tak jak tomu už občas bývá odporoučel se na mé hondě regulátor . Při hledání vhodné náhrady jsem došel k závěru, že nejblíž co se požadovaných parametrů týká je regulátor od Vape ALE... problém je v tom že Vape údajně zvládá permanentně 350W ale altík na VFR co jsem vyčetl dává 380W. Pokud správně rozumím funkci regulátoru tak mění přebytečnou energii z altiku na teplo. Otázka zní : pomohlo by regulátoru přídavné chlazení, v podobě třeba větráčku, k delší životnosti a spolehlivosti regulátoru ??? Nebo je to nesmysl a funguje to celý úplně jinak ? Předem díky za rady zkušenosti a názory a hlavně za shovívavost k mým znalostem elektroinstalace
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Danielos> no mě právě odešel Ignitech proto vymýšlím jak to pojistit aby se to neopakovalo
Naposledy editováno 06.03.2011 23:50:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Tak zkusil bych tam dát třeba větrák z PC, už jsem to tu někde viděl. Je fakt, že ty regulátory se hřejí fest.
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Jo a chlazení by samozřejmě nepomohlo. Je proto mnoho důvodů... ale cpát tam větrák je blbost. Jednak by tě nijak nespasil, při dimenzování součástek se bere v úvahu víc věcí a samo se počítá už s chlazením, takže máš akorát minimální požadavky jak má chladič vypadat, ale už nepltatí, že se silnějším si můžeš dovolit přetěžovat. Dále při návrhu PC se pokud mi je známo nebere v úvahu, že by se PC pohybovalo např. rychlostí 200 km/h Jediný efekt by byl, že bys větrák maximálně tak spálil - nad ním i pod ním (když je přišroubován regulátor žebrováním zboku rámu, čili žebra jsou po směru jízdy) proudí silnější proud vzduchu než sám je schopen tlačit, takže by stál - to už ho tam můžeš rovnou přibýt stovkou hřebíkem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
že svícení a další zařízení jsem v potas nebral. Svítím vždycky potkávačkama 2xH4 takže by to teoreticky mohlo být v pohodě??? Jinak jsem zvědavej jestli se tady ukáže někdo kdo to třeba aplikoval
Hned od novoty jsem na něj přidělal vysokootáčkový chladič z PC, protože i přes velkou plochu totiž hrozně topil. Až o něco později jsem si pořádně pročetl specifikace Ignitechu na netu - Trvalý odebíraný výkon může být 220 W (krátkodobě až 350 W). Což je skutečně na prd. No vydržel necelé 2 sezóny a u moře se odporoučel do křemíkového nebe. Pak jsem namontoval VAPE, to zvládá 350W a to vydrželo 3 sezóny, má velikosti orig. regléru, žebra a je jen teplé.
Nebylo třeba žáden ventilátor. Po třech sezónách začalo taky zlobit a s dálkovkama (tedy s větším zatížením) to přestávalo po chvilce ve vyšších otáčkách dobíjet. No každopádně 3 roky vydržel a pak jsem jen odpojil jednu dálkovku a nechal svítit jen jednu a bylo to OK..
Zkusil jsem i čínské náhrady, které jsou v inzerci za 1100Kč, ale ty jsou fakt nic moc..
Ve vysokých otáčkách nestíhají regulovat, tekže nedobíjí, totéž při zapojení dvou světel.. Po měsíc jsem ho raději vymontoval a nahradil opět VAPE (lze koupit za 1800Kč přímo od vape) a tu čínu vozil jen jako náhradní.. (Jinak na Hondě bych už bez náhradního regleru nevyjel..)
Naposledy editováno 07.03.2011 07:40:24
4 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
ptal jsem se na reglery u Hondy jednoho zkusenyho servismena (Jmeno radsi nerikam, ale u nas v kraji ma dost dobrou povest).
A ten mi vyjadril nazor, ze ty regly se nejcastejc nici dvema vecma:
1) Mene casty - nekdo nastipne motorku s baterkou venku pres kably a pak kably oddela. To asi dela malokdo z nas.
2) Castejsi pricina - startovani s vybitou baterkou. At uz roztlacenim a nebo pres jinou baterku pomoci kabelu. Pak dojde k tomu, ze jak je baterka prazdna, tak regl do toho pere hodne proudu, prehriva se a nezvladne to.
Co si vo tom vy zkuseni myslite? Teda hlavne o tom druhym
A prosim opravdu jen ti,co vi, o cem mluvi... dik
vsh
Většinou je příčinou mizerné chlazení, tím pádem se polovodiče uvnitř přehřívají a pak je jen otázkou času, kdy některý z nich nevydrží.
vsh píše: Co si vo tom vy zkuseni myslite? Teda hlavne o tom druhym
A prosim opravdu jen ti,co vi, o cem mluvi... dik
Pouze blbý návrh. Regulátor z principu musí zvládat s rezervou oba mezní stavy, tj. není žádny odběr a vše se zkratuje (nejvíc se zahřívá) vs. je nejvyšší odběr čili už není třeba nic stahovat. Navíc musíš počítat že třeba jedeš v okolně, občas stojíš na místě, nějaké rezervy by měl mít a ne odejít jen tak. Jo a při vybité baterii se naopak nemá co přehřívat vlbec
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
proste hondi regulator nema spravne chlazeni a umisteni
brachovi se do CBR900 dal regulator z GSXR a vse v poklidu (asi diky velkymu zebrovani)
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
Jarak> Díky za inspiraci přesně něco takovýho jsem měl namysli
Stev> Ten regler z R1/R6 navrhovals protože zvládá větší zátěž nebo je líp navrženej ?
Drátík> S technikem od vape jsem mluvil ale dozvěděl jsem se vesměs to co mají na webu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Třeba tady na ebay prodávaj levně ale to nebude origo.
e: ale myslím že je potřeba vyřešit konektor
Naposledy editováno 07.03.2011 17:48:26
chtěl bych vědět, jakým zařízením byste byli schopni trvale odebírat 26A ? to si s sebou na máně vozíte starou ledničku, nebo televizi colorku? navíc při takovým zatížení by altík v motoru asi už lehce svítil....
osobně tipuju, že na moto s dvěma světlama se tvalý provozní příkon pohybuje tak kolem 150W, při brždění a blinkrech se skokově a jen dočasně zvýší řekněme o dalších 100W ale to je pořád zhruba 70% výkonu dobíjení....to ho spálit prostě nemůže...ve finále ani dodatečný píčoviny, jako jsou vyhřejvaný hefty a další kokotiny, nežerou tak hodně, aby to trvale přetěžovalo dobíjení...
takže pokud použiješ regulátor s výkonem 350W , tak jsi daleko před jeho limitama...
Hondě, ty regulátory kapou prostě z klasickejch důvodů...levný součástky, špatně nadimenzovaný, nevhodný chlazení...
Bandaska> Takže jestli sem to dobře pochopil podle tebe když použiju ten 350W tak můžu být úplně v klidu protože budu mít ještě rezervu.
Jinak jsem asi jelito ale chtěl jsem sem vložit anketu ale nemůžu najít kde Nabízelo mě to anketu jenom když jsem zakládal téma
Naposledy editováno 07.03.2011 19:15:40
Teď jsem se díval do technického dokumentu od VAPE a uvádějí max délku vodičů k baterii 400mm, na druhou stranu u J650 je máme delší a funguje to bez problémů
Je tam ještě poznámka o max teplotě chladiče regulátoru - 95 stupňů, takže pohoda...
Bubrak ZX10R píše: vsh: to by jima nebyla vyhlasena predevsim Honda ne?
proste hondi regulator nema spravne chlazeni a umisteni
brachovi se do CBR900 dal regulator z GSXR a vse v poklidu (asi diky velkymu zebrovani)
jo, ja nepochybuju, ze je ma Honda spatny, kdyz ostatni reglery to vydrzi.
Jde mi jen o to, ze zatimco jiny regly todle zachazeni vydrzi, tak Hondi ne. Jinymi slovy, jestli bych mohl predejit jeho zniceni tim, ze mu nebudu provadet veci, co jsem vyse popsal...
1 reakcí na tento příspěvek Chlazení regulátoru
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Edit. Jenom pro info kde a za kolik je mozna ta vami nabizena odborna montaz
Naposledy editováno 08.03.2011 09:51:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chlazení regulátoru
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner | Obo67 | 36 | 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH |
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 | Mike70 | 6 | 1.4.2024 v 21:27 Mike70 |
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 | Corlis | 37 | 14.3.2024 v 11:17 Gahan37 |
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 | JARYN82 | 27 | 23.11.2023 v 22:54 JARYN82 |
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 | Ferda22 | 2 | 4.10.2023 v 15:18 ja1 |