Takže bych se na to vysral Je to jen další lákadlo na lidi, aby z nich mohli tahat prachy V běžnym provozu rozdíl nepoznáš
P.S. pokud chceš bejt hustokrutej a mít možnost udělat hustej ohnivej burnout při kterym odepíšeš gumu , doporučuju naplnit propan-butanem V případě žádanýho hustokrutýho výbuchu doporučuju směs vodíku s kyslíkem
Naposledy editováno 15.04.2010 21:48:15
1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
a jak už tu bylo asi 100x řečeno ve vzduchu je asi 75-78% dusíku... tak myslim že těch zbejvajícíh 20-21% procent co spadaj na kyslík tolik změn neučiněj... :)
Naposledy editováno 15.04.2010 21:52:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Molex>mno a mimo jiné má dusík menší molekuly než jsou molekuly vzduchu, takže spíš uteče:) Prostě zbytečná machrovinka o ničem :)
A bylo by, prosím, možno zde zveřejnit název molekuly vzduchu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Molex>plň si to vodou pokud chceš bejt hustokrutej... je to prostě ptákovina... asi tak... někdo zas chce bejt zajímavej no, tak si to bude plnit dusíkem... ale když si někdy budeš chtít "dofouknout" tak už vidim jak u sebe taháš bombičku dusíku... je to prostě blbost... kdyby to bylo tak světoborný tak se to jinak nedělá...
a jak už tu bylo asi 100x řečeno ve vzduchu je asi 75-78% dusíku... tak myslim že těch zbejvajícíh 20-21% procent co spadaj na kyslík tolik změn neučiněj... :)
prave ze uz nebudes dofukovat,ono to drzi lip jak vzduch a dofouknuti mas zdarmamax 1 v sezone dofouknes,to mam v aute vyzkousene
2 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Naposledy editováno 15.04.2010 22:05:30
1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
3 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
Tak teď neco z praxe, jezdím dusík už asi šestým rokem jak v autě tak na motorce, nějaký kecí o zahřívání mě tolik netrápí protože jezdím cestovní gumy.
Ale podstatný přínos je v údřžbě za celou sezónu mám úbytek v pneu jen kolem 0,1 nejvíc je to znát hlavně u starších pneu a z oxidovaných ráfků.
edit PS: mám dusík zdarma
Naposledy editováno 16.04.2010 09:02:01
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) inertní plyn dusík na huštění pneu
Pawka>prave ze uz nebudes dofukovat,ono to drzi lip jak vzduch a dofouknuti mas zdarmamax 1 v sezone dofouknes,to mam v aute vyzkousene
hele zkus zapojit vlastni rozum a premejslej... nafoukas pneu vzduchem... tzn cca 80procent dusik 20procent jine "spatne" plyny, hodne to zjednodusime rekneme ze ten kyslik a spol ma tak "blby" molekuly ze ujdou... tzn ujde 20procent puvodni naplne, mel si tam 2atm ted tam mas 1,6.... dofouknes to na 2 a v tech 0,4 atm uz je zase 80 procent dusik tzn uz mas po prvnicm dofouknuti v tej pneu temer cistej dusik a vlastne uz by ti kolo nemelo utikat vubec, v podstate stejne jako kdyz ti to dusikem nafoukaj v pneuservisu...
to je co? uz to tu jednou bylo, koeficienty teplotni roztaznosti plynu... temer minimalni rozdil - tzn zvysovani tlaku s teplotou je temer stejne, nemeritelnej rozdil.
jediny na co sme se tady kdysi pri diskuzi doklepali bylo ze do tlumicu se dava dusik aby kyslik obsazenej ve vzduchu neoxidoval olej/tesneni. u pneu je oxidace gumy uplne sumak, protoze co je ti platny ze ti nezoxiduje zevnitr, kdyz zvenku ma s atmosferickym kyslikem plnej kontakt.
byly tu lidi co tvrdili ze maj X kamionu a ze dusikem nafoukane pneu vydrzi vic, uspory paliva atd, ale podle me blbost, nema to teoretickej zaklad, viz vypocet nahore...
-Ajk- >Koukám že chemici se rvou o teorie kdo vymyslí lepší
Tak teď neco z praxe, jezdím dusík už asi šestým rokem jak v autě tak na motorce, nějaký kecí o zahřívání mě tolik netrápí protože jezdím cestovní gumy.
Ale podstatný přínos je v údřžbě za celou sezónu mám úbytek v pneu jen kolem 0,1 nejvíc je to znát hlavně u starších pneu a z oxidovaných ráfků.
edit PS: mám dusík zdarma
jezdim vzduch a mam to to same, jen ne teda na konci sezony protoze obvykle mam vic pneu nez jednu...
1 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
gryzli>????????????
Dusíkem se gumy foukají proto, aby se za letních veder nepřehřívaly a nepraskaly.
babajezi> [lol]
Když jezdil otec po revoluci s kamionem, tak se balony na návěsu dusíkem foukaly - údajně kvůli tomu co psal gryzli..
Nebyla žádná vzácnost že mu 2 až 3 gumy týdně bouchly..
Nevím jak moc dusík pomáhal nebo nepomáhal, ale dělalo se to..
Na motorce to asi žádný význam nemá a foukám tím co dýchám
Molex>mno a mimo jiné má dusík menší molekuly než jsou molekuly vzduchu, takže spíš uteče:) Prostě zbytečná machrovinka o ničem :)
vzduch je směs, takže jaképak molekuly máš na mysli?edit: nepročítal jsem vlákno, takže se asik trochec opakuju
Naposledy editováno 16.04.2010 15:22:46
-Ajk- >Koukám že chemici se rvou o teorie kdo vymyslí lepší
Tak teď neco z praxe, jezdím dusík už asi šestým rokem jak v autě tak na motorce, nějaký kecí o zahřívání mě tolik netrápí protože jezdím cestovní gumy.
Ale podstatný přínos je v údřžbě za celou sezónu mám úbytek v pneu jen kolem 0,1 nejvíc je to znát hlavně u starších pneu a z oxidovaných ráfků.
edit PS: mám dusík zdarma
ono to vždycky u teorie začíná, bez nich by to k praxi většinou nedošlo
já věřím, že to pro lidi od fochu většinou vypadá, že si inženýři akorát tak honí šuliny v kanclu...
jo a jesi jsem zrovna nařknul technického inženýra tak pardon
Naposledy editováno 16.04.2010 15:29:48
2 reakcí na tento příspěvek inertní plyn dusík na huštění pneu
EDIT: pismenko
EDIT2: s tou velikosti molekul jsem se mylil spolehajic na vyssi protonove cislo (velikost atomu hraje asi mensi roli)... nasel jsem, ze dusik N2 ma velikost molekuly o 7% vetsi nez O2 (cekal jsem podobne maly rozdil, ale obracene)
Naposledy editováno 16.04.2010 22:06:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Plasty na motorku Kawasaki ZX-6R Ninja | Lukas93cze | 5 | 6.6.2024 v 10:02 Lukas93cze |
Liqui moly mos2 do oleje Kawasaki ZX-6R Ninja | Rutti | 8 | 24.5.2024 v 10:37 tomasWR |
ZX6R 05-06 vzdochovy neco pod spojkou Kawasaki ZX-6R Ninja | kosta636 | 9 | 20.5.2024 v 12:49 JiriBN |
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |