O tom, zda je či není vhodná 'tisícovka' pro začátečníka je tady napsáno hodně a nepanuje zrovna shoda názorů zda ano či ne. Pokud přijmeme názor jedné strany že 'pokud to máš v hlavě srovnaný jdi do toho' nebo 'já bych se toho litra nebál', tak potom ale jistě i druhá strana má pravdu v tom, že přeci jen silný stroj přináší daleko větší rizika.
A o ta KONKRÉTNÍ rizika, která přináší silný stroj, zvláště pro začínající, bych chtěl požádat a případně i jak je řešit ( jinak než koupí jiné motorky :) ).
Z mého dosavadního zkoumání jsou to pro začátek tato:
1/ Nedostatečný respekt. Po prvním 1000 km si začátečník myslí že sežral všechnu moudrost a zblbne. Ale tohle platí jistě obecně pro všechny kubatury...
2/ Rychlost - silný stroj jede rychleji a jistě, svádí to, Ale tohle je také obecná věc a je relativní co je vlastně 'rychle'. Někdy je rychle i 40 km/h...
3/ 'Zaklapnutí plynu' - když jsem se ptal zde já, zda ano či ne, byl jsem právě na toto riziko upozorněn: rraol píše: 'Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.'
A o přesně takové záludnosti o jaké píše rraol, v oblasti spojení silného stroje a začátečníka, bych chtěl vás zkušenější požádat.
Věřím že se budou hodit nejen mně, ale i třeba dalším..
Všem předem díky.
Možná bych doplnil, že mi jde především o technické a konkrétní věci stylu rraol. Je samozřejmě pravda že 'Největší nebezpečí pro ty co začínají představuje jejich vlastní mozek a pravé zápěstí.' ale skutečně bych rád spíše konkrétní technickou stránku věci. Díky.
Ještě doplním, že mi jde skutečně o prosbou ke zkušenějším o konkrétní pojmenování rizik silného stroje z technického pohledu a pohledu rizik při jízdě oproti strojům slabším.
Děkuji.
Naposledy editováno 05.07.2011 14:27:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Stev píše: tak v 21 už je docela načase
na papiry to nejezdi woe....v 15ti prodas siflona, za ty samy keše koupis staryho farose...a pak teprve zacina poradna sranda...
na podlitry se báby nechytaj
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Stev píše: Sleeper1> tak když už nic jinýho nezabralo je potřeba trochu prodloužit, to jo ...
to je uplne jinak.. normalne mas kolem sebe 2 tri ctyri baby ktery te chtej a tim padem je to v jednadvaceti jasna volba.. ktera se od tebe proste ceka.. prodas syflone.. a jdes do staryho faryka, nebo aspon do devitky ninjy.. akorat pak je tezky ten napor ustat.. protoze stihnout za tejden 9 slecen, a mas teprve sobotu rano... uz je proste zahul..
Sleeper1 píše: Stev> a vo tom to je.... dostanes hustou IMAGE + metrovy pero.... a ted mi nekdo vysvetlete, proc bych mel jako nadrzenej teenager zacinat na podlitru
co ti to nalahly? .. kolem podlitrovejch kundoplachu bych chodil velkym obloukem hlavne aby si nekdo nemyslel ze je to moje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
SPIJKER píše: ) akorat pak je tezky ten napor ustat.. protoze stihnout za tejden 9 slecen, a mas teprve sobotu rano... uz je proste zahul..
toť!
a ted at si kazdej sahne do svedomi....zacinali jste s holkama s maloobjemovou vaginou a postupne jste prechazeli na vyssi kubatury? myslim, ze ne, pac byste byli za peďáky....tak tu po nikom nechtejte, aby se z nej stal moto-pedofil
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Sleeper1 píše: toť!
a ted at si kazdej sahne do svedomi....zacinali jste s holkama s maloobjemovou vaginou a postupne jste prechazeli na vyssi kubatury? myslim, ze ne, pac byste byli za peďáky....tak tu po nikom nechtejte, aby se z nej stal moto-pedofil
genau!
a ja bych jeste varoval i pred mensim nez plnym poctem valcu.. polomotor (V2) je taky slepa vyvojova vetev... a ta hrstka co u toho zustala to nahrazuje zvysenym zdvihovym objemem a masivnima investicema do marketingu
(coz me v sobotu privedlo ke koupi krasny xerox kosile.. )
Naposledy editováno 11.07.2011 15:53:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
e: mimochodem, ja jsem v praci taky za tezkyho hustaka s yamaha racyng pyco woe!
Naposledy editováno 11.07.2011 15:56:19
Sleeper1 píše: SPIJKER> kawafilní košile je hezčí...
e: mimochodem, ja jsem v praci taky za tezkyho hustaka s yamaha racyng pyco woe!
tak jasne.. kawa jje aktualni model na rok 2011 a hlavne maji kawy plnej pocet valcu..
NickCarter píše: Uprimne, nepochopil jsem to tve prirovnani s penezi...
jeste kdyz vezmu ty kluky cos videl jet prostredkem 180-200.. tak si dovolim k tomu pridat fakt, kterej jiste vis.. ale na 200 tacho se da rozhulakat i lecjaka GS500E.. a uplne kterakoliv sestkapocinaje CBF, pres starou GSX-F, ER-6 a nevim jaky dalsi az po R6R..
jen pro pripomenuti, ze objem motoru nesouvisi primo s touhou po zivote ci smrti..
EDIT:
ja si treba CHÉho velice vazim jako myslitele a světlonoše.. protoze vnasi svetlo do mezilidskych vztahu a varuje mlady kuky pred nebezpecnejma zubama ostrilenejch vyzilejch slecen.. alle s jeho nazorem na zacatek se neztotoznuju protoze jsem sam hned po jawach jezdil na litru, i kdyz starym a tezkym.. ale i tak jeste dnes jede 270 tacho a padnul jsem az mnohem pozdeji kdy uz si hodne lidi myslelo ze jsem docelasikovnej ridic..
nerikam ze je to nejlepsi reseni pro kazdyho, ale pokud se nekdo ma zabit na motorce protoze je magor, a ma-li na litru s plnym poctem valcu (ctyrvalcovem.. ) 100% sanci ze se zabije, nebo rozseka.. tak na sestce ktera jede 200+ (tedy kazda) ma sanci 96% a zbytek je jen o zdravym rozumu dotycnyho pilota kterej zacina krotit to stado zvirat holyma rukama jen v rukavicich..
a videl jsem uz spoustu lidi se hodne zle posekat na pionyrech...
Naposledy editováno 11.07.2011 16:08:19
2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
Sleeper1 píše: NickCarter> tak je potreba vysvetlit, o cem to cele motorkareni je
no, jak to tak ctu, pak je dobre ze tu gumu mam silnejsi1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
NickCarter píše: no, jak to tak ctu, pak je dobre ze tu gumu mam silnejsi
tak to rozhodne..!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
SPIJKER píše: tak to rozhodne..!
Ted jeste aby byl odpovidajici tlak...3 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
a přesto nás hodně končí na kratší, nebo delší dobu na lůžku.
Je určitě lepší začínat na něčem slabším o to už ale nejde. Pokud se týká jízdy nedá se
u začátečníka spoléhat na hlavu - občas nám hlavu oblbnou i jiné věci než holky.
Většina to přece zná - je rozdíl jet 130 starou škodovkou, nebo třeba audi. Ve škodovce
hlava říká to je rychlost, v audi nic moc. Stejné je to u motorky u menších objemů vysoké
otáčky upozorňují na vyší rychlost u větších objemů - já třeba točím při 140km/h 4000 ot/min. žádný zvukový upozornění, pohoda . najednou zatáčka a řešíš co, brzdit,klopit, obojí... Takže občas se podívat na tacho, kolik že to jedu.
Jezdit, ze začátku jednoduché trasy- zvyknout si na stroj, váhu,brždění, akcelerace.
Rovné dlouhé úseky, měnit rychlost, brzdou, ubráním plynu a zase zrychlovat, řazení.
Když umím prudce zabrzdit a akcelerovat bez toho abych vysel na řidítkách jak vlající
prapor, otočit motorku na malém prostoru, seženu zkušeného kolegu a začne se zatáčkama.
Začátečníci nikdy to netrénujte bez někoho zkušeného,můžete získát zlozvyk, kterého se těžko
budete zbavovat. Před výjezdem by mněl slovně vysvětlit ideální stopu, změna těžiště, práci
s plynem, atd.Na trasu by mněl vyjet první a při bezpečné rychlosti předvádět průjezdy zatáček a přitom výrazně ukazovat změnu těžiště. Začátečník by měl jet v jeho stopě a kopírovat pohyby.Později by se mněli pozice vyměnit a pohledem ze zádu kontrolovat chyby začátečníka. Zastavit vysvětlit chyby a znovu. Někdy maličkost, jako je natočení hlavy,rozhoduje jestli tu zatáčku dáte, nebo ne.Nedá se sem všechno napsat o technice jízdy, ale je to jenom návod jak začít.Druhá fáze pak je jak se chovat v provozu na co si dát pozor.Kdy to můžu rozjet a kdy to musím držet na uzdě.Jezdím už 40. let a mezi motorkama jsem vyrůstal, jezdil můj otec, já, moje děti a budu učit i vnučku.Rádi jezdíme
rychle, ale s rozumem a zatím se nám nic vážného nestalo.Přeji všem hezké počasí, kvalitní
silnice a hodně šťastných kilometrů.
jenze ja kdybych dostal v 21 letech do ruky cokoliv se 70+ konma, nevbim zda bych tady jeste byl. Znal jsem jen plnej a co to da a maximalni rycchlost zatackou a nejpozdejsi mozny brzdeni. Pro me tzreba byl litr kteryho jsem se bal mozna bezpecnejsi, nez nejakej hodnej kocourek.
1 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
...myslím, že právě tohle nás některé obohatilo a jsem za to velmi vděčný.
...a ještě... holky se lepěj skoro na každou motorku, naštěstí většina z nich stále ještě maximálně rozpozná, jestli se jedná o motorku nebo auto (nemyslím tím holky z branže)
Tak zatím...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
tyto pozadavky proste urcuji dalsi smer dane situace s mladou žábou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
e: mimochodem mel jsi bejt s nama v SO na SBK, jsme se Spajkym sbirali kontakty na umbrellagirls jedna radost
Naposledy editováno 12.07.2011 10:09:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
2 reakcí na tento příspěvek Rizika silného stroje (zvláště pro začínající)
a ten balík peněz co vám zbyde budete na diskotéce u baru vytahovat až budete něco platit.
Ručím Vám, že se to kolem vás bude rojit jak kolem žádný motorky.
Dnes jsou děvčata už brzy zmoudřelá a ví co je síla peněz, víc než síla motoru. Taky
brzy zjistí že motorkář strká peníze do své motky a ne na dárky pro ně.
jen ať se Vám daří jak na motorce, tak i u holek.