PS: Ten název tématu...
1 reakcí na tento příspěvek honda cbr 954
Nejsem žádný studovaný odborník v oblasti motorů, k poznatkům jsem
přišel postupným empirickým postupem
Pokud nainstaluješ "sportovní" vzduchový filtr (např. KN),
tak zvýšíš propustnost proudícího vzduchu v sání.
Větší množství vzduchu společně s jeho rychlejším prouděním
urychlí vyplachování směsi (benzínu) ve válci.
Pokud bude na motorce instalován ještě navíc "laděný"
výfuk, tak se efekt proudění a ochuzení směsi jen znásobí.
Tento následný efekt má jednu velmi podstatnou vadu, kterou
je výrazné ochuzení bohatosti směsi, což motoru velice vadí.
Dochází tak k přehřívání ve spalovací části motoru, zejména ventilů
a jejich sedel, které jsou konstrukčně chlazeny právě proudící směsí,
respektive jejími složkami.
Toto se může projevovat např. kolísáním volnoběžných otáček motoru
(zkušenost u FZ6), střílením do výfuku (zkušenost u XB12s a Raptoru 1000)
a odpálením sedel ventilů (zkušenost u VTR1000F a Fároši 954).
Z výše uvedeného Ti píši své osobní názory na tyto kombinace "tuzingu":
1/ sportovní filtr + seriový výfuk = vyhozené peníze, paskvil který nechápu
2/ sportovní filtr + laděný výfuk = nejhorší pro motor (chudá směs, díra ve spodku,
střílení do výfuku, problémy s volnoběhem)
3/ laděný výfuk + seriový filtr = kompromis, který respektuju (cena/vzhled/zvuk)
4/ laděný výfuk + sportovní filtr + PC na úpravu směsi + odladění na brzdě = TAK TO MÁ BÝT
(u Fároše 954 to dá poctivých 6 koní a 7 Nm po přepočtení na motor - záleží na kondici
stroje)
A teď příklad z osobní zkušenosti s 954-kou s KN + Ixil bez PC, takže nepíši hlouposti.
Pokud to "sprasíš" tou nejhorší cestou, tzn. filtr + laďak a nedáš tam PC, tak:
1/ do výfuku to skoro střílet nebude, protože máš stříkačku s přívěrou
2/ bude to lehce houpat s volnoběhem
3/ od 2 do 4 tis. ot. bude v křivce výkonu a krouťáku díra jako "prase"
4/ větší výkon bude jen tvoje zbožné přání (na brzdě o 3 koně a 5 Nm méňě oproti serii)
5/ při najetých 60 tis. km zjištěny podpálené ventily na 1. a 4. válci
Toť můj názor, ahoj Aleš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
Je to prostě placebo efekt. Měřit výkon rukama a zadkem není přesná metoda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
MartinCBR6R>Aaronek>
Je to prostě placebo efekt. Měřit výkon rukama a zadkem není přesná metoda
Aronek ma pravdu, ale placebo nevim. Mel sem moto na brzde ve 2 variantach (stejna brzda, stejny den):
a) KN + ladak
b) KN + orig koncovka
a rozdil byl asi 8 koni ve prospech ladaku (ale muze to byt klidne tak, ze KN+orig naopak vykon zhorsi)
ted mam jen ladak a orig filtr, v 52tis mi odesly dily v hlave, ale spis casti, na ktere toto vliv asi nema (obrousena vacka, rozklepane ventily, obrousene hrnicky), podpalene ventily nebyly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
Jediný co by mě lákalo na laďáku je ten zvuk, jestli budu mít o pár koníků víc mě moc nevytrhne (i když 8 už by bylo poznat, já myslel, že je to +- 2 koně).
No nic, já počkám, až někdo zboří CBR s komplet Akrapem full system tak šikovně, aby se Akrapovi nic nestalo, a bude to prodávat
Ale jak na to koukám Akrap i s vyladěním získa maximálně 6.4 koní (na moji motorku) - A TO JSOU KOMPLET CELÝ SVODY a KONCOVKA! Jestli si z toho vymáčkl 8 koní navíc bez vyladění jenom kvůli koncovce, tak nechápu jak...
EDIT: Pro ZX10R je to o 4 koníky navíc a to jsou zase komplet svody a koncovka a po vyladění
Naposledy editováno 22.07.2010 23:53:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
MartinCBR6R>Bubrak ZX10R>
EDIT: Pro ZX10R je to o 4 koníky navíc a to jsou zase komplet svody a koncovka a po vyladění
To je prece jenom koncovka.
1 reakcí na tento příspěvek honda cbr 954
Naposledy editováno 23.07.2010 10:30:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
FiZzeR>když tam dáš jen samotnej filtr (náhražka sériového "papíráku"), tak se nezmění nic, jen bude k lepšímu že je ten filtr pratelnej.
Ale di ty brebto.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
Bubrak ZX10R>Ale di ty brebto.
co bych ditoval, dyť je to fakt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
FiZzeR>co bych ditoval, dyť je to fakt
KN ti zmeni smes (bez dalsich uprav), zvysi teplotu v motoru a zvetsi opotrebeni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
Bubrak ZX10R>KN ti zmeni smes (bez dalsich uprav), zvysi teplotu v motoru a zvetsi opotrebeni.
Ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
FiZzeR>Ne.
No jo! Nebo snad chces rict, ze mi odesla hlava motoru proto ze by to Kawa blbe vyrobila? To si dobre rozmysli.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) honda cbr 954
Bubrak ZX10R>No jo! Nebo snad chces rict, ze mi odesla hlava motoru proto ze by to Kawa blbe vyrobila? To si dobre rozmysli.
NE pořád platí Ohledně tý hlavy nevim, v tom bude určitě nějaká sabotáž ze strany hondy
2 reakcí na tento příspěvek honda cbr 954
Máš stříkačku s přívěrou, no.
Ale mohla bys mi prosím napsat jaký "odborník" tě
nakonec přemluvil jít jen do samotného sportovního
filtru? A čím opodstatnil tuto volbu?
Ptám se prostě proto, že mě zajímá důvod této,
ve tvém případě nesmyslné, koupě, která nemá žádný
efekt a navíc "kurví" motor.
P.S. Nic proti Tobě, prostě Tvoje rozhodnutí.
Jinak mnoho šťastným km s 954-kou.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |