globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Změna zadní rozety
17.11.2011 v 19:12
Ahoj, chci si pořídit na svou Cagivu W8 125 menší zadní rozetu. Současná rozeta má 44 zubů, chtěl bych si ale pořídit rozetu která má 40 zubů. Ovšem se sám sebe ptám. Nebude to moc? Motor má 11kW v TP, osobně soudím, ale že tak 15... Ovšem jezdím jen po silnici a jakmile se přiblížím k 100 km/h, tak se motor příšerně přetáčí. Proto chci menší rozetu, ale bojím se aby motor po změně utáhl pátý rychlostní stupeň. Proto uvítám každou radu někoho zkušenějšího :)
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

17.11.2011 v 19:38 | Nahoru | #1
tak dej o zub větší kolečko do motoru, to je prej jak 3 zuby na rozetě já to tak dal u alpa a pohoda

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 19:38 | Nahoru | #2
já teda na 125 nikdy neměnil rozetu... přišlo mi to zbytečný k tak malému výkonu... s menší rozetou pak snížíš elasticitu motoru.. což u 15k motůrku bude podle mě nebude moc k užitku

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 19:39 | Nahoru | #3
JMCH> jo taky bych to udelal u motoru kolečko

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 19:41 | Nahoru | #4
neboj se toho na Mitech je tušim 37zubů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 19:54 | Nahoru | #5

JMCH píše: tak dej o zub větší kolečko do motoru, to je prej jak 3 zuby na rozetě já to tak dal u alpa a pohoda



Nezlob se na mě, ale než schánět kolečka a rozebírat převodovku, je pro mě jednoduší fouknout jinou rozetu. Protože jinak bych měl já o kolečko víc . Vím že budu muset více řadit a že to bude línější. Přesto jsem v tomto ohledu odhodlaný

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 19:58 | Nahoru | #6
OrbisMetallum> ale on myslel do primaru ne do motoru do prevodovky

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:00 | Nahoru | #7
mas primar sekundár tak myslel to malí kolečko co je na vystupní hřídele z motoru

2 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:02 | Nahoru | #8
Je tak sem to kus vola :D Ale je to úplně jedno, účinek bude stejný jestli změním primár nebo sekundár (ještě že máme ve škole mechaniku kde se to učíme )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:13 | Nahoru | #9

alpiniště píše: mas primar sekundár tak myslel to malí kolečko co je na vystupní hřídele z motoru



Do primaru to určitě nemyslel, primar je klika-spojka
Myslel to na výstupní hřídel z motoru, což je sekundár

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:16 | Nahoru | #10
Převodový poměr spočítáme z2/z1 Kde z1 je počet zubů na hnaném kole a z2 počet na poháněném kole. A jestli změním přední nebo zadní, tak výsledek bude stejný (samozřejmě zavisí na počtech zubů)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:16 | Nahoru | #11
OrbisMetallum> tak ve škole dávej pozor kdyz das malí kolecko do predu a do zadu das vetší bude to mít vetsí sílu a mensí maximalku kdyz to das naopak velky do predu a malí do zadu tak ztratís urcitou sílu a le zase to pojede rychlejš na maximalku ale bude to mít prd sílu takze budes řadit jak blbec

Naposledy editováno 17.11.2011 20:18:49

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:17 | Nahoru | #12

vale46kart píše: Do primaru to určitě nemyslel, primar je klika-spojka
Myslel to na výstupní hřídel z motoru, což je sekundár



To je jedno, je to jen slovíčkaření, mě jde spíše o princip. Jinak díky že jses mě zastal a potvrdil že nejsem až takový neznalec

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:17 | Nahoru | #13
vale46kart> aha tak ja si to spletl ale myslel jsem to na vystupni hřídel z motoru sry

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:20 | Nahoru | #14
alpiniště> Vždyť já vím, o tom píšu Ale mě jde jen o tom aby ten rozdíl nebyl moc veliký abych se vůbec rozjel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:28 | Nahoru | #15

alpiniště píše: OrbisMetallum> tak ve škole dávej pozor kdyz das malí kolecko do predu a do zadu das vetší bude to mít vetsí sílu a mensí maximalku kdyz to das naopak velky do predu a malí do zadu tak ztratís urcitou sílu a le zase to pojede rychlejš na maximalku ale bude to mít prd sílu takze budes řadit jak blbec



A teď mi řekni jakej bude rozdíl v tom když:
nechám přední kolo a zadní menší => větší fofry, menší síla
Přední kolo větší zadní nechám => větší fofry, menší síla

Naposledy editováno 17.11.2011 20:28:56

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:43 | Nahoru | #16
nezapomen na stráty na řetězu v prověšení, kolečko v motoru má víhodu v tom že s tim neni tolik laborování

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:46 | Nahoru | #17
Díky za radu, přesto ji moc neoceňuji.
1) To kolečko bych horko těžko scháněl
2) pro mě je to větší patlání

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:53 | Nahoru | #18
OrbisMetallum> no a klik mas to prední kolečko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 20:56 | Nahoru | #19
alpiniště> přední má 13 zoubků :) To ale měnit nehodlám. Jen mi řekněte jestli mám dozadu fláknout 41, nebo 40 zubů :D

(reakce na) Změna zadní rozety

Skvělá odpověď, děkuji! 17.11.2011 v 21:08 | Nahoru | #20

OrbisMetallum píše: alpiniště> přední má 13 zoubků :) To ale měnit nehodlám. Jen mi řekněte jestli mám dozadu fláknout 41, nebo 40 zubů :D



1. tady - http://www.gearingcommander.com/ si vykalkuluj jaký převod by se ti hodil. Upozorňuju že je to převod teoreticky - když ho dáš moc do rychla možná té úžasné teoretické maximálky nikdy nedosáhneš a akcelerace nebude stát za nic.

2. obecně je lepší měnit kolečko vepředu protože to je levnější (stojí míň než rozeta) a hlavně většinou nemusíš zmenšovat/zvětšovat řetěz! Což při třech zubech vzadu musíš skoro na 100%.

Ale opravdu zvaž jestli to má cenu zkoušet - můžeš taky zjistit že to skoro nezrychluje a nakonec že to nepojede ani těch 100km/hod a když tak na 4ku a pětka ti bude k ničemu.

Jo a kolečko/rozetu ti určitě seženou/vyrobí třeba tady www.contra.cz

Naposledy editováno 17.11.2011 21:09:57

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 21:24 | Nahoru | #21
Zrychlení bude stát za prťku souhlasím. Vytoužené maximalky se také nijak extra nepídím, kdyby ano, tak sundám drapák . Stačí mi jediné, jet alespoň 100 km/h aniž bych přetáčel motor. Pokud uberu 3 zuby, tak bych řekl že to motor zvládne. Řeťěz ještě mám kam natahovat, takže asi ani krátit nebudu.

Přes to, že mi to všichni rozmlouváte, tak koupím s mladistvou nerozvážností rozetu s 41 zuby. Nemůže se stát nic horšího než že tam vrazím zase tamtu zpátky :)

Všem zůčastněným děkuji.

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 21:27 | Nahoru | #22
vykasli se na to bracha ma nejakou cinu 125ccm, sice to ma jen asi 7kW, ale dal dopredu o zub vetsi kolecko (coz je skoro stejny jako dat dozadu o 3 zuby mensi) a nejelo to vubec. proste to nemelo silu aby se to rozjelo

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 21:30 | Nahoru | #23
Jsem tvrdohlavej, ale už jsem objedna 41 zoubečků...

U číny byl nejspíše problém výkonu
Uvidíme jak dopadnu já, bohužel se to dozvím až na jaře

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 21:32 | Nahoru | #24

OrbisMetallum píše: Je tak sem to kus vola :D Ale je to úplně jedno, účinek bude stejný jestli změním primár nebo sekundár (ještě že máme ve škole mechaniku kde se to učíme )


a co bude levnejsi?rozeta nebo kolecko? za rozetu das 2krat tolik co za kolecko...ale proc to delat jednoduse,kdyz to jde slozite

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

17.11.2011 v 21:33 | Nahoru | #25
Přesně tak Hlavně jsem línej schánět kolečko

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 22:15 | Nahoru | #26

OrbisMetallum píše: Přesně tak Hlavně jsem línej schánět kolečko


precti si jeste jednou,co jsem napsal...ten Branik ti uz asi vyplachl mozek male retezove kolecko bude stat treba 300...rozeta kolem 600...ale konecne jsme u toho,proc si furt stojis za tou rozetou

Naposledy editováno 17.11.2011 22:15:53

1 reakcí na tento příspěvek Změna zadní rozety

17.11.2011 v 22:20 | Nahoru | #27
Protože se prostě bojím že na tom kolečku to bude ohromný rozdíl, zato na tý rozetě to půjde lépe ukočírovat. Dle mého názoru

(reakce na) Změna zadní rozety

17.11.2011 v 22:26 | Nahoru | #28

OrbisMetallum píše: Protože se prostě bojím že na tom kolečku to bude ohromný rozdíl, zato na tý rozetě to půjde lépe ukočírovat. Dle mého názoru


aaano,ale jak jsi sam napsal:

Hlavně jsem línej schánět kolečko



Naposledy editováno 17.11.2011 22:26:58

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 22:28 | Nahoru | #29
3 zuby je sakra rozdíl se budeš divit a naonec mašu budeš točit na tu 4 do mrtě abys na rovincu vubec 5tku dal ...

Změna zadní rozety

17.11.2011 v 22:31 | Nahoru | #30
Uvidíme, kdyžtak přidělám šlapky a budu pomáhat jak na babetě. Aspoň zhubnu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist