paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Průsak oleje pod víkem hlavy válce.
26.7.2011 v 07:50
Ahoj draci, po pravidelném seřízení ventilů, sychra karburátorů a najetí po servisu ca. 3000 km začal od prostoru karburátoru na těsnění víka hlavy 2 válce prosakovat olej nebo po těsnění stékat benzín od karbecu. Při seřizování ventilů se to víko asi nesundává, že? Já jen, jestli víko kluci v servisu třeba málo utáhli a začal by pak ten olej prosakovat. Na fotce bohužel není přesně vidět kolik toho bylo potečeno, protože jsem to z boku těsnění a jeho okolí trochu otřel prstem. Máte s tím někdo zkušenosti? Je to věc hodná reklamace provedené opravy vzhledem k tomu, že od opravy to ještě není víc jak 3 měsíce?



Uzavřeno 26.07.2011 v 21:20 uživatelem T.A.

Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 08:05 | Nahoru | #1
viko se sundavat nemusi, ale nevis zda oni ho nesundali, novy tesneni stoji tusim 300-400 tak by pripadna oprava nemusela vyjit az tak draho pokud by neuznali reklamaci
a tou reklamaci nejsem si jist jak by jsi jim dokazal, ze ten prusak vznikl, az po jejich praci, klidne s tim tesnenim mohlo neco byt a tect to zacalo az ted

1 reakcí na tento příspěvek Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 08:51 | Nahoru | #2
já jsem měl po servise podobný problém, ale projevilo se to hned, nalili tam moc oleje a tím tlakem se to vytlačovalo přes těsnění pod hlavou, TA mám nového od r. 2005 a 46k najeto a zatím bez problému s těsněním, zkus to rozhodit, otřít hadříkem s benzínem a složit zpět, na malé se mi ejdnou stalo, že tam zůstal bordel a teklo to tama, nebo prostě nové těsnění

Naposledy editováno 26.07.2011 08:52:44

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 08:59 | Nahoru | #3
D3moneCZek> Jo, asi to tak dopadne. Ještě ale počkám jak se k tomu postaví servis. Pak to otřu něco najedu a uvidím. Pokud to budu ale rozdělávat, nebude to vadit ventilům a podobným věcem v jejich nastavení atd.? Je to jen víko, které všechno jen kryje a není v něm nic uloženo?

1 reakcí na tento příspěvek Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 09:02 | Nahoru | #4
zkontroluj množství oleje jestli ho není moc nebo málo, otři to, projeď se a zkontroluj jestli to zase rosí... pak vyvozuj závěry... mě když seřizují ventily tak tam mám taky zaolejované těsnění... otřu ho a pak sleduju jestli se tam něco objeví... a neobjeví :) je to jen par kapek co se dostalo ven při seřizování...

(reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 09:10 | Nahoru | #5
molex> olej je přesně mezi ryskama, opucuju to a pak se uvidí. Je možné, že to je něco takového banálního. Samozřejmě bych nic nerozdělával pokud by se to neověřilo. Díky

(reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 09:11 | Nahoru | #6
T.A.> TA jsem ještě rozhozeného neměl, ale na malé motorce jsem měl jen šroubek, který měl něco společného s mazáním, rozdíl tam byl jen v počtu ventilů, ale řekl bych, že technicky bude ten válec stejný, malá byla samozřejmě taky honda

Naposledy editováno 26.07.2011 09:12:16

Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:00 | Nahoru | #7
Cau,
zkousel jsi to vubec dotahnout?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:08 | Nahoru | #8

T.A. píše: Ahoj draci, po pravidelném seřízení ventilů, sychra karburátorů a najetí po servisu ca. 3000 km začal od prostoru karburátoru na těsnění víka hlavy 2 válce prosakovat olej nebo po těsnění stékat benzín od karbecu. Při seřizování ventilů se to víko asi nesundává, že? Já jen, jestli víko kluci v servisu třeba málo utáhli a začal by pak ten olej prosakovat. Na fotce bohužel není přesně vidět kolik toho bylo potečeno, protože jsem to z boku těsnění a jeho okolí trochu otřel prstem. Máte s tím někdo zkušenosti? Je to věc hodná reklamace provedené opravy vzhledem k tomu, že od opravy to ještě není víc jak 3 měsíce?


Nevím, jak by ti mohl "od prostoru karburátoru na těsnění víka hlavy 2 válce prosakovat olej". Příruba karburátoru bude níž, než je těsnící plocha ventilového víka a hlavně z karburátoru by ti neměl vytékat žádný olej.
"nebo po těsnění stékat benzín od karbecu" - benzín se odpařuje a zanechá po sobě max. mapu a ne olejovou skvrnu.
"Při seřizování ventilů se to víko asi nesundává, že?" A kde myslíš, že jsou ty ventily schovaný, když ne pod tím víkem?
"Je to věc hodná reklamace provedené opravy?" - pokud ti dávali nový těsnění pod víko, tak asi ano, ale většinou se nechává těsnění starý, pokud na pohled není poškozené (kvůli jeho ceně, ...), takže na reklamaci zapomeň.
Víko sundej (nebo to radši svěř někomu, kdo alespoň ví, kde jsou ventily), odmasti, očisti a namontuj znovu. Hlavně nikam neser žádný silikon.

Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:10 | Nahoru | #9
No, ono se u Transalpa dají ventily seřizovat bez demontáže ventilových vík přes ty velké šrouby, ale dělá se to pěkně na dvě věci...lepší je ty víka sundat...a ikdyž je to skoro nová motorka, tak těsnění po čase stejně stoprocentně netěsní - to gumové těsnění měli v servise namazat trochou silikonu, to je jistota...a obecně každý servisák by to mělo dělat - a proč?...protože se mu pak stane tohle...
Je to prkotina, ale záleží na tobě, jestli to budeš s tím servisem řešit...já bych na to hodil bobek, víko sundal, těsnění hodil na chvilku do benzínu - ten odstraní připadné zbytky silikonu (pokud tam nějaký je), dosedací plochy odmastil a máznul trochou transparentního, nebo černého acetátového silikonu a hotovo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:13 | Nahoru | #10
Janek> Toho silikonu bych se nebál, pokud ho tam nedáš hromadu...a stejně, co by se stalo i kdyby ho tam bylo hodně, prd - kousky se dostanou leda přes šachtu do vany, kde zůstanou pod sítkem olejového čerpadla, takže asi tak...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:42 | Nahoru | #11
2stroke> Už jsem viděl zadřený motor díky silikonu

(reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:49 | Nahoru | #12
Janek> Vím kde jsou ventily, nejsem debil, ale taky vím, že vše má svá specifika a to co je běžné-nutné udělat u tvé motorky nemusí korespondovat s postupem u jiné. No a vidíš, ventily se seřizují, aniž by jsi to víko musel sundat.

Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:52 | Nahoru | #13
Díky všem za reakce

(reakce na) Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 12:54 | Nahoru | #14

ST3 píše: 2stroke> Už jsem viděl zadřený motor díky silikonu



jj a určitě to byla Ducati ...píšu tady své zkušenosti, toho silikonu bych se zase tak nebál...a nebo pokud chce zakladatel vlákna zainvestovat, tak místo silikonu může použít hylomer - ten dávají Japonci v továrně mezi kartery, přebytečný hylomer - ten který se vytlačí - by se měl v oleji rozpustit...

Průsak oleje pod víkem hlavy válce.

26.7.2011 v 19:35 | Nahoru | #15
Na silikon bych si dal pozor,jednou v autě mně ucpal nějakou vodní trubičku a vyvřela mně voda. Dříve jsem používal na staré těsnění Alkaprén a drželo to 1A.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist