Takže bych chtěl zkusit něco sportovnějšího. Ne zase takový brus jako třeba R6, spíš něco trochu i do cestování.
Do oka mi padla Honda VFR800 - co jsem tu četl, lidi jsou s ní velice spokojení, nevěřím vlastním očím když někdo napíše za na ní za den najede třeba 1200km a nic ho extra nebolí. Spotřeba při cestování kolem 6l, tj. taky příjemné. Další velké plus je, že jich je hodně = velký výběr + lepší servisní podmínky + levnější díly(asi).
Další se mi velice líbí Triump Sprint 1050. Je moc pěkná, je to tří válec, člověk druhou skoro nepotká. Ale moc info od uživatelů jsem nenašel, jsou celkem drahé, bál bych se servisu a případných oprav, netuším jak je to s pohodlím/spotřebou/dojezdem atd. atd.
Dalším adeptem je GSXR1000 K6. Ve výběru ji mám hlavně z toho důvodu, že ji prodává známý - jasná minulost atd. Jeeenže, jak je to u ní třeba s cestováním? Je možné na ní ujet třeba 600km za den a nebýt moc zničený? Co spotřeba? Jde mi o to, aby v cestovním tempu nebyla 10l a nemusel bych každých 150km tankovat - to by mě nebavilo. Na létání kolem komína klidně nech si 10l veme... Další věc je, jestli to není pro mě moc velká střela. Přeci jenom z chopra sednout na něco takového není jen tak. Ale věřím si že bych se držel zkrátka...
Tak tohle je moje dilema. Od motorky bych chtěl - sportovní naladění(na zatáčky,žádné vlnění atd.), pohodlí(cestovní naladění), ale taky bych chtěl aby měla zátah nejen v 11tis. otáčkách(jsem zvyklý z chopra na nějaký krouťák a když jsem zkoušel sportovní šestku tak mě to nějak nebavilo ji pořád točit do bezvědomí a dole byla celkem slabá). Je mi jasné že ideál nenajdu, proto hledám nějaký kompromis. Zajímaly by mě hlavně ty zkušenosti s GSXR, líbí se mi i vzhledově, ale zatím jsem na ní neseděl, tak aby to nebyl čistokrevný sport, kde je vše na rukou a člověk je z ní polámaný.... S cenou bych to viděl kolem 130-150tis.
Co myslíte?
za mě určitě VFR! Jezdím s ní už 3 roky a sem maximalne spokojenej. Spotřeba do 6L i nalozeni ve dvou a to na spotrebu vubec nehledim. Na to jak je velika tak je krasne ovladatelna a je to hroznej univerzal. Muzes s ni jet na koleno s bandou SS ale taky uplne v klidu na 14 dnu na dovolenou. Ja sem zastance ozubenych kol takze bych doporucil starsi modely 98-01 a za zbytek penez toho limitu bych dokoupil např kufry progres pruziny na predek scottoiler a proste si ji upravil k obrazu svymu.
Sportovně cestovnímu popisu asi nejvíc z tvýho výběru odpovídá VFR. Měl jsem 2001 - poslední opravdová VFR (rozvod koly) a byla dobrá . Jen mě zklamal docela slabý spodek motoru. Pokud chceš, aby to trochu jelo, tak musíš být někde okolo 6000 ot. Pokud bys jezdil víc ve dvou, tak bych zvažoval spíš Bleka, velkýho Fazera nebo ZRX 1200S - měl jsem ZRX 1100 a 600 km denně nebyl problém. A pokud jsem se chtěl vyřádit, tak to bylo jak jízda na dělový kouli . ZRX je opravdu nedoceněná motorka s výborným nastavitelným podvozkem, zátah motoru prakticky od volnoběhu, spotřeba od 4,5 do 10 l podle stylu jízdy (průměr u mě 6,5l).
U VFR mi hodně vadilo, že nemá prakticky žádnou schránku nebo prostor na odložení byť jen dokladů, telefonu, navi..., ale zas ten projev motoru, jízdní vlastnosti, nadčasovost, duální brzdy, ... to vynahradily. Spotřeba do 6 litrů i při velmi rychlých přesunech.
Další věc, pokud máš rád 2V, tak se možná budeš těžko sžívat se 4V a to i s VFR, kde je projev motoru spíš podobný 4V. To je dobrý si třeba vyzkoušet, svést se apod.
Pokud by sis mohl vyzkoušet třeba tu K6, tak potom uvidíš sám, co je to za masakr, hlavně když na to přelezeš z čopra. Jak je tu napsáno, cestovat se dá na všem, ale K6 je primárně sportovní náčiní a ten neskutečný výkon stěží na silnici využiješ. I když je Sůza dost přívětivá a posez na ní je docela příjemný, tak na sportovní cestování lze koupit vhodnější moto.
Za 2V bych mohl z vlastní zkušenosti doporučit VTR1000F . Není to úplně ten SS, a pokud jezdíš v jednom, tak je dostatečně pohodlná i na cestování a pokud potřebuješ, tak je i dostatečně rychlá. Jsou okolo ní hrozný fámy o spotřebě, ale pravda to není.
Nějaký moje další zkušenosti o VFR, VTR, ZRX najdeš u mě v profilu.
Přeju šťastnou volbu. Kdybys aspoň preferoval jednu značku, byly by výběr o dost jednodušší
3 reakcí na tento příspěvek Výběr sportovní/cestovní
Jinak k ZRX,banditovi apod. Vzhledově se mi moc nelíbí. U čtyřválce se mi líbí spíš kapoty. Třeba vůbec se mi nelíbí vzhled bandita 1250 - ten motor. Chci něco s kapotama.
Ke GSXR. Ani by mě to tak nelákalo(kecám, ale jo lákalo :) ), kdyby to nebyla motorka od známého, kde vím že neležela a choval se k ní dobře - je to pro mě velký argument, než kupovat třeba dovezenou moto z bazaru. Mám v plánu si ji co nejdřív půjčit a uvidím. Z mého výběru má tahle asi nejsilnější spodek, je tak? To bych bral pro cestování. K divočení taky nemám moc daleko, rád bych si např. zkusil projet i okruh. Taky mě láká to, že je to víceméně vrchol ve třídě sportovních motorek. Zkrátka když už změním styl, tak zkusit to nejlepší. No projetí dá asi nejvíc.
Než VTEC, tak bych si radší koupil i starou 750 s karburátorama. A to myslím vážně.
Jinak píše se, že ročníky 2000 - 1 měli oproti 98 - 99 jinou palivovou mapu a lepší spotřebu. Taky mají HISS.
[quote=FleGmaTiKTiK]Jinak k ZRX,banditovi apod. Vzhledově se mi moc nelíbí....[quote]
K tomu můžu říct jen to, že máš mizerný vkus
[quote=FleGmaTiKTiK]Ke GSXR. Ani by mě to tak nelákalo(kecám, ale jo lákalo :)....Z mého výběru má tahle asi nejsilnější spodek, je tak? To bych bral pro cestování....[quote]
Tyhle motorky nejsou dělaný kvůli silnýmu spodku, ale kvůli masakrální výkonový špičce. Je to ryzý SS a to nezměníš. Musíš si uvědomit, že každý motor má nějaký pásmo otáček, kde má běhat. U SS je to hodně nahoře. A pokud ten motor budeš krmit spíš vyjímečně, tak tu K6 nekupuj. Ostatně na to přijdeš sám. O ježdění na okruhu jsem taky snil, ale když máš dneska dát třeba v Mostu snad 9 kil za 20 minut ježdění, tak to si rychle rozmyslím.
Je to tvoje volba, tak ti přeju, ať je co nejlepší .
Poslední věc, kupovat teď je docela blbost. Lepší výběr a ceny jsou na podzim a v zimě.
600km ujedeš v pohodě i na GSXR bez újmy na zdraví. 1200km na VFR možná jde, ale jen "trénovanému" a rozhodně to příjemné nebude.. Na VFR750 jsem najel v kuse 900km a měl jsem toho plné zuby (a to zvyklý jsem..), ale zadek tě bude bolet po 300km na všem, je to fakt jen o tom, jak dlouho je člověk zvyklý sedět. VFR je oproti GSXR samozřejmě pohodlnější. Nenapsal si, co si představuješ pod pojmem cestování a ujet 600km denně? Pokud jedeš "na lehko" tak je to na GSXR v pohodě, pokud ale myslíš nějakou dvoutydenní štreku, kdy s sebou taháš stan, spacáky a bágly, tak to na GSXR zapomeň. Sice má velký úložný prostor pod sedlem, ale ověšet ji bágly moc nejde, to je o ničem..
Obě jsou dobrá volba, nová VFR VTEC 02+ je dobrá, ale je to "běžná" motorka s běžnými servisními úkony, v tom byla předchozá lepší. Bohužel nejlepší VFR byly hned první z roku 86-90, 90-97 už jely o něco méně a byly znatelně těžší, 800Fi má už o něco slabší spodek (holt katalyzátor) a VTEC je nejtupější, VTEC to nezachránil a dole to jede ještě méně, vrch už je OK, prostě motor i výkon je cca stále stejný jen ho rok od roku škrtí přísnější emisní limity.. GSXR naopak rokem 05-06 excelovala. (Až na podsedlák, který není rozhodně dimenzovaný na zavazadla..)
K triumphu se nevyjádřím, protože s ním žádné osobní zkušenosti nemám. Uvažoval jsem o něm, ale japonci u mě vítězí téměř ve všem, nemají jen jedno - osobitost trimphu.
Měl bych dotaz z trochu jiného soudku - napadlo mě to teď po ránu. Protože mě baví i styl chopru, ta pohoda a tak, ale na druhou stranu bych se chtěl naučit sportovní jízdu,zatáčky atd.. Nechat si chopra a pořídit nějakou(jakou?) starší moto, kde by mě třeba ani tak nemrzelo ji položit(levné ND),kde bych si vychutnával velké náklony a kde bych se hlavně naučil jak se má správně sportovně jezdit(co s brzdama,jak trefit apex atd.). Je něco takového možné sehnat dejme tomu kolem 50tis., nebo je to úplná blbost?
nebo krásnou ZX6R http://www.motoinzerce.cz/motorky/kawasaki/534690-zx-6r.html za ty prachy i ZX9R, ale pro začátek se sporty raději tu 600-750
1 reakcí na tento příspěvek Výběr sportovní/cestovní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr sportovní/cestovní
Naposledy editováno 03.07.2011 14:27:32
Mrknul jsem se na 750, tahle je v inzerci asi nejnovější. Přeci jen už má roky, bál bych se zbytečně s tím jet třeba alpy? Aby se někde nerozpadla spojka nebo já nevím co, za ty roky tam bude nějaké opotřebení ne? Co by jsi řekl na tu z inzerátu?
edit: nebo?
Naposledy editováno 03.07.2011 16:25:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35815 | Včera v 22:26 Ghostik |
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 47 | 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |