http://www.jmctradin...pic_zbozi/bhe_51.jpg
co na to policajti muzu za to dostat pokutu ? nebo to nechají :)?
Pokud tě zastaví a všimnou si toho - což jakože určitě ... platíš.
Pokud tě nezastaví ... je to oka. Ale, ta helma je fakt na kolo, při pádu to podle mě moc nevydrží. Měl jsem závodní helmu a vlítnul do kanálu. Vystřelilo mě to do domu, co byl na straně a helma prdla jak meloun ... pochybuju, že jsem jel víc než 30 km/h ... takže to zvaž, jestli to stojí za to riziko někoho vézt.
Plánuju svézt sestru po parkovišti .. nikdo nikde, očekávaný rychlost kolem 10 km/h ... prostě pro ten pocit ... Takže já si vezmu helmu z kola, ale sestře půjčím svou na motorku . Takže takhle se nato dívám já ... je zbytečné k vůli tomuhle kupovat helmu, ale tu horší si vezmu já. Neodpustil bych si, kdyby náhodou spadla a bouchal se do hlavy ... Takže asi tak. Pokud by někdo chtěl svézt na delší trasu - tak holt ať si koupí helmu ... vozit někoho svátečně je blbé ... je to nebezpečný a dělat ze sebe mecenáše není vždy to nejlepší řešení. Sestře jsem to jíž oznámil, pokud bude chtít svézt na delší trasy - koupí si helmu a i oblečení !! Bez toho ji nevezmu (stejně tak i kohokoliv jiného, pokud by nešlo o jízdu po parkingu šnečím tempem). Případně ji trochu přispěju, aby neříkala a nekoupila si nějakou srajdu. Razím teorii, že ten co je za mnou to odskáče většinou hůř => minimálně stejná výbava jako řidič ...
1 reakcí na tento příspěvek helma na kolo
4 reakcí na tento příspěvek helma na kolo
Lépe řečeno, KDE nebo v JAKÉ knížce, V JAKÉM zákoně jsou pospány a vyobrazeny "správné" přilby na motorku...????
Na kolo nepoužívám žádnou, nesnesu to pocení do polystyrenu, spíš potřebuju šátek kolem čela, aby mi sál pot.
Ale naši rodiče jezdili na třipade bez helmy a žijou...
Jen se ptám na to nařízení, kde to najdu. Pindy si nechte na jindy...
Já ti nebudu nic vyvracet, ale i na obyčejným kole se dá slušně zmasakrovat , mám vlastní zkušenost a mnohaletou praxi v tomhle ... takže cokoliv, co je rychlejší beru vážně a to tak, že bych nato bez patřičné výbavy nevlezl .
Hele, nedělám ti kázání , jen ti chci říct, že na můj vkus máš docela hodně odvážné myšlenky .
S helmou tleskám, dobrý posun, ale radši bych pořešil i to oblečení i za cenu, že si nezajezdíš , kůže se sice hojí rychle, ale ne tak rychle, jak by sis přál a to je ještě ta lepší varianta ...
Jezdi opatrně ...
Nicméně každému dojde, že je lepší mít na hlavě něco, než-li nic. To určitě, ale taky ti dojde, že helma na kolo vydrží krapet méně než ta na motorku .
"Kdo chce tam, pomozme mu tam ..."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
hondacbf1000>A jak se pozná správná helma???
Lépe řečeno, KDE nebo v JAKÉ knížce, V JAKÉM zákoně jsou pospány a vyobrazeny "správné" přilby na motorku...????
Na kolo nepoužívám žádnou, nesnesu to pocení do polystyrenu, spíš potřebuju šátek kolem čela, aby mi sál pot.
Ale naši rodiče jezdili na třipade bez helmy a žijou...
Jen se ptám na to nařízení, kde to najdu. Pindy si nechte na jindy...
Jako skoro všechno u nás (v Absurdistánu) a v celé EU, přičemž tohle je jedna z mála věcí u kterých to schvaluju. Helma na motorku musí mít Ečko a homologaci určeného čísla (říkali mi to v autoškole, ale už fakt nevím,..), pokud to bude sebelepší helma a nebude mít homologaci, jako by nebyla. Tahle má možná homologaci na kolo (možná), ale na moto určitě ne,..
Naposledy editováno 29.08.2010 19:06:43
1 reakcí na tento příspěvek helma na kolo
Kazdopadne jak tu urco nekdo psal, je dobry vzit na vedomi, ze v pripade nejakyho problemu se na ty nehomologovany helme muzou hlavne pojistovny zacit vozit!
Pro ilustraci, kdyz jsem mel nehodu, tak se me dopravaci dukladne ptali "Mel jste nasazenou a radne upevnenou prilbu???"
FiffiQ>Jako skoro všechno u nás (v Absurdistánu) a v celé EU, přičemž tohle je jedna z mála věcí u kterých to schvaluju. Helma na motorku musí mít Ečko a homologaci určeného čísla (říkali mi to v autoškole, ale už fakt nevím,..), pokud to bude sebelepší helma a nebude mít homologaci, jako by nebyla. Tahle má možná homologaci na kolo (možná), ale na moto určitě ne,..
To debilní zprofanované "E"čko Ti nalepí kdejaký číňan na jakýkoli výrobek. Třeba na plíny pro důchodce...
Koupil jsem v Lídlu holící strojek za 499,-Kč (samozřejmě z Číny a noname) a to byste čuměli, jak velké má "CE"...
Já se ptám, KDE NAJDU VYOBRAZENÍ a POPIS "SPRÁVNÉ" helmy na motorku...???
Zatím se neumí vymáčknout ani jeden.....!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
Hugo.R>Muj tatik si na skutra bezne bere cyklohelmicku. On je proste takovej a nema cenu to resit.
Kazdopadne jak tu urco nekdo psal, je dobry vzit na vedomi, ze v pripade nejakyho problemu se na ty nehomologovany helme muzou hlavne pojistovny zacit vozit!
Pro ilustraci, kdyz jsem mel nehodu, tak se me dopravaci dukladne ptali "Mel jste nasazenou a radne upevnenou prilbu???"
Normální. Když jeden fasádník spadl z lešení, tak mu mistr běžel nasadit přilbu dřív, než mu začali dávat první pomoc... Idiotské předpisy proti přírodě. Integrálka na motorce má opodstatnění, když je pevně na hlavě, ale stavařská helma padá s větším poryvem větru...
No nic, jen se utvrzuji, že nikde není popsáno, jak má vypadat správná helma na motorku...
Na choperech jezdí kyblíčky, že je to výsměch a světe div se, mají "E"...
a promin, ale na 125 se obejit bez obleceni?? ona treba sestistovka neni o moc vyssi, takze vyskovy rozdil padu nehraje roli, a zkus si treba v riflich a mikine seskocit z te stopetadvacitky na asfalt pri rychlosti byt i 60kmh (to ze stopetadvacky umi i pres 100kmh ani nezminuju, tam by to bylo daleko horsi)... ja i na posranem Simsonovi jezdil v prilbe (joo tehdy Airoh Speedfire), motorukavicich, textilni motobunde a pevnych botech.. a jeste sem se citil blbe ze mam nohy nechraneny.. a to ten simson byl rad ze udelal 70kmh... na stopetadvacu bych bez kompletniho obleceni (aspon textilniho, treba nejakou nejnizsi radu od MBW, Nazranu apod - rukavice, gate, bunda, boty, paterak) nelezl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
Omlouvám se, že jsem nešel do hloubky, ale na motorku prostě beru komplet integrálku a né ty pseudo výsměchy ... na kole jsem spadl už tolikrát na bradu a jen díky tomu, že mám komplet helmu ještě mluvím ... Takže i ty helmy na skůtr, co nemají bradu sice primárně splní předpisy - ale reálně to není tak bezpečný ... jeden blbej šutr co ti vezme čelist a pá pá ---
Zkus zapřemýšlet, jak dopadne helma na kolo a na moto, když do ní flákneš baseballkou ... Já tady ani tak neřeším předpisy, které by dotyčný porušil a cvakal peníze - to ti nic neudělá se zdravím ... ale bezpečnost dané helmy, na tom se snad shodneme ...
Přijít o peníze k vůli pokutě je mrzuté, to je asi tak vše ... přijít o čelist nebo si ji "jen" zlomit je mnohem horší a to ti je pak pokuta celkem ukradená ...
Celé jsem to vztahoval hlavně k bezpečnosti ... nějaká pokuta je vedlejší ... nejdřív zdraví ... pak dlooouho nic a teprve pak nějaký peníze ... asi tak .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
Zapátrej...???
Pátrám průběžně už roky...
Nedokážou odpovědět ani v autoškole...! Hlavně že pokutovat se zelení mužíci nestydí...
Je to fraška.
No, to že to neví v autoškole se nedivím, když jsem se ptal na některé nejasnosti, tak na mě taky koukali, jestli jsem z Marsu a to vědět měli , takže asi tak ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
hondacbf1000>[quote]Breakpain>hondacbf1000> No, ... už jsem ti to psal , zapátrej a najdeš přesné znění, ale je to o těch homologacích a příslušných pevnostních testech ... nic víc v tom nehledej. Helma primárně chrání mozek, to že si urazíš čelist už moc neřeší (viz choper helmy) . Najít se to určitě dá, upřímně já to nedělal, jezdil bych i v helmě co je neschválená, pokud by bylo průkazné, že je to bezpečnější .
Zapátrej...???
Pátrám průběžně už roky...
Nedokážou odpovědět ani v autoškole...! Hlavně že pokutovat se zelení mužíci nestydí...
Je to fraška.
Pleteš se,.. homologace = přilba prošla testy ve Státním zkušebním ústavu (úspěšně), je uplně jedno jak vypadá. Kdejakej číňan ti nalepí CE, což ale znamená Conformance Mark a je to přizpůsobení výrobku evropským standardům - se zkušebním ústavem to nemá nic společného.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
FiffiQ>Pleteš se,.. homologace = přilba prošla testy ve Státním zkušebním ústavu (úspěšně), je uplně jedno jak vypadá. Kdejakej číňan ti nalepí CE, což ale znamená Conformance Mark a je to přizpůsobení výrobku evropským standardům - se zkušebním ústavem to nemá nic společného.
Tak teď jsi mě rozesmál
Prosím Tě neříkej to nikde nahlas, ať se Ti nesmějí někde na veřejnosti...
Opakuji, že to lepí na COKOLI KDEJAKÝ číňan a ujišťuji Tě, že žádnými testy ve Státním zkušebním ústavu se nezdržoval...!!!
A kdybys měl pravdu a všechny přilby s označením CE prošly státní zkušebnou, je zbytečné se na spoustě vláken na MCZ dohadovat, že správný motorkář musí mít jen SHOEIku nebo ARAIku za 15-20litrů a že přilba za 2-3litry je shit...!
Protože když všechny schválila ta Státní zkušebna, jsou v pohodě i ty z Lídlu za 900...!!!
Karkal>hláška pro spolujezdce stačí je podle mě kravina nevim jak ty, ale já bych si spíš neodpustil, kdyby se stalo něco tomu, kdo jede za mnou (většinou pro mě důležitej člověk) než kdyby se to stalo mě
jo, tuhle obvyklou hlášku taky žeru. když se narychlo upeklo, že svezu přítelkyni, ona dostala novou helmu (co jsem právě koupil sobě) já si vzal starou dobitou ludru, sundal sem chrániče a dal je jí a pak jsme opatrně vyrazili. myslím, že když je zle, je na tom spolujezdec často hůř, vidí ten průser později
Tak nevím jaké používáte přilby, ale ten kdo dodává na trh homolované přilby má za povinnost je označit štítkem (většinou přišitým na upínacím pásku). Je tam v kolečku E13 a pod tím je číslo schvalovacího protokolu případně typ helmy, pokud se jednalo o hromadnou typovou schvalovačku. Taková přilba slňuje základní podmínky zákona.
Žádné CE to nenahrazuje. Mám doma několik přileb a na každé je číslo protokolu jiné. Mám taky půlvořech na čopříka a tam je sice CE, ale jinak o homologaci ani čárka. Když s takovou helmou bourám, jako bych žádnou neměl... pro pojišťovnu i pro svoje zdraví... Vozím ji občas v kufru pro stav nouze, když není místo, abych měl alespoň něco pro spolujezdce a podle toho i jezdím...
Naposledy editováno 31.08.2010 13:50:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
hondacbf1000>Tak teď jsi mě rozesmál
Prosím Tě neříkej to nikde nahlas, ať se Ti nesmějí někde na veřejnosti...
Opakuji, že to lepí na COKOLI KDEJAKÝ číňan a ujišťuji Tě, že žádnými testy ve Státním zkušebním ústavu se nezdržoval...!!!
A kdybys měl pravdu a všechny přilby s označením CE prošly státní zkušebnou, je zbytečné se na spoustě vláken na MCZ dohadovat, že správný motorkář musí mít jen SHOEIku nebo ARAIku za 15-20litrů a že přilba za 2-3litry je shit...!
Protože když všechny schválila ta Státní zkušebna, jsou v pohodě i ty z Lídlu za 900...!!!
Už nevím jak ti to mám vysvětlit. CE není ta homologace, je to úplně jiná a skutečně zbytečná věc a proto si jí tam číňan nalepí. Homologace je označena číslem E13 a pod tím nějak číslo schválení,.. prostě to tak je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
hondacbf1000>Tak teď jsi mě rozesmál
Prosím Tě neříkej to nikde nahlas, ať se Ti nesmějí někde na veřejnosti...
Opakuji, že to lepí na COKOLI KDEJAKÝ číňan a ujišťuji Tě, že žádnými testy ve Státním zkušebním ústavu se nezdržoval...!!!
A kdybys měl pravdu a všechny přilby s označením CE prošly státní zkušebnou, je zbytečné se na spoustě vláken na MCZ dohadovat, že správný motorkář musí mít jen SHOEIku nebo ARAIku za 15-20litrů a že přilba za 2-3litry je shit...!
Protože když všechny schválila ta Státní zkušebna, jsou v pohodě i ty z Lídlu za 900...!!!
Takže tady je vysvětlení jak vypadá homologační štítek a co obsahuje
E1 - číslo evropského státu, který udělil schválení E1 - SRN, E2 - Francie, E3 - Itálie, E8 - ČR
04301171 - dvojčíslí 04 udává číslo změny předpisu, podle kterého byly provedeny schvalovací zkoušky
Nr.88684 - pořadové číslo výrobku (nepovinné označení)
Chtělo to jen 2 min hledání na NETu
Naposledy editováno 31.08.2010 22:03:30
FiffiQ>Už nevím jak ti to mám vysvětlit. CE není ta homologace, je to úplně jiná a skutečně zbytečná věc a proto si jí tam číňan nalepí. Homologace je označena číslem E13 a pod tím nějak číslo schválení,.. prostě to tak je.
Pleteš si POJEM a PRŮJEM...!!!
E13 Ti označuje POUZE TO, že máš helmu z LUCEMBURSKA... Nic víc. Stejně jako moje E6, že je z Belgie. Což je stejně BLBOST, protože moje je VYROBENA V ČESKU, ale pouze ji prodává belgická firma. Všechno je to zbytečné hádání. Ptám se na jedno a to samé: KDE je popsáno, jak má vypadat helma na motorku???
The "E" mark is based on ECE regulations issued by the Economic Commission for Europe, which is based in Geneva.
It is an organizational part of the UN and the members are EU countries and many others.
Therefore, the acceptance of approved components is much broader, especially in the eastern part of Europe.
It is necessary to confirm whether a particular country has accepted (signed) the application of an ECE-regulation; as the application it is not mandatory for the countries .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) helma na kolo
bob-dreamer>Takže tady je vysvětlení jak vypadá homologační štítek a co obsahuje
E1 - číslo evropského státu, který udělil schválení E1 - SRN, E2 - Francie, E3 - Itálie, E8 - ČR
04301171 - dvojčíslí 04 udává číslo změny předpisu, podle kterého byly provedeny schvalovací zkoušky
Nr.88684 - pořadové číslo výrobku (nepovinné označení)
Chtělo to jen 2 min hledání na NETu
Takových štítků Ti kdejaký vietnamec nasere (čti NAŠIJE) za 5 minut šest tisíc
Chceš snad začít vyrábět přilby Víš, mám za sebou atesty na přídavná zrcátka na auta, která jsem vyráběl 91-98 v počtu až 10tis měsíčně, takže o schvalování věcí pro silniční provoz něco vím. Tehdy nebylo Ečko, ale značka 8-SD.
Tohle jsem si nevycucal z prstu...
E1 - číslo evropského státu, který udělil schválení E1 - SRN, E2 - Francie, E3 - Itálie, E8 - ČR
04301171 - dvojčíslí 04 udává číslo změny předpisu, podle kterého byly provedeny schvalovací zkoušky
Nr.88684 - pořadové číslo výrobku (nepovinné označení)
Obrať se na výzkumný ustav motorových vozidel, který snad stále v ČR homologuje výrobky určené do silničního provozu a oni Ti poskytnou technické parametry podle kterých helmy testují. Ty jako výrobce jim dodáš vzorek a oni tě s tím vyhodí, nebo Ti dají E8 :))) Za to zaplatíš pár desítek tisíc a dostaneš certifikát, který po Tobě bude chtít každý prodejce pokud bude na výrobku uvedena značka E8 apokud jde o helmy, tak by ho chtít měl . Tedy dřív ho po mně chtěli, aby se tím chránili před ČOIkou. Dneska ho třeba nechtějí. Zákazník je zopovědný za to, že nepoužívá nehomologované věci v silničním provozu. Takže pokud to není homologované a někdo si tam lípne Ečko nic se neděje do doby, než si někdo ublíží... Vinen bude ten, kdo dodal výrobek na trh. Prodejce se zbaví odpovědnosti v dobré víře, že falešný certifikát byl pravý a dovozce nebo výrobce si to odzkáče právně... Jak říkám, nic se neděje, dokud se nic nestane...
Naposledy editováno 01.09.2010 00:37:50