globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 4T sekačky. Proč?
 
28.9.2009 v 12:09
Dneska jsem dostal befel že mám posekat trávu , tak ji vytáhnu a sekám...

Začal jsem těžce uvažovat nad tím, proč se vyráběji sekačky 4T , když se říká že 2T je výkonější než 4T ! A k tomu jde o obsah ani né 50ccm ale +- 35ccm .... Hm ??
přece jde o otačky ty by měli být co nejvyšší .


Naposledy editováno 28.09.2009 12:52:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 19:53 | Nahoru | #61

Lion>já bych si třeba zas v životě nekoupil Kentoyu Alko máme doma a motor co jsem se byl kouknout je tam právě ten BS... A seká už 6 let na původní svíčku, nic se nepokazilo a startuje dobře

a co sem viděl Hondy tak ty se neopravujou ale kupujou celý motory



na co mi bude motorka za 90 tisic když najedu za rok maximalně 1500 km???? a to jenom kolem baráku protože nemám noty ,,blbče a jestli se chcete navažet zas do ketoye tak si navažejte ale ste paka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 19:54 | Nahoru | #62

memphis.unv>prackarr> proč by nemělo?
krouťák až v otáčkách je nesmysl, vždyť to bu muselo byt nějakou změnou vyplachování nebo něčim takovým, naopak otáčkama krouťák klesá protože se zvyšují kvadraticky odpory který z něho ukusují


Jo? A co tlaky? Ty nic? 4T má větší krouťák...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:08 | Nahoru | #63

VradosV>na co mi bude motorka za 90 tisic když najedu za rok maximalně 1500 km???? a to jenom kolem baráku protože nemám noty ,,blbče a jestli se chcete navažet zas do ketoye tak si navažejte ale ste paka



na co mě bude drahá značková sekačka, kdež sekáme jednou za cca dva tejdny?? a ty seš taky blbec páč ses první začal navážet do Alka

mě jen naštvalo že odsuzuješ levný pochybný sekačky a sám jezdíš na levný pochybný motorce....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:10 | Nahoru | #64

Lion>na co mě bude drahá značková sekačka, kdež sekáme jednou za cca dva tejdny?? a ty seš taky blbec páč ses první začal navážet do Alka

mě jen naštvalo že odsuzuješ levný pochybný sekačky a sám jezdíš na levný pochybný motorce....



no s tím vorem bych si taky nevyskakoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:10 | Nahoru | #65

Lion>na co mě bude drahá značková sekačka, kdež sekáme jednou za cca dva tejdny?? a ty seš taky blbec páč ses první začal navážet do Alka

mě jen naštvalo že odsuzuješ levný pochybný sekačky a sám jezdíš na levný pochybný motorce....


Navíc najet za rok 1500km,tak jezdím na piciglu a ne na prkači.

1 reakcí na tento příspěvek 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:13 | Nahoru | #66
osobní zkušenost 2T/4T v křoviňáku.
2T Stihl,1,1 kW,obsah z hlavy nevím.ječí to,bez sluchátek ani hovno,v nízkých otáčkách síla žádná,spotřeba dost.váží tak 9 kg.
4T MTD,taky 1,1 kW,ten si jenom brumlá,sluchátka zbytečné,benzín leju jenom,když se začnu klepat na cigáro a to tam jenom tak cvrnknu.váha 7,5 kg.
Krouťák toho motoru už od nízkých otáček úplně jinde,kde se dvoutakt dusí a jede v plném,4T o ničem neví.Co 20 motohodin vyměnit 0,1 litru oleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:15 | Nahoru | #67

maras>no s tím vorem bych si taky nevyskakoval



no ten španěl to taky nevytrhne

Naposledy editováno 28.09.2009 20:17:01

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:16 | Nahoru | #68

ready1200>osobní zkušenost 2T/4T v křoviňáku.
2T Stihl,1,1 kW,obsah z hlavy nevím.ječí to,bez sluchátek ani hovno,v nízkých otáčkách síla žádná,spotřeba dost.váží tak 9 kg.
4T MTD,taky 1,1 kW,ten si jenom brumlá,sluchátka zbytečné,benzín leju jenom,když se začnu klepat na cigáro a to tam jenom tak cvrnknu.váha 7,5 kg.
Krouťák toho motoru už od nízkých otáček úplně jinde,kde se dvoutakt dusí a jede v plném,4T o ničem neví.Co 20 motohodin vyměnit 0,1 litru oleje.


přesně tak!

Mám dvaroky 4T a 2T ječáka už bych nechtěl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:19 | Nahoru | #69

Lion>no ten španěl to taky nevytrhne



motorku od neexstující už značky bych teda nectěl...kromě vetrána

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:23 | Nahoru | #70
maras> neser....ti rozhodím sandál díly pasujou z jiných značek, rozvody mám ozubený, převodovka jak z kamionu.... ještě něco?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:23 | Nahoru | #71
prackarr> když porovnám kompresní poměr skoro 30 let staré J350/638, je to 10,2:1 a vem si co je to za motor!
nová honda vtr 250 má 11:1. je to rozdíl? ne.
stará 638 má výkon 18 kW a krouťák 32 Nm
VTR 250 má výkon 22 kW a krouťák 22 Nm.
sice má o hodně nižší otáčky, ale při srovnatelné kompesi má o polovinu vyšší krouťák, ve výkonu moc rozdíl neni. právě kvůli velkýmu krouťáku se dvoutakty používají v dieselech pro lodě, v usa pro náklaďáky kde se neřešila spotřeba a u nás dřív pro lokomotivy.
samozřejmě že se bude teda chovat jinak motor co je dělané na to že točí 13 tisíc

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:24 | Nahoru | #72

Lion>maras> neser....ti rozhodím sandál díly pasujou z jiných značek, rozvody mám ozubený, převodovka jak z kamionu.... ještě něco?



Však jasné, ruský stroj jak žigo vydrží vše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:26 | Nahoru | #73

memphis.unv>prackarr> když porovnám kompresní poměr skoro 30 let staré J350/638, je to 10,2:1 a vem si co je to za motor!
nová honda vtr 250 má 11:1. je to rozdíl? ne.
stará 638 má výkon 18 kW a krouťák 32 Nm
VTR 250 má výkon 22 kW a krouťák 22 Nm.
sice má o hodně nižší otáčky, ale při srovnatelné kompesi má o polovinu vyšší krouťák, ve výkonu moc rozdíl neni. právě kvůli velkýmu krouťáku se dvoutakty používají v dieselech pro lodě, v usa pro náklaďáky kde se neřešila spotřeba a u nás dřív pro lokomotivy.
samozřejmě že se bude teda chovat jinak motor co je dělané na to že točí 13 tisíc

kolego,nepleť do toho dielelové dvoutakty a hlavně si překontroluj ty kompresní poměry u té jáwky a ještě zkus zašmátrat něco o účinnosti motoru 4T a 2T.
A navíc,já psal o tlakách a ne o kompresních poměrech...

Naposledy editováno 28.09.2009 20:27:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:35 | Nahoru | #74
prackarr> kompresní poměr mám dobře. horší účinnost vyplývá z toho že část čerstvé směsi jde rovnou pryč. proto horší spotřeba. na druhou stranu výhodu má třeba v tom že ho vlastně silou nebrzdí žádný rozvody. ideální by byl dvoutakt co by měl vstřikování jako diesel- přímo do válcu.
když vezmu svou mašinu oproti tomu co tvrdíte o dvoutaktech- malá spotřeba, malá "hlučnost", velké krou´ták

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:46 | Nahoru | #75

memphis.unv>prackarr> kompresní poměr mám dobře. horší účinnost vyplývá z toho že část čerstvé směsi jde rovnou pryč. proto horší spotřeba. na druhou stranu výhodu má třeba v tom že ho vlastně silou nebrzdí žádný rozvody. ideální by byl dvoutakt co by měl vstřikování jako diesel- přímo do válcu.
když vezmu svou mašinu oproti tomu co tvrdíte o dvoutaktech- malá spotřeba, malá "hlučnost", velké krou´ták


No,já to nechám na tobě. Já měl oboje,tak porovnávat mohu, i motorky,takže v 2T/4T mám jasno,kór u zahradní techniky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 20:57 | Nahoru | #76
prackarr> no, můj motor je plyšové medvěd- silné, mohutné, jemné, hravé, a má krásné brum, takže já su spokojené a dohadovat se nebudu, to že bych neměl pravdu je možný, ale s tim jak na tom su spokojené su

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 21:00 | Nahoru | #77
memphis.unv> já mám krouťák tam kde výkon .. tzn při osmi tisících otáčkách.. teda tak je to základ, ted bude výkon asi výše

2 reakcí na tento příspěvek 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 21:11 | Nahoru | #78
memphis> Svez se někdy na srovnatelným 4T té doby, třeba stará CB400, a přestaň tu tvrdit něco o krouťáku. Na Jawách jsem najezdil hodně a dodnes na ní jezdím, ale 4T je úplně jinde. K čemu mi je 32Nm, když je to má až v nejvyšších otáčkách stejně jako výkon? Vždyť do poloviny otáček to má sílu jako 125ccm. U 4T to táhne silně už od volnoběhu a maximální krouťák mám 1000 otáček nad volnoběhem. žádné propady, žádné díry. Na Jawě jsem přestal jezdit do Rumunska a dalších hornatých zemí, protože rozjet naloženou jawu do kopce byl velký problém. Některé kopce jsem na jedničku nevyjel, musel jsem se vrátit dolů, pořádně se rozjet a držet dostatečnou rychlost abych tam měl vysoké otáčky i za cenu riskování držkopádu.
Srovnávat kompresní poměr 2T a 4T je nesmysl. Udávaný kompresní poměr je pro celý zdvih. Zatímco 4T zavírá sací ventil kousek za spodní úvratí, 2T až skoro v půlce zdvihu. Takže zavřený kompresní poměr (trapped) je u 4T 9:1 a u 2T 6:1 při stejném udávaném poměru 10:1. Ten rozdíl jasně poznáš už při roztláčení.
Jediná dnešní výhoda 2T je jednoduchá levná a lehká konstrukce.

Edit: 2T lokomotivy se u nás nedělaly, dovážely se ze sovětského svazu a nebyly vůbec bezproblémové. V současné době maj drážní čísla (něco jako SPZ) pouze 4 kusy lokomotivy Sergej. Zbytek je ve šrotu nebo byl prodán na východ. Přitom české lokomotivy toho věku jezdí dál.

Naposledy editováno 28.09.2009 21:16:03

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 21:14 | Nahoru | #79

Deadman>memphis> Svez se někdy na srovnatelným 4T té doby, třeba stará CB400, a přestaň tu tvrdit něco o krouťáku. Na Jawách jsem najezdil hodně a dodnes na ní jezdím, ale 4T je úplně jinde. K čemu mi je 32Nm, když je to má až v nejvyšších otáčkách stejně jako výkon? Vždyť do poloviny otáček to má sílu jako 125ccm. U 4T to táhne silně už od volnoběhu a maximální krouťák mám 1000 otáček nad volnoběhem. žádné propady, žádné díry. Na Jawě jsem přestal jezdit do Rumunska a dalších hornatých zemí, protože rozjet naloženou jawu do kopce byl velký problém. Některé kopce jsem na jedničku nevyjel, musel jsem se vrátit dolů, pořádně se rozjet a držet dostatečnou rychlost abych tam měl vysoké otáčky i za cenu riskování držkopádu.
Srovnávat kompresní poměr 2T a 4T je nesmysl. Udávaný kompresní poměr je pro celý zdvih. Zatímco 4T zavírá sací ventil kousek za spodní úvratí, 2T až skoro v půlce zdvihu. Takže zavřený kompresní poměr (trapped) je u 4T 9:1 a u 2T 6:1 při stejném udávaném poměru 10:1. Ten rozdíl jasně poznáš už při roztláčení.
Jediná dnešní výhoda 2T je jednoduchá levná a lehká konstrukce.


přesně toto jsem měl na mysli. Myslím ale,že jsi to psal zcela zbytečně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 21:23 | Nahoru | #80
Deadman> samozřejmě že na dvoutaktu je poznat že motor brzdí daleko míň. ale to že by měla problém vyjet kopec, to ze zkušenosti musím popřít. a pokud tady tvrdíš něco o tom že průběh je na hovno a dole netáhne, tak se podivé na tohle, protože to dokazuje že je to nesmysl. to modrý je průběh sériové J350

nevim co v tom vidíš ty, ale mně to spiš připomíná průběh dieselu než nějaký díry nebo mrtvé spodek.
po rovině se rozjedu od volnoběhu (1200 ot./min), po městě jezdím na 2-2,5 tis.

Naposledy editováno 28.09.2009 21:26:41

2 reakcí na tento příspěvek 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 21:46 | Nahoru | #81
Sekačka je přesně to místo, kam 4T (tedy pokud bereme motory do 600 ccm) patří. Nesere se to, nemusíš se o to starat, seká to prakticky zadarmo a ten výkon řekl bych na posekání trávy stačí, víc výkonu už by bylo zbytečný.

Fakt by mě zajímalo, koho napadlo cpát čtyřtaktní motory do motorek s obsahem menším než těch 600

No flame.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 22:22 | Nahoru | #82

dabel.v.kravate>Sekačka je přesně to místo, kam 4T (tedy pokud bereme motory do 600 ccm) patří. Nesere se to, nemusíš se o to starat, seká to prakticky zadarmo a ten výkon řekl bych na posekání trávy stačí, víc výkonu už by bylo zbytečný.

Fakt by mě zajímalo, koho napadlo cpát čtyřtaktní motory do motorek s obsahem menším než těch 600

No flame.



co na naučení?? třeba takový NSR 500 místo cb 500.. ideál .. ty seš vůůůl

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 22:39 | Nahoru | #83
bora666> Na naučení NSR 125, pro bezmozky se zarážkou na plynu. Ale jinak asi jo, tak řekněme motorky do 500 ccm

Naposledy editováno 28.09.2009 22:44:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 22:43 | Nahoru | #84

dabel.v.kravate>Fakt by mě zajímalo, koho napadlo cpát čtyřtaktní motory do motorek s obsahem menším než těch 600



sedni si na pořádnýho čtyřtakta a budeš mluvit jinak tvůj názor je hodně ovlivněnej tím že si přesedlal z 4T ludry na něco živějšího... Až sedneš na šestku tak z ní taky budeš vyplesklej a řekneš si jak si jen mohl jezdit na dvoutaktu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 22:47 | Nahoru | #85
Lion> Však to říkám. Čtyřtaktní motorky DO 600 ccm

Mimochodem, šestku už jsem řídil (GSX-F a CBR) a zas tak nic extra na tom nebylo... Kdybych už mohl legálně řídit šestku a měl si vybrat jestli si koupim třeba to CBR 600 nebo NSR, jednoznačně bych šel do NSR.

Ale kdyby byla řeč třeba o RSV nebo TL, to už by byla samozřejmě jiná, nicméně ten dvoutaktí zvuk a průběh výkonu by mi na nich asi chyběl.

Naposledy editováno 28.09.2009 22:52:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 22:51 | Nahoru | #86
dabel.v.kravate> no dobře tak 500,450 apod stejně na tom bude 4T úplně někde jinde než 2T GSXF možná... CBR F nebo RR?? točil jsi to? obě dvě sou víceménně dost nadupaný tak mi neřikej že to nejelo...oproti tý NSR to muselo bejt nebe a dudy 2T už má dneska opravdu smysl jen v menším obsahu a tam kde je potřebný...

edit. mezi CBR 600 a NSR bys volil NSR?? tak ted pochybuju zda si na tom opravdu jel...

a TL nebo RSV by tě nejpozději v první zatáčce (kdybyses na tom nějak náhodně rozjel ) asi kurevsky proškolilo komprese a kroutící moment dělá svoje

Naposledy editováno 28.09.2009 22:59:53

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 22:57 | Nahoru | #87
Lion> Jako jo, jelo to pěkně, to určitě, ale nebavilo mě to. Jediný co na tom bylo zajímavý bylo že se to dalo točit do 16 000 a mělo to při takhle vysokejch otáčkáčkách takovej specifickej zvuk a vibrace, ale jinak... Mě se na dvoutaktu hrozně líbí jak se rozjedou až tak okolo 8-9 000 a nutěj tě to furt vytáčet, na 4T 600 tě žádný takovýhle překvapení v průběhu výkonu nečeká.

Jinak bylo to efko, ale na něm jsem se moc neprojel, respektive neměl jsem příležitost vyzkoušet co umí takže to co říkám vychází spíš ze zkušeností s tím GSX

Naposledy editováno 28.09.2009 22:58:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:02 | Nahoru | #88

memphis.unv>Deadman> samozřejmě že na dvoutaktu je poznat že motor brzdí daleko míň. ale to že by měla problém vyjet kopec, to ze zkušenosti musím popřít. a pokud tady tvrdíš něco o tom že průběh je na hovno a dole netáhne, tak se podivé na tohle, protože to dokazuje že je to nesmysl. to modrý je průběh sériové J350

nevim co v tom vidíš ty, ale mně to spiš připomíná průběh dieselu než nějaký díry nebo mrtvé spodek.
po rovině se rozjedu od volnoběhu (1200 ot./min), po městě jezdím na 2-2,5 tis.



Já tam na tom grafu vidím že do 3000 otáček je to mrvý a od 5000 ot. to bleskově ztrácí sílu. To je docela úzký pásmo, navíc pro motorku která od 4000 ot. nepříjemně vibruje. K tomu dlouhá jednička a velké mezery mezi kvalty, které sotva stačí aby jsi se trefil do pásma použitelných otáček. Ten graf znám a jen potvrzuje moje praktické zkušenosti s Jawou, na které dodnes jezdím denně do práce. Na nízké otáčky se rozjedu jen při šnečím popojíždění v zácpě, pokud se chci rozjet svižně, musím hoblovat spojku trvale nad 3000 otáček.
Ten průběh připomíná závodní motor, nikoliv diesla. Pokud pomineme absolutní hodnoty otáček a výkonu.

Podívej se na graf cestovního 4T motoru, kterýmu krouťák nepadá pod 80% maximálního od volnoběhu po omezovač.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:02 | Nahoru | #89

dabel.v.kravate>Lion> Jako jo, jelo to pěkně, to určitě, ale nebavilo mě to. Jediný co na tom bylo zajímavý bylo že se to dalo točit do 16 000 a mělo to při takhle vysokejch otáčkáčkách takovej specifickej zvuk a vibrace, ale jinak... Mě se na dvoutaktu hrozně líbí jak se rozjedou až tak okolo 8-9 000 a nutěj tě to furt vytáčet, na 4T 600 tě žádný takovýhle překvapení v průběhu výkonu nečeká.

Jinak bylo to efko, ale na něm jsem se moc neprojel, respektive neměl jsem příležitost vyzkoušet co umí takže to co říkám vychází spíš ze zkušeností s tím GSX



no já nevím nejel jsem na ničem takovým ale údajně tam kopanec je a velkej... končím jdu spát a nebudem to tady zasírat... můžem pokecat někde jinde kde to bude k tématu

(reakce na) 4T sekačky. Proč?

28.9.2009 v 23:03 | Nahoru | #90
2x

Naposledy editováno 28.09.2009 23:06:28
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist