1 reakcí na tento příspěvek reklamace
Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Výklad
Při pročítání výše uvedeného paragrafu Vás může napadnout otázka, zda se rozhodnutí o vadě, resp. lhůta pro posouzení vady započítává do 30 denní lhůty na vyřízení reklamace. Zákon ve výše uvedeném paragrafu ve větě třetí explicitně uvádí, že "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena..." - mluví se zde tedy nikoliv o samotném odstranění vady, ale o celé reklamaci včetně odstranění vady a tedy včetně počátečního rozhodnutí o vadě. Rozhodnutí o reklamaci je tedy součástí vyřízení reklamace a celý proces musí být vyřízen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů. Třicetidenní lhůta pro vyřízení reklamace začíná bežet dnem následujícím po uplatnění reklamace kupujícím.
Pokud tedy spotřebitel reklamuje věc 1.6. musí mu prodávající do 1.7. vadu posoudit i opravit.
Následky nesplnění lhůty
Následky nesplnění lhůty pro vyřízení reklamace řeší poslední věta výše uvedeného paragrafu. Je zde ustanovena právní fikce, která určuje spotřebiteli stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. To dle § 622 občanského zákoníku v praxi znamená, že spotřebitel může požadovat výměnu věci nebo od kupní smlouvy odstoupit (požadovat vrácení peněz).
1 reakcí na tento příspěvek reklamace
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace
MiDv>měsíc, pokud se do měsíce reklamace nevyřídí, žádej plnou cenu přileb zpět na místě... jinak jim můžeš pohrozit soudem... a co to je za obchod? jen abych věděl kde nemám nakupovat
ted ty papíry nemám u sebe, ale jsou to PRAŽÁCI. Su nasr....jak prese
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace
Raduska8000>Takže ty jsi si koupil helmy, které jsi v dubnu reklamoval a do ted nemáš helmy ani peníze?
Přesně tak....pořád se vymlouvájí, že je musí poslat na opravu do talošky a pořád se to prodlužuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace
rafek.>ted ty papíry nemám u sebe, ale jsou to PRAŽÁCI. Su nasr....jak prese
být tebou, tak si udělám výlet do Prahy... udělal bych tam ostudu... a ještě bych požadoval peníze, který jsi utratil za dopravu tam čur...1 reakcí na tento příspěvek reklamace
2 reakcí na tento příspěvek reklamace
1 reakcí na tento příspěvek reklamace
Pokud nekecáš, tak oskenuj reklamační protokol, vyplň formulář zde ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE přilož oskenovaný protokol a pak jen čekej na vyjádření ČOI. Ne že by to k čemu bylo, oni jen zajdou na kontrolu do toho kšeftu, kde si to poslal (pokud teda se jedná o kamenný obchod, jestli ne, tak si v pr... jak Baťa s dřevakama) a oni to prozkoumají a pokud nekecáš, tak jim udělí pokutu. Což ti sice nepomůže, ale dostaneš od nich vyjádření, že jsi v právu. Pak už prodejce rád peníze vrátí, protože když máš v ruce papír z ČOI, tak i ten nejblbější právník by to z nich dostal
Naposledy editováno 02.01.2010 20:59:51
C.J.>To je nějaký FAKE.. Nevěřím, že by někdo tak dlouho čekal na vyřízení reklamace
Pokud nekecáš, tak oskenuj reklamační protokol, vyplň formulář zde ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE přilož oskenovaný protokol a pak jen čekej na vyjádření ČOI. Ne že by to k čemu bylo, oni jen zajdou na kontrolu do toho kšeftu, kde si to poslal (pokud teda se jedná o kamenný obchod, jestli ne, tak si v pr... jak Baťa s dřevakama) a oni to prozkoumají a pokud nekecáš, tak jim udělí pokutu. Což ti sice nepomůže, ale dostaneš od nich vyjádření, že jsi v právu. Pak už prodejce rád peníze vrátí, protože když máš v ruce papír z ČOI, tak i ten nejblbější právník by to z nich dostal
tak toto hned udělám, protože si hrají na mrt.brouka a nereagují ani na telefony a mejly. Jsem zvědavej co bude. Dík za nápovědu - Ráfek. Brno
jetam>rafek.> tak je pošli do prdele at ti okamžitě pošlou prachy a že tam itak posíláš COI na prošetření pač tohle není možný
Je mi to blbý, ale té Čojce dám podnět, aby se na to podívali. Včera mi přilby došli domu službou PPL s tím, že výrobce reklamaci neuznal. Plexi na nich jsou poškrábaná jak blázen a prej seřízená po celém obvodu těsnění hledí těsní. Jen jsem to na jedné zkusil a u kloubů jsou milimetrové fuky. Tak nevím jestli si dělají srandu nebo jestli to myslí fakt vážně. No zkusím tam poslat tu čojku a uvidím co se bude dít. Mám ted koupené LAZERKY a není s nimi žádný problém. Přístup prodávájícího absolutně super. Jakýkoliv můj dotaz okamžitě řešil a na otázku co říká na přilby AGV řekl, že při dvacáté reklamaci tyto přilby stáhlz prodeje. Nechci tímto nikoho poškodit a ani nijak jinak nabádat, ale naletěl jsem na první dojem a vzhled přilby. Rafek, Brno
Naposledy editováno 14.01.2010 11:59:49