paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!
9.5.2011 v 15:19
Dovolím si založit vlákno přímo o FMX, páč toho tady o něm vesměs moc není a jak je to teď můj "silniční" mazlík, tak se mu teď trochu věnuju.Vím, že je o FMX přímo fórum,...ale tam to nějak usnulo,...co odešel hlavní "moderátor", co FMX sám vlsatnil.
Přátelé a kamarádi co mě znají ví, že jsem ho nedávno pořídil a to celkem za pár korun,...a že nevyržím s motorkou jen tak bez nějakého toho tunění .Když jsem ho pořídil tak levně (63 tis.), "ještě do něj nějakou korunu pustím", jsem si říkal.V prvé řadě opravdu nechápu, proč je to FMX v origo tak utažený. Investoval jsem do laďáků od Sharonu (10 000,- i s půlkou svodů+tlumivky), DynoJet Stage 2 (1500,-), KN filtr,...který jsem měl z předešlé motorky SLR 650, a motorka jede jak píchlá svině. Jde krásně za plynem,...plyn reaguje okamžitě a krásně se zberchává z nízkých otáček bez cukání a jde i ochotně vytočit.Teď je na ní radost svezení!Včera jsem zkusil na chvíli maximálku a dala k mé spokojenosti 160 km/H, což je paráda. Na svou FMX jsem ale přidal plexi (nad 130 už je to bez plexi dost hustý) a o zub větší kolečko.Tím, jak výkon celkem znatelně narost, o zub větší kolečko není vůbec problém,...motorka je krásně svižná a 1-2-3 slušně potahá ručičky.Jak jsem psal, to "zavření" z výroby nechápu, páč to myslím dost lidí od této motorky odrazuje. Jak spousta lidí ví,...je to osvětčený motor z XL, XR, Dominátor, SLR, FX,...jen u toho FMX je nejzavřenější. Ale po těchto uprávavách a seřízení-bohatosti směsi, motor teprve ukazuje co v něm je.Sice je to trochu pakec, najít ten správný poměr odporu výfuku-s tlumivkama k poměru více variantám otevřeného sání a ještě pak poladit bohatost směsi, aby motor opravdu šel a reagoval jak má.Ale výsledek,...když je dobře nastaveno a seštelováno opravdu stojí za to!U toho Dynojetu, laďáků a otevření filtru to není o jednom univerzálním nastavení jak je v návodu,..proto moc nechápu, jak to dělají, když si to dá někdo do servisu-namonotvat DynoJet.Páč to chce trochu trpělivosti to správně naladit,...a na to určitě v servise prděj. Musí to být dobře ošéfováno,..ten poměr vzduchu a trysek, laďáků,...atd, jinak je to k prdu.Včera jsem si dal menší výlet tak 300 kilásků a jsem z té motorky teď vyloženě nadšenej. Teď teprve je to nádherný svezení.S DynoJetem, Laďákama s tlumivkama, o zub větším kolečkem a "spešl" molitan.filtrem jsem naměřil spotřebu 90-120 lehčí jízdou 4,7 litru.S rozjezdama plnej a po rovinkách 120-140,...a to jsem jí fakt držel pod krkem, spotřeba vyšla na 5,8 litru na sto. Přidám nějakou z posledních foto pro inspiraci pro FMX-áky.



















Naposledy editováno 28.12.2012 11:52:21

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.12.2011 v 19:08 | Nahoru | #1
Matess727x>

Zapomeň na úpravu podltakového šoupě a podobný "chujoviny" Samozřejmně že seriový karbec všema těma úpravama citelně ožije, o tom žádná, ale pořád ti zůstavají neduhy seriovéo karburátoru. Nemám zkušenosti s karbcem z FMX, ale můžu ti napsat zkušenosti seriový karbec vs Mikuni v XR 400

Seriový karbec XR 400:
- studené starty horror, né že by to nešlo nakopnout, ale stačí pár dní v garáži a máš co dělat.

- sytičový okruh u serie naprosto nepoužitelný, špatně řešený, musíš držet plyn.
- díra v průběhu výkonu
- necháš stát motorku měsíc v garáži??? Tak to je pak konec, skoro hodinu máš co dělat.

Po montáži a odladění mikuni:

- motorku po 3 měsících stání: vytáhnu sytič, 2x prošlápnu, najdu si horní úvrať, otočím 2x plynem - dojde ke vstříknutí benzínu akcelerační pumpou, jednou kopnu - pozor, pouze jednou, a motora běží jako kdybys jí už ráno startoval.

- startování za tepla, studena, za extrémně přehřátého motoru, prostě kdykoliv naprosto pokaždé ihned. Nikdy jsme neměli situaci, že bys nemohl nastartovat kvůli pádu, uchcání apod.

- plynulý průběh výkonu v celým pásmu otáček.

- citelenější reakce - odezva na plyn. Co bylo nemožné za 2 s plynem v serii, to bylo s mikuni za 2 naprosto normální stav

- zlepšila se dokonce spotřeba, na běžný přesuny do terénu klidně i 100km daleko za 3.6L/100km. Poté běžná spotřeba v terénu 5.5-5.9l/100km a to nad tím nepřemýšlíš...
Spotřeba pro nás neuvěřitelná na to, jak to XRko jelo

Měli jsme XRka stejný s kámošem a ten ty karbce ladil, má na to lepší cit, trpělivost než já a vyhraje si s tím k "dokonalosti", není to práce na 2 hodiny, je to práce na několik dní, než vypozoruješ chování karbce, to a to by se mohlo zplepšit apod. já jsem zajistil karbce, laďáky, trysky, ono to poladil, a výsledek byl úžasný. Ale hlavní pro nás spíš bylo zbavit se seriového karbce kvůli špatným startům a sytiči, výkon byla opravdu až druhá věc.

Na tvoje FMX 650 musíš koupit karbec přímo dělaný pro FMX, a to je MIKUNI TM40 (přesněji TM40-6). Tento karbec se osazuje do spousty motorek, ale důležitý je, že to musí být kit přímo pro FMX, protože tyto karbce se už dodávají s přirubou, aby to sedělo do airboxu FMX, atd.

Další věc je otázka naladění karbce. Není to o tom, že koupíš karbec, doma to za dopoledne přehodíš, seřídíš si volnoběžný otáčky a hurá jezdit, na to zapomeň. S karbcem tě čeká dlouhé laborování a odlaďování. Pokud nemáš po ruce šikovného kluka který ví co dělá, nebo pokud tomu sám nerozumíš a není ve tvých silách si to udělat, tak karbec ani nekupuj. A není to ani o tom, že to dáš do servisu a oni ti řeknou, jo zítra si pro to přijďte...

My jsme karbec na XRku ladili asi 2-3 týdny, mezitím plno laborování s akcelerační pumpou, vyzkoušeno několik vzdušníků a hlavních trysek, než se podařilo najít optimální nastavení.

Jinak pro XR400 je Mikuni TM36, pro FMX je Mikuni TM40. Ve svý podstatě to jsou stejný karbce, jen ta 40ka je prostě pro větší objemy.

Svody z SLRka by jsi asi mohl použít, ale pozor, některý SLRka měli škrcený svody, některý měli z výroby ty svody normálni, tak dá se to poznat podle toho protáhnutýho kolena - to je jasný a není na tom co splést.

Pokud máš v plánu nechat si FMX a nevadí ti do něj investovat, tak určitě ti doporučuju přejít na Mikuni. Teď ani né tak kvůli výkonu, ale celkově kvůli funkčnosti, startování, odezvy na plyn. Neber to zase tak, že po Mikuni z toho budeš mít raketu, ale je to prostě pak uplně jiná motorka, možná i nakonec zjistíš, že ti FMX dva měsíce stojí, vytáhneš sytič, 2x otočíš rukojetí, škrtneš o startér a motor ihned naskočí Už jen tohle tě třeba potěší. Teda jako nevím jak vám ve FMX startuje karbec po delší odstávce, ale několikrát jsem o FMX četl, jak to lidem zlobí, že stačí týden, a blbě to chytá.

zde je karbec Mikuni TM40 pro FMX

a tady taky

a tady jsou trysky, velký výběr cokoliv potřebuješ

Naposledy editováno 18.12.2011 19:12:07

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.12.2011 v 21:07 | Nahoru | #2

Opteron píše: Matess727x>
Další věc je otázka naladění karbce. Není to o tom, že koupíš karbec, doma to za dopoledne přehodíš, seřídíš si volnoběžný otáčky a hurá jezdit, na to zapomeň. S karbcem tě čeká dlouhé laborování a odlaďování. Pokud nemáš po ruce šikovného kluka který ví co dělá, nebo pokud tomu sám nerozumíš a není ve tvých silách si to udělat, tak karbec ani nekupuj. A není to ani o tom, že to dáš do servisu a oni ti řeknou, jo zítra si pro to přijďte..


...jj, vím přesně jak to je. Sám jsem tu psal o lazení karbece a motoru,....že to není o tom, dát Dynojet, KN filtr, laďáky,....Dynojet nastavit podle příbalu a že to pojede přesně jak by mělo, jak si spoustu kluků myslí.

Myslí si, že když koupí Dynojet, nechají si ho v servisu namontovat, že se tam s tím někdo ladí. ....to ani náhodou.

Já jsem se s tím ladil možná měsíc-dva,....a tvrdím, že ten KN filtr není ani k tomu origo karbeci a otevřeným koncům ideální.Ladit chod motoru, poměr vzduchu a směsi,...poměr bohatosti směsi atd., to je fakt dost "vyšší odborná",....a jakmile člověk nemá zkušenosti s motorama a cit, tak to nemá šanci naladit.

O tom, co všechno by se dalo s tím motorem dělat vím,...ale víš jak,...chtěl jsem se pustit zatím do toho, o čem vím že zvládnu sám. Co se týče těch úprav origo karbece,...přes YouTube, kde mám nějaký...VIDEJKA...jsem se seznámil s nějakým polákem, co se lazením těchto motorů zabývá už 20 let, tak mi právě pár věcí co se týče nenákladných úprav třebas toho podtlaku a karbece poradil.

Trochu jsem se toho bál, jelikož to byly úpravy nevratné,...ale pak jsem do toho šel a znát to zase o kousíček na reakci plynu bylo.Pro mě je ale FMX, tak jak ho mám já upravené, spíše taková "cestovní" lehká živá motorka,....nejezdím s tím žádné vyloženě motordové jízdy kde bych to pokládal na stupačky. Dost už jsem o tom tady v tom vlákně napsal, ale stále zjišťuji sám další a další zkušenosti a rady, takže tobě díky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

18.12.2011 v 21:24 | Nahoru | #3

Opteron píše: Matess727x>
Teda jako nevím jak vám ve FMX startuje karbec po delší odstávce, ale několikrát jsem o FMX četl, jak to lidem zlobí, že stačí týden, a blbě to chytá.


....tam to moje FMX startuje naprosto bez problému,...i po delší odstávce. Tam tomu myslím dost pomůže už ten dobře nastavenej Dynojet,....vlstně si už ani nepamatuju, jak to startovalo a jelo v origo nastavení,...bez laďáků, Dynojetu, jiném filtru a před úpravama podtlaku a šoupěte.Já jsem FMX koupil letos na jaře, když jsem prodal za 50 tisíc své SLR, které jsem měl rád a nabídla se mi možnost koupit FMX v naprosto luxusním top stavu s najetýma 9 tis km a ve stavu, jako kdyby zrovna sjelo z pásu ve fabrice. Prodal mi ho kluk,...co byl po rozvodu a potřeboval prachy (trochu smutná záležitost),...a byl takovej puntíčkář a hračička.Na tý motorce byl každej detail udělanej.Třebas sundal celej ten držák stupaček a nechal nastříkat komaxitem.Prostě na tu motorku byl radost pohledět, když jsem jí dovezl.Však se podívej,...byl jsem z něj hodně nadšenej,....a za cenu nějakých 60 ticek. Od jara co jsem ho koupil, jsem na něm za to jedno léto najel nějakých 10 tis km. Vím, že by bylo spoustu jiných, silnějších a rychlejších motorek, ale mě to FMX s mýma úpravama přesně vyhovuje a baví mě na něm jezdit.Snad jediný, co by se mi místo něj zamlouvalo je Ducati Hypermotard 1100.















Naposledy editováno 18.12.2011 21:32:32

(reakce na) Vlákno o FMX 650-tuning a otevření výkonu!

19.12.2011 v 13:21 | Nahoru | #4
Opteron> Ahoj, o startování studeného XR400 ví asi každej majitel své , já nechtěl origo karbec měnit, tak řeším studené starty po delší odstávce nahřátím válce horkovzdušnou pistolí.
Studené starty po krátkodobé odstávce (třeba druhý den) i starty po ulití motoru jsou bez problému.
Jinak se omlouvám majitelům FMX za malé odbočení od tématu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard - šířka zadního ráfku Honda NX 650 Dominator, Honda FMX 650 kovosrotmorava 13 3.7.2023 v 16:20 Ghost-CBR1000rr
Přepínač tlumený/dálkový Honda FMX 650 honzaxrdakar 22 14.12.2022 v 20:47 350_634
Vypadený kluzák tlumiče při výměně ... Honda FMX 650 Pejvlh 25 25.7.2022 v 18:42 docent
FMX 2006 25kW Honda FMX 650 Stenly9001 1 16.9.2021 v 21:12 milonovo
Blastry Honda FMX 650 Mufitko 1 14.9.2021 v 15:35 ja1


TOPlist