1 reakcí na tento příspěvek Jakou brzdovku a chladici smes?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou brzdovku a chladici smes?
Použij co je předepsané(dot4) nebo pro extrém sport/okruh DOT5.1!!!!!!
DOT5 je kapalina na zcela jiné bázi,např. do H-D a jiných US strojů(májí gumové části z jiných mat.)
Naposledy editováno 06.02.2012 09:10:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
gugo píše: Klidne si tam dot5 nalej, ma to akorat vyssibod varu. ....
To myslíš vážně ????
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
Cooker píše: To myslíš vážně ????
Jsem se prekouk myslel jsem ze 5.1 sorryNaposledy editováno 06.02.2012 11:57:28
2 reakcí na tento příspěvek Jakou brzdovku a chladici smes?
Probíralo se to tu 100x!!! DOT5 NESMÍŠ NIKDY NALÍT DO BRZD JAPONSKÉ MOTKY!!!!!!!!!!!
Použij co je předepsané(dot4) nebo pro extrém sport/okruh DOT5.1!!!!!!
DOT5 je kapalina na zcela jiné bázi,např. do H-D a jiných US strojů(májí gumové části z jiných mat.)
To jako když mám japonce,píšeš DOT5 nepoužívat!!! a když pojedu na okruh tak DOT5 mohu použít?!!
Pleteš nějak jabka s hruškama ne?!
Nevidím důvod, proč měnit br. kapalinu byť by to br. systém umožňoval na DOT5, když pojedu na okruh.
Ještě jsem neslyšel, že u seriové motky někdo ''uvařil'' br. kap. obecně,pokud byla pravidelně měněná.
Hlavní je br. kapalinu pravidelně měnit dle manuálu tzn. každé 2 roky viz s příslušnou specifikací DOT pro daný motocykl a ti co jezdí okruhy tak mění br. kapalinu možná i častěji a specifikaci
DOT dávaj podle aktuálního br. systému na stroji který je namontován, protože může být jiný než origo stav stroje z výroby.
Pokud je celý brzdový systém stavěn pro DOT5, tak mísit DOT4 a 5 lze a je jedno jakou značku motky máš , kde a jak brzdíš.
Ale jinak nalít do br. systému kde je určena DOT4 specifikace DOT5 je hovadina a na to jsi už odpověděl :Gumové těsnící elementy brzdového systému DOT4 nejsou stavěny pro br. kap. specifikace DOT5.
2 reakcí na tento příspěvek Jakou brzdovku a chladici smes?
Je zajímavý, že jsem DOT4 ještě neuvařil na okruhu
Sem teď asi zjistil, že asi vůbec nebrzdím, proto ''nevařím''
SOUSEDRH9 píše: Petardak: Sorry, máš pravdu přehlíd jsem tu drobnst mezi indexem 5 a 5.1 pod tím zástupem vykřičníků!!!!!! co jsi napsal
Je zajímavý, že jsem DOT4 ještě neuvařil na okruhu
Sem teď asi zjistil, že asi vůbec nebrzdím, proto ''nevařím''
hele tak tyhle osobni zkusenosti ale neznamenaj ze se to da povazovat za obecnou pravdu.. protoze ja sem treba motorku koupil v roce 2002 a od te doby sem brzdovku nemenil, az letos kdyz mi ji vypadlym pistkem trochu uteklo jsem ji dolil + odvzdusneni... a taky sem nikdy neuvaril, myslis ze se na zaklade teto moji zkusenosti muze rict ze to meneni po 2letech jak rika vyrobce je blbost?
Já neřek, že výměna po dvou letech je blbost.
To je zajímavý, Ty jsi doplnil do 10let staré br. kapaliny novou?
Já se domníval, že když děláš něco z brzdovým systémem a část staré br. kapaliny vyteče ven, tak ji vyměníš za komplet novou ne?!
Jo chápu, když někde na cestě máš potíže s brzdama a nemáš možnost sehnat br. kapalinu k příslušné motce, tak se na nějaky DOT3,4 atd. vykašleš a naliješ co máš právě po ruce, abys dojel do cíle a pak celou záležitost pořešíš později aby vše do další výměny br. kapaliny fungovalo bez závad.
Už to dává docela logiku co mi psal PETARDAK cituju:A na okruhu uvařená DOT4 je celkem běžná věc.... No aby ne, když se dolívá do nádobky nová br. kapalina a mísí se s tou starou, které je tam vždycky víc.
ja netvrdim ze to ze tam mam takhle dlouho brzdovku je OK, ja jen tvrdim ze se neda na zaklade nejake vlastni zkusenosti neco zobecnovat. protoze treba ja mam zkusenost takovou ze jsem i tuhle starou kapalinu neuvaril, dokonce sem i jen dolitou kapalinu neuvaril a dolejval sem ji uplne obycejnou DOT4 z velvany nebo co je to zac ta nejlevnejsi z benzinky... navic uz cca rok dva otevrena pixla.... (ee chyba, nebylo to letos ale loni, jestem sem na te "dolite" brzde dal asi dve vyjizdky.. je ale fakt ze treba vena307 tady z fora co jel s nama tvrdil ze prej nebrzdim.. )
samo ze vyse zmineny muj postup je od zakladu spatne (kovarova kobyla) a proti vsem pravidlum a radim vsem aby jakoukoliv operaci s brzdama delali podle pokynu vyrobce... jo a pisu ze sem kapalinu dolil + odvzdusnil, coz vzhledem k tomu ze si to pres pistek loklo vzduchu tak jsem nejspis musel prolejt soustavu komplet (teda cca pul soustavy, delal sem jen ten jeden brzdic ) takze zas tolik te stare tam nezbylo...
BTW: petardak uz sem nakej patek pise, jeho prispevky maji hlavu i patu a co vic je z nich videt ze ma velke zkusenosti se servisem i stavbou okruhovejch stroju.. tzn pokud rekne ze se stane ze na okruhu uvaris DOT4 kapalinu tak ja osobne tomu verim.
Naposledy editováno 06.02.2012 15:07:16
2 reakcí na tento příspěvek Jakou brzdovku a chladici smes?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
J.R.. píše: Kámoši co jezdí okruhy si chválí tohle ,ale do závodu tě s tim bohužel nepustí.
Proc? Ja s ni nekolik zavodu odjel a nikomu to teda nevadilo1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
J.R.. píše: Kámoši co jezdí okruhy si chválí tohle ,ale do závodu tě s tim bohužel nepustí.
tak už i chladící kapalina zvyšuje výkon??tak to tu snad ještě nebylo..
a když už jsme u toho-může mně někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi klasickou nemrzkou do auta a tou drahou do motorky??(nemyslím tu ekologickou co byl na ní odkaz)
já lil do motorky vždy tu co je do auta-a nepozoroval jsem rozdíl.taky jsem nenašel ve vodním okruhu motorky nic jiného,než je v autě a nepochopil jsem proč tam lít ty speciálně motorkové...
Naposledy editováno 06.02.2012 20:05:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
...od té doby jsem se stal odborníkem na výměnu brzdové kapaliny na (téměř) čemkoliv, jen na kamarádův Dual CBS si netroufám, nechci ho mít na svědomí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
J.R.. píše: Uvalak> No nevim jaký jezdíš závody ty ,ale pokud to bude třeba roadracing,tak s tim maj komisaři při tecnický přejímce problém. Je povolená pouze voda,nebo etanol. Dřív nad tim zavírali oči,ale ted už to neprojde.
Jezdim supermoto, motokros a cross country Tam se na prejimkach zkousi jenom to, jestli to nejak drzi pohromade a jestli to aspon brzdi2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou brzdovku a chladici smes?
J.R.. píše: valdavalda> Prej se to opravdu lépe chladí oproti jinejm kapalinám. Tedy,asi nějakej rozdíl tam bude. Nezkoušel sem ji,ale mam na ní zalusk.
jak "lépe chladí" ?? jako,že místo 80°C máš jen 70°C? to je samozřejmě blbost,tohle si hlídá termostat.a že by lépe chladila-jako že by by lépe odváděla teplo??tak s tím problém rozhodně nemám,chladiče jsou dostatečně dimenzované..
navíc logicky je to volovina-chladit to může lépe,ale v laboratorních podmínkách,rozdíl v řádu %,jestli né je v desetinách procenta...
Dolph-cz píše: jak "lépe chladí" ?? jako,že místo 80°C máš jen 70°C? to je samozřejmě blbost,tohle si hlídá termostat.a že by lépe chladila-jako že by by lépe odváděla teplo??tak s tím problém rozhodně nemám,chladiče jsou dostatečně dimenzované..
navíc logicky je to volovina-chladit to může lépe,ale v laboratorních podmínkách,rozdíl v řádu %,jestli né je v desetinách procenta...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | šimon474 | 3 | 31.5.2024 v 06:04 ALFA70 |
Yamaha Fz1n 2006 Ventilátor Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | šimon474 | 0 | 30.5.2024 v 18:11 šimon474 |
Vymena vzduchoveho filtru FZ1 2008 Yamaha FZ1 Fazer | Bugy36 | 5 | 29.5.2024 v 00:05 ja1 |
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer | Lajos98 | 21 | 18.1.2024 v 15:31 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |