Casperxi, ta voda v nádrži se Ti může zkondenzovat doma v garáži během zimy či po ní. I když v té garáži topíš... já osobně používám na každých najetých 1Otis km jedno balení System Guard od Motorexu.
To Cooker: nechápu kde si vzal že pumpa v Břestu má nejhorší pověst... já tam jezdím asi 10 let pravidelně auty i na motu a nikdy žádný problém. 10 let se ta pumpa brání "barevné" (viz níže) konkurenci a to by s nejhorší pověstí asi těžko dokázala. Vlastně jeden problém by tu byl - občas čekám než se u stojanu uvolní místo.. poslední dobou tam bývá fronta dvou, tří aut na 1 stojanu.
Jak psal Danielos, největší sračky jsou příměsy řepky do benálu i nafty. Všichni tu nadáváte na to, že čerpačky pančují (ředí), ale už se nepozastavujete nad tím, že každý z vás za život auta či motorky dáte zhruba 50 000Kč na opravu motoru, jenž je výsledek používání této ekosračky. A je jedno jestli máte stříkačku či karbec Pak nadáváte že se tam a tam pančuje. Slyšel jsem, že se proti řepce dá bránit jedině aditivy.
Btw. nejsou žádné "neznačkové" či "značkové" pumpy. Všechny musí podléhat ISO normám a dalším certifikátům nejen kvality.. Pumpy jsou buď "barevné" (tj. mezinárodní společnosti typu Shell atd) a "nebarevné" (tj. ty ostatní malých a středních podnikatelů).
HOGW
1 reakcí na tento příspěvek kde ředí benzín?? :)
Od té doby už na Shellce neberu. Ted beru na Benzině a zatím se mi to nestalo.
1 reakcí na tento příspěvek kde ředí benzín?? :)
Osobně LukOil
2 reakcí na tento příspěvek kde ředí benzín?? :)
Pred tydnem jsem se vratil z Rakouska,kde jsem tankoval u no name pump i u znackovych a dojezd na 22 l nadrz u x 11 bylo kolem 310 km a potom zacala svitit rezerva....tady natankuju a rezerva mi zacne svitit kolem 280 km.....a nehledejte to ve stylu jizdy....ten moc odlisny nebyl....natankovano v rakousku prejezd pres Nemecko na chatu a domu.....na tachaci 307 km a rezerva opet nesviti......
Secteno podtrzeno v Ceske republice je tzv. spinave palivo.....,nebo nekvalitni ...,jak chcete.....proc...? Lidem to zrejme nevadi,proto drzi hubu...a vesele se tu nabizeji sracky....
Dle slov meho kamarada co ma servis a byl u kuriozniho pripadu,kdy odesel motor na BMW najeto cca 250 000 km.....BMW pro Cechy dela udajne tzv. kitovou sadu ,kde je cerpadlo a vysokotlake vstriky ...cena cca 100 000 Kc......a s oduvodnenim aby se toto nemuselo absolvovat doporucuje BMW tankovat v Nemecku,protoze v CR je udajne spinave palivo......dobry ,ne..?
E: pismenka
Naposledy editováno 15.07.2010 21:40:10
1 reakcí na tento příspěvek kde ředí benzín?? :)
Hothfar>Bukovany u Benešova, ředí vodou nebo maj starej benzín a ještě jim stojan ukazuje víc než je skutečnost.
Můžu potvrdit, ale je to už pár let a stará š120, od tý doby sem tam tankoval párkrát nevyhnutelně, a dobrý, tedy ještě se mi nestalo abych natankoval špatně ( ťuk ťuk), asi dobrý stroj
A když už sme u toho Benešova, tak EUrooil v Bene je taky co sem slyšel vyhlášený. Krom toho kamarádovy zamrzl benzív prej ani nebyl pořádný mráz (tankoval na právě tam)
1 reakcí na tento příspěvek kde ředí benzín?? :)
Minuly rok jsem nabral. Nejdriv smrdelo z vyfuku. Potom to netahlo. Bez sitice to zdehalo. No a zasrane karburatory bilou srackou, trysku regulerne ucpane bilou srackou. No a kdyz jsem jsem strcil nos do nadrze, tak jsem myslel, ze se do ni nekdo vyzvracel. hrozny smrad.
od te doby kdyz beru benzin tak k tomu cucham a Unicornu se preventivne vyhybam.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde ředí benzín?? :)
Mr.FiFI>Nebo se vyhnout tím, že budeš brát 100 oktan, tam ty bio složky nejsou..
Mas to nekde podlozne ze v tom neni lih? Kdyz ve vsech benzinech je povinej.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde ředí benzín?? :)
Muadek>Zatím zaklepu v Tank Ono v dolních měcholupech zatím dobrý motorka žije:D Ale taky to nemá dobrou pověst, ale mají tam nálepky schváleno ČOI :) takže když se něco pokazí kvůli tomu benzínu žaluji ČOI :D
V našem -velmi prohnilém- státě není zárukou žádná samolepka, nota bene od státního ústavu.
Jinak - já k tomu přistupuju jako ty. Zatim to jezdí, a když už nechce, jedu jinam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde ředí benzín?? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde ředí benzín?? :)
scalla>c.j.> prosím tě, tohle jsi tam nabral kdy? Beru tam pravidelně, co jsem u našich a problém jsem nezaznamenal. Jestli to je voda, poslal bych podnět na Ústav paliv a maziv, když se Shell chlubí pečetí kvality...
Je to 4 roky zpět, od té doby už jsem tam nebral, už jen u Pierana. Několikrát jsem zažil, že ke Kubínovi přijeli seřídit motorku, odjeli a za půl hodiny byli zpět, že nabrali benzín a najednou to nedrží volnoběh... Nabrali na shellce..
Tady nejde vůbec o kvalitu benzínu, ta bude určitě OK, ale jak jsou staré podzemní nádrže na hlučínské shellce? Jsou tam od dob vzniku Benziny.. A když se trefíš blbě a saje to ze dna, tak je průser na světě.
Zdar jelikož se to všeobecňě ví že benzín někde ředí...
Jestli se tím myslí ("všeobecně ví") ředění vodou, tak to fakt nejde - zkuste si to ve sklenici, voda spadne na dno jako šutr (má o čtvrtinu vyšší hustotu, není divu). Takže kdyby se o to někdo pokusil, bude se tankovat napřed voda (čerpá se ode dna) a nikdo od pumpy neodjede.
Ono to není zcela přesné - při pokusu o ředění voda vymyje z benzínu líh ("biosložku"). Pokud máte v garáži odměrný válec, nalejte do něj půl litru benzínu a malého panáka (20 ml) vody. Zatřepejte, a - tradá, na dně válce se oddělí vrstva o objemu minimálně dvou malých panáků. Líh se rozpustil raději ve vodě než v benzínu. Mimochodem, když tuhle metodu provedete pečlivě, můžete si tak stanovit obsah lihu v benzínu.
v Břestě není nejčistčí benál (natankoval jsem tam skoro plnou a ujel jsem možná 40km a začalo to zdechat a ve viších otáčkách netáhla... prostě nejela :D )
Logicky vzato, vždycky když se motorka posere, má v nádrži nějaký benzín, a ten se musel někde natankovat (pokud v nádrži benzín není, vina pumpy to fakt nebude). Ale nemusí to znamenat, že vina je na tom benzínu (obzvlášť, pokud to počkalo 40 km).
tak jsem vypouštěl benál a měl jsem v ruce 6,5l benálu a 1 vody (takové hnědé... prostě nějakej hnus
Já kdybych se rozhodl pro ředění benzínu (a kdyby to šlo - viz výše), tak už bych se praštil přes kapsu a místo vody z louže (kdo má jezdit s kýblem po poli) bych tam napustil z kohoutku. Takže kde se vzal hnus? Do nádrže se voda dostává "dýcháním": vzhledem k tomu, že nádrž tvoří spolu s rámem a pár dalšíma věcma obal motoru, při jízdě (a po ní, když na moto nefouká a teplo od motoru ohřeje co se dá), se pekelně vyhřeje a vyfoukne těkavé podíly benzínu odvětráním, ty s sebou vezmou i vzduch, který byl nad hladinou. A když se večer v garáži ochladí, nádrž se zase nadýchne čerstvého, včetně vlhkosti. A tak dokola, přičemž část vlhkosti může v každém cyklu nádech/výdech zkondenzovat a zůstat v nádrži (jak voda sedí na dně, už se nemůže odpařit).
... a ve chvíli, kdy je vody (se rzí z nádrže) tolik, že si lokne motor, jde se rozbít huba obsluze pumpy, na které se naposled tankovalo...
Dodatek - s motorkou je to daleko horší než s autem, tam nádrž nikdy 50 st. nedosáhne - není u motoru.
Jak psal Danielos, největší sračky jsou příměsy řepky do benálu i nafty.
Jak bylo napsáno, do benzínu se jako "bio" přidává povinně líh. "Řepka" (ve skutečnosti "něco co je podobné naftě a bylo to vyrobeno chemicky z řepkového oleje") se dává do motorové nafty. Vyskytly se případy, kdy se bionafta objevila v benzínu, ale nejspíš jako důsledek znečištění (zbytek v cisterně).
Krom toho kamarádovy zamrzl benzív prej ani nebyl pořádný mráz (tankoval na právě tam)
Aby zamrzl samotný benzín, musel by si na to kamarád přinést termosku s kapalným dusíkem; a to už JE pořádný mráz. Co zamrznout mohlo, je voda. Píšu mohlo, protože tu poslední roky máme ten líh, který si lijeme do nádrže s každým novým tankováním. A kdo má v mrazáku flašku vodky jako já, ví, že voda s lihem mrzne neochotně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde ředí benzín?? :)
kov>Bornys> Zkušenost s tím vyšším dojezdem, to píše kde kdo. Otázka je nakolik je to plynulejší a pomalejší jízdou. Na druhou stranu jsem tam měl průměrně o půl litru nižší spotřebu plně naložený než tady při sólo jízdě.
Taky už jsem nad tím přemýšlel proč mi vychází většinou v Rakousku a Německu lepší spotřeba. Spíš než lepším benzínem, je to u mě častějším dodržováním rychlostních limitů, kulturou jejich dopravy a koncepcí silnic.
Nicméně jsem u Shell v Itálii natankoval drahý humus, který se mojí mašině vůbec nezamlouval. Tak ono to asi zase tak o těch značkách asi nebude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde ředí benzín?? :)
natankovano v Cechach pred carou.....OMV Strazny...prejezd do Rakouska cca za 5 km...a druha motka byl kamos s manzelkou,ktera by ho asi po jizde vykostila,kdyby jel vic jak 100 km/h...
Nutnost dotankovat v Rakousku ...zacatek sviceni rezervy 278 km......po dotankovani a jizda po Rakousku rezerva zacina svitit cca pri 310 km.....Pri ceste domu...tankovani na rakouske strane(pred Pasovem) OMV.......cesta pres Nemecko...,prechod Strazny.....a jizda po CR.....tedy bez "prehnaneho dodrzovani".....dojezd domu....rezerva nesviti...stav km 311
Jizda ve dvou a nalozenej
Co mi napises ted.....?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kde ředí benzín?? :)
Bornys>*nuclearB*> Tak jinak pro neverici......
natankovano v Cechach pred carou.....OMV Strazny...prejezd do Rakouska cca za 5 km...a druha motka byl kamos s manzelkou,ktera by ho asi po jizde vykostila,kdyby jel vic jak 100 km/h...
Nutnost dotankovat v Rakousku ...zacatek sviceni rezervy 278 km......po dotankovani a jizda po Rakousku rezerva zacina svitit cca pri 310 km.....Pri ceste domu...tankovani na rakouske strane(pred Pasovem) OMV.......cesta pres Nemecko...,prechod Strazny.....a jizda po CR.....tedy bez "prehnaneho dodrzovani".....dojezd domu....rezerva nesviti...stav km 311
Jizda ve dvou a nalozenej
Co mi napises ted.....?
....jsem přesvědčen ,že mě to prakticky žere všude stejně. Dojezd +/- 100km u mě bylo vždycky rukama,tak to neřešim. Pokud bych ty paliva chtěl porovnat, tak jedině klasickou litrovou zkouškou a vidělo by se. Ale zatím tu potřebu nemám.