-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ahoj,
sháním dálková/mlhová přídavná světla např. kulatý/hranatý kompaktní průřez, internet mi vyplivne samá kulatá "ala čopr" plná chromu, pokud máte nějaké užitečné odkazy sem s nimi.
Aby jste byli zcela v obraze, půjdou přidělat na padáky (nemyslím ty hříbky, ale trubky ). 12V a příkon kolem 50W.
Hella - katalog přídavných světlometů i s charakteristikou osvětlení
všem užitečným děkuji
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámky od Vás:
CLEAR NS21C - 740 Kč / pár
X tune - 830 Kč / pár
výrobce? - 2150 Kč / kompletní sada
Sw Motech Fog Light Kit - 109,95 € / kompletní sada
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dimenzování vodičů se zanedbatelnou délkou (cca do 4metrů):
Pro 110W ve 12V soustavě je potřeba vodič o průměru 1,5mm a pro 55W postačuje průměr 1mm (je i na to vzoreček a vychází to, jak je vidět dále).
známe:
- napětí "U" 12V:
- příkon "P" 110W (osvětlení 2x55W)
- zatížení průřezu "Z" 4A/mm2
tedy:
I(A) = P/U = 110/12 = 9,2A
S(plocha) = I/Z = 9,2/4 = 2,29mm2
d(průměr) = druhá odmocnina z 4*S/PÍ = druhá odmocnina z 4*2,29/3,14 = 1,7mm a z toho baj oko 1,5mm
PS: zatížený totiž může být > 4A/mm2 - pro školní zprávu bych uvedl: VOLÍM kabel do elektrárny 2mm a stejnak je tam nyní snížená "watáž" na celkových 70W (2x35W) tak co řešit
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na závěr jak to dopadlo na TA
Naposledy editováno 23.02.2011 20:27:56
xrv750>dostal jsem taky jestě tip jak zvíšit svítivost od známého automechanika, mam pry propojit rele dalkových a tlumených a to tak že jakmile dáš dálkový tak ti zůstane svítit i potkávací je to tak prý na plechovkách od mercedesa a má to velký ůčinek tak nevim
Tak to je to samý, jako bys tam koupil 110W žárovku a nespojoval - nahovno a na zkurvení plastové paraboly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
Este som ich nenahodil,ale kopec kolegov ich ma a svietia paradne. Telo je celokovove, sklo je na sposob šošovky. Su vsak definovane ako hmlovky. Slabe stretavacie svetlo na TA vsak prisvietia dostatocne.
technickou bych neřešil kor když jim je ukážeš že jsou to pouze přídavná dálková a jestli že je na nich E tak si můžou trhnuot.
Koukam, ze o zakonech vis velky kulovy, ale rady rozdavas jako Einstein. Na technicky si s E muzes trhnout leda ty. Ono nestaci splnovat jen homologaci svetel, ale taky povoleny pocet svetel a motocykl smi mit maximalne dve dalkova svetla! To, ze se to u nas moc neresi, je vec druha. Ale pokud prijdes na technickou a budes na ne chrchlit tvoje moudra a trvdit ze to ma E a ze si muzou trhnout, tak te rychle vyvedou z omylu
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
tak jsem spínač našel, pokud koukám dobře za 110E - to je dražší než celé světla ze slovenskýho e-shopu
odkaz
edit.: drahý je to proto, jelikož je to komplet a nejen vypínač - nevšiml jsem si
Naposledy editováno 10.09.2009 13:08:33
"50% našich motorek má uprostřed původní světlomet a na rampě dvě přídavná dálková světla . Ani nemusíme sčítat indexy svítivosti , ale tak to Vážení nejde . Máte tři dálková a můžete mít maximálně dvě . Řešení ? Odpojit to původní aby zůstaly jen dvě . Tak to taky nejde . Na tom původním , prostředním máte R , je to namontované světelné zařízení a to musí být v činnosti . Takže zbývá řešení , původní světlomet nahradit , něčím kde je pouze C , potkávací . V životě jsem něco takovýho neviděl , asi to nikdo nevyrábí . Ale i kdyby to někdo vyráběl , tak dálková světla budou stále blíže k obrysu motorky , než potkávací . Takže tudy cesta taky nevede . A jak z toho ven ? Nechat původní světlomet a dát na rampu na místo přídavných světel dvě mlhovky ? To taky zrovna nefunguje . Jednostopá vozidla mohou mít mlhovku pouze jednu . Takže jediné správné řešení by bylo nahradit původní světlomet pouze dálkovým a na rampu přidat dvě světla pouze tlumená . Samozřejmě minimálně 60 cm od sebe. Dovede si to někdo představit jak by to vypadalo ?"
odkaz na celý článek
edit.: ono je toho zakázaného víc
Naposledy editováno 10.09.2009 11:09:40
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
jinak nevím jestli to tu padlo, ale dobrý světla jsou Hella, na motorky oblíbené Comett FF100 (prodává i Wunderlich na BMW), FF50, FF75 a Micro DE (mlhovky ale dělají se i v xenonu, jsou to ty co prodává Touratech za 2x tolik)
sám jsem před tejdnem nainstaloval dálkovou sadu FF50, zapojení na spínač dálkových s vypínačem (tzn. svítí buď všechny dálkový nebo jen hlavní)
xrv750>technickou bych neřešil kor když jim je ukážeš že jsou to pouze přídavná dálková a jestli že je na nich E tak si můžou trhnuot.
však se neboj, oni to pořeší soudruzi v SRN nebo A za Tebe
pravda ale je, že podle norem světlo, které nelze uvést do činností pouhým vložením světelného zdroje (žárovky) se považuje za nezapojené a tudíž se NEPOSUZUJE v rámci TK
zatím to vypadá na mlhovky , dokonce spodní trubka padáku k tomu přímo vybízí
do hlavního světlometu žárovku PHILIPS H4 12V 55/60W X-TREME POWER + 80% SVĚTLA
1) edit.
hmhmhm - vánoční stromeček
2) edit.
Hella - katalog přídavných světlometů i s charakteristikou osvětlení
Naposledy editováno 10.09.2009 22:05:48
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
jj a někde se to taky snad řeší, že na pravé straně se dává mlhovka a nalevo dálkové - vyčetl jsem to snad na fóru BMW GS...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
SiSpo>Němec> jasný, půjdou mlhovky
jj a někde se to taky snad řeší, že na pravé straně se dává mlhovka a nalevo dálkové - vyčetl jsem to snad na fóru BMW GS...
jo tohle je oblíbená kombinace, Wunderlich takhle pro BMW přímo dodává smíšenou sadu těch COmettů FF100
a ohledně těch světel - s mlhovkama stejně nesmíš jezdit za nesnížený viditelnosti, spíš bych řešil jak vidíš teď, pokud vidíš bez problémů tak ty dálkový asi nemaj význam a jsou lepší mlhovky (ale pak je otázka na co? abys byl ve dne líp vidět? kdo Tě bude chtít přehlídnout stejně přehlídne)
já třeba bral nakonec místo kombinace obě dálkový, protože moje dálková to je opravdu vrchol legračnosti, dálková která dělá kužel namísto rozptylu ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla
jinak to nemám na den, osobně nejsem zastánce motorkářů co jezdí ve dne na dálkový , takže to nemám v plánu přes den pouštět
např. jedu kolem 22:00 žádný provoz, mám tam dálkový a pak to asi znáš jsou zákruty a nevidíš moc na krajnici, tak to přepneš na tlumený, ale zas jak jsi nakloněnej moc daleko do dáli - takže když je potřeba zatáčky jedu na tlumený + prstem na tu chvíly držím světelnou houkačku (vlastně žhavím obě vlákna) a to se mi to jede hezky...
takže jsem docílil toho, že "mlhovky" budou OK, takto tam budu mít dálkový + mlhovky a měl bych být spokojenej
a od dob pionýra, mi svítí každá motorka dostatečně