vím, že je tady 150 témat o tom jakou koupit krosku, ale z toho co jsem prošel jsem nezjistil všechno co potřebuju. Je tady někdo kdo je schopen odpovědět mi na pár otázek? Možná se budu ptát jako někdo, kdo o motorkách nic neví, ale krosky jsou pro mě španělská vesnice. Chtěl bych něco spolehlivého, většího (kvůli mé výšce) a taky aby mi to hned z kraje neutrhlo pracky.
1) na krosce jsem nikdy nejel, ale mám 2m a 110kg, takže vzít rovnou 450 nebo raději 250?
2) jaké jsou jízdní a provozní rozdíly u 2T a 4T?
3) chci do začátku investovat +- 60-70tis, za tyto peníze jsem se koukal, že se dají ve slušném stavu pořídit modely kolem roku 2006, a to konkrétně YZ450F (už s hliníkovým rámem), RM450Z, CRF450, KTM450SX. Je některý z těchto modelů vyloženě špatný/poruchový nebo naopak dobrý/bezporuchový.
4) na jaké peníze výjde +- údržba motorky na jednu sezónu, když jezdí člověk hobby?
Dík za info
Naposledy editováno 06.04.2010 03:36:53
2T vs 4T je vecna otazka.....2T je asi drazsi na provoz,ale ma levnejsi udrzbu(zadne ventily atd...), kdezto 4T vyjde mozna levneji na provoz,ale draz na udrzbu....podle me ale 2T se svoji vahou ani nemusis moc zvazovat,pokud nechces CR 500,coz ovsem nedoporucuji
ze jmenovanych pojede nejlip asi KTM, budou lepsi i tlumice (myslim ze ktm dava WP), ale na druhou stranu bude asi horsi sehnat v dobrem stavu za stejnou cenu jako japonce....z tech tri japoncu ti uz moc neporadim,nejlepsi by bylo asi projet kazdeho zvlast a videl bys co ti nejvic sedne,ale kdyz jsi na krosce jeste nesedel,nevim jestli poznas a hlavne pocitis ty rozdily pri prvni jizde,protoze za ruky te budou tahat vsechny,tomu ver a uz zacni posilovat
s udzbou nevim,s tim uz pockej na jine zasvecene jezdce. vse co jsem napsal ber trochu s rezervou, netvrdim ze mam ve vsem pravdu a hodne lidi to urcite zpochybni,jen jsem se pokusil to tak zhruba shrnout....
1 reakcí na tento příspěvek Jakou krosku pro hobíka?
1 reakcí na tento příspěvek Jakou krosku pro hobíka?
Myslím si,že toto je nejsprávnější cesta.
Chceš todoufám na tratě a ne do lesa,že jo?
Narazil jsem na moc pekný SX z roku 2006 za 50tis, což je docela zajímavá cena, takže mě to hodně láká... taky jsou tam v sérii WP tlumiče, který budou vzhledem k mý váze asi fungovat nejlíp? Spíš mám strach z ceny servisu a náhradních dílů. Jak na tom vlastně KTM jsou v porovnání s japonci? Co spolehlivost?
Obecně - Staré CRF trpělo na ventily,
YZF ka nic moc podvozky
RMZka zase převodovky a
u KTM snad všechno
Už vidím ty davy oranžovejch,co se tu budou bít za značku,ale je to prostě tak.
Já bych šel bud do 2T,aspon na jeden rok,a pak by se vidělo.
Za 50,60 tis. koupíš ve 4T šrot,at koupíš co chceš, s tím počítej.
Bud si připlať,nebo jdi opravdu do toho 2T,nebo budeš půl sezóny opravovat,místo aby jsi jezdíl.
A rada, kterou ti mužu dát, je že straší kroska= šrot, do ktereho musiš vrážet peníze....
Jestli chceš fungl novou.. a nemužeš se rozhodnout podivej se zde....
tady je řešení! http://www.mx-onlin...est-motorek-mx1-450/
1.Když starší motorku, tak 2T jde uvést do spolehlivého stavu za přijatelnější peníze, pár let starej 4T půjde do peněz ještě než vyjedeš.
2.V principu je objemu motorky jedno kolik máš kilo, protože pokud nejsi jeden z mála lidí v republice, tak opotřebení motoru bude minimálně dva roky dáno odvahou tvé pravé ruky a mozku.
3.Čím menší objem motoru, tím častěj se do něj poleze.
4.Pro zastánce KTM: je obecně povědomo, že hlavní výhodou pérování WP je to, že WP je součástí KTM, ale ne až tak moc kvalita. Jsou i lepší.
Ale pánové (a dámy) hlavní průser v pérování je si ho správně naladit, což je otázka obrovských zkušeností a schopností definovat co od motorky chci. Stačí si na netu přečíst info z testování továrních motorek Yamaha Cairoliho Čepelákem. U těchto pilotů bych o schopnostech nepolemizoval, ale nějak se v názorech na pérování neshodli.
Takže jaký si pérování uděláš, takový ho máš. Na motorce už to záleží míň. Pokud nejezdíš sériový nastavení, což pro tebe nepadá v úvahu.
5.Možná jsem atyp a jezdím měkčí motory endura, ale není pravda, že větší objem rychlej utahá. Já se nejvíc nadřu na 2t 125. To se teda musí makat, aby to jelo. 4T 450 je oproti tomu pohodovej motor.
6. Žádná kroska není bezproblémová, všechny jsou sportovní vercajk a všechny potřebujou opečovávat. Když už je nějaká x-letá bezproblémová tak se na ten servis a neduhy hodně kašlalo.
7. A ruky ti minimálně zpočátku bude trhat všechno. Stačí jedna roleta....
Naposledy editováno 14.04.2010 21:33:07
1 reakcí na tento příspěvek Jakou krosku pro hobíka?
ale na něco bych tě upozornit chtěl-píšeš,že jsi enduro/cross nejezdil.... a že máš cca 60-70 tis. ma motku... a kolik máš na hadry a chrániče??z vlastních zkušeností ti můžu říct,že 99% mých pádů,které zkončily modřinami,naraženinami a otoky tak zkončily proto,že jsem na chrániče neměl peníze.slušné chrániče vychytají opravdu mooc-to jsem zjistil později...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou krosku pro hobíka?
Dolph-cz>myslím,že u 4 roky staré motky záleží spíše na stavu dalého kousku,než na značce.všechny značky které jsi jmenoval jsou velmi dobré...
ale na něco bych tě upozornit chtěl-píšeš,že jsi enduro/cross nejezdil.... a že máš cca 60-70 tis. ma motku... a kolik máš na hadry a chrániče??z vlastních zkušeností ti můžu říct,že 99% mých pádů,které zkončily modřinami,naraženinami a otoky tak zkončily proto,že jsem na chrániče neměl peníze.slušné chrániče vychytají opravdu mooc-to jsem zjistil později...
Přesně tak,a kvalitní výstroj na motorku je 30-40 tisíc kč.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou krosku pro hobíka?
UBRUS>prackarr> nechapu proc mu doporucujes 2T,KDYZ TEN JE PRO PILOTY A URCITE NE PRO ZACATECNIKA....
protože prndat bude ze začátku na tom či onom,to je jedno. A s dvoutaktem chytí lepší návyky. Pro piloty je potažmo vzato oboje. A taky je to věc údržby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou krosku pro hobíka?
prackarr píše: Přesně tak,a kvalitní výstroj na motorku je 30-40 tisíc kč.
Chtěl jsem napsat, že jsi se zbláznil a nadávat ti do zbohatlíků. Pak jsem si to ale spočítal
1 reakcí na tento příspěvek Jakou krosku pro hobíka?
rozhodně se nedá říct ber to,nebo ono,protože každému sedí něco jiného..
Dolph-cz píše: stále se nic nezměnilo-2takt je levnější.a to jak pořizovačka,tak provoz.pokud tě peníze až tak netrápí,mně osobně sedí více 4takt-ale já mám enduro.chtít čistokrevný cros,tak bych asi hooodně pokukoval po 2 taktu.
rozhodně se nedá říct ber to,nebo ono,protože každému sedí něco jiného..
Na cross na trať je 4T rozhodně lepší,jak 2T. A to velmi markantně.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou krosku pro hobíka?
Dolph-cz píše: znám kluky co jezdí slušně,peníze je až tak netrápí a stejně jezdí 2 takty...
To není ale nic,co by vypovídalo o tom,co je lepší. 2T může kluk jezdit i proto,že ho to baví. Na trať je prostě 4T lepší. A to o několik tříd. I pro hobíka. Pro toho obzvlášť.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou krosku pro hobíka?
Dolph-cz píše: v tom případě nechápu,proč se ještě vyrábějí 2-takty.na enduro je 4-takt taky lepší.
Vyrábí se to,co lidi kupují. Až to nebudou kupovat,nebude se to vyrábět. Důvodů může být spousta. U endura to tak jednoznačné není. Kdo umí 2T na enduru ovládat,tak využije jeho nižší hmotnost proti 4T. Pro hobbíka je 4T enduro asi lepší,u závodů to asi tak jednoznačné nebude. A hlavně- každému sedí asi něco jiného. Mě 4T sedí jak na enduru,tak na crossu více. Ale na crossu je prostě výhoda 4T cítit více...
1 reakcí na tento příspěvek Jakou krosku pro hobíka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou krosku pro hobíka?
vldouš píše: Hmmm . Pořád nevim, když zavzpomínám na doby, kdy jsem dráždil 125 2T to nebylo úplně od věci. Na 2T mě láká váha a u 4T zase ten průběh motoru. Popravdě bych třeba i 250 4T, ale bojím se stavu motoru, servisu a i toho že s mými 100 kg to nebude hitparáda. Takže proto 450...
přesně jak já..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jakou krosku pro hobíka?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou motorku na enduro Honda CRF 450R | XT_600 | 11 | 13.5.2024 v 09:08 Vlnič |
Pomoc s výběrem krosky Honda CR 125, Honda CRF 450R | Dzony321 | 14 | 25.3.2024 v 18:17 krokoš |
Yamaha yzf 450 nebo honda crf 450 Honda CRF 450R | Hrobnik2005 | 6 | 22.2.2024 v 15:00 assassin |
Počitadlo MTH Suzuki RM-Z450 | borec638 | 6 | 16.2.2024 v 23:44 MalejMazel |
Dovoz nového motocross stroje z něm... KTM 450 SX, KTM 150 SX, KTM 150 XC | Rudix | 4 | 10.2.2024 v 20:50 NUTELIER |