globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D
 
28.5.2007 v 08:37
Zdraec, jelikož mi v motůrku zase něco bubnuje, tak se zabejvám teoreztickou myšlenkou vyměnit rozvoďák. Ale jde mi o to jak se to vlastně přesně dělá :D Respektivě jestli se musí sundat vačky na FZS a pak starej a novej snejtovat a pootočením klikovky novej navlíknout na spodní ozubený kolo a nebo jestli to jde něják uděla i aniž by se sundaly vačky. ALe to bych radši s klikou moc netočil když budou nějáký ventilky otevřený že? Tak jestli se dá něják záhadně vyháknout z kola ten starej a ještě záhadněji nasadit ten novej. No jak je to teda správně? :D

1 reakcí na tento příspěvek Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 09:49 | Nahoru | #1
ventily nebudou otevřený když tam nebude rozvoďák,to prostě nejde.
určitě demnotovat napínák.vačky do poloh zavřených ventilů,roznýtovat starej,sponkou spojit s novým,otáčet klikou než navineš novej,odpojit starej,kliku do vhodné polohy,vačkyové hřídele do vhodné polohy,nasadit řetízek do vhodné polohy,snýtovat řetízek,zabezpečit přeskoku přes zub,namontovat napínák,zkusit opatrně protočit klikou,prověřit správný chod a nastavení rozvodu a hotovo,...

je to jen tak zhruba... kdybych to dělal tak určitě narazím na nějaký problém který by se musel řešit jinak....
máš štěstí že máš řaďák, Véčko je složitější....
pokud se tu objeví někdo kdo to dělal na FZS tak jistě poradí líp...

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 09:53 | Nahoru | #2
PopiSV> Ventily budou otevřený když tam neni rozvoďák, to prostě jde. :D A právě proto se ptám. ;) U toho dvajválu do V by to bylo jedno to je fakt, ale u čtyřválce sou vždycky nějáký otevřený dokud nesundáš vačky ne? :/

2 reakcí na tento příspěvek Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:22 | Nahoru | #3
jo? a jak prosímtě donutíš vačky aby talčily ventily dolů když tam nebude rozvoďák??
bez rozvoďáku prostě budou ventily zavřený vždycky i když tam budou vačkový hřídele.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:27 | Nahoru | #4
PopiSV>kdyz je tam necha v poloze kdy jsou ventily otevrene :lol: bez retezu s nimi nic tocit nebude. U radoveho 4valvu proste nenastavis vacky tak aby vsechny 4valce mely zavreny ventily.

Simisin>
-> vacky musi dolu...retez pak protahnes otacenim kliky s napojenim na stary retez. Pak ho snytujes, osadis vacky, nastavis casovani a hotovo. Nak

1 reakcí na tento příspěvek Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:27 | Nahoru | #5
Dělal sem to nedávno, jak říká Popi, akorát když budeš točit s klikou, abys ten novej navinul, tak si vem pomocníka a mějte na pár zubech nasazenej řetěz na obou vačkách a točte s nima stejně, jako by nebyl rozpojenej a odpadne ti problém nastavování vaček proti klice a problém otevřenejch ventilů špatně proti pístům, ale je to pakárna, k napínáku se nedostaneš jinak, než sundat komplet karbece... Dělal sem to celej den...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:30 | Nahoru | #6
Nak>>
Teda nevim, jak pod snytovanej retěz budeš cpát vačky s kolama, který je poháněji, toho bych byl docela rád svědkem..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:31 | Nahoru | #7
chlumakFZS600>to musi byt zajimave kdyz ti vacka streli dopredu, jak ventil zatlaci na palec vacky, ktery se prehoupne pres hrnicek :lol: Nak

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:34 | Nahoru | #8

PopiSV píše: jo? a jak prosímtě donutíš vačky aby talčily ventily dolů když tam nebude rozvoďák??
bez rozvoďáku prostě budou ventily zavřený vždycky i když tam budou vačkový hřídele.


S vačkam jde jen těžko otočit rukou, protože proti nim tlačí ventilový pružiny, takže tam, kde se vačka zastaví, tam zůstane i při sundání rozvodáku a na některým válci skutečně zůstanou ventily otevřený... Na čtyřválci jspou skutečně některý ventily otevřený vždy...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:34 | Nahoru | #9
chlumakFZS600: Kola jsou k vačkám přišroubovaná, ne? Tak kde je problém? originální rozvoďáky jsou už snýtované od výroby - jak jinak bys je tam dostal?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:35 | Nahoru | #10
chlumakFZS600>asi tak ze ho holt musim povolit na napinaku...pak schodis retez z kola a vytahnes vacku, nebo ji celou zvednes a sundas retez. Zalezi na tom jak ma kdo misto. To jako na FZS pro vymenu vacek musis roznytovat retez? :D tomu se mi nechce verit. Nak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:37 | Nahoru | #11
Nak>>
Tak to asi nejdřív toho fejzra budeš muset rozebrat, abys o něm nemluvil jen v teoretický rovině, možná na kawě ti ventily posouvaji vačku někam do prdele, ale na fejzru s ní nevotočíš bez rozvod'áku i kdyby ses posral :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:38 | Nahoru | #12
1100Virago>>
A když je snýtovanej, jak bys ho asi dostal pod kliku? :lol: :lol: :lol: Jako že kvůli tomu budeš půlit blok? :lol: :lol: :lol: vy ste srandisti, nejdřív to udělejte a pak se o tom bavte...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:42 | Nahoru | #13
Nak>>
Ty woe, to mi chceš říct, že roznejtovat a snejtovat řetěz je horší práce, než rozpůlit motor a pak ho znova skládat na přípravku, jako kdybys dělal generálku spodku??? Sakra, trošku přemejšlet by stačilo. Ale když to někdo chce dělat takhle, možná mu to tak v servise dělali a zaplatil za to deset tisíc a byl spokojenej , jak se o tu jeho mašinu profi staraji...

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:45 | Nahoru | #14
chlumakFZS600>na kawe taky rukou vackou nepootocim...ale zkus si nedopnout rozvodak a protoc si rukou motorem. Uvidis jak budou vacky cukat :thmubup: a pokud ne tak mas asi brutal casovani ze hned pruzina tlaci vacku proti dalsi pruzine. A nebo je tam neco spatne...ale to je fuk, teorii motoru tady resit nebudu. Sorry ale tlacit rukou rozpojeny rozvodak do ozubeneho kola vacky a jeste tocit motorem, do toho bych vazne nesel. Mam sve prsty rad. Nak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:47 | Nahoru | #15
chlumakFZS600>tak to je luxusni kontrukce motoru :lol: :lol: :lol: roznytovat retez aby sly sundat vacky. A vyrobce usetril par cm rozvodaku, coz se pri seriove vyrobe vyplati *yes* Nak

1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:49 | Nahoru | #16
1100Virago>mam dojem ze chlumak o voze a my o koze :)

Samozrejme ze nikdo nechce rozdelavat blok motoru aby vytahl rozvodak v celku, ale ja se proste smeju tomu, kdyz tvrdis ze nejsi schopen u FZS dostat z motoru ven VACKY bez rozdelani rozvodaku. Abys dostal ven rozvodak tak ho samozrejme musis riznout, kdyz se motor nepuli - to je logicke. Ale ty vacky me dostavaji :D Nak

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:51 | Nahoru | #17
chlumakFZS600: Koukni do servisního manuálu. Ano, ve značkovém servisu to opravdu navlíkají přes kliku! Že je roznýtování jednodušší, o tom nejsme ve sporu.
Myslíš si, že výrobce rozvoďáku je takový blbec, že ho snýtovává naschvál, aby s tím v servisu pak měli víc práce?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:53 | Nahoru | #18
Nak>>
No nevim, nezkoušel sem to, protože sem vačky sundavat nepotřeboval, třeba když povolim kola od vaček, tak to pude, ale furt nevim, jak si pomůžeš sundáním vaček, pokud máš rozvod'ák v kuse a nechceš ho rozpojit, vždyt' řešíme asi problém, jak ho dostat pod kliku, ne?

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:54 | Nahoru | #19
chlumakFZS600>jasny..resime vytahnuti rozvodaku z motoru. Ale cece poradil si mi dobry figl, az budu ladit vule ventilu (vacky obvykle musi ven, vule se mi dycky zmeni na par ventilech) tak rozpojim rozvodak...jj...a udelam o tom fotoreportaz :lol: Nak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:55 | Nahoru | #20
Nak> Chlumak> No tak hoši udělám teda mezi váma jasno. ;) :D Takže vačky jdou vyndat i přez snejtovanej řetěz uplně s klidem a nadnat zpět taky aniž by se sndavaly ozubený kola z nich. Dělal jsem to 2x a pokaždý to vyšlo, akorát je s tim trochu sraní páč ten řetěz se furt někde zasekává než ho dostaneš na ty ozubený kola. Z toho pramení Nak měl pravdu. Za druhé originální žetěz od yamahy se prodává snejtovanej a v yamaze tvrdí že kvůli tý výměně půlí motor. (ale podle mě ho taky roznejtujou) Čili Nak měl opět pravdu, ale podle chlumaka je to jednodušší to je fakt a taky se to tak asi dělá. No a s rozpojeným rozvoďákem bych s tim taky moc netočil páč sem s tim točil se spojeným rozvoďákem a jen vyndaným napínákem a přeskakovalo to přez zuby jako sviň. Tak asi tak.
Čili to udělám radši s těma sundanejma vačkama páč mi to přijde bezpečnější :D Nastavit je zpátky už neni žádnej problém ne? No i když :D

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 10:56 | Nahoru | #21
Tak si klidně rozpulte motory a sundejte vačky a pak to všechno poskládejte, mě to sice baví, ale myslim při tom ekonomicky, přeju pěknou zábavu :lol:
Eště musim dodat, že celej den trvá to ostrojení a nastrojení, odinstalace a instalace novýho řetězu, jak jsem jí popsal zabere hodinu, takže se snažte a dejte vědět, jak ste pochodili))

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 11:00 | Nahoru | #22
chlumakFZS600> Jo jo karbece sem taky měnil párkrát a to je paráda :D No i když teď už sem v tom honěnej. :D Ale je to vomrd. Hale sundaval si i termostat a hadice a vyndaval si i tu skříňku s konektorama, nebo si to udělal i přez ně něják?

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 11:00 | Nahoru | #23
simisim>no kdyz si ale rozpulis motor aspon muzes vsechno omrknout :D prevodovku, kliku, ojnice, pisty, klikove a ojnicni loziska..a táák. A pak kjdyz bude vsechno super tak muzes s klidnou dusio jezdit dal. No a kdyz ne tak to slozis a prodas nejakemu zoufalci :lol: Nak

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 11:04 | Nahoru | #24
chlumakFZS600>no hele a kam spechas? Vsechno ma svuj cas...prace kvapna píču platna :lol: Nak

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 11:12 | Nahoru | #25
PopiSV>kdyz je tam necha v poloze kdy jsou ventily otevrene bez retezu s nimi nic tocit
nebude. U radoveho 4valvu proste nenastavis vacky tak aby vsechny 4valce mely
zavreny ventily.

no když bude vačka opřená o hrníček v poloze otevřeno,tak tam zůstane i bez rozvoďáku,ale už se ti to někdy povedlo?? nedejbože kdyby se chytl toho kola na hrídeli s napruženým ventilem a ono spustilo. to by byla nejmíň roztržená dlaň.

jo a sorry,nepředstavil jsem si celou hřídel pro ostatní válce...máš pravdu. měl sem před očima stále V
No ale nemění to na tom že se nemůže potkat píst s ventilem přece..
při výplachu je otevřenej EXhaust ventil a píst putuje do HÚ....

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 11:20 | Nahoru | #26
PopiSV> No když je otevřenej ventil a putuje k němu píst tak se asi potkaj ne? ;) A ten výplachovej jak ty říkáš se taky zavře před HU ne? ;)

(reakce na) Opět výměna rozvoďáku a hledá se Chlumak :D

28.5.2007 v 11:26 | Nahoru | #27
no to bych musel znát přesnou charakterisristiku...
Třeba u GSXR se otevření ventilů překrývá,tzn. že při zavírání EX už je pootevřenej IN a to znamená že píst musí být v HÚ.... zkusím něco o tom pohledat a kdyžtak to sem hodím...

za hodinu mám zkoušku :marod: ,takže mizím..

ventilům zdar :thmubup:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist