tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor . Při hledání vhodné náhrady jsem došel k závěru, že nejblíž co se požadovaných parametrů týká je regulátor od Vape ALE... problém je v tom že Vape údajně zvládá permanentně 350W ale altík na VFR co jsem vyčetl dává 380W. Pokud správně rozumím funkci regulátoru tak mění přebytečnou energii z altiku na teplo. Otázka zní : pomohlo by regulátoru přídavné chlazení, v podobě třeba větráčku, k delší životnosti a spolehlivosti regulátoru ??? Nebo je to nesmysl a funguje to celý úplně jinak ? Předem díky za rady zkušenosti a názory a hlavně za shovívavost k mým znalostem elektroinstalace
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
http://www.autokabel...&products_id=230
http://www.autokabel...&products_id=229
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Pocinovani a zatahnuti do čokolády je blbost, v automobilovém průmyslu je cinovani dokonce několika výrobci zakázané - vodiče se ulamuji v přechodu mezi pocinovanou a necinovanou časti. A navíc je to "amatérské".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Drátík píše: v automobilovém průmyslu je cinovani dokonce několika výrobci zakázané
Kravina jakou jsem už dlouho neslyšel
Bez pájení se dnes neobejde žádné motorové vozidlo akorát to má svoje jistý pravidla.
"Čokoláda" je prasárna a tím větší když se do ní namontují pocínované vodiče - to je to nejhorší co se dá do aut a motorek dát (společně s nejhoršíma věcma drží basu ještě ta zacvakávací "zlodějka" na vodiče )
Těsněné konektory jsou hezké, ale jen když jsou nové. Po čase se tam vlhkost taky dostane a pak je to horší jak netěsněné, protože ta vlhkost nemá kam uniknout a tak vesele hnijí.
Bandaska: já používám dvě vrstvy smršťovačky a někdy i tři
Co se týče těsněných konektorů, neřekl bych, že se do kvalitních dostane při správném způsobu montáže voda, navíc spousta výrobců má konektory certifikované a odolné i vůči trvalému ponoření do kapaliny. Tady platí, že čím dražší, tím kvalitnější. Každopádně mám z konstrukce výbornou zkušenost s těsněnými konektory AMP Superseal (Ale ty bohužel nejsou pro větší proudy)
V průmyslu, rozvaděčích CNC strojích se běčně používají konektory se šroubkem, pod ním plíšek nebo čelist, který se dotažením PLOŠNĚ spojí s protikusem. Tím je zaručen minimální přechodový odpor. U rozebiratelných konektorů ke pružina či pružný kontakt sám, který nikdy nezaručí plošný kontakt, ale spíš BODOVÝ.
Vrátím se k použití elektrikářské čokolády:
Není to pěkné. Hrozí uklepání. Lepší než pocínovat je nakrympovat dutinky s plastovým vedením (trychtýřkem) izolace. Pokud vše upevníme, aby aby se dráty a čokoláda neklepala pak je vše v pořádku. Je třeba dát si pozor na výběr čokolády, a to aby čokoláda měla pod šroubkem kontaktní plíšek. V žádném případě se nesmí šroubek zařezávat do vodiče! Já ji na motorce mám. A nemá problém ani ona ani já.
Při proudu 10 - 18A se podobáme propojení alternátoru - regulátor. Regulátory jsou svojí funkcí zkratové, pokud máte bočník a osciloskop, doporučuji pro zajímavost si prohlédnout průběh proudu z alternátoru.. I když máte vyplá světla, regulátor pracuje a tento proud z alternátoru se nijak výrazně nemění
Přikládám pár obrázků konektorů Faston v pouzdru. Jsou mezi alternátorem a regulátorem. Je to otázka času, kdy se to stane (velice nepříjemné, když je to na dovolené). Známého toto potkalo v létě měsíc po kontrole konektoru, kdy byl "prý v pořádku".
Nejsem odborník přes konektory v automobilech. Většina je zakázková a tudíš nekoupitelná. A 100% náhrada za pár korun neexistuje. Pro mě je lepší i když to bude sletované a nerozebiratelné než tohle:
Toť můj názor, každý si přeberte informace co jsem výše napsal jak chce. Kromě čištění se chemii na kontaktech vyhýbám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
savon píše: dj_hroch> že svícení a další zařízení jsem v potas nebral. Svítím vždycky potkávačkama 2xH4 takže by to teoreticky mohlo být v pohodě??? Jinak jsem zvědavej jestli se tady ukáže někdo kdo to třeba aplikoval
To je správné řešení, tohle jsou zkratové regulátory, tj. 400 W z altíku nedokážou trvale svést na kostru, ale pokud 2x55 W sežerou žárovky, zbyde už jen 295 W a to je v pohodě. Fakt, že altík může mít reálně vyšší než výrobcem uvedený výkon, je kompenzován tím, že něco zase sežere zapalko, zadní lampa atd.
Naposledy editováno 14.03.2011 07:36:18
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Já abych pravdu řekl z mého laického pohledu se mi zdá že se ten regulátor se opravdu moc dobrě nechladí díky jeho uložení,kdesi vzadu pod sedlem.Já osobně jsem to zkusil a ten ventilátorek jsem tam dal.Jestli to pomůže či ne to se uvidí.Když byl větráček puštěnej a já přiložil ruku k regulátoru tak to opravdu chladilo.Uvidíme??? Mějte se dobře a v letošní sezóně hodně km bez nehody.
Stran chlazení regulátoru- kup si ten nejsilnější s největším žebrováním ( ale ať ti tam vleze) a pokud chcečš mít velkou jistotu že bude dobře chlazen, nejjednodušší věc je podložit ho co největším kusem hliníkového( nebo měděného) plechu. Ten teplo spolehlivě odvede.
Vykašli se na " výpočty" typu- když žárovky odvedou 55w a něco zapalování a bla bla, tak na reg zbude bla bla. Nehledě k tomu že všechen proud z alternátoru teče přes regulátor, jsi stejně omezen nabídkou na trhu.
Pokud se chceš spolehlivě a jasně zorientovat jak a co stran regulátoru a alternátoru, pohledej na stránkách IGNITECHU a najdeš tam jasné a srozumitelné čtení.
Dají se koupit regulátory přímo s typem patice jaký na svůj mot. potřebuješ, nebo si
patice s konektory kup nové, jak Ti radí Drátik. Jsou levné, vypadá to profesionálně a pokud nejsi úplné nemehlo zvládneš konektory nainstalovat bez větších problémů. Přenos proudů je přes ně bez problémú do doby než zoxidují, ale to platí i o čokoládě. Jsou i v prodejnách s potřebami pro elektroniky typu Elfax atd.
Naposledy editováno 20.03.2011 09:28:16
rrss píše: To je správné řešení, tohle jsou zkratové regulátory, tj. 400 W z altíku nedokážou trvale svést na kostru, ale pokud 2x55 W sežerou žárovky, zbyde už jen 295 W a to je v pohodě. Fakt, že altík může mít reálně vyšší než výrobcem uvedený výkon, je kompenzován tím, že něco zase sežere zapalko, zadní lampa atd.
Jelikož všchen proud z alternátoru jde přes regulátor ja toto nesmysl!
Naposledy editováno 21.03.2011 14:49:42
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |