Předem říkám že nechci slyšet o tom, kdo co má komu co jak lítá nebo jak špatně tady píšu česky. To mě nezajímá a netýká se to tématu. Všem díky za to, že to budou respektovat.
-Teď k samotný otázce dvou karburátorů s přírubou. Máte s tím někdo bohaté a reálné zkušenosti?
-Zkoušel někdo upravovat kartery a válce na dva oddělené karburátory?
Vím že tou druhou úpravou se podstatně změni a i dle mě možná zničí celkový klasický vzhled jawy, ale zatim to beru jako teorii reálné úpravy motoru...
Než sem něco napíšete přečtěte si prosím znovu první odstavec. Díky moc všem za reakce na muj dotaz.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
odkaz TADY
a TADY je druha prestavba, tentokrate supercestovni verze 638ky 3xkotouc, zesileny ram, silnejsi motor a cestovni vychytavky.
Naposledy editováno 22.02.2011 11:05:01
První dojmy a starty budily dojem klasické Jawy, nechtěla nastartovat, tak jsem rozebral pročistil složil karburátory a už šlapala. jak to vypadá ty dva karbce (nějak to laicky popíšu nejsem odborník) Do válců je vysoustružen větší otvor, aby se tam vešla příruba, která má dva oddělené sací kanály na dva jawácké karburátory, klasika se sytiči, které se tulí hezky jeden vedle druhého , mají akorát zmenšené hlavní trysky origo tam má být myslím 90 - 100 ja tam mám 75 na každém karbcu, mají společný vzduchový filtr a plynová lanka ze dvou karburátorů se spojují do jednoho válečku nebo spíš šoupátka pod nádrží ze kterého je vyvedeno lanko na plyn.
Dojmy z první jízdy jsou takové, hlavně při rozjezdu motor táhne už od volnoběžných otáček krásně jede od spoda, mám dojem, že má takový plynulejší zátah při jízde, jinak jel jsem na ní zatím 90 km v hodině a to jsem krajinkář a ani nevím jak jsem se dostal na tu devadesátku . zatím jsem spokojený a určitě si ještě s motorem pohraju doladím detaily i když mě hodně lidí odrazovalo, že se to bude srát a nepojede to a prostě, že to je nahovno.
Třeba mají pravdu, kdo ví co bude za čas, ale kdyby se člověk řídíl jenom názory ostatních o čem by to bylo, člověk musí mít styl...
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Kdybych hledal jawu:
s nejlepšim zvukem
s nejlíp vypadajícím motorem
s nejvýkonějším motorem
s motorem nejvhodnějším k úpravám
Dle vašich dalších rad budu přemejšlet a dumat co pořídit...
Naposledy editováno 22.02.2011 17:32:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
to je ke který položce na kterou sem se ptal?
metalomaniac píše: no sešlo se tu opravdu mnoho názorů a rád bych si je utřídil k pozdějšímu rozhodování co shánět... Dal bych tu pár možností kdybyste mohli dle vašich zkušeností poradit co se kčemu hodí...A mám teď namysli motor o zbytek motorky mi nejde s tim mam už jasný plány...
Kdybych hledal jawu:
s nejlepšim zvukem
s nejlíp vypadajícím motorem
s nejvýkonějším motorem
s motorem nejvhodnějším k úpravám
Dle vašich dalších rad budu přemejšlet a dumat co pořídit...
"Brus" z toho nikdy moc nebude, nebo po opravdu dalekosahlych upravach, ktery jsou beh na hrozne dlouhou trat(viz. Milánek a jeho upravy, ktery jsou vzorem, ale on ma uz hrozne vedomosti za tu dobu), lepsi je poridit si "poradnou" motorku a jawku si nechat at uz z jakychkoli duvodu, ale nic nebastlit, protoze minimalne prvni pokusy budou spis devastace.
Naposledy editováno 22.02.2011 19:44:33
Ještě písty byly použity jiné, ale dnes už neřeknu z čeho, kupoval
sem je od borce co je snad vyráběl nebo co, mám ještě někde doma jeden nový i s kroužkama
na 25O Kývačku, jsou zkrácené bez okýnek, končí hned za pouzdrem čepu.
Na vybavení to náročné bylo, dělali to kámoši v TATŘE, STS a nástrojárně v AUTOPALU.
No dneska by to stálo mailand, jen s klikou (rozlisovat,odlehčit,dynamicky vyvážit...)si kámoš hrál na údržbě přes šichtu skoro týden...tenkrát vždycky za flašku nebo protislužbu....
Nehledě na to že v té době neexistoval žádný manuál, žádné pořádné rady, sosaly se
informace po burzách, na závodech a dost mi pomohl jeden pán co nám v Kopřivnici
ladil motory na plošinu.
Když to tady čtu, no v dnešní době teda nevím proč to dělat.
Když silnější motku, tak do 30.tisíc je vždycky nějaká ta babička k mání a
kurvit JAWU když za chvilku nebude pořádně kde brát díly... no nevím.
Já bych to radši uvedl do perfektního stavu + nějaké menší vylepšení
třeba v elektrice a nechal bych to tak, je to zbytečná práce a výsledek nejistý...
metalomaniac píše: c.j.
to je ke který položce na kterou sem se ptal?
Ke všem
Ještě jsem tady nevyčetl, k čemu motorku chceš. Chceš 2 karbce, ale pak nechceš, protože se ti to nelíbí.
s nejlepšim zvukem? každá Jawa 350 má zvuk stejný
s nejlíp vypadajícím motorem ? a ono si je z čeho vybírat? Někomu se líbí kulatý motor péráka/kývačky/panelky, někomu se líbí hranatý 638, někomu se libí chopper někomu klasik
s nejvýkonějším motorem? californku? máš na to několik desítek tisíc? pak 638/639/640, které mají lehčí převod
s motorem nejvhodnějším k úpravám - žádná běžná jawa 350
Ptáš se vyloženě na nějvětší hovadiny.
Měl by jses ptát - která ještě jezdí?
která se nejméně sere?
která brzdí?
Pokud chceš motorku na běžné ježdění, tak si kup novější 350/640 s VAPE zapálováním a plovoucím kotoučem. Jakoukoliv jinou si kup jedině v příapdě, že jsi veteránista a chceš více opravovat než jezdit.. Ne že by např. 634 byly kazové, ale šance, že koupíš zachovalou bezproblémovou je velice mizivá..
jawa 350 je jasná volba
nemám rád ty nový plastově vypadajcí hranatý stroje (nejen jawy) silničky a podobný...
na karburátory sem se ptal protože sme to nikdy neviděl, motorku chci na víkendový vyjížďky po okolí a při dobrým počasí na ježdění do práce, když pojede 90 bohatě mi to stačí
neshánim jawu jako celek, chtěl bych dát dohromady motorku, která se bude skládat z více komponent, který budou snad kompatybilní jednou z nich bude motor JAWA 350, pevnej rám s nebo bez kluzáků jawa nebo čz (nechci péráka ikdyž by se mi taky líbil)zbytek co se sežene co mi padne do oka a co bude ladit vkusunějakou vizi mám.
Zatim tady všem může připadat že se ptám na kraviny, ale jási tim utřiďuju informace před tim než začnu cokoli shánět abych hned prvnim krokem něco nezničil nebo nedal dohromady něco s čim pak nebudu moct legálně na silnici...
snad sem vám ujasnil moje cíle a co od stroje chci...
předem říkám že nebudu ničit kompletní stroj ať už upravovanej nebo originál budu shánět díly po kouskách nejsem kazisvět...
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Za 15 let mám pátou 350. První 632,634,634,640,634 s motorem 633. 640ka je oproti všem skutečně moderní a bezproblémový stroj, viz můj profil.. Takže doporučuju 640 a vzhledově si ji předělej jak chceš..
a nevíš jak je to třeba s přehazováním motoru do jiných rámů? zda se vejde bez větších úprav, je to povolená úprava nebo už je zakázaná? se změnou nádrže přední vidlice jak musí bjet štelovatelný přední světlo nutnost mít nebo nemít blinkry a podobný věci? já psal přímo do firmy jawa ale zatim si mail ani nepřečetli ani nesmazali... časem se ještě odhodlám na STK jestli tam maj nějaký podklady co musí motorka splňovat pro provoz a tak... až si to dám dokupy začnu shánět motor po motoru zbytek....
Blinkry mít musíš, pokud byly od výroby. Takže musíš..
Každé přední světlo na každé jawě seřídítelné je a být musí
Změnu přední vidlice nikdo nepozná, pokud necháš původní brzdy (a nebudeš měnit třeba buben za kotouč, to samozřejmě nemůžeš).
Žádné úpravy rámu dělat nemůžeš.
Když to shrnu, tak žádné větší úpravy dělat nemůžeš.. Můžeš vyměnit budíky, nádrž, boční kastlíky, to je tak všechno, co můžeš (pokud nechceš mít problémy)
Naposledy editováno 22.02.2011 21:57:12
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Naposledy editováno 22.02.2011 22:02:48
Světlo musí být homologované pro danný model, což jsou pouze jawácá světla, kulata a obdélnikovité.
Brzdy máš zapsané ve velkém TP, logicky nesmíš nijka zasahovat do konstrukce vozidla. A výměnu bubnu za kotouč pozná i ten nejblbější technik
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
a řidičák mám zatim jen na auto... a s motorkou to bude stejně... nejdřív stroj pak papíry... člověk si je musí dělat pro něco a ne jen aby je měl...
a až teď mi došlo proč ses ptal
Naposledy editováno 22.02.2011 22:10:33
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350-Dva karburátory
Jednoduchý způsob.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
c.j. píše: No každopádně bych dopopručil novější hliníkový motor 638, který má písty bez "okýnek", mají jen vykrojení. Okýnkové písty předchozích modelů při přidření rády praskaly a spodní hrana se ulomila a bylo vymalováno, aspoň mě teda určitě, po navýšení komprese a výkonu.. Na úpravy je motor 638 na 100% vhodnější. Má větší plochu žeber, narozdíl od 634 se nepřehřívá ani ve vedrech, má delší kliku uloženou na čtyřech ložiscích, oproti předchozím modelům na třech. Díky tomu je ale klika delší, což se projevuje neblaze vyššími vibracemi, lze jednoduše vyřešit uložením vepředu na silentbloky. 638 mají výkonný, bezproblémový 12V alternátor (mají jej i některé 632). Bezkontakt VAPE zaručí bezproblémový chod bez nutnosti pořád se hrabat v předstihu. Jedině plovoucí kotoučová brzda 640ky skutečně brzdí. Podvozek 640ky mi přijde nejlepší a skutečně fungující, oproti předchozím uskákaným kozám.
Za 15 let mám pátou 350. První 632,634,634,640,634 s motorem 633. 640ka je oproti všem skutečně moderní a bezproblémový stroj, viz můj profil.. Takže doporučuju 640 a vzhledově si ji předělej jak chceš..
z hranatých typů jsem měl taky skoro všechno ale skoro bych řekl, že 634 byla lepší než celá 638. Se 638 motorem bylo jen trápení, cukavá spojka, uječená převodovka, bídně dobíjela v nízkých otáčkách a ani sytičovej karburátor nebyl zrovna přeborník na studené starty v zimě. Souhlasím ale, že ten motor je laditelnější než 634.
Naposledy editováno 23.02.2011 21:18:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
Pabol píše: z hranatých typů jsem měl taky skoro všechno ale skoro bych řekl, že 634 byla lepší než celá 638. Se 638 motorem bylo jen trápení, cukavá spojka, uječená převodovka, bídně dobíjela v nízkých otáčkách a ani sytičovej karburátor nebyl zrovna přeborník na studené starty v zimě. Souhlasím ale, že ten motor je laditelnější než 634.
Máš pravdu, že původní přelomová spojka pro 638 na šroubky byla pohroma a jawa od ní brzo upustila a začala montovat oěpt klasickou na 3 závlačky z 634, takež 640ka má 100% spojku jako 634.
Dobíjení bych řekl je výborné, právě výhoda altíku je, že dobíjí už od nízkých otáček.
Starty v zimě máš opět pravdu, na 634 stačí přeplavit karbec, 3x šlápnout, startneš a jedeš, i v mínus 15st.
Na 638 se sytičem musíš prošlápnout 3-5x naprázdno, pak to někdy chytne, někdy opět 2-3x naprázdno, ale hlavní rozdíl je v tom, že studená 638 se sytičem jede bídně, spíše jen na jeden válec, než se trochu zahřeje. Mluvím o extrémech, někdy skutečně jezdím i když je ráno -13st.
Ale na obranu - VFR v takové kose neměla ani šanci startnout :D
Mi se nejvíce osvědčil motor 633, tedy typicky z bizona, případně byl v některých 634. Spojka bez poloautomatu, který začne při delším stání na spojce tahat, pístní čep pouze na kluzném ložisky, takež žádné jehly, žádné cinkání, vyšší kompres, lešpí výkon, motor mnohem tižší než na 638.. Nevýhoda 6V zapalování, kladívka (lze samozřejěm obojí jednoduše předělat na VAPE), horčí přední i zadní tlumiče, ale halvně tragická přední brzda.. a to oficiálně nikdo na kotouč nepředělá
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350-Dva karburátory
Anti píše: Pokud chceš třiapůli s atypickým motorem a pěkným zátahem,udělej to jak já a vytvoř jednohupa.
Jednoduchý způsob.
To jsem zkoušel, ale celkem neúspěšně.
1. stávající karbec to ani po přetryskování nenakrmí
2. nepředtsavitelné vibrace, motorka na stojanu během půl minuty obkroužila celou garáž
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3905, 3906] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 117175 | Včera v 21:56 Jirka4137 |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka | Matmote123 | 24 | 17.1.2024 v 19:44 Frantas |
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka | jawari | 1 | 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein |