Konkrétně se jedná o Starline Čistič brzdového obložení bez Acetonu a malá butilka vychází cca na 80kč. Má s tím někdo zkušenosti? Je mi jasný, že pokud dojde k rozleptání O či X těsnících kroužků je řetěz na vyhození a tak to házím k rozborce sem.
Doufám že se to tu již neprobíralo.
1 reakcí na tento příspěvek Čištění řetězu čističem brzdového obložení
I tento už drží rok. Čistim ho po dvou namazáních( mažu každých 300km).
Koupím tvrdý kartáčrk na zuby, stříknu na očko, vyčistim a stříknu znova abych to opláchl.
Pak namažu Muck OFFem, ten je super, namaže, zaschne a nelepí se na to bordel.
Teď už mě to ale přestává bavit, chci koupit pračku na řetez, znám pár lidí co ji má a nemůžou si ji vynachválit.
Stětiny jsou do kříže naproti sobě, težko to de jako prase tím ten řetěz protahnout a toho bordela co z tama jde...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění řetězu čističem brzdového obložení
Naposledy editováno 28.03.2011 14:18:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění řetězu čističem brzdového obložení
kratod píše: neni mi jasna jedna vec, napr u toho benzinu.. to je rychlost degradace gumy taky rychla??? je tu nekdo, kdo do toho opravdu vidi, nebo jen teoretici??
z praxe: pokud vymacham retez v benalu, redidlu nebo ja nevim v cem, obratem ho zase nastrikam mazadlem, a po prvni projizdce (200-300km) po cisteni ho maznu again, tak nevidim problem proc by mela guma odchazet.. ja teda nevim z ceho o/x krouzky jsou, ale kdyz v praci vycistim gumovy membrany (zkouseno epdm a nbr) redidlem a nasledne je maznu silikonovym olejem (v podstate jde jen o to to namastit) tak k zadny degradaci ani rozpadani nedochazi.. mame je tam 2-3 roky.. za tu dobu bude kazdy turista stejne kouka po novy retezovce.. obcasny vyletnik asi ne, ale obcasni vyletnik nebude mit za 3 roky tolik nalitano ( tolikrat echt cisteno )
myslim ze kolem gumicek se tu dela moc velkej cirkus, ale treba mi to nekdo vysvetli lip (ale ne stylem: "ja si myslim, ze..")
Čistič řetězu nebude beztak nic jiného než směs lehkých benzínů, možná trocha řízlá toluenem(lehký benzíny kvůli tomu, aby se co nejrychleji samovolně odpařily); já čistím už tři roky techem a na Fazeru mi řetěz po 20ti kkm stále výborně sloužil
Jinak ten aceton tomu beztak nestihne taky moc ublížit, protože u té odolnosti je řeč o dlouhodobém působení, guma je vulkanizovaná - zesíťovaná, takže se nerozpouští, nýbrž botná a na to je potřeba to vyráchat trochu víc
S klasickou gumou se těsnění nedá zas tak moc porovnávat, klasická guma by byla hned v řiti, protože nesnáší oleje
edit:nesnáší je jen v jistém slova smyslu, olej se totiž přimíchává do gumárenských směsí jako modifikátor, takže záleží na množství
Naposledy editováno 28.03.2011 21:21:52
1 reakcí na tento příspěvek Čištění řetězu čističem brzdového obložení
Ve třmenech, ať už na moto nebo u auta, jsou taky dost podstatný gumový části, který mají zásadní vliv třeba na bezpečnost, oproti těm O/X kroužků v řetězu, ať už těsnění prasátek, těsnění vodících čepů a nebo vůbec brzdový hadičky. Jinak momentálně mám ty spreje od Valvolinu, ať už ten čistič brzd, tak mazadlo na řetěz, díky dostupnosti přes velkoobchod.
Hugila píše: rodrigo> tak 6tis, možná 7...:D
ty jo jenom 7000km to je teda fest málo já jsem v loni koupil novou řetězovku a za celou sezonu(6500km) jsem ho nemusel ani dopínat. jinak Používám mazadlo i čistič motul. ale dřiv jsem čistil normálně naturalem a O kroužky v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění řetězu čističem brzdového obložení
--VinCenzo-- píše: Teď jsem se díval do skript o polymerech - na těsnění se většinou používá kaučuk z akrylonitrilu - to je olejovzdornej kaučuk a má dobrou odolnost vůči benzínu naftě a mineráloním olejům, špatnou odolnost má vůči ketonům - acetonu
Čistič řetězu nebude beztak nic jiného než směs lehkých benzínů, možná trocha řízlá toluenem(lehký benzíny kvůli tomu, aby se co nejrychleji samovolně odpařily); já čistím už tři roky techem a na Fazeru mi řetěz po 20ti kkm stále výborně sloužil
Jinak ten aceton tomu beztak nestihne taky moc ublížit, protože u té odolnosti je řeč o dlouhodobém působení, guma je vulkanizovaná - zesíťovaná, takže se nerozpouští, nýbrž botná a na to je potřeba to vyráchat trochu víc
S klasickou gumou se těsnění nedá zas tak moc porovnávat, klasická guma by byla hned v řiti, protože nesnáší oleje
edit:nesnáší je jen v jistém slova smyslu, olej se totiž přimíchává do gumárenských směsí jako modifikátor, takže záleží na množství
no a o to mi jde... bavime se o dlouhodobem pusobeni.. coz v pripade retezu se nedeje, takze se tu resi blbosti...
diky za fundovanou odpoved...
a jinak nemáš zač
Naposledy editováno 28.03.2011 23:31:47
1 reakcí na tento příspěvek Čištění řetězu čističem brzdového obložení
kdyz jsem menil retez zustaly nejaky X krouzky tak jsem je zkusil asi na 2 tydny dat do toho cistice a zadny rozezirani se nekonalo...
Naposledy editováno 29.03.2011 09:41:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění řetězu čističem brzdového obložení
Opět tím nechci říct, že je čistič brzd ničí. Nepamatuješ si, jestli nějak nabyly na objemu - samotného by mě to zajímalo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čištění řetězu čističem brzdového obložení
Sám jsem na tyhle věci hodně opatrnej, ale zkušenosti a možnost vidět na vlastní oči použití i při závodním nasazení mě přesvědčily a časem jsem se přesvědčil i já. Jinak na Buse pravidelně čistím co cca 1000 km, řetěz má naběháno zatím 22 tis a pořád je jako novej bez nutnosti dopínání.
čistění následovné...nastříkat na část řetězu a po pár vteřinách vytřím hadrem dočista a tak pokračovat, dokud není čistej ...pak ho hned namažu sprejem na řetězy (Motorex nebo Motul).
a/ i na auto brzdách jsou různé gumové díly (prachovky,těsnění....) a pochybuji o tom ,že by si výrobci čističů vzali na triko případné nehody z důvodů rozežraných těsnění v brzdách. O něčem takovém jsem ještě neslyšel.........
b/ i kdybych měl pochybnosti o bodu a/ stále si myslím, že působení čističe na řetězu je tak krátkodobé (snad ani ne minuty) , že žádné leptání a rozežírání nepadá do úvahy. Ta řetězovka spíše zajde na X jiných věcí ....
Občas vídám borce co mají řetěz jak lišku a šustí tak ,že není slyšet motor .Druhej extrém jsou zas týpci co ze strachu o rozleptaný těsnění v řetězu , nedostatku času či vrozené lenosti nečistí vůbec a jen přimazávají na tu strouhanku co mají na řetězu nastřádanou .
Ten čistič brzd rychle a dobře rozpustí a spláchne bordel . Člověk alespoň není zas....j jak jetel jako při kartáčkování. Stačí to průběžně stírat hadrem a za chvilku je řetěz ja novej. A když si na takovouhle práci ještě člověk navlíkne gumový rukavice , ušetří si spoustu práce s odstaňováním bordelu co se přemístí ze řetězu na ruce....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Neválí se někomu doma guma k blinkr... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Kawasaki... | enusim2 | 11 | 22.4.2023 v 21:04 Lech |
Moje nová mašina - supersport kdo p... Kawasaki ZX-6R Ninja, Kawasaki ZX-9R Ninja, Ducati 1... | jásumotorkář | 28 | 21.4.2023 v 21:47 Phajatos |
ZX9R F1 rv 2002 - madla spolujezdce Kawasaki ZX-9R Ninja | Phajatos | 8 | 21.4.2023 v 21:01 Phajatos |
Písty ZX9R Kawasaki ZX-9R Ninja | Radovanh1 | 1 | 16.12.2022 v 02:27 hondaman1 |