V téhle době se stím více lidí asi snaží vyrovnat,nemílím-li se .Co Vy na to -dík a přeji pěkný zbytek dne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl a finanční tísen'
rraol>Možná jsem tě jen blbě pochopil - ty obě - to máš jako dvě motorky? Já totiž myslel motorku a manželku - prostě půjde z baráku všechno co mě stojí prachy
hmmm, zajimava myslenka.... premyslim.... premyslim.... ne, pujdou obe ( motorky ) :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl a finanční tísen'
MedWed>hmmm, zajimava myslenka.... premyslim.... premyslim.... ne, pujdou obe ( motorky ) :D
Hoď sem fotku, ať to můžem zhodnotit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl a finanční tísen'
Che>Hoď sem fotku, ať to můžem zhodnotit
motorek?
ty jsou v profilu :D :D
a pani? diky, ale nestojim o chvalu :D :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl a finanční tísen'
2 reakcí na tento příspěvek Motocykl a finanční tísen'
Pokud kouříš, z fleku přestat.
Hospoda maximálně 1x týdně, max. 3 piva, žádný jídlo ani panáky.
Do práce jezdit sockou nebo na kole.
Vařit ze základních levných potravin, jako za komančů.
V práci si ohřejvat jídlo z domu v mikrovlnce, pokud není možnost, tak místo hospod levné vývařovny na stojáka.
Pokud bydlíš v domě, změnit způsob vytápění na tuhá paliva (cenově bezkonkurenční), pokud to nejde nebo by to bylo drahé, tak stáhnout vytápění na 18*C
Vyjednat levnější povinné ručení, zrušit všechny služby a pojištění, které nepotřebujete.
Moc netelefonovat.
Změnit drahou banku za bezpoplatkovou.
15 let staré auto za 20cítku při troše šikovnosti slouží stejně dobře, jako nové za půl mega.
Nekupovat nic nového za něco, co ještě funguje.
Je to o prioritách.
Já před rokem přišel o práci a po 3 měsících bez práce dělám jinde za 2/3 původního platu. Nic lepší jsem nesehnal a to jsem hledal hodně. Přestože mám na krku hypotéku, žádnou motorku jsem neprodal, naopak přikoupil jsem další.
S tím že krize končí a výdělky se vrátí na úroveň před ní, nepočítejte. Krize zkončila, rovnovážný stav je toto. Dalších 5 let se to nezmění, pokud nepříjde další průser.
Růst bude jen v zemích s levnou pracovní sílou a dobrými podmínkami k podnikání. U nás není a nebude ani jedno z toho.
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl a finanční tísen'
Píšu jak na to. Co z toho uplatnit, je jen věc priorit.
Pokud je pro někoho důležitější jíst v restauraci a jezdit do práce autem, než mít motorku, je to jeho volba a ať prodá motorku. My pro motorky žijeme, snad jen akutní hrozba bezdomovectví by mě přinutila nějakou prodat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl a finanční tísen'
Deadman>scandal: Já se netrápím, máme doma 6 motorek a projedeme se, ikdyby pak na pivo nebylo. Také na tom nejsme tak, abysme museli uplatňovat všechny tyto opatření.
Píšu jak na to. Co z toho uplatnit, je jen věc priorit.
Pokud je pro někoho důležitější jíst v restauraci a jezdit do práce autem, než mít motorku, je to jeho volba a ať prodá motorku. My pro motorky žijeme, snad jen akutní hrozba bezdomovectví by mě přinutila nějakou prodat.
No s tímhle by si moh vohromit někoho tak v Súdánu, tam snad počítaj svojí životní úroveň na počet velbloudů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl a finanční tísen'
SCANDAL>No s tímhle by si moh vohromit někoho tak v Súdánu, tam snad počítaj svojí životní úroveň na počet velbloudů
Já svoji životní úroveň počítám součtem radosti ze života. A tu radost mi přináší motorky a jízda na nich, né to že v zácpě budu sedět za volantem v autě místo na o něco méně pohodlné sedačce v autobusu.
Jde o to, že se tu probírá, jestli prodat motorku kvůli finanční tísni. Já tvrdím, že je potřeba si spočítat, za co kolik utratím a kolik mi ta věc přináší, případně zda se nedá zajistit levněji.
Ono je ale důležitý, jestli je to finanční tíseň jednorázového mimořádného výdaje, nebo jestli jsou to průběžné výdaje větší než příjmy. Pokud by to byl ten druhý případ, byla by chyba to řešit jednorázovými příjmy, jako je prodej motorky, protože se časem dostane zpátky do stejné situace a už nebude co prodat.
Můj život by byl bez jízdy na motorce prázdný, bylo by to pouze přežívání. Pokud je pro někoho motorka pouhým koníčkem, bez kterého se v klidu obejde, ať ji klidně prodá.
Deadman>Já svoji životní úroveň počítám součtem radosti ze života. A tu radost mi přináší motorky a jízda na nich, né to že v zácpě budu sedět za volantem v autě místo na o něco méně pohodlné sedačce v autobusu.
Jde o to, že se tu probírá, jestli prodat motorku kvůli finanční tísni. Já tvrdím, že je potřeba si spočítat, za co kolik utratím a kolik mi ta věc přináší, případně zda se nedá zajistit levněji.
Ono je ale důležitý, jestli je to finanční tíseň jednorázového mimořádného výdaje, nebo jestli jsou to průběžné výdaje větší než příjmy. Pokud by to byl ten druhý případ, byla by chyba to řešit jednorázovými příjmy, jako je prodej motorky, protože se časem dostane zpátky do stejné situace a už nebude co prodat.
Můj život by byl bez jízdy na motorce prázdný, bylo by to pouze přežívání. Pokud je pro někoho motorka pouhým koníčkem, bez kterého se v klidu obejde, ať ji klidně prodá.
Asi tak. To je pravda. Občas mě taky napadaly myšlenky, že prodám stávající auto (prodejní hodnota cca. 80.000,-Kč) a koupim si nějakou levnou felicii, třeba za 15.000,- (auto je pro mě bohužel nutností). Ale pak jsem si řekl, že zatim se to všechno ještě dá. Nicméně bych se radši omezil na tom autě než na motorce.
2 reakcí na tento příspěvek Motocykl a finanční tísen'
a jinak se přikláním k tomu, co napsal Deadman
projdi si výdaje,
sepiš si vše, co každý měsíc platíš,
pohledej na internetu, jaké jsou alternativy,
dá se ušetřit na čemkoliv (banka, telefon, hospody, doprava,...)
ale taky se v této době dá ušetřit na bydlení, je krize, slyšel jsem už i o tom, že si někdo domluvil nižší nájem (a ten co pronajímal byl rád, že se mu ten člověk neodstěhoval, protože je teď menší hlad po pronájmech, musel by jít s cenou dolů),
atd.
Jsou lidi, co mají měsíčně čistého třeba 25 až 40 tisíc a nemohou vyjít (doslova vyhazují prachy za cypiny) a pak jsou jiní, co mají polovinu a v pohodě to zvládají.
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl a finanční tísen'
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl a finanční tísen'
Ono se to zase otočí.
Ale jak mi říkal můj dvorní mechanik, lidé šidí servis a to je hodně zarážející. Myslím si, že dát před sezonou na stůl desítku na předsezonní přípravu (olejový a filtrový servis, svíčky, seřízení, guma) za ten klid stojí.... Já za obě Ducatky vyklopil dvacetník, ale mám minimálně půl sezony (20000 za ni najedu) pokoj....
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl a finanční tísen'
řeším to že když potřebuju někam jet, tak auto rok 88 je nafťáček, v létě papá friťák za 19,- , v zimě papá bionaftu za 25. internet nemám v bytě, nebudu za něj cvakat, prostě jsem si zvykl mít ho jen v práci kde je skoro všechno zablokovaný. do hospody nechodím, jednou začas si koupim stáčený vínko. až bude teplo, doprácovka bude na kole. telefon mě stojí poměrně dost, ale zas těch 150 navíc co platim k tarifu je za číslo na přátelku které mužu používat jako vysílačku , provolám kolik chci času. mno snad našetřím aspon na pár výletů ale toho bohdá nebude aby šel farik z domu. i kdybych se na něj měl přes leto jen dívat. snad bude líp. musí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl a finanční tísen'
Jawasaki>.... snad bude líp. musí
Nemusí
Ono totiž není zas tak špatně, jen jsme byli zvyklý na víc. Co do absolutních hospodářských výsledků a kupní síly obyvatelstva jsme se posunuli jen pár let zpátky.
Naopak mohlo být mnohem hůř. A ještě může, stačí bankrot některého člena Svazu Evropských Socialistických Republik. Dříve méně lidí jezdilo často autem, více lidí bydlelo u rodičů, méně lidí létalo na dovolenou k moři a téměř nikdo si nedovolil koupit funglovou motorku. Méně lidí si kupovalo funglové auto. 5-20 let stará Jawa 350 byla před 10 a více lety nejčastější motorka motorkáře, tak jako dnes CBR nebo SV.
Věřím tomu, že už se nic velkého neposere, aby nebylo výrazně hůř, ale nevidím důvod k výraznému růstu. Dnes firmy i lidi utrácej a investují to na co si vydělají. Takže to takhle může fungovat dlouhodobě. Před 3 lety utráceli a hlavně investovali na vytrvale rostoucí dluhy. Dnes firmy dluhy více splácejí než vytváří (aspoň u nás), zadlužení lidí jen nepatrně roste.
Aby jsme mohli více vydělávat a utrácet, museli bysme více pracovat, nebo by musel technologický vývoj výrazně usnadnit produkci zboží a služeb. Ani jedno z toho neočekávám. Jiný logický způsob výrazného růstu mě nenapadá.
Jediné, co mě děsí je, že státy utrácejí na prudce rostoucí dluh a to celá Evropa i Amerika. Tohle nejde udržet dlouho a může to prasknout úplně stejně jako dluhová a kapitálová bublina. Následky by byly ještě horší.
A co bude za 2 roky? Každý, kdo pro noviny něco předpovídá, si to cucá z prstu.