1 reakcí na tento příspěvek Prosba Ford Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba Ford Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba Ford Mondeo
Sosi píše: markus> náhodou tyhle mondea jsou dobrý
no sednout si do auta vyjde v bazaru na stejno, svezeni to same, ostatne nevim co si od toho slibujes.. jede to asi jako cokoliv jinyho:) a majitele ti ho muzou vychvalit i tady, nebo treba na nakym fordim foru :) treba tady z fora ho ma/mel Macek NX a vychvaloval si ho (ropaka) a treba Jindrs ma benzinaka a taky spokojenej.. proste velky relativne levny auto no...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba Ford Mondeo
Sosi píše: assassin> slibuju si od majitele jinej přístup než mají ve velkejch bazarech
no jo ale jakej pristup? ze se ti necha sednout jinak treba pozpatku? nebo ze tomu svymu autu da kour, nebo ho necha zkouset neco ostrejsiho ciziho cloveka? tohle vsechno ti projde spis v tom bazaru, jasne bazarnik ti k tomu bude blabolit jiny nesmysly, ale ty zkusenosti ti majitel auta muze poslat i na dalku, osahat si ho muzes v bazaru.. ale tohle presne uz tu psalo vic lidi, takze holt asi hledas neco jinyho nez se to zda nam, ale treba ja nevim co bych mel nekomu u svyho auta predvadet nebo rikat jinyho aby pripadnemu kupci stalo za to se svezt se mnou
1 reakcí na tento příspěvek Prosba Ford Mondeo
maras píše: No TDDI nechci právě, sice to bude asi stejně nesmrtelný jako TDI 66kw, ale ten motor mě neláká a často bude třeba tahat plný auto nákupu z Makra apod.
ja cetl/slysel chvalu i "nebrat" na oba ty motory, tak si pak vyber:) jako u starsiho diesela je vzdycky riziko ze se posere neco drahyho (ono i u novyho) a to at je to jakakoliv znacka, prosel bych ford-focus forum a kouknul co tam resej nejcastejs ze se sype abys vedel na co si dat bacha a s cim pocitat:)
btw na nalozeny auto staci i slabsi motor, ja nejdriv myslel ze tam je ze budes tahat kary na podvalu:)
1 reakcí na tento příspěvek Prosba Ford Mondeo
http://www.ford-focus.cz/forum/
U dieslu musíš do budoucna počítat s repasem turba,čerpadla a vstřiků (celkem nákladné opravy), na součástkách se bohužel podepisuje nekvalitní nafta v ČR. Benzín (nejezdí jich tolik co dieslů) je spolehlivější, problém tam býval u klapek v sání (2001-2003), to je ale po faceliftu upravené. Sám musíš vědět, kolik najedeš a jestli se ti nafta vyplatí. Jinak auto je to pohodlné, většinou v dobré výbavě (vyhřívání předního okna v zimě potěší .
1 reakcí na tento příspěvek Prosba Ford Mondeo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba Ford Mondeo
Nafta z České rafinérské je zaručeně bezvadná, ale není na trhu jediná
CO CHVÍLI SE PŘI SVÉ PRÁCI SETKÁVÁM SE VSTŘIKOVACÍMI ZAŘÍZENÍMI I CELÝMI MOTORY POŠKOZENÝMI NEKVALITNÍ NAFTOU. TEDY NAFTOU NEODPOVÍDAJÍCÍ NORMĚ ČSN EN590. S OTÁZKOU, JAK MŮŽE VZNIKNOUT NEKVALITNÍ NAFTA, JSEM ZAMÍŘIL DO ČESKÉ RAFINÉRSKÉ. ODPOVĚDI JSEM SE NEDOČKAL, ZDE TOTIŽ ŠPATNÁ NAFTA NEVZNIKÁ ...
Zní to trochu jako špatný reklamní slogan, ale, ve zkratce řečeno, procesy výroby, a hlavně kontroly jakosti neumožňují, aby se na trh z rafinérií v Kralupech nad Vltavou či v Litvínově dostala nafta nevyhovující parametrům daných normou ČSN EN 590. Pro některé své velké zákazníky, jako je například Benzina, a. s., pak dokonce přímo Česká rafinérská, a. s., provádí povýrobní aditivaci pohonných hmot na nadstandardní jakost.
Krakování zlepšuje efektivitu
Výlet do rafinérie v Kralupech byl pro technického fanatika mého formátu především esteticky působivou podívanou. Neskutečně obrovské skladovací tanky pojmou až 24 tisíc krychlových metrů surovin či pohonných hmot. Dozvídám se, že z ekologických důvodů mají takzvané plovoucí střechy.
Zajímavé technické dílo těsní po celém obvodu a klesá či stoupá s hladinou v tanku. Zabraňuje tak nejen úniku výparů do ovzduší, ale i samotnému jejich vzniku.
Kromě ekologie to má i velký bezpečnostní význam, protože požárů třeba od blesku či statickým elektrickým výbojem zažehnutých výparů již v historii petrochemického průmyslu několik bylo.
Nejpůsobivější je ta nejnovější technologická část kralupské rafinérie, a to jednotka fl uidního katalytického krakování (FCC). Zjednodušeně řečeno se v ní těžší frakce z atmosférické a vakuové destilace ropy (mající blízko k mazutu) přeměřují na světlé ropné produkty, mezi něž patří benzín i nafta. Rafinérie tak dokáže maximum objemu zpracovávané ropy zužitkovat na produkty žádané dnešním trhem, aniž by jí zbývaly produkty, o které zájem není. Před spuštěním FCC rafinérii přebýval mazut, což je tmavý destilační produkt použitelný nanejvýš pro spalování v průmyslových kotelnách. Ač kraková jednotka produkuje celé spektrum světlých paliv, fl uidní katalytické krakování v Kralupech vyrábí více benzínu, zatímco takzvané hydrokrakování, jež Česká rafinérská, a.s., používá v Litvínově, je spíše výhodné pro výrobu nafty. Krakové produkty si oba výrobní závody mohou mezi sebou v rámci zefektivnění předávat.
Špatná nafta nejprojde
Procházka areálem rafinérie byla sice pro mě poutavější než výlet s přítelkyní do Českého ráje, ale přesto to pro mou reportáž nejzajímavější čeká v laboratořích, kde provádějí výstupní kontrolu produktů.
Z každé šarže nafty, což je jeden obsah mísicího tanku, je odebrán vzorek. Kontrolováno je 20 parametrů váno uvedených v samostatné samomaximálně tabulce, pro životnost vstřikovacích zařízení a motorů obecně je důležité zejména cetanové číslo, dále hodnoty mazivosti, obsahu vody, popela a nečistot. Ekologickým požadavkem současnosti je obsah síry, jenž s hodnotou maximálně 50 mg/kg je dnes několiksetkrát nižší, než bývalo celá léta obvyklé. Nízkosirnost nafty však prospívá i motorům, zejména životnosti motorového oleje a filtrů pevných částic, které dnes pod podlahou našich vozů čistí spaliny stále častěji.
Výsledkem provedených zkoušek je protokol - atest výstupní kontroly.
Na jeho konci musí být strohá věta: Kvalita vyhovuje požadavkům ČSN EN 590:2004. Zajímavé je, že atest generuje automatizovaný systém, a pokud některý z parametrů nevyhovuje specifi-kaci, obsluha nemůže dosáhnout vystavení souhlasného protokolu.
Laboratoře České rafinérské jsou certifikovány podle normy ISO 9001:2000 firmou Lloyds Register Quality Assurance. Když nafta neprojde výstupní kontrolou, dá se obvykle „opravit“. Cetanové číslo lze zvýšit nitráty, filtrovatelnost depresanty, mazivost mazivostními přísadami.
Výhradní dodavatel Benziny
Že závadná nafta neopustí brány rafinérie, a to autem, vlakem ani produktovodem, mi začíná být jasné. Přesto z praxe vím, že špatná nafta, jíž po odebrání z nádrže porouchaného vozidla naměříme mazivost HFRR třeba 600 místo maximálně povolených 460 m, se prostě na území R občas vyskytne. Když je nafta z České rafinérské kvalitní, kde se tedy bere ta špatná, o níž tak často mluvíme v souvislosti s různými závadami? Napadá mě, že jedině nepoctivostí dopravců, kteří prostě někde odlijou naftu a zbylý objem doplní nějakou levnější podobnou kapalinou (v horším případě vodou), či touhou po rychlém zisku ze strany majitelů a nájemců čerpacích stanic. Ti by třeba mohli na svých čerpacích stanicích jako naftu prodávat cokoliv jí podobného, co však lze koupit bez vysoké spotřební daně na pohonné hmoty. Například extralehký topný či transformátorový olej.
Sledovali jsme proto cestu nafty výdejní lávky v kralupské rafinérii na čerpací stanici společnosti Benzina. Jak vidíte v přiloženém minifotoseriálu, zde prostě není příležitost k podvodům. Kromě technických předpokladů (spodní plnění kamiónů), propracovaných kontrolních mechanismů (plombování kamiónů i tanků, evidence plomb, sledování pohybu kamiónů pomocí GPS) sehrává svou kladnou roli rovněž jednoduchý a transparentní vztah výrobce, dopravce a prodejce. Benzina, a. s., totiž nakupuje naftu výhradně od českých rafinérií (kromě zmíněných ještě z Parama Pardubice) a je vyloučeno, že by třeba některý z nájemců čerpacích stanic nakoupil naftu pocházející z pochybných zdrojů, která sice může být ekonomicky výhodná, ale s neprověřenu jakostí. O dopravu nafty na čerpací stanice se starají cisterny společnosti Petrotrans, což je dceřiná společnost Benziny. Benzina se v otázce kvality pohonných hmot může spolehnout na neprůstřelnou výstupní kontrolu svých výhradních dodavatelů stejně jako na další zlepšování jejich parametrů povýrobní aditivací. Vyšší jakost produktů značí marketingový název Diesel Top Q na totemech či výdejních stojanech. O významu aditivace pohonných hmot mluvíme na jiném místě tohoto čísla.
Ti velcí za to nemohou
Jako patriot mám radost, že pohonné hmoty v síti Benziny jsou zaručené a nadstandardní jakosti, nicméně i jiné velké společnosti dnes už zaručují nejvyšší úroveň jakosti nafty a její povýrobní aditivaci - jmenovitě třeba OMV a Shell. Benzina je však mezi nimi výjimečná zaměřením na jediného dodavatele a absencí různých skladů a stáčíren v distribuci pohonných hmot, protože tato místa zvyšují riziko různých podvodů či jen ohrožení jakosti. Osobně jsem nyní přesvědčen, že na frekventovaných čerpacích stanicích velkých značek se nafta, která by poškodila vstřikovací zařízení, vyskytnout nemůže, že vinny jsou malé čerpací stanice bez potřebných auditů, systémů řízení jakosti a schopností prověřit si nakupované palivo, které bývá často neznámého původu.
***
PEČEŤ KVALITY MOTOROVÝCH PALIV
Každá čerpací stanice v Čechách může využít možnosti nezávislého auditu jakosti prodávaných pohonných hmot. Čerpací stanice Benzina jsou držiteli pečeti kvality motorových paliv vydávané Ústavem paliv a maziv, a. s. Ten minimálně šestkrát do roka provádí namátkový odběr vzorků a po jejich vyhodnocení určuje, zda má daná čerpací stanice právo používat „pečeť kvality“.
PROČ NE TOPNÝ OLEJ
Extralehký topný olej byl vždy produkt prakticky identický s naftou, takže jeho prodej na čerpacích stanicích a používání jako palivo pro vznětové motory sice znamenaly daňový únik, ale v principu nebyly pro samotné auto nebezpečné. Nyní, v době nízkosirné nafty, má však nafta velmi nízkou mazivost, klidně přes 600 m zkouškou HFRR, takže musí být již v rafinérii aditivována mazivostní přísadou. Podobné to může být s cetanovým číslem a s filtrovatelností. Již sama rafinérie zkrátka pro dosažení požadovaných vlastností nafty používá řadu aditiv, které v lehkém topném oleji nejsou. Pozor, to není řeč o povýrobní aditivaci pohonných hmot na nadstandardní jakost, kterou rafinérie na výdejních lávkách provádí pro své velké odběratele. Do nafty a benzínů jim dávkuje jimi dodaná aditiva, což marketing často zužitkuje pro vytvoření originálních obchodních názvů takto upravených pohonných hmot. Je to starší článek ale výstižný největší riziko je přepravce a majitel či obsluha čerpací stanice.
Tak starý jsem nejezdil.
První jsem měl někdy v r. 2005. Nové. Až na to, že:
- se tomu po dvou letech protočila vačka na hřídeli a tím pádem to odnesla celá hlava
- se tomu po 100tis. km ucpaly vstřikovací trysky
tak k tomu nemám připomínek.
Celkem najeto 200tis. km
Druhé mám od r. 2009. Nové.
Do dnes najeto 120.tis km a nemám k tomu jedinou výtku. Oproti minulému jej krmím pouze OMV nebo Verva dieselem.
Klidně bych jej vzal jako soukromé, v téhle třídě je to největší kombi.
Na firmě máme cca 50 aut, polovina jsou Laguny a polovina Mondea.
Ty Rencky se serou o cca. 20-30% víc. než Fordy. Po 4 letech služebního provozu jsou Rencky taky provozně dražší.
Jetý auto bych ale dnes koupil jedině od kamaráda, u kterýho vím, co s tím autem kdo dělal.
My je prodáváme do bazaru se zhruba 200tis.km po 4řech letech. Mám neověřenou informaci, že se obratem prodávají jako udržované se zhruba 100-130.tis km. na tachu (tedy stočené) ((
Tož tak.
Není to tak, že natankuješ špatnou naftu a ucpou se vstřikovače. Je to pozvolný proces kdy se nekvalitní naftou začne zadírat vstřikovací čerpadlo, které mu to ale zásadně nevadí, ale ty mikroskopické špony začnou pomalu ucpávat vstřikovače.
Z toho vyplývá, že pokud koupím ojetého novějšího diesela a dál už budu tankovat jen kvalitní naftu, tak nikdy nevím co tam lil předešlý majitel.
To ale platí pro všechny novější nafťáky. Není to problém jen fordů.
Naopak. Fordy udělaly v posledních 20-ti letech velký pokrok a staly se bestsellery na mnoha trzích.
Mondeo MK3 je v mnoha testech označováno za nejlepšího forda všech dob!
Spíše bych řekl, že u nás je trend kupovat si větší auta než potřebuji. Je to i můj případ. Mám Mondeo MK3, benzín 1,8 - 92kW z roku 2000 najeto 91 tisíc. A pokud by byly u nás silnice alespoň v trochu přijatelném stavu neřešil bych jediné dvě závady? Prasklé pero zadního kola a vytlučená táhla torzný tyče zadní nápravy.
Koupi Mondea MK3 mohu jen doporučit. Záleží jen na stavu konkrétního kusu a na tom, o kolik je stočený tachometr!