také k vysoušení těsnících kroužků a následně k jejich poškození. Pro očištění zamaštěného řetězu je ze strany ČZ doporučováno mechanické očištění hadrem nebo papírem.
Nechemické mytí – Zejména pro odstranění nečistot jako bláto nebo písek. Používá se například tlaková voda (může být se saponátem). U řetězů bez těsnících kroužků lze použít i parní čističe nebo drátěné kartáče. Při mytí netěsněného řetězu je nutné urychlit sušení (zvýšením teploty, vyfoukání stlačeným vzduchem…) a následné promazání, aby nedošlo ke korozi. Na mytí řetězů těsněných gumovými kroužky nepoužívámě agesivní prostředky a vyvarujeme se teplot větších než 100°C.