Téma: Kvalita benzínu v ČR
 
5.3.2010 v 07:28
Čus bikeři,
Kvalita pohonných hmot, které tankujeme do svých strojů, je den ode dne horší a horší. Ceny také nejsou zrovna nejnižší a nehledě na to, že můžeme právě tím nekvalitním palivem dlouhodobě a nenávratně poškozovat svůj stroj.
Existuje spousta vyčůránků, kteří si myslí, že jsou v oboru naftařského průmyslu kdovíjací odborníci a na základě tohoto pocitu přimíchávají a ředí pohonné paliva bůhví jakými sajrajty a kdoví čím vším. A největší radost mají z toho, kolik na tom vydělali. Kvalitu střídá kvantita.

Ptám se tedy: Dostal se už někdo z vás k seznamům hříšníků, které ČOI odmítá zveřejnit? Na základě zprávy:

http://www.novinky.c...-bude-dal-tajit.html

Prosím zveřejněte jej!

Díky...
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 15:57 | Nahoru | #31

z-x-r>A proto tankuji v RAKOUSKU a klidek

motocvok - ja muze vysokooktanovej benal bejt bez bioslozek kdyz je to povine a musi se to davat do vsech
Jinak zbytek rikas dobre..mam hodne znamejch na benzinkach a to LADENI cerpadlaru u Benzinky z jzd je jedna basen.



to samý 1,17 euro, levnější než u nás

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 15:59 | Nahoru | #32

Bludevil>Nepředstavuje, ČOI má ze zákona povinnost zveřejňovat výsledky daných testů. Že tak nečiní je věc druhá, dokud na ní někdo nepodá žalobu, asi to tak bude dál...


Ty do toho celkem vidíš, tak proč se o něco takového aspoň nepokusit? Ať se alespoň něco děje...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:06 | Nahoru | #33

Bludevil>Prozradíte mi vy, kdo tankujete do aut/motorek vysokooktanový benzín (teda krom majitelů např. FSI motorů od VW, nebo turbomotorů), proč ho tam cpete? To tomu motoru nějak prospěje, když do něj nalijete benzín s větší odolností proti detonačnímu spalování, když ten váš motor neumí vytvořit podmínky, aby tuhle vlastnost využil? Výhřevnost těch benzinů je totiž ta samá, takže věci o spotřebě, výkonu atd. jsou přání otcem myšlenky.
Stejně jako ohánění se značkou. Skoro vše např. od Shellu jsou frančízy, takže to jaký tam maj benzín (podvodně ředěný, špatný nádrže atd.) záleží vždy na majiteli dané frančízy, stejně jako ostatních značek. Proto je ti značka nakreslená na pumpě platná tak leda k tomu, že máš větší jistotu, že benzín tam bude dražší.
Ale vím, vše co je dražší je vždy mnohem lepší, jak jsem si tu všimnul. Kdyby na benzínce prodávali vysoceaditivovaný závodní 116ti oktanový benzín, tak ho stejně lidi budou kupovat, i kdyby tím kvůli chlazení měli motorku zničit



U kazdyho novyho motoru (rekneme poslednich 10 let) je palivo s vyssim oktanovym cislem znatelne jak na spotrebe, tak na vykonu, sice o minimum, rekneme 1-2k na 120konovy motorce. Videl jsem testy Benzina-Shell, viz. vyse a bylo to i s grafy. Na stare motorce, myslim kolem roku 1990 se naopak projevilo snizeni vykonu se 100oktanovym palivem. A jeste mi rekni, proc ma napr. me moto doporucene vyrobcem palivo 98 a treba 95?

Edit: NE treba 95?

Naposledy editováno 05.03.2010 16:09:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:08 | Nahoru | #34

BlackSabbath>Ty do toho celkem vidíš, tak proč se o něco takového aspoň nepokusit? Ať se alespoň něco děje...


Protože to je spor kterej se nedá zahájit "jen tak z nudy". Ta agenda by byla příšerná, ČOIka, která je bezpochyby kartelem pumpařů zaplacená, by jela až by se od ní kouřilo aby odůvodnila proč zrovna v tomhle případě to není možné. Chtělo by to aby někdo zaplatil celou advokátní kancelář, jako jednotlivec na to nemáš...

To samý proč ÚOHS zcela přehlíží to že pumpy nepochybně vytvořili cenový kartel. Ptal jsem se na to výslovně profesora na právech, když jsme brali kartely. A on mi s úsměvem odpověděl, že u benzínek to není cenový kartel, nýbrž "flexibilní reakce na cenovou nabídku konkurence". Tak si umíš předtavit, co by ti z toho udělali...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:14 | Nahoru | #35

2-hrnek>U kazdyho novyho motoru (rekneme poslednich 10 let) je palivo s vyssim oktanovym cislem znatelne jak na spotrebe, tak na vykonu, sice o minimum, rekneme 1-2k na 120konovy motorce. Videl jsem testy Benzina-Shell, viz. vyse a bylo to i s grafy. Na stare motorce, myslim kolem roku 1990 se naopak projevilo snizeni vykonu se 100oktanovym palivem. A jeste mi rekni, proc ma napr. me moto doporucene vyrobcem palivo 98 a treba 95?

Edit: NE treba 95?


Zajímavé, já mám u SVčka doporučen bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 91 a vyšším...

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:15 | Nahoru | #36

2-hrnek>U kazdyho novyho motoru (rekneme poslednich 10 let) je palivo s vyssim oktanovym cislem znatelne jak na spotrebe, tak na vykonu, sice o minimum, rekneme 1-2k na 120konovy motorce. Videl jsem testy Benzina-Shell, viz. vyse a bylo to i s grafy. Na stare motorce, myslim kolem roku 1990 se naopak projevilo snizeni vykonu se 100oktanovym palivem. A jeste mi rekni, proc ma napr. me moto doporucene vyrobcem palivo 98 a treba 95?

Edit: NE treba 95?


A to jsi vyčetl kde? Znatelné, jak? Zkus např. napsat GSX-Rollovi, který je autorem snad všechn článků o technice motorek tady na serveru. Na podzim schválně vzal na brzdu tuším dvě auta a jednu motorku a důkladně testovali (v podstatě laboratorní metodou) vliv víceoktanového paliva na výkon. Výsledek? U cca 250ti koňového BMW rozdíl v řádu statistické chyby měření v několika runech. U motorky to samé. Takže kdeže bereš to info?
Mimochodem, kdes vzal že SV 650 má doporučený benzín natural 98?

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:16 | Nahoru | #37

Bludevil>Protože to je spor kterej se nedá zahájit "jen tak z nudy". Ta agenda by byla příšerná, ČOIka, která je bezpochyby kartelem pumpařů zaplacená, by jela až by se od ní kouřilo aby odůvodnila proč zrovna v tomhle případě to není možné. Chtělo by to aby někdo zaplatil celou advokátní kancelář, jako jednotlivec na to nemáš...

To samý proč ÚOHS zcela přehlíží to že pumpy nepochybně vytvořili cenový kartel. Ptal jsem se na to výslovně profesora na právech, když jsme brali kartely. A on mi s úsměvem odpověděl, že u benzínek to není cenový kartel, nýbrž "flexibilní reakce na cenovou nabídku konkurence". Tak si umíš předtavit, co by ti z toho udělali...


Jasně...Ale zkusit aspoň nějakou cestu, kterou můžeme my jako civilisté zkusit..Aby bylo vidět, že už to ty lidi začíná sr*t...Třeba by se někdo přidával...Vždyť to, co je u nás snad nikde jinde není...

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:16 | Nahoru | #38

BlackSabbath>Zajímavé, já mám u SVčka doporučen bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 91 a vyšším...


Zrovna jsem se ho ptal na to samý, mám staženej manuál na SV 650 ročník 03 a o 98 ani slovo

Naposledy editováno 05.03.2010 16:16:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:17 | Nahoru | #39
BlackSabbath> Kdyz se nekde dostanu ke skeneru, ktery bohuzel nemam, tak to sem hodim. Jinak ten clanek byl zde na m.cz

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:19 | Nahoru | #40

2-hrnek>BlackSabbath> Kdyz se nekde dostanu ke skeneru, ktery bohuzel nemam, tak to sem hodim. Jinak ten clanek byl zde na m.cz


Máš na mysli tuhle část článku zrovna od gsx-rolla v sekci jak na to hlavo????
"Některé čerpačky nabízí palivo s vyšším oktanovým číslem než klasický Natural 95 za propagace silných Ferrarri apod. I zde funguje slušně placebo efekt. Šáhnu hlouběji do kapsy a když to jezdí Schumachrovi tak i mě to musí pár koní přidat. Oktanové číslo neudává nic o výkonnosti paliva, kde by bylo zajímavější vidět jeho tepelnou výhřevnost, ale ta je u těchto paliv stejná. Vyšší oktanové číslo jen říká, že toto palivo snese větší zátěz něž dojde k detonačnímu hoření. Detonační hoření je ale natolik škodlivé, že výrobce motoru nepřipustí, aby bylo ve větší míře, a tak motor s doporučeným palivem 95 je konstruován na cca oktanové číslo 92 (pro jistotu). Auta používají už delší dobu, u motorek se začíná objevovat též - snímač klepání s následnou regulací předstihu. U těchto motorů může dojít s lepším palivem k jistému zvednutí výkonu, protože předstih je neustále regulován na hranici detonací. Benzín však má deklarováno čištění motoru a to je jeho plus u bežných motocyklů. Natural 95 je však kvalitním palivem bez výrazné tvorby úsad a s dostatečnými parametry pro váš motor.
"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:24 | Nahoru | #41
Bludevil> Nene, myslím tuto

Edit: Nebo aspon myslim, ze to neni totozne...

Edit 2: V clanku samozrejme uvadi i moznosti procentuelniho rozdilu diky jinemu prohrati, motoru apod., myslim, ze se na tom muze projevit i to, jakym zpusobem byl motor zajet atd...

Naposledy editováno 05.03.2010 16:31:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:30 | Nahoru | #42

2-hrnek>Bludevil> Nene, myslím tuto

Edit: Nebo aspon myslim, ze to neni totozne...


A tento článek poměrně jasně říká, že vysokooktanová paliva mají takřka nulový vliv na výkon motocyklu. A to i BMW K1200, jež je nabitá elektronikou k prasknutí a má i antidetonační čidlo a určené palivo N98
Nebo jsem z něj nevyčetl tu kruciální informaci o vyšším výkonu na N98 a vyšší výhřevnosti? Rád se opravím

Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:31 | Nahoru | #43
vysokooktanový benzín má možná malinko smysl natankovat,pokud někdo zazimuje v říjnu a odzimuje v květnu,nebo u motorů,kde to výrobce vyžaduje,jinak uplně na hovno a vyhozený prachy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:37 | Nahoru | #44
Bludevil> Staci kouknout do te tabulky, ale jak sami pisou, muze to byt zpusobeno odchylkami, ale obe 100oktan paliva u BMW, sic minimalne, ale zvysi vykon - pro bezneho uzivatele neznatelne, coz si myslim, ze vypovida alespon o tom, ze by chyba musela byt u obou mereni a to mi neprijde pravdepodobne... Jinak i kdyby to nezvysovalo vykon, nebo neubiralo spotrebu, tak alespon TOHLE: Další zmiňovanou diferencí oproti běžnému palivu N95 jsou uvedena aditiva čistící motor, zlepšující těsnost motoru.

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:42 | Nahoru | #45

2-hrnek>Bludevil> Staci kouknout do te tabulky, ale jak sami pisou, muze to byt zpusobeno odchylkami, ale obe 100oktan paliva u BMW, sic minimalne, ale zvysi vykon - pro bezneho uzivatele neznatelne, coz si myslim, ze vypovida alespon o tom, ze by chyba musela byt u obou mereni a to mi neprijde pravdepodobne... Jinak i kdyby to nezvysovalo vykon, nebo neubiralo spotrebu, tak alespon TOHLE: Další zmiňovanou diferencí oproti běžnému palivu N95 jsou uvedena aditiva čistící motor, zlepšující těsnost motoru.

nesmíš zase tak uplně všemu věřit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:44 | Nahoru | #46
2-hrnek> Jak sám vidíš, tak naměřené 1% rozdíly můžou být způsobené chybou měření atd... Protože je to tak malý rozdíl, že se nedá přisuzovat hodnověrně palivu. Pokud někomu rozdíl ve výkonu rovný statistické chybě stojí za příplatek cca 2 Kč za litr, je to jeho boj a jeho blbost
mimochodem, vsadím boty na to, že 99% lidí by nepoznalo rozdíl, jestli motorka má zrovna 150 nebo 160 koní... Natož aby poznalo nějakou jednu kobylu...

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 16:55 | Nahoru | #47

Bludevil>2-hrnek> Jak sám vidíš, tak naměřené 1% rozdíly můžou být způsobené chybou měření atd... Protože je to tak malý rozdíl, že se nedá přisuzovat hodnověrně palivu. Pokud někomu rozdíl ve výkonu rovný statistické chybě stojí za příplatek cca 2 Kč za litr, je to jeho boj a jeho blbost
mimochodem, vsadím boty na to, že 99% lidí by nepoznalo rozdíl, jestli motorka má zrovna 150 nebo 160 koní... Natož aby poznalo nějakou jednu kobylu...


Jojo, presne co rikas jsem psal vyse... Je to na zvazeni kazdeho... Ale kdyz se podivame na puvodne uvadeny clanek o kvalite nafty, napr. Shell u nas a Shell v Nemecku, tak je to vcelku zvlastni, takovy rozdil...

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

5.3.2010 v 17:42 | Nahoru | #48

Bludevil>Máš na mysli tuhle část článku zrovna od gsx-rolla v sekci jak na to hlavo????
"Některé čerpačky nabízí palivo s vyšším oktanovým číslem než klasický Natural 95 za propagace silných Ferrarri apod. I zde funguje slušně placebo efekt. Šáhnu hlouběji do kapsy a když to jezdí Schumachrovi tak i mě to musí pár koní přidat. Oktanové číslo neudává nic o výkonnosti paliva, kde by bylo zajímavější vidět jeho tepelnou výhřevnost, ale ta je u těchto paliv stejná. Vyšší oktanové číslo jen říká, že toto palivo snese větší zátěz něž dojde k detonačnímu hoření. Detonační hoření je ale natolik škodlivé, že výrobce motoru nepřipustí, aby bylo ve větší míře, a tak motor s doporučeným palivem 95 je konstruován na cca oktanové číslo 92 (pro jistotu). Auta používají už delší dobu, u motorek se začíná objevovat též - snímač klepání s následnou regulací předstihu. U těchto motorů může dojít s lepším palivem k jistému zvednutí výkonu, protože předstih je neustále regulován na hranici detonací. Benzín však má deklarováno čištění motoru a to je jeho plus u bežných motocyklů. Natural 95 je však kvalitním palivem bez výrazné tvorby úsad a s dostatečnými parametry pro váš motor.
"



sere me to , ale musim s tebou poprve souhlasit dokonce bych rekl, pokud nemate cidlo na regulaci predstihu za behu motoru, tak se vam vykon spise snizi, no nejspise zustane stejny ale hur to shori.

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu v ČR

6.3.2010 v 19:42 | Nahoru | #49
Já do své mašiny liju 98 a výš oktanový benzín z toho důvodu, protože pumpař to stejně naředí a výsledek bude někde mezi 92 až 95. Takže se vlezu mezi doporučeným číslem vyšším jak 92. Když to udělá s 95-kou, tak jsem v...

Naposledy editováno 06.03.2010 19:45:34

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

6.3.2010 v 20:10 | Nahoru | #50

Andrys>Já do své mašiny liju 98 a výš oktanový benzín z toho důvodu, protože pumpař to stejně naředí a výsledek bude někde mezi 92 až 95. Takže se vlezu mezi doporučeným číslem vyšším jak 92. Když to udělá s 95-kou, tak jsem v...


Teorie hodná génia... Ty jsi chemik, abys věděl jakými příměsemi pumpy benzin ředí a jaký mají vliv na oktanové číslo? Teoreticky voda by měla mít oktanové číslo blízké nekonečnu, protože dochází někdy u čisté vody ke spalování? Natož k detonačnímu?

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu v ČR

9.3.2010 v 17:05 | Nahoru | #51
Tak aktualizace. Jestli se chcete nasrat přečtěte si vyjádření ombudsmana k dané věci a co s tím ČOIka dělá... ombudsman
Fakt přemýšlím, jakým způsobem čoice s její korupcí šlápnout na kuří oko. Pochybuju totiž, kdyby ředitelka nebyla podmazaná, že by se tak angažovala za nezveřejnění, i když k tomu byla oficiálně vyzvána.
Další podstatné informace tady . Co půjdem do správní žaloby jako poškození občané?;)

Takže ještě aktualize! Tv Prima podala na ČOIku žalobu a teď se čeká na rozhodnutí, no to jsem zvědavej;)

Naposledy editováno 09.03.2010 17:17:50

Kvalita benzínu v ČR

13.8.2011 v 12:08 | Nahoru | #52
zdarec bikeři, tak tady je nejčerstvější seznam prodejců nekvalitních pohonných hmot zveřejněný Čoikou . Pro nás je to zásadní informace protože když díky nějakému šuntu zlikvidujeme "srdce" našeho dvoukolého miláčka tak je to na odstřel!!
takže držim vám všem palce ať natankujete jen to nejlepší "papání" do svých strojků!!
jo a přeju všem co nejvíce hezkýho počasí a spoustu najetejch kiláků bez nehod!

http://aktualne.cent...i-benzin/?cid=710309

Naposledy editováno 13.08.2011 12:12:27

1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu v ČR

13.8.2011 v 12:08 | Nahoru | #53
zdarec bikeři, tak tady je nejčerstvější seznam prodejců nekvalitních pohonných hmot zveřejněný Čoikou . Pro nás je to zásadní informace protože když díky nějakému šuntu zlikvidujeme "srdce" našeho dvoukolého miláčka tak je to na odstřel!!
takže držim vám všem palce ať natankujete jen to nejlepší "papání" do svých strojků!!
jo a přeju všem co nejvíce hezkýho počasí a spoustu najetejch kiláků bez nehod!

http://aktualne.cent...i-benzin/?cid=710309

Naposledy editováno 13.08.2011 12:11:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

13.8.2011 v 14:02 | Nahoru | #54
solio> co je to za trapárnu, žlutý a červený kolečka a jméno města?
firma žádná, výše flastru taky nic

zlatý zahraničí, aktuální cena 1,33euro

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

13.8.2011 v 14:35 | Nahoru | #55
Dominik-Duka> musíš si tu tečku rozkliknout ty inteligente

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

13.8.2011 v 14:36 | Nahoru | #56
Bludevil> na těch odkazech už nic není,asi to zde hlídaj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu v ČR

13.8.2011 v 14:37 | Nahoru | #57

lormil píše: Dominik-Duka> musíš si tu tečku rozkliknout ty inteligente



jo a napíše se název města vole jméno firmy žádný takovejch chytrejch jako seš ty naseru kýbl

hele tak sorry, přes jinej prohlížeš je to plně funkční

Naposledy editováno 13.08.2011 14:40:18

(reakce na) Kvalita benzínu v ČR

14.8.2011 v 00:03 | Nahoru | #58
Dominik-Duka>
To jste přesrál vaše eminence

Naposledy editováno 14.08.2011 00:04:14

Kvalita benzínu v ČR

18.8.2011 v 21:52 | Nahoru | #59
Hele nemáte problémy se současným benzínem??? Není nějakej novej zákon, kterej nařizuje zvýšení podílu lihu v benzínu? Dnes jsem brala na Agipu na Evropské a od té doby mi nedrží volnoběh. A to Big snese i benzín pod 80! Druhý Big v garáži to samé. Brali jsme každý ale úplně jinde. Nějaká šit zásilka benzínu do ČR? Nedělám i naděje, že každá benzina má svůj zdroj, myslím, že to všichni berou z jednoho.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist