globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: rozvody
7.9.2011 v 22:54
Zdravim,koupil jsem svčko 650suzuki r.v. 2004,má najeto 43tis,aspon je to teda na tacháku.
Potřeboval bych radu,v servisu mi řekli ,že je třeba udělat rozvody za cca 7-8tis.
Je to autoriz. servis MOTOCENTRUM CB suchovrbenské nam.
Prosím o radu zda je cena optimální či ne.
Za každý názor děkuji.
Jsem začátečník.

rozvody

8.9.2011 v 00:44 | Nahoru | #1
a jak zjistili, ze jsou spatne?? podle najetych km, nebo poslechem, ze jsii byl u nich?

mne se to zda drahe. daji se koupit i levneji. treba tady a za praci dat tolik penez???

ja bych se zeptal jinde. ale je to tva vec.

rozvody

8.9.2011 v 05:50 | Nahoru | #2
Rozvodove řeťezy Morse (nýtovací) cca 1800kč,a za práci bych vic jak 2tis.nedal.

rozvody

8.9.2011 v 05:56 | Nahoru | #3
Co to znamená "nechat udělat rozvody"? Asi by to ten servis měl nějak specifikovat co tam dělat. aby ti za 7 tis. jen neseřídili ventilové vůle.
Tak bych si nechal někde nezávisle čeknout jestli je to opravdu potřeba, protože se mi to po 48 tis vůbec nezdá, že by to bylo potřeba až na výměnu

1 reakcí na tento příspěvek rozvody

8.9.2011 v 07:44 | Nahoru | #4
Řetěz vydrží v pohodě kilo. Záleží na zacházení ... Vyšroubuj napínák a zjistíš, jak je řetěz vytahanej. Motorka nějak chrastí?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozvody

8.9.2011 v 07:56 | Nahoru | #5
Durex> cus,nee motor běhá jako hodinky,nechrastí super akceleruje,aspon teda podle mne.
Startuje taky dobre.
Já tam byl jen kupovat hadry no a nějak přišla řeč na moto,kolik má najeto a už to začalo,že by bylo dobrý vyměnit roz.řetízek,teda2,že se mi muže stát ,že se přerve a pak mužu motor vyhodit.
Jak už jsem psal jsem začátečník a tak nevim co je třeba na moto udělat,před sezonou.
Vyměnil jsem akorát olej+olej.filtr a to je vše.

(reakce na) rozvody

8.9.2011 v 07:58 | Nahoru | #6
Pingin> Jinak ještě jednou dík za názory a pls pište,pište,pište.

rozvody

8.9.2011 v 08:22 | Nahoru | #7
Driv se standardne pouzivaly valeckove rozvodove retezy, ktere se take musely menit, vyrobce predepisoval interval vymeny. Dneska ma vetsina motoru ozubene SC retezy s zivotnosti mnohonasobnou a treba honda jejich vymenu nepredepisuje vubec, meni se kdyz jsou vytahane. Ja jsem u sebe po 67000 km nenameril vubec zadne protazeni proti novemu..

rozvody

8.9.2011 v 12:41 | Nahoru | #8
tahaj z tebe prachy

1 reakcí na tento příspěvek rozvody

8.9.2011 v 14:43 | Nahoru | #9
Suzuki nemá předepsané výměny, ale pouze kontroly a pak záleží na stavu řetězu .... jestli to řešej takhle podle kilometrů, tak akorát potřebujou vydělat na provoz mechanika ...já jsem zastánce pravidelné obměny některých věcí, ale tohle mezi ně rozhodně nepatří ... A tak zase chápu, že se kluci snažej vydělat prachy .... mě tady sice kdosi obvinil z toho, že když se tím živím (což není pravda, jen sem tam přivydělávám), tak chápe že chci vyměnit co půjde, ale to bylo u výměny oleje a gufer ve vidlicích, tak jsem se musel na tou blbostí jen smát...ale tady se vyloženě snažej tahat prachy ...u ZZR ka jsem měnil rozvoďák po cca 80 tis, ale to jen proto, že jsem už měl rozdělanej motor, ale jinak bych se na to vysral

(reakce na) rozvody

8.9.2011 v 17:57 | Nahoru | #10
Cooker> Hm,zajímavé. Tak to bych čeče vubec neřekl,že je to aš takhle.
Díky moc všem za názory a rady. Jsem zase o něco chytřejší,dík draci

rozvody

8.9.2011 v 17:58 | Nahoru | #11
Tahaj z tebe prachy.

2 reakcí na tento příspěvek rozvody

8.9.2011 v 19:23 | Nahoru | #12
Hele taky jsem byl takvoej hr hr moc pečlivej, neboj se... Jestli nic neslyšíš a motorka je zvukově a jízdně ok, tak tě jen natahují. Svíčky, olej, filtry, gumy, řetěz. Tohle udržuj a budeš si jen chrochtat. Jo abych teda něco přínosnýho donesl, nech si vyměnit olej ve vidlích. Já sám jsem čuměl, co z toho teče, když mi to servisák nabídl, že by se moch vyměnit. Byl tam těžce přez 20 000 km a podle toho taky vypadal. Výsledek je dobrý pocit a znatelně lepší chod tlumičů.
Tak ať jezdí

(reakce na) rozvody

8.9.2011 v 19:52 | Nahoru | #13
Riddick> Hm,super dík. S tou pečlivostí to máš pravdu já sem na tohle magor. To i kluci tady od nás říkali dokud to nedělá nějakej bordel a neni nic podezřelího slyšet tak at do toho nehrabu. Jo a ty vidle to udělám to mne vubec nenapadlo,dík

rozvody

8.9.2011 v 20:04 | Nahoru | #14
Kouknul bych jen na vůle ventilů. Řetězy až budou slyšet.

rozvody

9.9.2011 v 00:06 | Nahoru | #15
Ona jedna výhoda SVčka je, že pokud to není opravdu zmetek z výroby, nebo to neměla úplná píča před tebou, tak se dá říct, že je to absolutně bezporuchovej stroj bez žádných velkých nároků na servis. Ty náklady na údržbu jsou úplně za pusu, vše šlape i na mé potvůrce už 3 roky bez sebemenšího problému. Škoda těch koňů, chtělo by to posilnit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozvody

9.9.2011 v 08:51 | Nahoru | #16

Riddick píše: Hele taky jsem byl takvoej hr hr moc pečlivej, neboj se... Jestli nic neslyšíš a motorka je zvukově a jízdně ok, tak tě jen natahují. Svíčky, olej, filtry, gumy, řetěz. Tohle udržuj a budeš si jen chrochtat. Jo abych teda něco přínosnýho donesl, nech si vyměnit olej ve vidlích. Já sám jsem čuměl, co z toho teče, když mi to servisák nabídl, že by se moch vyměnit. Byl tam těžce přez 20 000 km a podle toho taky vypadal. Výsledek je dobrý pocit a znatelně lepší chod tlumičů.
Tak ať jezdí



Hele s tim olejem je to takova zajimava vec. Kdyz jsem poprve menil olej ve vidli taky z toho peknej humus. Kdyz jsem ho menil po dalsich 40000 km zadnej humus z toho netek, ale relativne cistej olej. Co z toho vyplyva? Ze pri prvni vymene tam nebyl 20000 km, ale asi ani 40000 km. Byl tam dyl, bez ohledu co bylo na tachometru. Zvlastni ze u vsech kamosu to tak bylo stejne.. Kdo vi, jake ma 90% moto skutecne najete km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozvody

9.9.2011 v 09:00 | Nahoru | #17
petrvtr_new> to mě trochu přivádí na výdrž řetězu, říkal jsi že vydržel hodně dlouho. Byl určitě origo?

Jinak u svojí bych na kilometry celkem vsadil, kupoval jsem jí se 47 na tachu a na takhle blbou hodnotu by to snad nikdo nestáčel Ale je pravda že kdyby tam bylo 30 nic bych nepoznal.

Taky mě napadá jestli první olej ve vidli nebude vždycky o něco špinavější než se to všechno zajede, ale to je asi blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozvody

9.9.2011 v 12:30 | Nahoru | #18

Stev píše: petrvtr_new> to mě trochu přivádí na výdrž řetězu, říkal jsi že vydržel hodně dlouho. Byl určitě origo?

Jinak u svojí bych na kilometry celkem vsadil, kupoval jsem jí se 47 na tachu a na takhle blbou hodnotu by to snad nikdo nestáčel Ale je pravda že kdyby tam bylo 30 nic bych nepoznal.

Taky mě napadá jestli první olej ve vidli nebude vždycky o něco špinavější než se to všechno zajede, ale to je asi blbost.



Steve, to je samozrejme mozny. Nevim na 100% jestli byl retez original, ale pastorek i rozeta mely hondi cisla a na retezu nebyla nytovaci spojka - byl nasazen v celku pri montazi. Zrovna u DID je ZJ spojka dobre patrna. Ale na soucasnym retezu CZ jsem uz prekrocil 30000 km taky a mam rysku napinaku cca 2 mm v zelenym, takze jeste asi chvili vydrzi, ackoliv mam uz vyzkouseno ze druha pulka zeleneho pole se pak najednou vytahne za 500 km a konec. Ale je docela mozny jak pises ze v prvnim oleji je nejakej oter, pak se to zabehne a pri druhy vzmene je cistsi, kdo vi. Nebo je taky origo olej shit ja nevim

(reakce na) rozvody

9.9.2011 v 12:33 | Nahoru | #19
petrvtr_new> tak jasně, jsou to jen dohady Ale já když tu motorku kupoval tak měla akorát novou řetězovku, což by tak nějak korespondovalo s výdrží tý tvojí, leda by u mě byla měněná 2x.

2 reakcí na tento příspěvek rozvody

20.10.2014 v 18:27 | Nahoru | #20
Zdravím a jdu pro radu
Mám najeto 42 000km (stočená bude-původ Itálie), na jaře jsem byla v servisu u známého a bylo mi řečeno, že už mi chrastí rozvody. Výměna by prý vyšla na 10 tisíc, protože se musí sundat celej motor?? To je docela raketa, když čtu diskuze tady na fóru...
Jenže já za celou dobu nezaznamenala jinej zvuk, ani na volnoběh, ani při akceleraci...
Tak teď nevím, ale jsem z toho správně vystreslá a asi jsem si to i vsugerovala, že to chrastí
Myslíte, že mám zatím řešit jen ty napínáky? Nebo je tu nějaká dobrá duše s lepším uchem, co by si to poslechla?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozvody

21.10.2014 v 07:08 | Nahoru | #21
Sisina> Ahoj
před třemi lety jsem jak vidíš řešil stejný problém,mněl jsem motorku po novu a snažil jsem abych udělal vše co je třeba,prostě jsem takovej punta.
Nakonec to dopadlo tak,že jsem dodnes rozvody ještě neudělal a motorka běží tak jak má nic v ní nerachtá,necvaká a jede jak střela :))
Jak už jsem psal před lety byl jsem v jednom servisu kde mi řekli asi něco podobného co tobě,pak jsem začal hledat další názor a u motocentrum Smrž v Č.Budějovicích si to típek poslechl a řekl at s tím nic nedělám , že slyšet nic není a čím více do toho budu hrabat tím huř,protože originál věci co tam jsou jsou kvalitnější než co ty vyměníš za nové.
Mám najeto cca 65tis , kupoval jsem to a mnělo to 43tis a to já s tím nejezdím nějak šetrně nebo abych to nějak šetřil a motor si přede jak vínko.
Takže záleží na tobě s pozdravem Honza

(reakce na) rozvody

21.10.2014 v 08:38 | Nahoru | #22

Pingin píše: Sisina> Ahoj
před třemi lety jsem jak vidíš řešil stejný problém,mněl jsem motorku po novu a snažil jsem abych udělal vše co je třeba,prostě jsem takovej punta.
Nakonec to dopadlo tak,že jsem dodnes rozvody ještě neudělal a motorka běží tak jak má nic v ní nerachtá,necvaká a jede jak střela :))
Jak už jsem psal před lety byl jsem v jednom servisu kde mi řekli asi něco podobného co tobě,pak jsem začal hledat další názor a u motocentrum Smrž v Č.Budějovicích si to típek poslechl a řekl at s tím nic nedělám , že slyšet nic není a čím více do toho budu hrabat tím huř,protože originál věci co tam jsou jsou kvalitnější než co ty vyměníš za nové.
Mám najeto cca 65tis , kupoval jsem to a mnělo to 43tis a to já s tím nejezdím nějak šetrně nebo abych to nějak šetřil a motor si přede jak vínko.
Takže záleží na tobě s pozdravem Honza


Ahoj Honzo
Moc děkuju za odpověď a jsem vděčná, že jsem tohle téma našla, protože už tak mě čeká nějaká investice do biku a rozvody se mi teď úplně nehodí
Každopádně i tak bych byla ráda, kdyby si to poslechl někdo jiný i přesto, že já změnu ve zvuku nezaznamenala, protože jsem prostě pacient a bojím se, abych pak nesháněla motor komplet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozvody

21.10.2014 v 08:53 | Nahoru | #23
Sisina>
Otázka taky je, jestli byl mechanik znalec SV, či nikoliv. SV totiž na volnoběh podivně cvaká už od výroby, čili je to jeho vlastnost, ne závada. Hodně nových majitelů z toho bývá vyplašených. Mám 52tis, nic jsem neměnil, nic měnit nehodlám, dokonce nebylo třeba ještě ani seřizovat ventily, vůle jsou pořád OK.

Za Istanbulem jsem potkal Turka na Suzuki 500gs a na tacho měl poctivých 170tis km s tím, že prý jen mění olej a svíčky a ještě do toho nehrábl. Motor běžel jako hodinky.

(reakce na) rozvody

21.10.2014 v 08:56 | Nahoru | #24

fidlimydli píše: Sisina>
Otázka taky je, jestli byl mechanik znalec SV, či nikoliv. SV totiž na volnoběh podivně cvaká už od výroby, čili je to jeho vlastnost, ne závada. Hodně nových majitelů z toho bývá vyplašených. Mám 52tis, nic jsem neměnil, nic měnit nehodlám, dokonce nebylo třeba ještě ani seřizovat ventily, vůle jsou pořád OK.

Za Istanbulem jsem potkal Turka na Suzuki 500gs a na tacho měl poctivých 170tis km s tím, že prý jen mění olej a svíčky a ještě do toho nehrábl. Motor běžel jako hodinky.


Nene, mechanik je zvyklý na ševelení V4 Znalcem SV bych ho určitě nenazvala, dělá prostě všechno.
Proto mi to přišlo divné, já zvuk motoru za tu dobu znám a nevšimla jsem si žádné změny Každopádně moc děkuju Víc názorů mi pomůže v rozhodování

1 reakcí na tento příspěvek rozvody

21.10.2014 v 11:34 | Nahoru | #25
40tkm a menit rozvody je dnesni dobou velka moda. A plno servisu toho vyuziva. Ten retez musi bez problemu vydrzet i tech 100tkm. Koukni se na sponovaky kolik moc jsou vyjete a podle toho bych se zachoval. Pokud nebudou na konci, nemenil bych.

(reakce na) rozvody

21.10.2014 v 13:36 | Nahoru | #26

dakarista píše: 40tkm a menit rozvody je dnesni dobou velka moda. A plno servisu toho vyuziva. Ten retez musi bez problemu vydrzet i tech 100tkm. Koukni se na sponovaky kolik moc jsou vyjete a podle toho bych se zachoval. Pokud nebudou na konci, nemenil bych.


Děkuju moc za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist