![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0433.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0424.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0439.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0440.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0442.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0450.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0423.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0445.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/IMG_0452.jpg)
Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21
Matess727x píše: ...ale houby,...tys to položil? No mě už pakrát taky chyběl kousíček a válel bych se.
No uz jeto tak. Ne ze bych to prehnal s klopenim, Koupil sem levnou zadni gumu a bylo vymalovano.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/9.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
je jasný, že když dojde na lámání chleba (a řídítek), že toho proti trubkám moc nepobere, ale nějakou tu energii pohltí a mohl by se chvíli i dřít místo vík motoru. je to takový,že to není úplně bez ochrany,no...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
ještě tam chci dát původní kastlík na nářadí,ale ten se bude muset nově uchytit (asi do hliníku krytu) a musí se přehodit klakson jinam. bez kastlíku vypadá ta pravá strana prázdně.
fotky nemám,jenom tuhle z druhý strany. když nebudu lenoch, tak dneska v dílně motorku blejsknu.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Jen to stojí holt všechno dost peněz, ideální je na FMX dát Mikuni + svody + laďáky...
Jinak nápad použít vanu z Dominátora se mi líbí a sluší to tomu.
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Matess727x píše: Opteron: To je jedna z věcí, co by mě zajímala,...říkáš, že ty svody jsou stejný jako u Dominátora?Takže třeba koupit svody z SLR, nebo FX, měly by tam normálně pasovat?Ony vypadají skoro stejně, jen si nejsem jistej, jestli budou pasovat 100%, nebo by se musely krapet předělat? Ale myslím, že by pasovat měly ne?...když je rám a uchycení motoru u SLR, FX a FMX stejné ne?
Nemám s tím přímo zkušenost, teoreticky by to mohlo pasovat, ale prakticky bych to nedělal. Za kolik seženeš od někoho svody z Dominátora? Za 1000, 1500, 2000kč?? Za méně to asi nebude. Další věc, v jakým budou stavu? V případě svodů bych šel prostě do nových, pokud si chceš FMX ještě nějakou dobu nechat, v DE se prodávaj okolo 3800-3900kč dle aktuálního kurzu a plus něc dobírka, pár stovek Kč. Cena je to dobrá. Svody dělá ABP
No a když tomu dáš karbec Mikuni, odezva na plyn bude uplně někde jinde
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
My jsme si dávali na XR400R karburátory Mikuni TM36 + laďáky FMF. Oboje objednáno z USA, protože u nás se toto blbě shání, a k tomu ještě několik trysek na pořádný doladění. Po nějaké době se nám to podařilo správně naladit - není to žádná sranda, motorka pocitově ožila asi tak o výkon 5k určitě, a to XRko jede s serii velmi dobře, ale po karbci mikuni to byl opravdu "hukot", kdo neodzkoušel, nevěří
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
O FMX 650 jsem jeden čas dost uvažoval, ještě mi to pořád leží hlavě jestli někdy jo ne, ale odrazuje mě právě investice do svodů, karburátoru a výfuků, protože bez toho bych nebyl spokojený, no a taky mě malinko vadí zpracování FMXka, měl jsem kdysi Dominátoa 650, ale FMX mi připadá drobek ošizený, nevím, když jsem si prohlížel rám, atd, tak mi to vše přišlo jako "hrachovina", slabý profily, takový né moc dobře vše dotáhnutý do konce, ale tak vše se nechá doladit. Jinak ale v dnešní době je FMX za ty peníze výborný nedoceněný stroj, jelo se mi na tom pěkně(seriovka škrcená). Tak uvidím časem, jako hračku bych to bral, jen těch 30 navíc do tuningu je masakr
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Jinak tyhle "hondí" motory, vzducháče, nedám na ně dopustit, pro mě jeden z NEJ motoru co se týká vzducháčů vůbec(jednobuch enduro). Dominátor 650(FMX atd), XR 600, XR 400, XR 250...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Kdyby se do Evropy dostalo XR650 vzducháč model 2012 nebo DR 650 SE model 2012, jdu bez váhání do nich
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 18.12.2011 15:22:56
Opteron píše:
No a když tomu dáš karbec Mikuni, odezva na plyn bude uplně někde jinde
...tomu věřím,...ale který přesně typ je k tomuto motoru vyzkoušený?.....který kde objednat a podle čeho?Vím že ho tu jeden kluk má, ale neví sám přesně jaký konkrétní typ od Mikuni to je,...abych ho jen objednal na netu a vrazil do motorky.Ty svody z SLR bych měl tak za 500, tak to by stálo za vyzkoušení.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Zapomeň na úpravu podltakového šoupě a podobný "chujoviny"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/6.gif)
Seriový karbec XR 400:
- studené starty horror, né že by to nešlo nakopnout, ale stačí pár dní v garáži a máš co dělat.
- sytičový okruh u serie naprosto nepoužitelný, špatně řešený, musíš držet plyn.
- díra v průběhu výkonu
- necháš stát motorku měsíc v garáži??? Tak to je pak konec, skoro hodinu máš co dělat.
Po montáži a odladění mikuni:
- motorku po 3 měsících stání: vytáhnu sytič, 2x prošlápnu, najdu si horní úvrať, otočím 2x plynem - dojde ke vstříknutí benzínu akcelerační pumpou, jednou kopnu - pozor, pouze jednou, a motora běží jako kdybys jí už ráno startoval.
- startování za tepla, studena, za extrémně přehřátého motoru, prostě kdykoliv naprosto pokaždé ihned. Nikdy jsme neměli situaci, že bys nemohl nastartovat kvůli pádu, uchcání apod.
- plynulý průběh výkonu v celým pásmu otáček.
- citelenější reakce - odezva na plyn. Co bylo nemožné za 2 s plynem v serii, to bylo s mikuni za 2 naprosto normální stav
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
- zlepšila se dokonce spotřeba, na běžný přesuny do terénu klidně i 100km daleko za 3.6L/100km. Poté běžná spotřeba v terénu 5.5-5.9l/100km a to nad tím nepřemýšlíš...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Spotřeba pro nás neuvěřitelná na to, jak to XRko jelo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Měli jsme XRka stejný s kámošem a ten ty karbce ladil, má na to lepší cit, trpělivost než já a vyhraje si s tím k "dokonalosti", není to práce na 2 hodiny, je to práce na několik dní, než vypozoruješ chování karbce, to a to by se mohlo zplepšit apod. já jsem zajistil karbce, laďáky, trysky, ono to poladil, a výsledek byl úžasný. Ale hlavní pro nás spíš bylo zbavit se seriového karbce kvůli špatným startům a sytiči, výkon byla opravdu až druhá věc.
Na tvoje FMX 650 musíš koupit karbec přímo dělaný pro FMX, a to je MIKUNI TM40 (přesněji TM40-6). Tento karbec se osazuje do spousty motorek, ale důležitý je, že to musí být kit přímo pro FMX, protože tyto karbce se už dodávají s přirubou, aby to sedělo do airboxu FMX, atd.
Další věc je otázka naladění karbce. Není to o tom, že koupíš karbec, doma to za dopoledne přehodíš, seřídíš si volnoběžný otáčky a hurá jezdit, na to zapomeň. S karbcem tě čeká dlouhé laborování a odlaďování. Pokud nemáš po ruce šikovného kluka který ví co dělá, nebo pokud tomu sám nerozumíš a není ve tvých silách si to udělat, tak karbec ani nekupuj. A není to ani o tom, že to dáš do servisu a oni ti řeknou, jo zítra si pro to přijďte...
My jsme karbec na XRku ladili asi 2-3 týdny, mezitím plno laborování s akcelerační pumpou, vyzkoušeno několik vzdušníků a hlavních trysek, než se podařilo najít optimální nastavení.
Jinak pro XR400 je Mikuni TM36, pro FMX je Mikuni TM40. Ve svý podstatě to jsou stejný karbce, jen ta 40ka je prostě pro větší objemy.
Svody z SLRka by jsi asi mohl použít, ale pozor, některý SLRka měli škrcený svody, některý měli z výroby ty svody normálni, tak dá se to poznat podle toho protáhnutýho kolena - to je jasný a není na tom co splést.
Pokud máš v plánu nechat si FMX a nevadí ti do něj investovat, tak určitě ti doporučuju přejít na Mikuni. Teď ani né tak kvůli výkonu, ale celkově kvůli funkčnosti, startování, odezvy na plyn. Neber to zase tak, že po Mikuni z toho budeš mít raketu, ale je to prostě pak uplně jiná motorka, možná i nakonec zjistíš, že ti FMX dva měsíce stojí, vytáhneš sytič, 2x otočíš rukojetí, škrtneš o startér a motor ihned naskočí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
zde je karbec Mikuni TM40 pro FMX
a tady taky
a tady jsou trysky, velký výběr cokoliv potřebuješ
Naposledy editováno 18.12.2011 19:12:07
Opteron píše: Matess727x>
Další věc je otázka naladění karbce. Není to o tom, že koupíš karbec, doma to za dopoledne přehodíš, seřídíš si volnoběžný otáčky a hurá jezdit, na to zapomeň. S karbcem tě čeká dlouhé laborování a odlaďování. Pokud nemáš po ruce šikovného kluka který ví co dělá, nebo pokud tomu sám nerozumíš a není ve tvých silách si to udělat, tak karbec ani nekupuj. A není to ani o tom, že to dáš do servisu a oni ti řeknou, jo zítra si pro to přijďte..
...jj, vím přesně jak to je.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Myslí si, že když koupí Dynojet, nechají si ho v servisu namontovat, že se tam s tím někdo ladí.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
Já jsem se s tím ladil možná měsíc-dva,....a tvrdím, že ten KN filtr není ani k tomu origo karbeci a otevřeným koncům ideální.Ladit chod motoru, poměr vzduchu a směsi,...poměr bohatosti směsi atd., to je fakt dost "vyšší odborná",....a jakmile člověk nemá zkušenosti s motorama a cit, tak to nemá šanci naladit.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
O tom, co všechno by se dalo s tím motorem dělat vím,...ale víš jak,...chtěl jsem se pustit zatím do toho, o čem vím že zvládnu sám.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Trochu jsem se toho bál, jelikož to byly úpravy nevratné,...ale pak jsem do toho šel a znát to zase o kousíček na reakci plynu bylo.Pro mě je ale FMX, tak jak ho mám já upravené, spíše taková "cestovní" lehká živá motorka,....nejezdím s tím žádné vyloženě motordové jízdy kde bych to pokládal na stupačky. Dost už jsem o tom tady v tom vlákně napsal, ale stále zjišťuji sám další a další zkušenosti a rady, takže tobě díky.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
Opteron píše: Matess727x>
Teda jako nevím jak vám ve FMX startuje karbec po delší odstávce, ale několikrát jsem o FMX četl, jak to lidem zlobí, že stačí týden, a blbě to chytá.
....tam to moje FMX startuje naprosto bez problému,...i po delší odstávce.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/kiss.png)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/DSC_1859.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/DSC_1860.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/DSC_1862.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/DSC_1864.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/DSC_1863.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/DSC_1865.jpg)
![](http://www.mojemoto.hu.cz/Honda%20FMX%20650/DSC_1866.jpg)
Naposledy editováno 18.12.2011 21:32:32
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Studené starty po krátkodobé odstávce (třeba druhý den) i starty po ulití motoru jsou bez problému.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jinak se omlouvám majitelům FMX za malé odbočení od tématu.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 | kovosrotmorava | 13 | 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr |
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 | honzaxrdakar | 22 | 14.12.2022 v 20:47 350_634 |
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 | Pejvlh | 25 | 25.7.2022 v 18:42 docent |
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 | Stenly9001 | 1 | 16.9.2021 v 21:12 milonovo |
Blastry Honda FMX 650 | Mufitko | 1 | 14.9.2021 v 15:35 ja1 |