globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí
28.2.2012 v 17:01
Mám problém s dobíjením. (hornet 600 r.v. 2005) baterie - bezúdržbová Yuasa YTX7L-BS (6 Ah)
Při nastartování naměřím na baterce mezi 13,8 V až 14,1 V.
Při zvýšní otáček (3000 ot/min a víc) klesne napětí na 13 V.
Při zapnutí vyhřívaných rukojetí (oxford hot grips)napětí klesne 12,5 V. (při zapnutí dálkového světla to jde ještě trochu níž - tlumené se zapíná automaticky).
Neví někdo kde může být problém. Nechci měnit regulátor dobíjení zbytečně.
Vše měřeno na nabité baterce.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 17:06 | Nahoru | #1
A jak se chová napětí při zvýšených otáčkách nad 3tisíce? Pokud klesá, tak reglér umírá.

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 17:17 | Nahoru | #2

B12 píše: A jak se chová napětí při zvýšených otáčkách nad 3tisíce? Pokud klesá, tak reglér umírá.


Tak tak

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 17:23 | Nahoru | #3
u suzuki se takhle chova regler kdyz jsou v elektrointalaci prechodaky.. pomuze pripojit jeho vystup primo na baterku. U hondy jsem tuhle upravu nezkousel.

rozdil volnobeh a zvysene otacky je normalni.. na volnobeh regulator nereguluje a jde z nej napeti jako z altiku, jen usmernene, pri zvyseni otacek nad nakou mez zacne regulovat a to regulovane napeti muze byt o malinko rozdilne nez to predtim bez regulace...

pod 13,5V je samo spatne. chce to ale taky merit se zdravou nabitou baterkou, nebo nakou dobu po nastartovani, to nabijeni je celkem "mekkej" zdroj a baterka ktera spadne pri startu pod 12V nez se vzpamatuje tak tak na ni muzes chvili namerit mensi napeti ikdyz to dobiji OK...

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 18:02 | Nahoru | #4
Než vyměníš regulátor, tak jak píše assassin, napoj régl +- přímo na aku a pak měř, měl jsem to samé, zkoušel jsem jiný regulator (naštěstí půjčený) a dělalo to furt, toto pomohlo, jezdim s tím už rok a regulátor mám napojený na baterku

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 18:34 | Nahoru | #5
CharlitoCZ> musim na to ještě mrknout a zkusit to - akorat teď nevim kterej z těch kontaktu je plu a kterej minus co mam propojit (nejsem teď u toho)snad na to nějak přijdu.

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 18:37 | Nahoru | #6
ty regulátory je stará známá nemoc u Hondym mě taky nedávno odešel, nejdřív překontroluj kontakty jestli není nějakej vypálenejm, potom si pro klid na duši můžeš změřit kolik dává altík, ale ten bude dobrej podle mě

jinak regulátor jsem kupoval novej od firmy ELESYS

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 18:42 | Nahoru | #7
Nemusi odchazet regler, me se to stejne chovalo u TA pred zimou. Byly zahnojeny kontakty pred regulatorem. A proste kdyz pres ne sel velkej proud tak tam vznikal ubytek napeti. Stacilo ocistit, prostrikat kontaktolem a bylo OK.

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 19:37 | Nahoru | #8
gugo> Souhlas.Podobný problém na Yamaze FZR, ale za půl roku šel regler stejně do kytek.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 20:34 | Nahoru | #9
kamarátovi umrela baterka a hornet začal vynechávať pri vyšších otáčkach a aj napätie bolo nízke. Mysleli sme, že regulátor. Potom čo nevedel naštartovať (baterka vybitá) som mu požičal na preštartovanie moju a motorka už išla normálne a keď som zmeral napätie tak už bolo všetko ok. Pred tým ako vymeníš regulátor vyskúšaj aj baterku.

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 20:51 | Nahoru | #10
zdeno255> Baterie plně nabitá (motor chytá na škrtnutí) v tom určitě problém není.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 21:44 | Nahoru | #11

2 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 22:00 | Nahoru | #12
Vyčisti kontakty u regulátoru,na startovacím relé,kontakty na baterce a kostru která ti jde z baterky na motor nebo na rám.Uvidíš,že to bude o.k.Nic jinýho v tom nebude.Kdyby odešel regulátor,tak to nedobíjí vůbec

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 22:03 | Nahoru | #13

CharlitoCZ píše: Než vyměníš regulátor, tak jak píše assassin, napoj régl +- přímo na aku a pak měř, měl jsem to samé, zkoušel jsem jiný regulator (naštěstí půjčený) a dělalo to furt, toto pomohlo, jezdim s tím už rok a regulátor mám napojený na baterku



Zdar,
ta samá odpověď.Vyčisti všechny kontakty.Hlavně to dělá kostra co ti spojuje baterku s motorem.Procínuj mínusový dráty u baterky,vyčisti kontakt co ti jde kostra na motor a bude to o.k.To,že se ti snižuje napětí při přidání plynu je chyba v elektrice ne v regulátoru.Řikám pročisti to a bude to ready

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 22:41 | Nahoru | #14

StiefTomas píše: Vyčisti kontakty u regulátoru,na startovacím relé,kontakty na baterce a kostru která ti jde z baterky na motor nebo na rám.Uvidíš,že to bude o.k.Nic jinýho v tom nebude.Kdyby odešel regulátor,tak to nedobíjí vůbec



Nemáš pravdu brachu. Sám sem byl svědkem toho když odešel regátor na CBRku a dělal různý blbosti. Po jednom nastartování dával konstantě 19,5 V v jakejkoliv otáčkách, po dalším nastartování zas napětí stoupalo podle otáček od 12,5 až do 22 V. A po dalším nastartování třeba konstantně 14,5 V. Takže když se rozbije regulátor tak si dělá co chce a třeba i nenabíjí ale není to pravidlo.

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 22:48 | Nahoru | #15

Paine píše: Nemáš pravdu brachu. Sám sem byl svědkem toho když odešel regátor na CBRku a dělal různý blbosti. Po jednom nastartování dával konstantě 19,5 V v jakejkoliv otáčkách, po dalším nastartování zas napětí stoupalo podle otáček od 12,5 až do 22 V. A po dalším nastartování třeba konstantně 14,5 V. Takže když se rozbije regulátor tak si dělá co chce a třeba i nenabíjí ale není to pravidlo.



Jo tak to je jasný.To souhlasím.Tak mezi fázema máš 30V-100V.Ale když ti regulátor přebíjí,tak ti to skurví baterku a praskaj ti žárovky,takže to je závada kterou poznáš hned.Takhle to bylo myšleno.Špatně jsem to formuroval,moje chyba samozřejmě ale máš recht.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 23:20 | Nahoru | #16

Bubrak ZX10R píše:



no to bude Fízzer nasranej

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

28.2.2012 v 23:25 | Nahoru | #17

Dominik-Duka píše: no to bude Fízzer nasranej



myslis zhruba nejak takhle?

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

29.2.2012 v 09:38 | Nahoru | #18
Taky jsem měl problém s dobíjením. Stačilo pročistit všechny kontakty a funguje bez problémů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

29.2.2012 v 12:22 | Nahoru | #19
StiefTomas> Dřív než v sobotu se k tomu nedostanu ale zkusim to. Je se mně zdá divný že to na nízký otáčky dobíjí v pohodě a při přidání to klesne o 1 V (i víc)

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

29.2.2012 v 12:38 | Nahoru | #20
No tak to sem měl to stejný, volnoběh cca 13V a při 3000ot. to kleslo na napětí baterie (v tu dobu už pod 12V) Změřil sem altík - 3x60V a protože se spoji nebyl problém tak šel regl do kopru. Novej od Vape šlape hned na 1*.

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

29.2.2012 v 12:58 | Nahoru | #21
podobně se chová dobíjení když odchází dioda v Greadzově můstku http://www.mototeam...gretzuv%20mustek.htm
je to součást regléru nechej si to proměřit od někoho kdo tomu rozumí a pokud se to dá rozebrat tak materiálově je to oprava za pár peněz

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

29.2.2012 v 13:32 | Nahoru | #22

Budwik píše: StiefTomas> Dřív než v sobotu se k tomu nedostanu ale zkusim to. Je se mně zdá divný že to na nízký otáčky dobíjí v pohodě a při přidání to klesne o 1 V (i víc)



To je logicke - cim vic tomu davas napit, tim vic bere zapalovani. Protoze ti to nedobiji, tak ti klesa napeti se zatizenim - krmi se to bud jenom z aku, nebo regulator dava malo. Presne takhle mi vloni odesel regulator.

Jestli chces vyloucit vliv spatnych kontaktu, zkus zmerit rozdil napeti mezi + vyvodem regulatoru a + polem aku. Samozrejme v otackach. Kdyz tam neco smysluplneho nameris (vic jak cca 0.1V), mas nekde spatny spoj.

Naposledy editováno 29.02.2012 13:34:01

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

26.5.2016 v 11:51 | Nahoru | #23
Potykam se se stejnym problemem. Baterka uz byla slabsi, tak jsem koupil novou, rozebral jsem komplet kabelaz a proveril a prostrikl vsechny konektory, zmeril odpory na civkach alternatoru (mezi sebou 0.7 ohmu, proti kostre nekonecno), zkusil jsem vymenit regulator za jinej (ale starsi, takze nemam overeno ze funguje) a vysledek furt stejnej. Nez koupim novej regulator, jeste zmerim odpor kabelu z regulatoru do baterie a kdyz bude pod 1 ohm, uz me nic jinho nenapada, nez ze oba zkouseny regulatory jsou spatny... Nebo mate jinej napad?

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

26.5.2016 v 14:04 | Nahoru | #24
Me Hornet 04 začal loni těsně po koupi blbe startovat, dobil jsem baterku, za 14 dni zase ten samej problem. Vydržel jsem to tak 2x. Změřil jsem parametry Regleru, v otačkach moto dobijela pod 12V. Koupil jsem novej Regulator (Ducati electric ne ale ve stejnym pouzdře) dobil baterku a jezdil. Po měsíci zase to samý. Kontrola dobíjení - dobrý. Takže nová baterka EXIDE za 705,- a je po problému. Moto dobíjí jak má na volnoběh i v otáčkách a chytá to bez sytiče na brnk!

Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

26.5.2016 v 14:58 | Nahoru | #25
VikyViky> diky, ale pisu, ze baterii mam novou (3 dny starou), taky Exide.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

31.5.2016 v 15:56 | Nahoru | #26
Tak hotovo, byl to regulator. Zakoupeny novy za 840,-Kc a uz zase skacu pres kaluze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

31.5.2016 v 16:52 | Nahoru | #27

Slávek-TDM píše: Tak hotovo, byl to regulator. Zakoupeny novy za 840,-Kc a uz zase skacu pres kaluze



supr kde si ho prosimte koupil ?

(reakce na) Dobíjení - při zvýšných otáčkách klesne napětí

23.8.2016 v 12:22 | Nahoru | #28

Bubrak-ZX10R píše: supr kde si ho prosimte koupil ?


Sorry, nejak jsem si nevsiml odpovedi. Koupil jsem ho zde:
http://www.autom.cz/...A-6-vyvodu-d2584.htm
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist