mám takový dotaz, na který se mi tady zatím nikde nepodařilo najít jednoznačnou odpověď, a tak zakládám nové téma.
Jde o to, že když jsem v autoškole jezdil na suzuki GS500 a při podřazování jsem házel meziplyn, tak jsem dostal od učitele pojeb, že jezdim jak na simsonu a že tim meziplynem ničim motor.
Teď mám týden svoje GSko a chci se zeptat, jak to s tim meziplynem je, protože když podřazuji a otáčky spadnou na 2 tis. a kopnu tam nižší rychlost a vylítnou třeba na 7 tis. tak mi to příjde, že to pro ten motor je pecka nebo se mýlím?
Předem všem díky za rady a přeji hodně km bez problémů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
šmudla>nečetl jsem to celý ale správnej meziplyn u motorky jaksi nejde - vymáčknout spojku odřadit na neutrál, pustit spojku , přidat plyn, zmáčknout spojku podřadit - pustit spojku... 5adilo se tak u liazek a starších aut- které neměli synchronizaci - nevidím důvod proč dávat meziplyn u motorek.
souhlas, jedině kvůli tomu aby se neuthlo zadní kolo při podřazení ve vyšších otáčkách
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
posmiros>assassin> tak mám pravdu a nebo kecám?
no cece nemas, se na tu spojku koukni, nekolik lamel vzdalenejch par desetin od plechu a to cele v oleji.. to proste dokonal motor neodpoji, jako s motorkou to nepopojede, ale hridel v prevodovce to nejspis utahne, samo ze to bude u kazdy moto trosku jiny, ale hlasity zapadnuti jednicky pri vymackle spojce rozhodne rika ze se tam preci jen neco tocilo... kdy na miste vytocis moto na 7tis a budes radit jedna bude to jeste vetsi rana... tzn uplne odpojena skrin od motoru asi spojkou nebude...
šmudla>posmiros> k tomu zase slouží antihoping a pokud ho nemáš - nevěřím tomu že protočení motoru bez převodovky pomůže.
vždyť já jim tady furt říkám že je blbost aby když to protočí že tam jdou kvalty líp podle mě to taky nemá smysl
šmudla>posmiros> k tomu zase slouží antihoping a pokud ho nemáš - nevěřím tomu že protočení motoru bez převodovky pomůže.
ale jo, kdyz si pred podrazenim vrknu a trefim se do otacek tak to pribrzdi zadnim kolem min.. antihop je k tomu ze to tam prave muzes sazet bez vrkani plynem ... ono na okruhu na vrkani a trefovani otacek nebejva tolik casu a je lepsi se soustredit na brzdeni a stopu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
assassin>no cece nemas, se na tu spojku koukni, nekolik lamel vzdalenejch par desetin od plechu a to cele v oleji.. to proste dokonal motor neodpoji, jako s motorkou to nepopojede, ale hridel v prevodovce to nejspis utahne, samo ze to bude u kazdy moto trosku jiny, ale hlasity zapadnuti jednicky pri vymackle spojce rozhodne rika ze se tam preci jen neco tocilo... kdy na miste vytocis moto na 7tis a budes radit jedna bude to jeste vetsi rana... tzn uplne odpojena skrin od motoru asi spojkou nebude...
no jasný ale že by to mělo nějaký výsledek to nevím, navíc by člověk musel trefit přesně okamžik když se mění kvalty, protože v postatě je vždy jeden z nich v záběru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Hoď motorku na stojan tak, abys měl zadní kolo ve vzduchu, dej neutrál, zmáčkni spojku, nastartuj... a vsadím se, že se ti zadní kolo začne pomalu otáčet (pokud ti nedrhne brzda). Jak je to možné, když žádná kola nejsou v záběru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1100Virago>posmiros: Schválně si zkus jeden test...
Hoď motorku na stojan tak, abys měl zadní kolo ve vzduchu, dej neutrál, zmáčkni spojku, nastartuj... a vsadím se, že se ti zadní kolo začne pomalu otáčet (pokud ti nedrhne brzda). Jak je to možné, když žádná kola nejsou v záběru?
protože vibrace od motoru (a tření mezi kolama a hřídelema, se spojkou to nemá nic společnýho)
to co říkáš ty by mělo vypadat takhle:
dej moto na stojan, ZAŘAĎ ZA JEDNA, zmáčkni spojku, nastartuj a drž zmáčklou spojku.
Naposledy editováno 12.07.2010 14:40:08
posmiros>no jasný ale že by to mělo nějaký výsledek to nevím, navíc by člověk musel trefit přesně okamžik když se mění kvalty, protože v postatě je vždy jeden z nich v záběru
jj, muselo by se to trefit v te chvilce bez zaberu (na toto "prizpusobeni" je asi nejlepsi provadet meziplyn/predplyn paralelne s razenim), jinak neni s cim pres tu ne uplne rozpojenou spojku tocit. Efekt nedokonale rozpojujici spojky byva markantni hlavne na zacatku jizdy pri prvnim razeni jednicky, jak pise assassin ("slepena spojka"). Dalsi rozpojovani uz je dokonalejsi...1100Virago>posmiros: Schválně si zkus jeden test...
Hoď motorku na stojan tak, abys měl zadní kolo ve vzduchu, dej neutrál, zmáčkni spojku, nastartuj... a vsadím se, že se ti zadní kolo začne pomalu otáčet (pokud ti nedrhne brzda). Jak je to možné, když žádná kola nejsou v záběru?
... ackoliv u mokre spojky z principu nikdy ne uplne dokonale kvuli viskozite oleje (eventualne muze byt jeste prilis povolena spojka sama o sobe). Porad je tam ale ten problem s kvalty v zaberu, ktery popsal posmiros.
... Takze si porad myslim, ze hlavni ukol meziplynu (ve smyslu "predplynu") u motorky je ve srovnani otacek pred pustenim spojky za ucelem snizeni jejiho opotrebovani srovnavanim otacek motoru s rychlejsim kolem a s tim spojeneho brzdeni motorem, ktere muze byt nekdy tak prudke ze pusobi smyk zadniho kola (toto resi antihoppingova spojka)...
EDIT: pismenko a doplneni
Naposledy editováno 12.07.2010 14:47:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1100Virago>FiZzeR: Samozřejmě, že modelová situace je se zařazenou jedničkou. Ale i s neutrálem se kolo roztočí, což je ještě paradoxnější, než se zařazenou rychlostí, protože teoreticky je mechanismus rozpojený hned dvakrát. A... přece se točí Vibracemi od motoru to pochopitelně není, protože není vůbec náhoda, že kolo se pokaždé roztočí ve směru jízdy. A to i na jižní polokouli
dobře, mělo to být spíš naopak... zásadní vliv na to má tření mezi ozubenými koly a hřídelema, ty vibrace tomu jen napomáhají
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Ramirez88>za sebe radím mít to v uchu a ruce a při podřazení pouštět spojku do plynu, tak abys vyrovnal ty otáčky
jenže proč bych se s tím měl ... otravovat, když udělám brnk, lup kvalt dolů a je.. a né čekat, jestli spoku pustím dobře a nic se nestane. "meziplyn" je několikanásobně rychlejší podřazení, než nějaké pouštění spojky a kdesi cosi...
virago - hezký příklad
Ale hlavni je preci se blizit k prechodu u ktereho stoji kraska a pri podrazovani si udelat ''to'' brrm a podradit hned mam na egu + 25% štěstí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Ovšem proti meziplynu taky nic nemám (viz důvody enusim2)
2 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování
myslím že je to otázka citu...občas taky vrknu při podřazování...
1 reakcí na tento příspěvek meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Luďazz: Opravdu je to jenom pocit, protože vrknutí nemá s převodovkou nic společného...
Ty sis to téma moc nepročetl, že?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
E: nebo mi snad chceš říct, že když pojedu 100 km/h, tak mi motor i tak předá nějaký krouťák přes vymáčklou spojku na převodovku? Trochu blbost, ne?
Naposledy editováno 14.07.2010 11:57:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Luďazz>1100Virago> Ale četl, jenom si nemyslím, že vrknutí má markantní vliv na převodovku při vymáčklé spojce tak, že zařadíš kvalt s menší ranou.
tak to si piš že má...zkus to na dvouválci..1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Bači>tak to si piš že má...zkus to na dvouválci..
Neserte mě soudruzi! Mám dvouvála s kardanem, ANO, vrknutí před podřazením JEDNOZNAČNĚ A BEZ DEBAT zabraňuje zablokování zadního kola nebo minimálně si alespoň nenabiješ koule. Ale to jenom proto, že roztočíš jak hnací, tak hnané lamely na stejnou rychlost, s převodovkou to samozřejmě prakticky nic nedělá! Jak by taky mohlo, když máš vymáčklou spojku (samo až na případ tření mezi olejem a nespojenými lamelami, viz výše).
E: přesněji hnací lamely roztočíš na rychlost hnaných...
Naposledy editováno 14.07.2010 12:02:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn při podřazování
Luďazz>Neserte mě soudruzi! Mám dvouvála s kardanem, ANO, vrknutí před podřazením JEDNOZNAČNĚ A BEZ DEBAT zabraňuje zablokování zadního kola nebo minimálně si alespoň nenabiješ koule. Ale to jenom proto, že roztočíš jak hnací, tak hnané lamely na stejnou rychlost, s převodovkou to samozřejmě prakticky nic nedělá! Jak by taky mohlo, když máš vymáčklou spojku (samo až na případ tření mezi olejem a nespojenými lamelami, viz výše).
E: přesněji hnací lamely roztočíš na rychlost hnaných...