1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
si vem ze dneska auta chcipnou a startuji kdykoliv zastavis na semaforech
To je pravda, ale tahle vychytávka začne myslím fungovat až když je motor úplně zahřátej
2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
U malyho benzinaku typu motorka nevim, asi to uplne optimalni nebude, kazdopadne baterku muzes stimhle zpousobem po roce odepsat.
Jestli mas TDIcko s comorailem, tak tomu to rozhodne dobre nedela, protoze nez se ti to vohreje, tak ceska kvalitni nafta ty vstriky zapatla jak med.
No a jestli mas nejakyho super novyho diesela s filtrem pevnych castic (hovada ekologicky) tak si rovnou jeho zivotnost sniz minimalne o 1/3. To az pak budes menit misto ve 160 tis ve 110 a vyplaznes 100 litru, tak si na vyjizdeni z garaze vzpomenes :)
gugo píše: Hele a proc startujes motorku kdyz to jde z garaze vytlacit ?
U malyho benzinaku typu motorka nevim, asi to uplne optimalni nebude, kazdopadne baterku muzes stimhle zpousobem po roce odepsat.
Jestli mas TDIcko s comorailem, tak tomu to rozhodne dobre nedela, protoze nez se ti to vohreje, tak ceska kvalitni nafta ty vstriky zapatla jak med.
No a jestli mas nejakyho super novyho diesela s filtrem pevnych castic (hovada ekologicky) tak si rovnou jeho zivotnost sniz minimalne o 1/3. To az pak budes menit misto ve 160 tis ve 110 a vyplaznes 100 litru, tak si na vyjizdeni z garaze vzpomenes :)
S motorkou jezdím v sezóně docela často krátký trasy, pár kilometrů po městě a baterka po 3 letech v pohodě, takže s tim bych to tak kriticky neviděl, ale je pravda že jí to životnost zkracuje
2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Hele a proc startujes motorku kdyz to jde z garaze vytlacit ?
No ne u motorky to nedělám, někdy jedu třeba jen kousek, ale většinou se jedu projet dál, u auta to dělám pořád, jen jsem to teďka koumal, protože bych chtěl naftový auto a zaráží mě že sousedi mají třeba Focus TDCI a jezdí s tím na nákup 500m, tak mi to vrtá hlavou.
Ale díky za odpověď to jsem chtěl vědět....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Dieselu samozrejme trva vyrazne dyl nez se ohreje.
Startovat auto kvuli 2km jizdy je hrozna hovadina (ja to delam taky, jezdim tak do prace, navic s naftovym sestivalcem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
SperkysSV píše: No ne u motorky to nedělám, někdy jedu třeba jen kousek, ale většinou se jedu projet dál, u auta to dělám pořád, jen jsem to teďka koumal, protože bych chtěl naftový auto a zaráží mě že sousedi mají třeba Focus TDCI a jezdí s tím na nákup 500m, tak mi to vrtá hlavou.
Ale díky za odpověď to jsem chtěl vědět....
A proc chces naftovy auto ??? Dneska. Ja kdyby auto co chci delali v benzinu tak nevaham ani minutu. Nafta je drazssi nez benzin, servis a udrzba na naftaky je dneska min o 1/3 drazssi a nachylnost na nekvalitni naftu je desna. Vopravdu jsi schopne po jednom blbym natankovani poslat vstrikovace do kelu. Ale podivej se po vyrobcich mikrobusu a dodavek jestli ti to nekdo udela s benzinem. Neudela protoze to jsou hajzli a ten vyvoj cdi tdi atd si musej nechat nekde zaplatit. (Pardon VIto v nejvyssi vybave za 1,5 mega
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
3 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
A proc chces naftovy auto
No mě se totiž strašně líbí ten zátah toho motoru v nízkých otáčkách, zatim jsem neobjevil motor v benzínu, kterej by měl spotřebu 6l a jel slušně, mám Hondu Civic 1.4 66Kw a je to totálně mrtvý auto....
SperkysSV píše: No mě se totiž strašně líbí ten zátah toho motoru v nízkých otáčkách, zatim jsem neobjevil motor v benzínu, kterej by měl spotřebu 6l a jel slušně, mám Hondu Civic 1.4 66Kw a je to totálně mrtvý auto....
mno tak zrovna ta honda jede docela slusne.. sice se musi tocit, ale ver ze treba takova slavna 81kW tdi oktavka nejede o moc lip.. sice to nejdriv zatahne ze si myslis jak to nepojede ale kdyz se s tim snazis jet rychle tak zjistis ze to uz vlastne nic navic neumi..
jezdil sem obojim a s tim civicem se mi jezdilo lip....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Jezdím focusem s 1.6 naftovou i benzinovou verzí a pocitově se mi líp jede benzínem.
Naposledy editováno 25.01.2012 17:46:28
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
mno tak zrovna ta honda jede docela slusne.. sice se musi tocit, ale ver ze treba takova slavna 81kW tdi oktavka nejede o moc lip.. sice to nejdriv zatahne ze si myslis jak to nepojede ale kdyz se s tim snazis jet rychle tak zjistis ze to uz vlastne nic navic neumi..
jezdil sem obojim a s tim civicem se mi jezdilo lip....
No já jezdim v práci s 2.0 TDI Dodge a Nissan Xtrail 2.2 DCI a Kia Sportage 2.0 taky nafta a to lítá jak blázen, si neškrtnu proti tomu (ne že bych to zkoušel).
Neříkám že ta Honda nejezdí, ale rovnat se to s tim prostě nedá.
SperkysSV píše: No já jezdim v práci s 2.0 TDI Dodge a Nissan Xtrail 2.2 DCI a Kia Sportage 2.0 taky nafta a to lítá jak blázen, si neškrtnu proti tomu (ne že bych to zkoušel).
Neříkám že ta Honda nejezdí, ale rovnat se to s tim prostě nedá.
Tak srovnávej stejně silné stroje.
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Kdyz mas rad zatah od spoda kup si nakou V6 a hod to do plynu a budes to mit aji s krasnym zvukem co ti diesel nenabidne .
Taky mě to napadlo, ale já právě jezdim každej den 120 km do práce, takže si myslim že bych to hodně pocítil v peněžence i na plyn
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
Tak srovnávej stejně silné stroje.
Já srovnávál spíš stroje s podobnou spotřebou, myslim že benzín 2.0 nebo 2.5 nebude jezdit za tak málo. Jinak třeba s tim Calibrem jsem jezdil za 6l a to jsem to nijak nešetřil, na Hondici jak šlápnu tak už žere a to mi vadi....
Kdyz pojedes stou V6 jak clovek tak se do 10L plynu vejdes a pri cene 14 Kč to vychazi lepe jak diesel . a kdyz mas strach z V6 tak si zkus nakou 1.8 nebo 2.0 oproti te 1.4 v civicu to pojede vyrazne lepe my mame doma focusa 1.8 zetec a od spoda to jede jak blazen a kdyz se prehoupnes nad 3500ot tak to jede este lepe a to vsechno pri 305tkm a spotrebe 7,5l na 100km
To potom jo tak díky za radu....
neřeš jen spořebu, ale počítej celkové náklady na provoz. A na dojíždění takové dálky (jezdil jsem několik let přes 200km/den) bych uvažoval o plynu - pokud teda netankuješ v podzemní garáži
Asi máte pravdu, nechám si poradit
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
gugo píše: A proc chces naftovy auto ??? Dneska. Ja kdyby auto co chci delali v benzinu tak nevaham ani minutu. Nafta je drazssi nez benzin, servis a udrzba na naftaky je dneska min o 1/3 drazssi a nachylnost na nekvalitni naftu je desna. Vopravdu jsi schopne po jednom blbym natankovani poslat vstrikovace do kelu. Ale podivej se po vyrobcich mikrobusu a dodavek jestli ti to nekdo udela s benzinem. Neudela protoze to jsou hajzli a ten vyvoj cdi tdi atd si musej nechat nekde zaplatit. (Pardon VIto v nejvyssi vybave za 1,5 mega
Nafta je dražší minimálně, v tom bych zásadní argument neviděl.
A když někdo najedzí ročně 50 000km, tak je ten rozdíl v nákladech na palivo velkej.
Opel Insignia 2.0 D 160k jezdí za 6,5l/100km. Benzín se srovnatelným výkonem a polovičním točivým momentem bude jezdit tak za 9, ne? u dodavek ten rozdíl v provozních nákladech ještě poroste. Proto nedělaj výrobci náklaďáky v benzínu, není to žádný konspirační spiknutí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
vonZahn píše: Nafta je dražší minimálně, v tom bych zásadní argument neviděl.
A když někdo najedzí ročně 50 000km, tak je ten rozdíl v nákladech na palivo velkej.
Opel Insignia 2.0 D 160k jezdí za 6,5l/100km. Benzín se srovnatelným výkonem a polovičním točivým momentem bude jezdit tak za 9, ne? u dodavek ten rozdíl v provozních nákladech ještě poroste. Proto nedělaj výrobci náklaďáky v benzínu, není to žádný konspirační spiknutí
Za 9 s hooodně lehkou nohou. Jinak u osobáků bych zas točivý moment nepřeceňoval. U offroadů a užitkových je to zase jiná věc. Diesel u užitkových vozů (furt naložených) je právě přece o krouťáku odspodu... Aby to vůbec trošku jelo. Spotřeba je pak další věc. Ve firmě máme pár skříňovek a je fajn, když to žere do 15L nafty. V benzínu by to žralo tak 50l/100km, aby to vůbec fungovalo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Beny. píše: pivovarsky> Pokud mozno hledej mondeo rok 2003 a vys 1,kvuli upravenemu sani kde byl problem s klapkama 2,upravene odtokove kanaly ve dverich tak to mene rezne . Prave ze 2.0 duratec je na plyn optimalni jen je treba menit pravidelne olej a je klidek jinak jestli schanis nake info o tom motoru tak se urcite podivej na a tam se dozvis hodne veci aji ruzne anvody na vylepseni auta
Díky za tip. Přesně mám stejný názor na model, koukám na druhou generaci (03-07), cenově dostupná krásná auta. Akorát právě dvoulitrového benzínu je jako šafránu, samá vylítaná TDCi vrána před obrovským servisem. Radí ještě mazat s FlashLube, ale nikde na fórech jsem se nedočetl, jestli to opravdu je k něčemu nebo ne.
Proč myslíš, že právě na 2.0 je plyn optimální? Máš (nejlépe) osobní zkušenost? Naopak někteří tvrdí, že se tenhle motor na LPG vůbec nehodí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
Beny. píše: my mame doma focusa 1.8 zetec a od spoda to jede jak blazen a kdyz se prehoupnes nad 3500ot tak to jede este lepe a to vsechno pri 305tkm a spotrebe 7,5l na 100km
Hele a tu o sedmi trpaslíkách taky umíš?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Jinak - nevim co všichni sejčkujete, taky máme doma nafťáka co jezdí denně max 6km, taky diesela a taky s DPF.Samozřejmě že to tomu motoru neprospívá a líp by mu bylo na dlouhejch cestách...
...ale to mám jako jezdit MHDčkem abych si neposral auto???
Taky budeš radši dřít jak mezek a to auto z garáže vytlačovat a zatlačovat jen aby sis "neničil" motor?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
vonZahn píše: Nafta je dražší minimálně, v tom bych zásadní argument neviděl.
A když někdo najedzí ročně 50 000km, tak je ten rozdíl v nákladech na palivo velkej.
Opel Insignia 2.0 D 160k jezdí za 6,5l/100km. Benzín se srovnatelným výkonem a polovičním točivým momentem bude jezdit tak za 9, ne? u dodavek ten rozdíl v provozních nákladech ještě poroste. Proto nedělaj výrobci náklaďáky v benzínu, není to žádný konspirační spiknutí
V prumeru rozdil az 1 kc na litr. Nebavim se o noname pumpach a JZD, tam proste s comonrailem zajet nemuzes. Udrzba min o 1/3 drazssi, vymena filtru prachovejch castic po 100-160 tis.+vstriky
Vem si kalkulacku a vypocitej kolik by si musel najezdit km aby si ten usetrenej litr-dva na 100km vyplatil.
Vstriky 4*7000 za repasy kdyz mas stesti a neni to siemens. Filtr pevnych castic 60-100 tis, a pak si pripocitej jeste cca 2 koruny na litr, protoze s benzinakem muzes klidne jezdit k jaky pumpe chces (berte rezervou).
A spiknuti zatim trochu vidim, protoze treba minulej model tranzita se delal s 2l benzinem uz se nedela, predminulej model H1-Hyundai taky , uz ne.
Neber to jako brblani nekoho kdo zavrhuje naftu, sam mam bohuzel jednu dodavku s dieselem a bohuzel hodlam kupovat druhou.
Ale kdyby me velikostne stacilo auto typu kombik mondeo, nevaham ani chvili a jdu do benzinu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
pivovarsky píše: Proč myslíš, že právě na 2.0 je plyn optimální? Máš (nejlépe) osobní zkušenost? Naopak někteří tvrdí, že se tenhle motor na LPG vůbec nehodí...
Osobni zkusenost primo ja nemam
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)