paolo_novy Přidat reklamu

Téma: hlinik nebo slitina???tot otazka???
16.8.2010 v 18:51
mam tu par fotek,je to vicko vodni pumpy potrebuju ho nechat zavarit ale netusim jestli to je cistej hlinik bo nejaka slitina:((diky.


hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 18:52 | Nahoru | #1
dalsi

[img]

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 18:52 | Nahoru | #2
Slitina hliníku. Zavařit by to jít mělo.

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 18:52 | Nahoru | #3
a dalsi

[img]

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 18:53 | Nahoru | #4
a jeste jedna

[img]

1 reakcí na tento příspěvek hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 18:54 | Nahoru | #5
Čistej hliník se snad na žádným dílu motorky nepoužívá. Takže slitina. Otázka je z čeho.

(reakce na) hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 19:29 | Nahoru | #6

PEPAFJR>Čistej hliník se snad na žádným dílu motorky nepoužívá. Takže slitina. Otázka je z čeho.



přesně tak.. ale to ti řekne s jistotou jen někdo,kdo má s vařením těchto materiálů zkušenosti... ten to pozná a zavaří... ale jestli to je jen takhle víčko pumpy, tak bych se spíše porozhlídl po jiném víčku....
Někam to povezeš svařit, dáš za to 2 kila, bude to vypadat hnusně.... jiné víčko bys mohl kolem 500,- sehnat...

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:09 | Nahoru | #7
Z vnitřní strany bývá označení o jakou slitinu se jedná.

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:10 | Nahoru | #8
na víčko to nejezdí

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:11 | Nahoru | #9
samotnej hliník je blbost, jak už psali, nějaká slitina, zavařit to půjde, jen nevim jestli se ti to vyplatí

1 reakcí na tento příspěvek hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:30 | Nahoru | #10
argon to vyřeší

1 reakcí na tento příspěvek hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:41 | Nahoru | #11
zkus to volíznout..jestli to je slaný tak to je slitina

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:46 | Nahoru | #12
Hoď to lidem co opravují al kola, většinou maj tiga, zavaří ti to tak aby to drželo, ale asi ti budou nadávat jak je to kurevský na vaření že ten zinek v tom hoří atd

(reakce na) hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:49 | Nahoru | #13
Skalák> to si pleteš se slaninou

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 20:59 | Nahoru | #14
Vicka byvaji samozrejme slitina, ale velmi casto s nezanedbatelnym obsahem horciku. Zavarit lze velmi obtizne, casto pak prolina olej. Radim koupit jine (ale da se i uspesne dotmelit!).

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 21:48 | Nahoru | #15
Na rozdíl od úchytů motoru je tohle věc, která ba měla jít zalepit epoxidem, ale bacha na výběr toho správného, chladící kapalina nedělá každému dobře.

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 21:52 | Nahoru | #16
slitina hliníku s hořčíkem většinou. zkušený svářeč by si s tím měl poradit. trochu to pění, dělá to lunkry, ale svařit se to dá.

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 22:20 | Nahoru | #17
Ještě k předchozímu (vaření je samozřejmě víc košer, ale i s tímhle je to v pořádku, navíc se dá oprava udělat "neviditelně"): lepidýlko . Pokud nesedí oba kusy natěsno, je lepší třeba toto

(reakce na) hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 22:55 | Nahoru | #18

Zil>argon to vyřeší



sám to nevyřeší

hlinik nebo slitina???tot otazka???

16.8.2010 v 23:48 | Nahoru | #19
Cuzz. Tak o cisty hlinik jse urcite nejedna ale o slitinu hliniku.S fotek toho moc nepoznam jak uz psal rutan muze se jednat o slitinu hliniku a horciku tato slitina jse naziva hydronalium a je pomerne dobre svaritelna.Ale ze zkusenosti jsi myslim ze jse nebude jednat o tuto slitinu ale o slitinu hliniku,medi a horciku a nebo hliniku medi a niklu.Vsechny tyto slitiny jsou za dodrzeni vsech podminek hlavni je priprava cistota atd... dobre svaritelne. pokud jse jedna o slitinu hliniku,horciku a zinku je uz problem pri svarovani pokud procento zinku presahne 10% je to prakticky nesvaritelny. jedina metoda je pajeni.Metodu svarovani bych volil TIG ochranou atmosferu plynem ARGON je samozrejmosti o cistote aspon 5.6 pridavny material bych zkusil pouzit drat AlMG4,5Mn, AlMg5Cr nebo AlSi5. Presne hodnoty by ukazala az chemicka analiza materialu a podle toho zvolit pridavny material.jeste doplnim ze vzik poru a peneni svaru je klasicky jev kdyz je material kontaminovany i nepatrnym mnozstvim mastnoty.Je za potreby vybrousit svar az na cisty kov predehrev na 150 az 170 °C,nikdy ale neprekrocit 200°C,!!!(odpari jse tim nektere necistoty)potom okartacovat a zavarit znovu.kartacovanim jse odstrani oxidacni vrstva AL203 ktera vznika pri ohrevu.Oxidicka vrstva je silne hygroskopicka proto muze pri svarovani dochazet k pohlcovani vodiku z odparujici se olejove kontaminace a tim nadmerne porosite svaru muzu jse zeptat od kud jsi ??? Pokud jsi nekde z okoli ceskych budejovic nebyl by problem abych ti to zavaril

Naposledy editováno 17.08.2010 00:10:37

hlinik nebo slitina???tot otazka???

17.8.2010 v 07:20 | Nahoru | #20
Značkuju, brkovec je kousek to se může hodit

hlinik nebo slitina???tot otazka???

17.8.2010 v 08:02 | Nahoru | #21
Vždycky je to slitina! Já tyhle krámy svařuju drátem AlSi5 a argon 4.6 (TIGem) a nemám s tím žádný problém.Samozřejmě je to třeba obrousit a odmastit. www.alsvar.cz

hlinik nebo slitina???tot otazka???

17.8.2010 v 16:18 | Nahoru | #22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 blingdoogie 23 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 Novajs45 3 28.5.2023 v 14:22 Novajs45
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 dolezel 9 17.8.2022 v 06:26 dolezel


TOPlist