paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Změna oleje 2T
18.6.2010 v 17:54
Chtěl bych přejít z minerálního na syntetiku, jde to u 2-taktu? Vím že u 4T jde motor do háje, ale u 2T je jiná konstrukce a nemám s tím zkušenosti. Nedávno jsem se začal zabývat motorkami...

Změna oleje 2T

18.6.2010 v 18:02 | Nahoru | #1
s mineralnima zkusenost nemam. Ja dycky pri vymene druhu oleje vylejvam ten predchozi ...

Změna oleje 2T

18.6.2010 v 18:37 | Nahoru | #2
Nejsem si jistej, jak je to přesně s přechodem minerál - syntetika (myslím, že to vadit nebude), ale obecně pokud začneš lít nějaký nový druh oleje, tak zpočátku to dost hulí, neboť každý olej se trochu jinak spaluje a ten nový může rozpouštět(smývat) usazeniny po tom starším... Osobně bych se toho tedy nebál, jen bych třeba první nádrž nalil toho nového oleje trochu víc než obvykle, pro klid duše.
Ale sám mám jen zkušenost s přechodem z M2T na polosyntetiku...

Změna oleje 2T

18.6.2010 v 19:20 | Nahoru | #3
dal bych si bacha, ten novej olej by mohl začít víc rozpoštět karbon a pak se ti někde odloupne kus takovýho karbonu no a zadřenej motor je na světě, ale platí to hlavně u přchodu z M2T na něco kvalitního

Změna oleje 2T

18.6.2010 v 19:29 | Nahoru | #4
musis mit duvod pro prechod z mineralu na syntetiku- pokud mas seriovy motor tak pro nej je lepsi mineralni olej, syntetiku bych pouzil pokud das motor do totalni GO nebo pokud udelas zasadnejsi zmenu- vyssi otacky, objem motoru apod. jde o to ze syntetika se spaluje pri vetsich otackach nez mineral tudis ve finale ti to spis uskodi nez prospeje, navic syntetika muze rozpustit usazeny karbon a motor ti zacne zvonit, protoze karbon vymezoval vule v pisnim krouzku a cepech. Takze pokud mas motor seriovy nech mineralni olej a spokojene jezdi...muj priklad na skutru seriove otacky jsou nekde u 9t takze motor je jezden na mineralni olej, pri tuningu 70 ccm valce ktery toci skoro 14t otacek je uz potreba syntetiku mineral by to neunesl jak otacky tak teplotu spalovani diky vetsimu kompresnimu pomeru a objemu

Naposledy editováno 18.06.2010 19:31:04

Změna oleje 2T

18.6.2010 v 20:21 | Nahoru | #5
Díky za rady, já jsem chtěl postupně, ale už jsem to tu nenapsal, ale asi přejdu a zůstanu u té polosyntetiky.

Naposledy editováno 19.06.2010 10:06:55

Změna oleje 2T

19.6.2010 v 08:39 | Nahoru | #6
Proč chceš přecházet z minerálu na syntetiku? nevidím v tom logiku,u MZty. Leda že by jsi nevěděl,co s prachama.

Změna oleje 2T

19.6.2010 v 10:08 | Nahoru | #7
tohle je moje 1. motorka zkouším, testuji a sbírám zkušenosti

Změna oleje 2T

19.6.2010 v 10:36 | Nahoru | #8
Tak si zapište zásadu číslo jedna Hlaváčku: zásadně neměníme minerální olej za syntetický,u starých vran,co na to jezdily léta!

Změna oleje 2T

19.6.2010 v 11:11 | Nahoru | #9
tak jak radí pánové kdybys na to chtěl přejít tak udělat celej vrch výbrus pístní sada vyleštění kanálů vyleštění klikové skříně to máš pak 100% že se ti nic nemůže stát ale jestli chceš být hovado tak to tam nalej já to taky kolikrát u zetky dělal když jsme dojel na benzinku doma sem lil full sin a na benzince mogul m2t a lítalo to furt

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

13.7.2010 v 23:47 | Nahoru | #10
Včera jsem přešel na polosyntetiku a můj osobní názor je ten, že to jede "lépe"...

Naposledy editováno 13.07.2010 23:47:32

(reakce na) Změna oleje 2T

14.7.2010 v 07:00 | Nahoru | #11

OK4NCA>Včera jsem přešel na polosyntetiku a můj osobní názor je ten, že to jede "lépe"...


A můj názor je ten,že to jede pořád stejně.
řešíš kraviny hochu..

Změna oleje 2T

14.7.2010 v 14:47 | Nahoru | #12
prackarr ma pravdu, do tehle dederáckejch strojů se to nevyplatí... ne nadarmo se těm emzetam řiká: ,,NĚMECKÁ POMSTA"

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

14.7.2010 v 18:48 | Nahoru | #13
nj aspoň nemám zaprskanou SPZ od oleje jako dřív

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna oleje 2T

14.7.2010 v 18:52 | Nahoru | #14

OK4NCA>nj aspoň nemám zaprskanou SPZ od oleje jako dřív


to snad závisí spíše na množství oleje,jak od toho,jestli je minerál,či polosyntetika.
Opět špatně kolego,ale je vidět,že se snažíš o obhajobu svého kroku.
Jen mě udivuje,proč ve snaze o zlepšení "motoživota" mátte skoro všichni tendence jít cestou dražšího oleje,jak cestou lepšího stroje či lepších hader?

1 reakcí na tento příspěvek Změna oleje 2T

14.7.2010 v 19:17 | Nahoru | #15
no jako né každej má tolik peněz, ikdyž je pravda že do svý emzetky taky M2T neleju , přeci jenom zas takovej škrt nejsem.... ale M2T bych nenalil ani do fichtla.

vzkaz pro všechny: ,,M2T nechtě dědovy do frajezy"

(reakce na) Změna oleje 2T

14.7.2010 v 19:19 | Nahoru | #16

Otowson>no jako né každej má tolik peněz, ikdyž je pravda že do svý emzetky taky M2T neleju , přeci jenom zas takovej škrt nejsem.... ale M2T bych nenalil ani do fichtla.

vzkaz pro všechny: ,,M2T nechtě dědovy do frajezy"


jenže M2T není jedinej minerál na světě,jak si mnozí myslí.
M2T považuji za podminerál a sračku taktéž,ale klasický značkový minerál do takové motorky stačí bohatě.

Změna oleje 2T

14.7.2010 v 19:26 | Nahoru | #17
jo to je na 100% pravda

(reakce na) Změna oleje 2T

25.7.2010 v 14:57 | Nahoru | #18

prackarr>to snad závisí spíše na množství oleje,jak od toho,jestli je minerál,či polosyntetika.
Opět špatně kolego,ale je vidět,že se snažíš o obhajobu svého kroku.
Jen mě udivuje,proč ve snaze o zlepšení "motoživota" mátte skoro všichni tendence jít cestou dražšího oleje,jak cestou lepšího stroje či lepších hader?



řeknu ti že jsem tam lil 1:50 předtím a 1:50 i teď a jak to vim? no protože to dělám já a ne ty , a protože máme hodně věcí z laboratoře tak to odměřuju v odměrném válci.
A taky na tom jezdím já, ty jsi to ani pořádně neviděl natož si na tom jel (bavim se o mojí..). Nedaleko odsud je kopec a poslední zatáčka je tak blbě udělaná, že je ostrá a strmá, předtím mi to už nestačilo a musel jsem podřadit, ted ještě zrychluji. Mysli si co chceš, ale jezdím na tom já a můžu říct jaky je rozdíl. Jestli výkon ovlivňuje i vlhkost vzduchu tak máš pravdu ty.

Naposledy editováno 25.07.2010 14:59:43
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... Apo-Rider 48 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 14 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122


TOPlist