Nečekám, že se něco naučím tady u klávesnice, ale tak pár rad do začátku asi není k zahození. Po několika "minutách" jízdy už vím, že tam sotva zúročím nějaký zkušenosti z cca 7mi let závodění na litrovým stocku
Motorka je YZ 250F, takže asi to "nejhodnější", co jsem zkoušel a logicky šel do toho. Takovou pomalejší MX trať mám skoro za barákem, takže to je můj výchozí bod..
Zajímají mě tyto věci
- posez na motorce
- práce s brzdami, spojkou a plynem
V těchto situacích
- zatáčky prudké (fáze nájezd - průjezd - výjezd)
- zatáčky otevřené (fáze nájezd - průjezd - výjezd)
- skoky (fáze odraz - vzduch - dopad)
- výjezdy + rovinky (příčný nerovnosti, výmoly)
Nebo jestli je někde něco shrnuto, jak na MX jěždění a nepřerazit se, případně si nevytvořit špatný návyky.. Uvítám zkušenosti i s konkrétníma fotkama.
Poslední dotaz k řidítkům - mám cca 178cm a na motorce, kterou jsem koupil, jsou redukcemi zvýšená originál (bez hrazdy) řidítka o 2cm nahoru. Je lepší to tam nechat nebo je mám zase pustit dolů? Když se ale teď postavím vedle originál CRF 250, tak jsou řídítka stejně vysoko..
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Stejně jde ve finále o to, jestli je nebo není čoek úplný "jelítko"
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Tom_TE450>Pračkyn - Honda VTR, KTM RC8 no zmrzlinář... Perňa nebude lepší to naložit a jet nekam jezdit s nejakou partičkou? Nemyslíš? kdybys byl blíž tak řeknu že mužem vyjet... a ono se to podá, ale na netu nevím jestli to dostaneš do ruky...
Co znamená Pračkyn Honda VTR?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Zkoušet můžu až o víkendu
Perňa_81>Tom_TE450> Hele, je večer - tma, zima ..domů daleko, protože v práci, tak "jezdím" aspoň takhle. Nic od toho nečekám (moc dobře vím, kolik lidí se ptalo mě, "jak a co na okruhu" a taky jsem se jim "nevysmál").. Jen pro vysvětlení
Zkoušet můžu až o víkendu
Nemyslím,že by se ti vysmíval,ale pokud chceš jezdit off road,je lepší to konzultovat na blatech. Všř mi. Škoda,že jsi tak z daleka...
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?
skoky: ve vzduchu bez plynu s plynem až skoro před dopadem
zatáčky: před zatáčkou se posaď blízko k nádrži a nohu do směru zatáčení kdyby ti to náhodou ustřelilo tak aby jsi to mohl nějak zkrotit nebo naopak přiostřit
bzdy, spojka: před zatáčkou zadní brzdou a se spojkou jinak ti to třeba chcípne...
jinak s ostatním ti neporadím neříkaám že jsem mistr oboru ale takhle podobně jezdím já třeba to ještě někdo doplní
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Zadní brzdu už znám, když jsem při prvním ježdění trochu upadl a zlomil brzdovou páčku na předku. Ale i ten motor pěkně brzdí
Tak dotaz z jiného úhlu - jak dlouho vám trvalo zvládnutí crossový motorky?
K těm řidítků a jejich výšce - co je lepší? Vejš nebo níž?
A neserte mě nebo tam narvu vajgly ze silnice a budu strašně rychlej a hustokrutej
no na dotaz "jak dlouho trvalo zvládnutí crossový motorky? " moc odpovědí nečekej, těžko se definuje pojem "zvládnutí" a kdo si myslí, že to má v ruce si většinou nabije hubu
jinak z těch výše uvedených odkazů se dá většina použít, fakt, je duležítý se dívat, tak kam chci jet a nikdy jinak, přenášení váhy, tlačení vnější nohou do stupačky v zatáčkách atd. si vyzkoušíš a prostě na to přijdeš, nauč se jezdit ve stoje, vodit tu motorku ve stoje, brzdit a řadit ve stoje
s těma řidítkama je to individuální podle výšky jezdce, no měl bys ve stoji být mírně pokrčenej v kolenech a tak nějak aby ses k těm řídítkám moc nehrbil a bylo to pro tebe přirozený, v tom videu od Čepeláka, jak sem někdo házel odkaz o tom něco málo je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
V práci je nuda ,takže ti tu klidně něco napíšu, těžko říct, zda ti to něco dá :)) Hned na zacatku takove "moudro" :D Je to až divné jak při offroad ježdění platí: "Když to nejde tak tomu pořádně nalož" :D
Základem ježdění je nastavení motorky na sebe, takže nastav si řidítka tak aby jsis je i při prudkém zatočení nevrážel do bricha a když sednes až na nádž aby jsi neměl ruce pokrivene jak paragraf. Dalsi vec jsou packy, nejde o ani tak o sklon, i kdyz na enduro a lesni crcani je lepsi je mit vice dolu na MX zase skoro rovnomerne se zemi. Dulezita je vzdalenost pacek od riditka nastav si je tak aby jsi na ne pohodlne dosahnul a nemusel se pro ne "natahovat" (kazdy ma jinak velkou ruku a jinak dlouhe prsty), spojku i brzdu by jsi mel mackat maximalne 2ma prstama takze z toho pri nastavovani vychazej. Dale si taky nastav brzdu tak aby nebyla tvrda hned ze zacatku, opet to rikam podle sebe, pokud ma nekdo brzdu nastavenou ze je tvrda hned ze zacatku tak musis brzdit tak ze ji jenom primackavas coz znamena brzdit s natazenymi prsty, pro me opet dost neprijemne a odejdou brzy ruce, vice mi vyhovuje mit predni "nameko" a brzdit s ni zhruba v polovine jejiho chodu. U te 250, to nebude tak markantni, ale nastav si plyn tak aby ti nezabiral hned po kazdem cuknuti, u te 250 to nebude tak hrozny, ale na 450 je to "vystavujici". Nastav si jej tak aby mel na zacatku trosku vůli. Jeste doporucuju 2-prstove packy (del me maji lepsi uchop) a dobra vec jsou gelove gripy, nevybruji a nebolej zotho potom tolik prsty (alespon me), hlavne ty grypy nesmeji byt prilis siroke (velkej prumer), dobra volba je Progrip 788
. Zadní brzdu zhruba ve visce stupacky a to by melo byt asi vse.
Prvni veci bude asi postoj, sám s tím mám problémy hlavně při delším CC, kdy už mě ty nohy opravdu bolej. Ale dokud se clovek udrzi na nohou mel by stat, usetris tim ruce. A navic se motorka ochotneji vede a lepe se s ni trefis do stopy, kterou potrebujes. Stanim muzes hodne ulevit rukam at uz pri akceleraci tak i pri brzdeni. Do zatacky najizdej tak ze se snaz si sednou co nejpozdeji, motorku zasedni az v pulce oblouku dej tomu naloz a mas to za sebou :)) Tohle je ten pripad kdy se to lehce keca ale provedeni je mnohem horsi. Je dobre si na toto najit nejprve nejake lehci zatacky s vyjetou drazkou nebo necim do ceho se muzes "oprit"
Nejvice ti ale da jezdit, jezdit jezdit :)
Naposledy editováno 27.10.2010 06:35:56
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Uvalak>na vetsinu otazek by ti odpovedela kniha OFFROAD - technika jízdy motokrosu a endura
WTF? 699 USD ? :D Co to má bejt ? :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Joraell>WTF? 699 USD ? :D Co to má bejt ? :D
kde vidis USD? sice stoji 700, ale je tam hodne obrazku pro nekoho kdo zacina, si myslim skvela vecVyber si spis prirodni klasickou MX trat. Hlavne zadny supercross. No a na to ostatni uz prijdes sam.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně na MX/Enduro jízdu?
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně na MX/Enduro jízdu?
Inak Perno v piatok sa aj ja chystam na krst ohnom - test KX 250 a KX 450 model 2011 na motocrosovej trati v Šenkviciach
Ale tesim sa na to.
Vlado7>Ja by som sa chcel spytat ci pri podradovani pouzivate spojku alebo to tam len naslapete(ked to vobec ide)
Inak Perno v piatok sa aj ja chystam na krst ohnom - test KX 250 a KX 450 model 2011 na motocrosovej trati v Šenkviciach
Ale tesim sa na to.
nekdy s nekdy bez.
www.husqvarnaracingclub.cz/tipyatriky_technika_jizdy.html