globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vibrace a sjetý řetěz!!!!
4.8.2009 v 14:50
Zdravím, byli jsme si s kámošem takhle na slovensku, a asi po 250 kilometrech mi začala hodně šustět řetězovka. Po dalších pár km mi to občas začalo strašně skřípad (někde u převodovky a primárního kolečka řetězovky). Ale to dělalo jen občas, náhodně. Také jsem viděl, že řetězovka jakoby drhne... Na jedné straně byl olej uplně vytěsněný, a kov ohoblovaný. Bylo to ve tvaru zubů od primárního kolečka řetězovky.
Tak jsem oddělal kryt primárního kolečka, a zjistil jsem že celá hřídel, která vede z převodovky má vůli dovnitř a ven asi 4-5 mm.
Výlet jsem musel ukončit. Když jsem dorazil domů, zkusil jsem řetězovku. Ta jedna strana byla nabroušená jak žiletka.
Taky vibrace se neuměrně zvedly. Už při 70km/h (na 5. rychl. stupen) byly tak vysoké, že jsem si netroufl jet rychleji.
Napadá vás čím by to mohlo být?? Má cenu hrabat se v tom doma, nebo bude lepší hodit to do servisu???
Předchozí
1 2
Následující

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 14:53 | Nahoru | #1

Má cenu hrabat se v tom doma, nebo bude lepší hodit to do servisu???



Já bych to hodil ze skály, ale to asi slyšet nechceš...

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 15:00 | Nahoru | #2
ségrovka na hřídeli??

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 15:15 | Nahoru | #3
No, zeptám se ještě jinak, má tohle hřídel dělat??? počítám s tím že ne!!
Jak drahá by byla asik oprava??

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 15:31 | Nahoru | #4
Můj odhad je že jsi měl moc naplý řetěz, pár propružení, veliký tlak na hřídel a to ti to tak pěkně ohoblovalo a zničilo výstup z převodovky. Gratuluji

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 15:53 | Nahoru | #5
no právěže napnutí řetězu je předepsané na prověšení 20-30 mm... já měl minimálně 40 mm, tkaže myslím že tím to nebude!!!

(reakce na) Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 15:56 | Nahoru | #6
Peci> Tak druhá věc, byl rovnoměrně vytahaný? Protože tam zas tolik důvodů být nemůže, krom totálně odfláklé výroby motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 16:05 | Nahoru | #7
hmm ted jsi na to asik kápl, podle mě rovnoměrně vytahaný nebyl. Při jízdě spodek vcelu poskakoval nahoru a dolů. Ale já tomu nepřikládal až takovou váhu, ptz jinak je řetězovka uplně v pořádku, nejeví žádné známky opotřebení, a na rysce zbývalo do výměny asi ještě pul cm. :\
Myslíš že to vyřeší ted jen výměna řetězovky, nebo bude potřeba spravit i tu hřídel??,

(reakce na) Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 16:06 | Nahoru | #8
Peci> Samozrejme hridel taky...

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 16:10 | Nahoru | #9
Dobře, řetězovka jsem se díval vyjde asi na 2 litry. Na kolik vidíš tak tu hřídel??
Momentálně nemám ani korunu, tak se radši ptám předem, kolik by to mohlo vyjít... !!!!

(reakce na) Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 16:23 | Nahoru | #10
Peci> tam bude otazkou co vse je poskozeny a taky prace, asi se bude muset pulit motor, dle toho jak je to udelany...

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 16:25 | Nahoru | #11
kurva!!! omg...!!!!

(reakce na) Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 16:51 | Nahoru | #12
Peci> jo takhle jsem mluvil když mi praskl řetěz a vzal sebou i kryty :) ale já měnil jen řetězovku ty to máš horší

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 17:45 | Nahoru | #13
No, pokud nebude ještě huuuř....
Tatka ted přišel s názorem jestli nemůže být pohnutý celý motor v rámu (motorka byla nedávno padlá - ale byl to lehký pád na rovné cestě, jen se sklouzla po asfaltu. Byla jen ohlá stupačka, a trochu podřený pravý bok.) Tatka myslí, že právě ta ohlá stupačka částečně ohla rám a motor ted není v rovině se zadní rozetou. Tím pádem se sjíždí řetěz.
Nevím jak by s tímhle mohly být spojené vibrace z motoru.
Je nějaký způsob jak zjistit, zda je rám rovný, a zda je motor v přímé linii se zadním kolme (rozetou)???

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 17:48 | Nahoru | #14
obroušená je z tohoto pohledu zadní strana.

[img]

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 17:51 | Nahoru | #15
Hřídel v 1. poloze

[img]

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 17:52 | Nahoru | #16
Hřídel v 2. poloze (povytažená z převodovky) oprava původních 5mm na 2mm... to by teoreticky mohlo byt ještě v toleranci ne??

[img]

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 19:13 | Nahoru | #17
ne

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 20:51 | Nahoru | #18
No tak 2mm není žádná trága. A kdyby tak máš řetěz ošoupanej z boku ne zezhora nebo sezpoda. Omrkni jestli máš ok vodicí prvky řetězu, kladka, lišta, něco takovýho by tam mělo být.

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace a sjetý řetěz!!!!

4.8.2009 v 21:13 | Nahoru | #19
Vyměň retězovou sadu pastorek +rozeta+ řetěz a máš po problému !!!Začni u nejjednoduchších věsí od toho se to bude odvijet GL

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 02:21 | Nahoru | #20
Výstup se mi zdá OK, 2mm to je OK, přeci zajistuješ pastorek tou podloužkou se zářezy jež pak přitáhneš k pastorku 2šrouby to že má pastorek vakl na hřídeli je zcela normální.

Asi takhle zuby musí být jak kolečko tak i rozeta v jedné ose, aby byl řetěz namáhán jen tahem, ne do stran - zkus vzít provázek a dát tam to kolečko tak aby boky lícovali a ne že jedno bude začínat o 3mm vedle apod. ... Nějak tak podobně bych to řešil ...


Takto asi Tvá řetězová kola nevypadají...


Vibrace napadá mě chybějící volně otočný váleček/válečky, ale podle fotek mažeš řetěz, takže by chybět snad nikde neměl a skřípat to v článcích asi taky nebude, nevidím nikde červený prach z pod gumiček a podle fotky řetězu vidím otěr na boku vnější destičky směrem k ose motocyklu - zajímalo by mě o co Ti to drhlo - vypadá to železo na železo, ale o co? !!! zkontroluj celou cestu kudy se řetěz pohybuje, zda o něco nedře...

Máš li centrální stojan, dej to na něj, a zkoukni i míru vytahání (budeš točit kolem od spojky řetězu ke spojce/ jedna otáčka článků), "houpání" v max. průvěsu do 1-1,5cm by mělo být OK nad 3cm katastrofa...

Uka fotky rozety a pastorku jak na tom jsou...

Hiffson> ok

edit.: jako klidně jukni na vůli kyvné vidlice, zda máš utažené kolo a šponováky z každé strany stejně daleko či Ti nějakým způsobem nevázne zadní brzda

Naposledy editováno 05.08.2009 02:58:28

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 09:32 | Nahoru | #21
SiSpo> Díky za vyčerpávající příspěvek. Ten první obrázek vyobrazuje přesně to co hjsem myslel. ale nevím jak bych to změřil, ptz to podle mě budou jen milimetry, to bych podle mě provázkem nezjistil.
S těma vibracema taky netuším čím to může být. Cesta řetězu je uplně v pohodě, řetěz nedrhne o nic. Vzhledem k tomu, že otěr na řetězu je vykousaný až mezi články, tak to může dělat jedině pastorek, nebo rozeta. Takže mě napadá jedině že by bylo jedno z toho vyosené.
Centrální stojan nemám, ale myslím si že řetěz je nerovnoměrně vytahaný. Ptz při jízdě spodní strana skákala hodně nahoru a dolu (při jízdě až ty 3-4 cm - co dovolilo napnutí řetězu)

Zadní kolo bylo dotažené a bylo i správně v ose motorky, šponováky byly uplně stejně dlouhé.
Skáknu nafotit rozetu a pastorek, ale podle mě jsou obě v nejlepším pořádku.

(reakce na) Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 09:45 | Nahoru | #22
gorkin> Já se bojím, že pokud ji vyměním a bude tam ještě jiný problém, že zničím i tu novou řetězovku. Navíc tahle není špatná, ani zničená... (snad jen nerovnoměrně vytahaná) ale jinak je uplně ok - má najeto 10 tis.

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 09:47 | Nahoru | #23
nemáš nakopnutou rozetu??
Každopádně kup řetězovku, seskládej, pak volně toč kolem(na stojanku) a zjistíš kde je problém(kde retez chytá) pak už jen najdeš duvod proč chytá-opravíš a zas jezdíš..
to sou malé věci tohleto

Naposledy editováno 05.08.2009 09:48:33

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 10:07 | Nahoru | #24
Vypadá v pohodě ne??

[img]

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 10:09 | Nahoru | #25
FOtka nic moc, ale rozeta vypadá taky ok...

[img]

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 10:12 | Nahoru | #26
Ale tohle vypadá zajímavě, všiměte si jak je řetěz z jedné strany sjetý, a z druhé nedotčený. (je foceno bez pastorku, takže je řetěz prověšený) zatím jsem pořád nepřišel o co by to mohlo dřít

[img]

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 10:49 | Nahoru | #27
Peci>

[img]

To je nějaký plný kovových pilin? Jinak jako nejsem zas tak znalý co je na tom za ty půlměsíce na boku? To je kovový, jako já viděl většinou na pastorku taky takový boční opěry, ale byli z gumy... To je tak jediný co se mi na tom nelíbí...

zkus nějak podložit motorku at máš kolo ve vzduchu, složit to dohromady a jedině koukat kde co drhne, to že za jízdy hází nahoru dolu to jako snad OK, dolní větev není tahem motoru napjatá takže si zahází sem tam, mě šlo o výkyvy bez motoru, jen otáčení rukou...

Víc Ti nepovím, jen jeden odkaz na pár šikovných témat o řetězu"> http://www.retezy.info/poradna.html[/url] ...

Jestli máš hnutej motor v rámu jo to není abych posoudil já, ale když máš řetěz vyjmut můžeš přeci odlučovací metodou zjistit zda bude problém v řetězu, kole, či motorovém celku, natoč to bez pastorku, všechny kvalty zda jde všechno zlehka jen tak na místě pak to chce nějak zvednout kolo, zda někde nedrhne, jeho ložiska nemají vůli a pak když OK bude někde asi chybka v tom sekundárním převodu

KLIDNĚ SI POČKEJ NA DALŠÍ NÁZORY

- jinak jsem netušil, že malý Shadow má těsněnej řetěz, já na 125ccm jsem měl bez O,X kroužků

Naposledy editováno 05.08.2009 10:50:14

(reakce na) Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 11:05 | Nahoru | #28
SiSpo> Kovové piliny, spíš rez. Ta byla na hřídeli, v místě kde k ní byl přichycený pastorek. Ale řekl bych že to bylo tím, že motorka delší dobu někde stála.
Jinak ty pulměsíce jsou opravdu kovové, a jsou i z druhé strany.

Díky za rady, natočt bez pastorku mě to už napadlo, za cvhíli se do toho pustím. Jen mě absolutně nenapadá jak bych to mohl podložit... (nebo spíš, jak to fyzicky zvednu, abych pod rám něco strčil!!!

Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 11:10 | Nahoru | #29
rez na té drážkované hřídeli je běžná s tím si nelam hlavu - určitě Ti to za 10 let neprorezne

edit.: na 125cm jsem tu hřídel lehce mázl vazelínou aby to tolik nerezlo, akorát vazelína se zahřeje a sklouzne, teď mě napadlo až nyní že stříknout to např. sprejem na řetěz tak by to mohlo držet i při vyšších teplotách na Transalpu to nemažu, už mě ty doby přešli, ale asi tam cáknu ať to není červený ten řetězák až to někdy otevřu

Naposledy editováno 05.08.2009 11:12:55

1 reakcí na tento příspěvek Vibrace a sjetý řetěz!!!!

5.8.2009 v 11:19 | Nahoru | #30
Takže, ted jsem to byl protočit a přišel jsem na pár nepříjemných poznatků.

Za prvé bych mě ldotaz - náhon tachometru je v motoru?? Ptz při zařazení a přidání plynu mi to ukazovalo rychlost

Za druhé, při zařazeném neutrálu se hřídelka pomalu točila, když jsem přidal plyn, tak se točila rychleji. Rikal jsem si že to bude jne vibracema které ji roztáčí, ale když jsem ji chtěl přidržet rukou, a přidal jsem plyn, tak se mi protočila i v ruce (jak je to možné, že motorka táhne i na neutrál??)

Za třetí, vibrace byly cítit znatelně, sice nemám otáčkoměr, ale v jistých otáčkách byly vibrace cítit i v řídítkách a sedle. A co je nejhorší v určitých otáčkách byl slyšet onen nechutný zvuk, který šel z převodovky. (možná z motoru) Jakoby tam něco drhlo!!!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Řinčení z motoru Honda vt125 Honda VT 125 Shadow J1das 7 20.12.2022 v 15:27 karavanista
Doporučení Honda VT 125 Shadow dabelluk 5 27.4.2021 v 18:13 dave-lister
Emblém na nádrži Honda Shadow 125 Honda VT 125 Shadow DarkVitalij 1 1.8.2020 v 11:55 jarak
Yamaha XVS 125 DragStar vs Honda VT... Honda VT 125 Shadow, Yamaha XVS 125 DragStar TheHov 0 14.6.2020 v 22:29 TheHov


TOPlist