Na N15YC jezdím přes 15let všechny jawy, protože mi to doporučil známý servisman, sám jawař..
S nynější jawou jsem ani po 65tis km na pístech neviděl žádné poškození vršku..
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
Svíčka s vysunutým jiskřištěm je v kombinaci s chudou směsí vražebná kombinace pro motor 638. Spousta lidí Y svíčkou propálila píst, spousta ho ještě propálí. A blbci se nepoučí z chyb jiných. Nicméně vyřeš i tu chudou směs. S normální svíčkou sice nepropálíš píst, ale přehřívat a přidírat se to bude dál.
Přisávat to může mezi válcem a karterem. Pokud by to přisávalo přírubou, chudé by byly oba válce. V případě špatného gufera by to nějakej čas hrozně hulilo, než by to sežralo olej z převodovky. Jinak z výroby má u 638 levej válec sklony k chudší směsi. Až sundáš ty válce a uvidíš jak "přesně" jsou udělaný otvory v litinové vložce, přestaneš se divit. Je dobré vzít pilník a srovnat to. Ne podle hliníkového kanálku, ten je taky křivý, ale podle šuplery tak, aby kanálky měly hrany stejně vysoko od vršku válce a tímpádem stejné časování. A ubruš taky ten šteft trčící do sacího kanálu.
Honza-TA950>To se mi před dvaceti lety na bizonu stalo taky - diagnóza byla chudá směs
Bison snad měl na ty písty jó slabinu. Já ho měl tehdy jen chvíli a byly z toho dva písty v hajzlu: jeden propálenej, druhej se utrh. Když jsem ho prodal, tak tomu klukovi po chvíli taky odešel motor, jestli teky píst to nevím, ale je fakt, že víc tu motorku už nikdo jezdit neviděl.
634-se mi kousala, ale dala se s tím vždycky dojezdit aspoň sezóna, nedocházelo tam k totálním destrukcím.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
olin>Hoši díky za vaše rady. V pístu díra ,že by prostrčil malíček. Jezdil jsem na svíčky Y a často jsem dával u Schelu 100 oktanový benzín.
A co ten 100 oktanový benzín? Někde byl test na důsledky používání vysokooktanového benzínu v motorech tomu nepřízpůsobených (v autech), tam to bylo krásně popsáno. Vysokooktanový benzín nestihne shořet ve stejné době jako běžný benzín a proto dohořívá ve výfukovém potrubí, což se v praxi projeví nejdříve zničením katu, v některých případech dokonce došlo k upálení výfukových ventilů.
Takže to by mohlo jednoduše vysvětlovat to propálení pístů, prostě pokud ta směs hoří déle, tak je píst déle tepelně namáhán..
Píšete o Y svíčkách, nevím jestli všichni o stejných, Brisky s dodatekm Y (N15Y) mají více vysunuté jiskřiště. S těmito svíčkami motory v praxi lépe startují, já s tím problé mneměl, bylo mi doporučeno expertem, na tyhle svíčky jezdí všechny jawy, které se mu dostaly v servisu pod ruky..
A byla strašná móda používat Y-Splitefire svíčky
A tam mám skutečně zkušenost, že to neházelo jiskru kde mělo, ale jiskřila mezi elektrodou a pístem. V servise mi známý řekl, že to je je normální a na zkoušečce to šlo krásně vidět.. Ale je to jen jedná má ověřená zkušenost (a ještě ne v mé moto), třeba to mohla být vadná svíčka..
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 Tramp Oilmaster - propálený píst
Tenkrát to vysvětloval tím, že jiskra by měla být co nejvíc ve spalovacím prostoru. Pochopitelně musela mít vhodnou tepelnou hodnotu kvůli samozápalům.
Jezili jsme ale na jiný benzím - té době na Speciál. Už ani nevím kolik měl oktanů. Mazalo se M6A, který svíčky zasíral a vysunuté jiskřiště to krásně řešilo. Píst jsem propálil jednou v životě na Tatře 613 s LPG. Tam to zavinily studené starty s LPG, kdy se mikrokapky nrsplynovaného propanu usazovaly na stěnách válce i pístů a odhořívaly spolu s částečkama hlinku.Ale to je jiný šlek kávy.
je to stupeň komprese , tvar spalovacího prostoru , mazání -poměr směsi , použitý benzín a konečně i nárust výkonu u novějších motorů. Možná , že propalování pístů u 350 je způsobeno souhrnem nepříznivých okolností , ať už je to chudá směs , což je asi základní problém a pak palivo a konečně i svíčky. Možná , že i používání svíček s nevhodnou tepelnou hodnotou může k tomuto problému přispět.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
správné umístění rozety na ose Jawa 350 Tramp, Jawa 350/640 | Harry666 | 12 | 3.9.2019 v 09:56 Harry666 |
Retro rukavice Jawa 350 Tramp, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350... | maky_bart | 6 | 9.7.2018 v 10:41 udinar |
Padáky Jawa 350 Tramp | Bastypat | 4 | 18.3.2018 v 12:04 tramp57 |
Světlo na Trampa Jawa 350 Tramp | tramp57 | 14 | 18.3.2018 v 11:58 tramp57 |