paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Výběr sportovní/cestovní
Zdar, řeším dilema a tak bych se chtěl zeptat na pár věcí zkušenějších lidí... Zhruba dvě sezóny jezdím na chopru(1100ccm V2). Jsem celkem spokojený ale chtěl bych zkusit něco nového. Hlavně taky proto, že poslední dobou si užívám zatáčky a stupačky to se mnou nemají lehké.
Takže bych chtěl zkusit něco sportovnějšího. Ne zase takový brus jako třeba R6, spíš něco trochu i do cestování.
Do oka mi padla Honda VFR800 - co jsem tu četl, lidi jsou s ní velice spokojení, nevěřím vlastním očím když někdo napíše za na ní za den najede třeba 1200km a nic ho extra nebolí. Spotřeba při cestování kolem 6l, tj. taky příjemné. Další velké plus je, že jich je hodně = velký výběr + lepší servisní podmínky + levnější díly(asi).

Další se mi velice líbí Triump Sprint 1050. Je moc pěkná, je to tří válec, člověk druhou skoro nepotká. Ale moc info od uživatelů jsem nenašel, jsou celkem drahé, bál bych se servisu a případných oprav, netuším jak je to s pohodlím/spotřebou/dojezdem atd. atd.

Dalším adeptem je GSXR1000 K6. Ve výběru ji mám hlavně z toho důvodu, že ji prodává známý - jasná minulost atd. Jeeenže, jak je to u ní třeba s cestováním? Je možné na ní ujet třeba 600km za den a nebýt moc zničený? Co spotřeba? Jde mi o to, aby v cestovním tempu nebyla 10l a nemusel bych každých 150km tankovat - to by mě nebavilo. Na létání kolem komína klidně nech si 10l veme... Další věc je, jestli to není pro mě moc velká střela. Přeci jenom z chopra sednout na něco takového není jen tak. Ale věřím si že bych se držel zkrátka...
Tak tohle je moje dilema. Od motorky bych chtěl - sportovní naladění(na zatáčky,žádné vlnění atd.), pohodlí(cestovní naladění), ale taky bych chtěl aby měla zátah nejen v 11tis. otáčkách(jsem zvyklý z chopra na nějaký krouťák a když jsem zkoušel sportovní šestku tak mě to nějak nebavilo ji pořád točit do bezvědomí a dole byla celkem slabá). Je mi jasné že ideál nenajdu, proto hledám nějaký kompromis. Zajímaly by mě hlavně ty zkušenosti s GSXR, líbí se mi i vzhledově, ale zatím jsem na ní neseděl, tak aby to nebyl čistokrevný sport, kde je vše na rukou a člověk je z ní polámaný.... S cenou bych to viděl kolem 130-150tis.
Co myslíte?

Výběr sportovní/cestovní

1.7.2011 v 23:17 | Nahoru | #1
Mno,mohl jsi aspoň vložit anketu ..
Jinak z toho,co jsi uvedl bych vybral,ač jsem Suzukář VéeFeRko od Hujdy

Výběr sportovní/cestovní

1.7.2011 v 23:26 | Nahoru | #2
Za sebe bych doporučoval třeba Bandasku 1250
V inzerci jich pár je .Není to žádná vražda,co ti utrhne pracky,ale jet se na ní dá sportovně i na pohodlný cestování je dobrá Navíc cenově se vejdeš do limitu a přehledem

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 07:08 | Nahoru | #3
Ahoj,

za mě určitě VFR! Jezdím s ní už 3 roky a sem maximalne spokojenej. Spotřeba do 6L i nalozeni ve dvou a to na spotrebu vubec nehledim. Na to jak je velika tak je krasne ovladatelna a je to hroznej univerzal. Muzes s ni jet na koleno s bandou SS ale taky uplne v klidu na 14 dnu na dovolenou. Ja sem zastance ozubenych kol takze bych doporucil starsi modely 98-01 a za zbytek penez toho limitu bych dokoupil např kufry progres pruziny na predek scottoiler a proste si ji upravil k obrazu svymu.

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 10:08 | Nahoru | #4
Tak z těchto tří doporučuju určitě VFR, nebot to je absolutní univerzál cesta-sport jízda. Navíc má krásný zvuk a také nadčasový dizajn. Koukni http://www.hondavfr.cz/[/url] to je také jeden z důvodů proč koupit VFR. Skvěle fungující parta lidí, jež se setkávají, i když přejdou na jinej stroj. Pokud jezdíš i ve dvou, tak VFR to zvládne a podud by Ti přestala stačit, můžeš přejít na Hayabusu. Touto cestou jsem šel já a rozhodně nelituju. Za obě tyto moto dám ruku do ohně. Pokud jezdíš převážně sám, je možné uvažovat i o litru K6, ale počítej s tím, že Tě to začne tahat více na okruh. Opět mluvím z vlastní zkušenosti. V každým případě počítej s tím, že to jsou Motorky s velkým M a je potřeba hodně pokory v pravém zápěstí .

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 10:11 | Nahoru | #5
Jo a cestovat se dá na všem. Znám pár, který jel Alpy na R1 a v pohodě.

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 10:23 | Nahoru | #6
jak bylo řečeno Waliim cestovat se dá opravdu na všem chce to mit jen srdce

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 11:34 | Nahoru | #7
FleGmaTiKTiK: Tak ten výběr máš opravdu široký.
Sportovně cestovnímu popisu asi nejvíc z tvýho výběru odpovídá VFR. Měl jsem 2001 - poslední opravdová VFR (rozvod koly) a byla dobrá . Jen mě zklamal docela slabý spodek motoru. Pokud chceš, aby to trochu jelo, tak musíš být někde okolo 6000 ot. Pokud bys jezdil víc ve dvou, tak bych zvažoval spíš Bleka, velkýho Fazera nebo ZRX 1200S - měl jsem ZRX 1100 a 600 km denně nebyl problém. A pokud jsem se chtěl vyřádit, tak to bylo jak jízda na dělový kouli . ZRX je opravdu nedoceněná motorka s výborným nastavitelným podvozkem, zátah motoru prakticky od volnoběhu, spotřeba od 4,5 do 10 l podle stylu jízdy (průměr u mě 6,5l).
U VFR mi hodně vadilo, že nemá prakticky žádnou schránku nebo prostor na odložení byť jen dokladů, telefonu, navi..., ale zas ten projev motoru, jízdní vlastnosti, nadčasovost, duální brzdy, ... to vynahradily. Spotřeba do 6 litrů i při velmi rychlých přesunech.
Další věc, pokud máš rád 2V, tak se možná budeš těžko sžívat se 4V a to i s VFR, kde je projev motoru spíš podobný 4V. To je dobrý si třeba vyzkoušet, svést se apod.
Pokud by sis mohl vyzkoušet třeba tu K6, tak potom uvidíš sám, co je to za masakr, hlavně když na to přelezeš z čopra. Jak je tu napsáno, cestovat se dá na všem, ale K6 je primárně sportovní náčiní a ten neskutečný výkon stěží na silnici využiješ. I když je Sůza dost přívětivá a posez na ní je docela příjemný, tak na sportovní cestování lze koupit vhodnější moto.
Za 2V bych mohl z vlastní zkušenosti doporučit VTR1000F . Není to úplně ten SS, a pokud jezdíš v jednom, tak je dostatečně pohodlná i na cestování a pokud potřebuješ, tak je i dostatečně rychlá. Jsou okolo ní hrozný fámy o spotřebě, ale pravda to není.
Nějaký moje další zkušenosti o VFR, VTR, ZRX najdeš u mě v profilu.
Přeju šťastnou volbu. Kdybys aspoň preferoval jednu značku, byly by výběr o dost jednodušší

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 12:06 | Nahoru | #8
z těhle tří bych bral taky VFR počti si TADY třeba Moto Guzzi tě neláká?? zátah to má, honit se to nemusí, spotřeba 5 litrů a kardan

Naposledy editováno 02.07.2011 12:06:43

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 15:10 | Nahoru | #9
Mel jsem GSXR 1000 K4 a nemel jsem problem najet 600km za den. Jedine co me bolelo tak byla ruka z toho jak jsem mackal spojku. A spotreba? Za tech 6 litru jsem jezdil taky... 10l snad jen na okruhu.. Ted mam Triumpha Speed Tripla a chybi me ten vykon K4ky :(

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 15:27 | Nahoru | #10
Podle tvých požadavků určitě VFR a bez komentáře!!!

3 reakcí na tento příspěvek Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 17:55 | Nahoru | #11
Díky všem za názory a tipy. Je to jak jsem si myslel. Tězce vítězí VFR800. Většina z vás doporučuje ještě starý model, ne VTEC? Jako osobně bych radši něco novějšího než rok 2000+-. Nehledě na to, že nabídka těchto starších modelů je hodně skromná. Na tipmotu jsou 2002 a pak skok a dál jen 99. Navíc novější motorka by měla být trochu spolehlivější. Takže to jsou novější modely o tolik horší, že tu zmiňujete hlavně starší ročníky?

Jinak k ZRX,banditovi apod. Vzhledově se mi moc nelíbí. U čtyřválce se mi líbí spíš kapoty. Třeba vůbec se mi nelíbí vzhled bandita 1250 - ten motor. Chci něco s kapotama.

Ke GSXR. Ani by mě to tak nelákalo(kecám, ale jo lákalo :) ), kdyby to nebyla motorka od známého, kde vím že neležela a choval se k ní dobře - je to pro mě velký argument, než kupovat třeba dovezenou moto z bazaru. Mám v plánu si ji co nejdřív půjčit a uvidím. Z mého výběru má tahle asi nejsilnější spodek, je tak? To bych bral pro cestování. K divočení taky nemám moc daleko, rád bych si např. zkusil projet i okruh. Taky mě láká to, že je to víceméně vrchol ve třídě sportovních motorek. Zkrátka když už změním styl, tak zkusit to nejlepší. No projetí dá asi nejvíc.

Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 18:06 | Nahoru | #12
ALE, ber to tak, že s takovou moto jsi jednou nohou v pekle. Zapomeň na to, že jsi na moto cokoliv najel, Supersport je jiná liga. No možná rovnou jinej sport

(reakce na) Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 18:48 | Nahoru | #13
FleGmaTiKTiK> No hlavní výhodou modelové řady 98-01 jsou rozvody ozubenýma kolama což je bezúdržbový a hlavně nesmrtelný řešení. Navíc dodává motoru charakteristickej zvuk . V modelech od 02 vědci aplikovali systém V-tec což mě osobně nevyhovuje. Je to ale každýho věc a každej bude mít milion argumentů pro a proti takže bych doporučil vyzkoušet osobně. S tou spolehlivostí u starších modelů..Snad jediná slabina co mě napadá je regulátor což je ale položka za tuším 1600 a je po problému.

(reakce na) Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 21:25 | Nahoru | #14
[quote=FleGmaTiKTiK]Díky všem za názory a tipy. Je to jak jsem si myslel. Tězce vítězí VFR800. Většina z vás doporučuje ještě starý model, ne VTEC? Jako osobně bych radši něco novějšího než rok 2000+-.[quote]
Než VTEC, tak bych si radší koupil i starou 750 s karburátorama. A to myslím vážně.
Jinak píše se, že ročníky 2000 - 1 měli oproti 98 - 99 jinou palivovou mapu a lepší spotřebu. Taky mají HISS.

[quote=FleGmaTiKTiK]Jinak k ZRX,banditovi apod. Vzhledově se mi moc nelíbí....[quote]
K tomu můžu říct jen to, že máš mizerný vkus

[quote=FleGmaTiKTiK]Ke GSXR. Ani by mě to tak nelákalo(kecám, ale jo lákalo :)....Z mého výběru má tahle asi nejsilnější spodek, je tak? To bych bral pro cestování....[quote]
Tyhle motorky nejsou dělaný kvůli silnýmu spodku, ale kvůli masakrální výkonový špičce. Je to ryzý SS a to nezměníš. Musíš si uvědomit, že každý motor má nějaký pásmo otáček, kde má běhat. U SS je to hodně nahoře. A pokud ten motor budeš krmit spíš vyjímečně, tak tu K6 nekupuj. Ostatně na to přijdeš sám. O ježdění na okruhu jsem taky snil, ale když máš dneska dát třeba v Mostu snad 9 kil za 20 minut ježdění, tak to si rychle rozmyslím.
Je to tvoje volba, tak ti přeju, ať je co nejlepší .
Poslední věc, kupovat teď je docela blbost. Lepší výběr a ceny jsou na podzim a v zimě.

(reakce na) Výběr sportovní/cestovní

2.7.2011 v 21:33 | Nahoru | #15
FleGmaTiKTiK> Vždyť ty jsi pro GSXR už evidentně rozhodnutý Co se spotřeby týče, tak s GSXR budeš jezdit se stejnou spotřebou jako na VFR. Kolem 6,5l. Co se spodku týče, tak správně uvádíš, že ze jmenovaných má GSXR má spodek největší. Navíc váží o 50kg méně oproti VFR, což se obrovsky projevuje na ovladatelnosti.

600km ujedeš v pohodě i na GSXR bez újmy na zdraví. 1200km na VFR možná jde, ale jen "trénovanému" a rozhodně to příjemné nebude.. Na VFR750 jsem najel v kuse 900km a měl jsem toho plné zuby (a to zvyklý jsem..), ale zadek tě bude bolet po 300km na všem, je to fakt jen o tom, jak dlouho je člověk zvyklý sedět. VFR je oproti GSXR samozřejmě pohodlnější. Nenapsal si, co si představuješ pod pojmem cestování a ujet 600km denně? Pokud jedeš "na lehko" tak je to na GSXR v pohodě, pokud ale myslíš nějakou dvoutydenní štreku, kdy s sebou taháš stan, spacáky a bágly, tak to na GSXR zapomeň. Sice má velký úložný prostor pod sedlem, ale ověšet ji bágly moc nejde, to je o ničem..

Obě jsou dobrá volba, nová VFR VTEC 02+ je dobrá, ale je to "běžná" motorka s běžnými servisními úkony, v tom byla předchozá lepší. Bohužel nejlepší VFR byly hned první z roku 86-90, 90-97 už jely o něco méně a byly znatelně těžší, 800Fi má už o něco slabší spodek (holt katalyzátor) a VTEC je nejtupější, VTEC to nezachránil a dole to jede ještě méně, vrch už je OK, prostě motor i výkon je cca stále stejný jen ho rok od roku škrtí přísnější emisní limity.. GSXR naopak rokem 05-06 excelovala. (Až na podsedlák, který není rozhodně dimenzovaný na zavazadla..)

K triumphu se nevyjádřím, protože s ním žádné osobní zkušenosti nemám. Uvažoval jsem o něm, ale japonci u mě vítězí téměř ve všem, nemají jen jedno - osobitost trimphu.

Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 10:42 | Nahoru | #16
Právě že rozhodnutý nejsem, jen pořízení gsxr by bylo nejlehčí a s trochou záruky že je v pořádku.

Měl bych dotaz z trochu jiného soudku - napadlo mě to teď po ránu. Protože mě baví i styl chopru, ta pohoda a tak, ale na druhou stranu bych se chtěl naučit sportovní jízdu,zatáčky atd.. Nechat si chopra a pořídit nějakou(jakou?) starší moto, kde by mě třeba ani tak nemrzelo ji položit(levné ND),kde bych si vychutnával velké náklony a kde bych se hlavně naučil jak se má správně sportovně jezdit(co s brzdama,jak trefit apex atd.). Je něco takového možné sehnat dejme tomu kolem 50tis., nebo je to úplná blbost?

Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 10:48 | Nahoru | #17
Za 50tis jde už určitě něco koupit. Buď krásného zachovalého SRADA (už od 40tis) nebo třeba GSXR 750 K1-K3 http://www.motoinzerce.cz/motorky/suzuki/525900-gsx-r-750.html

nebo krásnou ZX6R http://www.motoinzerce.cz/motorky/kawasaki/534690-zx-6r.html za ty prachy i ZX9R, ale pro začátek se sporty raději tu 600-750

1 reakcí na tento příspěvek Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 11:25 | Nahoru | #18
Jenže kupovat sporta je vždy dost rizikové, já koupil až cca osmou motorku a zaplatil o 30tis více, než jsme původně chtěl, ale prostě všechno byly hrozné vraždy.. Ale pokud to chceš jen vyzkoušt, tak asi nemá cenu hledat něco v super stavu, stačí aby byla technicky OK. Takže z tohoto pohledu bych se raději přikláněl k motorce od známého, pokud mu teda lze věřit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 14:27 | Nahoru | #19
c.j.> Díky za odpovědi.. ale udělal jsem chybu - přečetl jsem si co píšeš ve tvém profilu o gsxr Měl by sis to smazat, po takové chvále si ji koupí každý kdo to přečte

Naposledy editováno 03.07.2011 14:27:32

(reakce na) Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 14:29 | Nahoru | #20

FleGmaTiKTiK píše: c.j.> Díky za odpovědi.. ale udělal jsem chybu - přečetl jsem si co píšeš ve tvém profilu o gsxr Měl by sis to smazat, po takové chvále si ji koupí každý kdo to přečte



A o VFR jsi v mém profilu nečetl?

Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 14:40 | Nahoru | #21
tehda mi VFR dlouho připadala velice rychlá

Naposledy editováno 03.07.2011 21:56:34

Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 15:58 | Nahoru | #22
Tak jsem přečetl i o vfr, chlape ty chválou zrovna nešetříš
Mrknul jsem se na 750, tahle je v inzerci asi nejnovější. Přeci jen už má roky, bál bych se zbytečně s tím jet třeba alpy? Aby se někde nerozpadla spojka nebo já nevím co, za ty roky tam bude nějaké opotřebení ne? Co by jsi řekl na tu z inzerátu?
edit: nebo?

Naposledy editováno 03.07.2011 16:25:00

Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 19:30 | Nahoru | #23
Tu druhou (VFR 800Fi) dokonce znám osobně Je od zdejšího člena Mohu doporučit.

A bral bych teda raději 800Fi než 750. Hlavně kvůli lepších brzd a vstřikování.

Výběr sportovní/cestovní

3.7.2011 v 19:32 | Nahoru | #24
to je ona

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35815 Včera v 22:26 Ghostik
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete


TOPlist