Mám od nich i čistič a ten čistí obstojně.
2 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu
BTW nechápu ten začátek diskuze, kde je motorovej olej vydáván za největšího ničitele kroužků. V návodu k motce mám jasně napsáno: čistit petrolejem (je mastnej a neničí kroužky), mazat motorovým olejem.
No ja sem teda namazal řetazek na ZRX jen jednou když sme se vraceli asi před třema letama z Fara, došel mi sprej, tak sem řetaz chrstnul olejem co sem po ceste dolival do motoru - nějakej Elf nebo Repsol..to bylo kousek před Monte Carlem, dojedem na první světla, čumím, řetaz vytahlej, zastavim na chodniku, sundam bagly,kabele a zahrabnu pod sedlo pro nařadí, dotáhnu, nahažu krámy na motku a vijó k dalšim semaforum,u nich zas červena,pohled na řetaz a zas byl jak šráky, horko jak v peci, kožená komboška, vedle silnice se ráchajó lidi v mořu..su kokod nedotáh sem to, zas na chodník sundat krámstva, vytahnout nářadí, ale všechny šrouby dotahly no nic dotáhnu to znovu a po ujeti 200 metru zase jak kšandy, pak sem ho dotáh ještě jednou ale nemelo to smysl, toš sem na tym dojel dom a čumím žadny kroužky tam nebyly. toš tedka me to vysvětlite, jak se ten řetaz muže tak brutálne vytáhnout, netvrdím že to 100procentně udělal motorovej olej, ale co teda?
pak sem prikoupil skotovej olejovač a na novym DID mam kolem 20 tis a je dotahlej snad dvakrát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
Pozvání si nech, přesto za něj děkuju, i když jsi to vzal zpátky, já nejsem příliš socializovaná, nemám potřebu se sdružovat na srazech. Tento víkend se jedou Martinice a to si nenechám ujít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
blazinek píše:
No ja sem teda namazal řetazek na ZRX jen jednou když sme se vraceli asi před třema letama z Fara, došel mi sprej, tak sem řetaz chrstnul olejem co sem po ceste dolival do motoru - nějakej Elf nebo Repsol..to bylo kousek před Monte Carlem, dojedem na první světla, čumím, řetaz vytahlej, zastavim na chodniku, sundam bagly,kabele a zahrabnu pod sedlo pro nařadí, dotáhnu, nahažu krámy na motku a vijó k dalšim semaforum,u nich zas červena,pohled na řetaz a zas byl jak šráky, horko jak v peci, kožená komboška, vedle silnice se ráchajó lidi v mořu..su kokod nedotáh sem to, zas na chodník sundat krámstva, vytahnout nářadí, ale všechny šrouby dotahly no nic dotáhnu to znovu a po ujeti 200 metru zase jak kšandy, pak sem ho dotáh ještě jednou ale nemelo to smysl, toš sem na tym dojel dom a čumím žadny kroužky tam nebyly. toš tedka me to vysvětlite, jak se ten řetaz muže tak brutálne vytáhnout, netvrdím že to 100procentně udělal motorovej olej, ale co teda?
pak sem prikoupil skotovej olejovač a na novym DID mam kolem 20 tis a je dotahlej snad dvakrát
Nevím co na to říct. I kdyby všecky gumičky naráz vytvrdly a vypadly, nejde mi do hlavy jak by to mohlo takhle okamžitě prodloužit řetěz. Články jsou spojený čepama a ne gumičkama, ty to jenom mají těsnit. Ale nejsem nějakej řetězovej guru, jen jsem napsal co je v origo návodu.
Vím, že se žetěz dá bez úržby oddělat za 8000km a je mi jasný, že opačnej extrém bude opět někde jinde.
Já jsem origo na Duckně měnil v 16tkm a ten druhej má teď 8tkm... uvidíme.
Naposledy editováno 06.08.2011 08:29:03
assassin píše: ha bandaska a Vlaha zpet na m.cz, tak tu mozna konecne zacne bejt veselo a vratej se stary dobry casy....
a ještě chci zpátky Borrowski©® - ale i bez něj je tu parádní diskuse!
Jen lituju, že do témat opravy a údržby nechodím častěji, protože motorkám nerozumím - takhle dobře jsem se už dlouho nepobavil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
nevím co jsou martinice a ani netuším proč tam jedeš, když nemáš potřebu se združovat...
názor odborníků z čz si rád přečtu, ovšem pokud budou v rozporu s našimi zkušenostmi, tak mě nepřesvědčí ani kdyby to byli výzkumníci z NASA....proč prostě má někdo potřebu zpochybnit něco, co se ukázalo jako platný a funkční...asi aby obhájili ty prašule vyhozený za ty kouzelný spreje...jinej důvod mě nenapadá...praktická zkouška se ti nezdá, tak se poinformuješ u teoretika , sice s VŠ, ale ti mají dle mích zkušeností zase jen zkušenosti papírové...sám pracuju v chemicko-technologickém odvětví, tak vím co tam nastupuje za "absoloventy"s patentem na rozum s ještě mokrým diplomem....
Naposledy editováno 06.08.2011 12:22:34
1 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
V ČZ jsou nepochybně pouze jen teoretici, i v Ricardu. Doporučuji Ti, aby ses zajel podívat do Strakonic a nechal se informovat, jakým způsobem testují řetězy. Pro mě a pro kohokoliv jiného, koho budeš chtít přesvědčit o tom, že motorový olej je pro řetěz to nejlepší, bude nejspíš nejobjektivnější exaktní měření. Protože do té doby to bude stále jen jedna bába povídala. Z ČZ mají o jeho řetěz enormní zájem, chtějí mu dát výměnou nový a ten starý podrobit měření, takový zázrak u nich nikdo nikdy neviděl, tak když už jsi Vlahův tiskový mluvčí, tak mu tuto informaci prosím předej. Děkuji.
Naposledy editováno 06.08.2011 17:24:23
připadá mi to stejný, jako kdybys mluvila s dědkem, kterýmu je 85 let, a tvrdila mu, že už je 16 let po smrti, protože průměrnej chlap se dožije jen 69 let...on by ti opáčil, že je ale i tak naživu, načež bys mu řekla, že tohle musí posoudit lékař, protože jestli je , nebo není naživu musí posoudit odborník...je to stejnej případ...
vzkaz vyřídím, za pár minut tam jedu zpět, tak myslím že hodně pobavím společnost...
xsnakex píše: kratasss> To je věc názoru.Taky jsem Kettenmax pořídil,jednou použil,a už ho nechci.Hezky jsem se vátil k hadru,kartáčku a spreji.
Než ten bazmek složíš,přimontuješ... Pak chvilka točení zadním kolem a půl hodiny čištění Kettenmaxu.Mě se prostě nelíbila ta práce s tim po použití.Ale jak říkám,každýho věc.
Kdyby ten muj jednou použitej Kettenmax někdo chtěl,rád se ho zbavim.
Přesně tohle jsem chtěl napsat... !!! Já byl zasraný všude, byť jsem jen čistil. Nechtěl bych se dožít mazání s tím krámem...
Zlatá sklenice s naftou a obyčejný štětec.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
predem dekuji Fany893 D
1 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu
HornisGSX píše: eštěštěstí, že jsem na M.cz tady je radilů jako prase... pánové čím jsme mazali ty naše jawičky MZ uraly atd. já nevím jak ostatní ale jak jawu tak mz jsem mazal převoďákem a žííííl a to, že kluci na endurech použivají normální olej mě nepřekvapuje pač jsem ho na cr používal běžně... a to¨, že řetěz je schopnej vydržet 30- i více km mě nepřekvapuje...
no mě by překvapilo, kdyby řetěz vydržel méně než 30 km. To bych ani nedojel ze servisu dom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
Naposledy editováno 07.08.2011 13:17:14
Fany893 píše: Bandaska> prosim prosim,muzes mi poslat ten zazracny motorovy olej,taky chci aby muj retez vydrzel 50tis km.NA moje Cbr to bude urcite super,vubec nebudu zacakanej az na zadech a alespon usetrim a nebudu muset kupavat "ty drahy sracky"(co fakt fungujou,kdyz vse udelas tak jak mas)
predem dekuji Fany893 D
Fany neděkuj,a hlavně nechtěj bejt vtipnej,děláš ze sebe tady vola,koukám že jsi z příbrami,jsme tam často na dole ANNA,já,Bandaska a jiní kluci co tu jezdí,tak není problém ti to předvést na místě nebo se tam stav za klukama na dílně,dělá tam Tomáš Uher,tak ti taky jistě rád poradí,no a jesli jsi svúj dotaz myslel vážně tak ten motorový olej není zázračný,je to prostě jakejkoliv olej
Naposledy editováno 07.08.2011 13:15:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
Když už jsi jmenoval Blackbirda, tak si už si taky dovolím přispět
Víš, ono těch hustejch "sra**k" jak tu někdo píše je víc druhů různě hustých.
A víš proč? Aby se na tom řetězu udržely. Jednou jsem použil lej méně hustý než jsem
měl použít a po krátké vyjížďce jsem měl řetěz nejen čistý, ale taky úplně suchý!
Kolik km asi vydrží jen čistý řídký motorový olej?
Jezdit všude max 50 mně moc nebaví, zastavovat a mazat řetěz v každé vesnici
by mě taky nebavilo, jezdit se suchým řetězem by asi taky nebyl dobrý nápad
a jeho životnost by asi taky nebyla nejdelší, proto budu mazat řetěz tím,
čím se mazat má. A to záleží na typu motorky, typu řetězu, typu terénu,
způsobu jízdy, rychlosti jakou se jezdí atd.
Říci tedy obecně jaké mazivo je nejlepší na řetěz je pitomost.
Přeji všem hezký den.
1 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu
u jednoho z těch měření jsem byl taky... ani nejde o to, kolik koní to má, ale o ten nárůst oproti sérii a ten tam byl... ty hodnoty jsou jen zbytečné, nepotřebné čísla.... ;)
a jak už tu vlaha a assassin psali, na mojem litru mám teď aktuálně 49.650 km, mám na tom najeté něco přes 41 tis km, řetěz je tam ten, se kterém jsem to koupil a už asi 25 - 30 tis mám scottoiler a tuto a další seznou (+- 10 tis) ten řetěz ještě dá... je pravda, že to kdoví jak netočím, ale 50 - 60 na řezět jde... a je to nějaký DID 50V4 nebo tak něco....
a ať si kdo chce, co chce říká, stojím si za tím, co tu píšu!
nejezdíme 50, nemažeme v každé vesnici, retěz suchý po řídkém oleji? no a proč si stěžuješ na řídkej olej? suchej řetěz? i v čepech? rozebírals ho? myslíš, že zaprasenej řetěz nějakou kejdou, znamená, že je namazanej?
Petr VTR ti psal, že má na gumě na VTR 15000km a opět se ti to nezdá...tak nevím...Já mám na enduro Mitasce přes 10.000km a jsem v půlce...tak to je taky divný viď;)
ostatní...ti co tvrdí, že by měli zaflákanou kombinézu....nevím, ale od čeho je kryt řetězu? a nebo myslíte, že z toho lítaj litry oleje? ...nesmysl...
Naposledy editováno 07.08.2011 22:55:14
Danxx to napsal poměrně výstižně. Marekparek taky myslím nemluví z cesty.
Tady se totiž pomíjí rozdíly. Konečně někdo napsal, že mu na SSku vydrží řetěz 15tkm a guma např. 5-6tkm...to je přesně můj případ. Takže buď oba kupujeme špatný gumy, nebo oba mažeme stejně špatně. Mě to docela zapadá s tím, že někomu vydrží na VTRku guma 15t.km ...může proč ne, ale není to lepivka - je to turist-sport a netahá za to. Jestliže mu guma vydrží skoro 3x tolik co mě, proč by mu nevydržel ten samej násobek i řetěz.
Prostě asi každej jinak používáme motor, krouťák výkon atd. Já jsem schopnej sjet zadní desky na Brembech za 10tkm...někdo je nevymění za 30tkm...
Někdo tu už napsal, že asi nebude jedna jediná nejlepší cesta pro VŠECHNY motorkáře světa. Někdo je bahňák, někdo cestovatel, někdo na mašině sportuje, někdo sjede gumy střed, někdo i hrany ...
Naposledy editováno 08.08.2011 08:57:45
2 reakcí na tento příspěvek Konzistence mazani řetězu
a taky sem viděl borce co řetěz snad neměnily nikdy a rozeta měla zuby jak žralok , řetěz semtam přeskočil ale co na ZX9 to furt jelo a tak nepřidával akurát tak divoce plyn ale jelo to takže otázka je ne jak mažeš ale jak to používáš .. o okroužky bych se nebál ty než vytuhnou to bude chvíly trvat , no a pokud mažeš tak jedeš nic jiného není jen je potřeba si uvědomit že akurát do oleje se lepí víc bordelu a taky zahříváním řídne ...takže jen namazat asi nestačí na 1000km ten se prostě vyšplíchá .. alůe není olej jako olej ..Zkusil někdo hypoid nebo podobné sračky?...za sebe používám klasickou bílou vazelínu Valvoline, Motul, Liqui Molly, a jednou sem měl něco od Bernera na mazání řetězů a převodů výrobních linek a dopravníků v lomech a tiskařském provozu..ten bylk nejlepší ze všech..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Konzistence mazani řetězu
marekparek píše: chlapy tady nemá smysl nikoho přesvědčovat o tom že to má nebo nemá když má tak má a je to jeho věc najet na VTR na Gumě 15tis určitě jde ale to nevyužije ani 30%potenciálu te motorky(měl sem SP1 guma tak 2500 až 3500km jednosměs)ale 15tis km jde najet to si myslím že jo ... na mitasce nop najedeš asi 5let protože na javě si nepamatuju že bych ji musel měnit to šla do světa dřív než se sjela..a na endurech je to trochu jinak...na motardu taky guma nevydrží 10tis to bys asi moc nemotardoval ale spíš výletničil...je to různé nadruhou stranu kdo tvrdí že výkon motoru nemá na životnost vliv je blbost...přenos výkonu má podstatný vliv na veškeré opotřebení hnacích dílů..je pouze o tom jak moc té síly a s jakým nárustem uděluješ do těch součástí... to že se maže olejem je stará věc a na Daytoně 675 jsem na tom jezdil mělo to vlastní nádobku a regulaco toho průtoku oleje ..pravdou je že po každé vyjížďce sem musel mašinu čistit hodinu...
a taky sem viděl borce co řetěz snad neměnily nikdy a rozeta měla zuby jak žralok , řetěz semtam přeskočil ale co na ZX9 to furt jelo a tak nepřidával akurát tak divoce plyn ale jelo to takže otázka je ne jak mažeš ale jak to používáš .. o okroužky bych se nebál ty než vytuhnou to bude chvíly trvat , no a pokud mažeš tak jedeš nic jiného není jen je potřeba si uvědomit že akurát do oleje se lepí víc bordelu a taky zahříváním řídne ...takže jen namazat asi nestačí na 1000km ten se prostě vyšplíchá .. alůe není olej jako olej ..Zkusil někdo hypoid nebo podobné sračky?...za sebe používám klasickou bílou vazelínu Valvoline, Motul, Liqui Molly, a jednou sem měl něco od Bernera na mazání řetězů a převodů výrobních linek a dopravníků v lomech a tiskařském provozu..ten bylk nejlepší ze všech..
do oleje se lepi vic bordelu nez do toho co lita z tech spreju na retez? ja teda si tohle nemyslim.
ad to ze olej vysplicha... dival ses nekdy na ten retez? premejslel nad tim jak funguje? mohl bys mi objasnit jaky plochy podle tebe tim mazadlem ktere "nevysplicha" musi byt mazane aby retez fungoval? jo ono sice to lepive mazadlo na tom retezu drzi skoro vsude, ale podle me to co vidis neni zadna kontaktni plocha ktera by se trela a potrebovala mazani, me prijde ze jedine co je potreba namazat jsou ty o krouzky aby se neroztrhaly trenim o steny retezu a na to podle me stci klidne maslo kdyz bude na tom o koruzku.. to ze je zablite nejakym mazadlem vse okolo je celkem jedno, tam to nema na nic vliv...
t_freedom: hele tusim ze mas naky technicky vzdelani, z jakyho duvodu si myslis ze by melo to pulsovani V2 .. a treba kdyby nepalily valce za sebou ale ob otacku .. vliv na tu zivotnost retezu? myslis ze ten raz je tak velkej ze je v dusledku dynamickeho namahani ten retez na hranici meze kluzu a tudiz se prodluzuje? nebo jde o cyklicke namahani a na V2 ten retez umre stylem unavoveho lomu? me osobne v podstate vsechny dily na TL vydrzi zhruba stejne jako mi vydrzely na 40ti konove gsx400....pneu, retez...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Stržený závit uložení vačky - víko ... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 8 | Včera v 17:11 docent |
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |