Nečekám, že se něco naučím tady u klávesnice, ale tak pár rad do začátku asi není k zahození. Po několika "minutách" jízdy už vím, že tam sotva zúročím nějaký zkušenosti z cca 7mi let závodění na litrovým stocku
Motorka je YZ 250F, takže asi to "nejhodnější", co jsem zkoušel a logicky šel do toho. Takovou pomalejší MX trať mám skoro za barákem, takže to je můj výchozí bod..
Zajímají mě tyto věci
- posez na motorce
- práce s brzdami, spojkou a plynem
V těchto situacích
- zatáčky prudké (fáze nájezd - průjezd - výjezd)
- zatáčky otevřené (fáze nájezd - průjezd - výjezd)
- skoky (fáze odraz - vzduch - dopad)
- výjezdy + rovinky (příčný nerovnosti, výmoly)
Nebo jestli je někde něco shrnuto, jak na MX jěždění a nepřerazit se, případně si nevytvořit špatný návyky.. Uvítám zkušenosti i s konkrétníma fotkama.
Poslední dotaz k řidítkům - mám cca 178cm a na motorce, kterou jsem koupil, jsou redukcemi zvýšená originál (bez hrazdy) řidítka o 2cm nahoru. Je lepší to tam nechat nebo je mám zase pustit dolů? Když se ale teď postavím vedle originál CRF 250, tak jsou řídítka stejně vysoko..
Perňa_81>Jo a jináč co se ještě týká těch řidítek, tak tu motorku přede mnou jezdil kluk cca o 10cm vyšší než já a jsou tam daný mezikusy, aby je zvýšil o 2cm. Neměl bych přeci jen si je dát do originál výšky nebo jsou zvýšená výhodou? ..přeci jen jsem zvyklej na nižší řidítka ze silnice, tak by to tak "nepřirozený" nemuselo být..
Viz. foto:
[img] a ještě hrozně klouzala sedačka (ikdyž to bylo asi i těma "montérkama"), motorka byla něčím pěkně naleštěná ...včetně sedačky. Předpokládám, že by bylo lepší, aby klouzala co nejmíň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Breakpain>Já chodím cvičit už několik let třikrát týdně do posilky ... a teď budu jezdit na motce ... Sice převážně silnice, ale to je fučajs ... zaujalo mě to "prokonvování" můžeš mi to laicky vysvětlit, co tím myslíš ?:) Díky moc .
Čím větší svaly, tím se ti víc při námaze "zvětšují" a "roztahují", následek toho je, že při větší námaze tě kurevsky bolej ruce Prý jsou v jakési "kůžičce" či "povlaku" nebo jak to říct a ten je nenechá dál roztahovat - proto si profesionální jezdci nechávají ruce operovat (proříznou tu "kůžičku"). Je to hodně laicky řečeno, někdo ti to vysvětlí líp, ale na pochopení to snad stačí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Takže tohle bude teď můj největší "kámoš" kondiční..
[img] si na kole páčku přední brzdy na pravou stranu, ať potom na trati nejdeš přes řídítka.
Fanda29>Čím větší svaly, tím se ti víc při námaze "zvětšují" a "roztahují", následek toho je, že při větší námaze tě kurevsky bolej ruce Prý jsou v jakési "kůžičce" či "povlaku" nebo jak to říct a ten je nenechá dál roztahovat - proto si profesionální jezdci nechávají ruce operovat (proříznou tu "kůžičku"). Je to hodně laicky řečeno, někdo ti to vysvětlí líp, ale na pochopení to snad stačí
asi myslíš syndrom karpálního tunelu
taky s tím mam občas problémy (dokonce i na silniční motorce - GSX600F) né že by ruce bolely, ale jako by se od zápěstí k prstum málo prokrvovaly.
Naposledy editováno 29.10.2010 19:15:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
PavelZRX>Prohoď si na kole páčku přední brzdy na pravou stranu, ať potom na trati nejdeš přes řídítka.
To není třeba, to si nesplete, navíc přední brzdou se brzdí pomalu více než zadní...
Myslím, že Fanda měl spíš na mysli problém s vazivovým obalem svalů, neboli fascií...
Tu si opravdu někteří sportovci nechávají chirurgicky nařezávat, aby měla větší rozpínavost...
Na motorce je dle mého opravdu lepší trénovat tzv. endurance, neboli výdrž, než se hnát za velkými objemy. To v praxi znamená, dělat více opakování s menší vahou, než méně opakování s velkou a spíše se držet v aerobním pásmu cvičení.
Hodně dobrých rad o jízdě, nastavení motorky atd. je na TĚCHTO STRÁNKÁCH